tomek1811 Zgłoś #121 Napisano 12 Września 2010 elo troche odgrzewam temat ale jak tam sprawa potyczyla sie dalej??? pojechałem na program i Patryk z CS ustawił wszystko a winowajca tego wszystkiego są zacinające się żaluzje w turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #122 Napisano 5 Października 2010 Wrzucił ktoś BRD do AFNa, ja na dniach prawdopodobnie będę mieć tą turbawkę i chciałbym z kimś porozmawiać co to robił. (dowiedzieć się co trzeba przerobić, co do kupić itd). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal102 Zgłoś #123 Napisano 5 Października 2010 Nic nie musisz dokupywać ani przerabiać.. Wszystko pasuje plug&play Oby wszystko tak pasowało to by było pięknie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Muminek Zgłoś #124 Napisano 5 Października 2010 Nic nie musisz dokupywać ani przerabiać.. Wszystko pasuje plug&play Oby wszystko tak pasowało to by było pięknie.. Ja mam ATJa i wszystko pasi (węże na turbo trochę ciasnawo wchodzą, ale tragedii nie ma):dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #125 Napisano 6 Października 2010 To trzymam was (rafal102, Muminek) za słowo, wszystko pasuje plug&play bez żadnych przeróbek. Bo w sobotę chcę się pochylić nad tematem montażu BRD i nie chce by mi jakieś części brakowały, bo wiadomo jako to jest w weekend z sklepami. pozdrawiam, dam znać jak to poszło w praktyce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Muminek Zgłoś #126 Napisano 6 Października 2010 To trzymam was (rafal102, Muminek) za słowo, wszystko pasuje plug&play bez żadnych przeróbek. Bo w sobotę chcę się pochylić nad tematem montażu BRD i nie chce by mi jakieś części brakowały, bo wiadomo jako to jest w weekend z sklepami.pozdrawiam, dam znać jak to poszło w praktyce. Ja jeżdżę już na takiej (BRD) od miesiąca (na razie nie mam czasu i kasy na wizytę u rob555 ). Przy wymianie koniecznie wymień olej! Dobrze byłoby wymienić od razu komplet uszczelek. Uważaj tylko, żebyś nie ukręcił przewodu olejowego od smarowania turbiny! Koszt ok. 200zł (nowy oryginał) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #127 Napisano 6 Października 2010 Przy wymianie koniecznie wymień olej! Dobrze byłoby wymienić od razu komplet uszczelek. Uszczelki jak najbardziej wymienić ale olej to lekka przesada;) Ważniejsze jest żeby turbine przed montażem napełnić olejem żeby uniknąć suchych startów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal102 Zgłoś #128 Napisano 6 Października 2010 To trzymam was (rafal102, Muminek) za słowo, wszystko pasuje plug&play bez żadnych przeróbek. Bo w sobotę chcę się pochylić nad tematem montażu BRD i nie chce by mi jakieś części brakowały, bo wiadomo jako to jest w weekend z sklepami.pozdrawiam, dam znać jak to poszło w praktyce. Pasować pasuje.. ale jest złośliwość, rzeczy martwych... i jak kolega pisał nie ukręć przewodów od smarowania bo będzie problem z ich wykręceniem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #129 Napisano 6 Października 2010 i jak kolega pisał nie ukręć przewodów od smarowania bo będzie problem z ich wykręceniem... Raz, że trzeba uważać żeby nie ukręcić, a dwa to należy uważać żeby nie zagiąć przewodu doprowadzającego olej co zdarza się czasami przy dziewiczym podejściu do wymiany turbiny i odginaniu go żeby sobie dostęp polepszyć Bo jak już się zagnie i tego nie zauważysz to turbina odleci szybciej niż myślisz bez prawidłowego smarowania;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #130 Napisano 6 Października 2010 Olek napisał cyt "Uszczelki jak najbardziej wymienić ale olej to lekka przesada;-) Ważniejsze jest żeby turbine przed montażem napełnić olejem żeby uniknąć suchych startów... " i tu sie nie zgodze, turbina to nie filtra paliwa czy oleju i nie trzeba jej zalewac olejem! powiedz mi jak chcesz przy odpalaniu miec suchy start turbiny? skoro w momencie odpalania cisnienie oleju jest tak wysokie ze w przeciągu dziesiętnych sekundy dociera do najdalszych punktow smarowania silnika? na zimnym silniku cisnienie oleju (przy rozruchu) dochodzi do 4-6 atmosfer! kto ma manometr cisnienia zamontowany niech spojrzy.... ponad to podczas rozruchu szybciej dociera do turbiny olej a nizeli dostanie ona na tyle spalin aby mogła się zacząc kręcic wystarczajaco szybko aby się zatrzec... zresztą zawsze cos oliwy pozostanie na panewkach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #131 Napisano 6 Października 2010 Hej, Nie zgodze się z powyższą wypowiedzią. Kilka lat temu regenerowałem turbine u karambola i przy odbiorze uczulał mnie kilka razy, żebym zalał turbine olejem przed włożeniem do auta. Widziałem tez na kilku stronach firm regenerujących turbosprężarki taką wskazówke. Więc jak najbardziej przed włożeniam zalać turboo ŚWIEŻYM oleum Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Muminek Zgłoś #132 Napisano 6 Października 2010 Hej, Nie zgodze się z powyższą wypowiedzią. Kilka lat temu regenerowałem turbine u karambola i przy odbiorze uczulał mnie kilka razy, żebym zalał turbine olejem przed włożeniem do auta. Widziałem tez na kilku stronach firm regenerujących turbosprężarki taką wskazówke. Więc jak najbardziej przed włożeniam zalać turboo ŚWIEŻYM oleum Pozdrawiam Andrzej dokładnie tak :manga http://techmot.pl/lang-pl/instrukcja-montazu-turbosprezarki.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #133 Napisano 6 Października 2010 powiedz mi jak chcesz przy odpalaniu miec suchy start turbiny? skoro w momencie odpalania cisnienie oleju jest tak wysokie ze w przeciągu dziesiętnych sekundy dociera do najdalszych punktow smarowania silnika? Oczywiście szanuję Twoje odmienne zdanie niż garrett czy borg warner co do "suchych startów" ale osobiście wole posłuchać producentów, którzy najlepiej wiedzą co może zaszkodzić ich produktom i po jakim czasie suche łożyska mają odpowiednie smarowanie;) Przesadą możemy nazwać dalej idące zalecenia dotyczące odłączania elektrozaworu z pompy wtryskowej i kręcenie silnika przez 30s w celu wytworzenia ciśnienia w układzie i dokładnego rozprowadzenia oliwy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceglarz Zgłoś #134 Napisano 6 Października 2010 Jeśli zakładamy turbo nowe, bądź regenerowane to wówczas zalanie oliwą jest konieczne. Ale co innego gdy zakłada się używane turbo z auta do auta, w PDku jeśli ma się klapę gaszącą najbardziej nadgorliwy mogą ją przytkać i przez chwilę pokręcić rozrusznikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek01 Zgłoś #135 Napisano 6 Października 2010 (edytowane) To i ja wtrącę swoje 5groszy jako, że w sobotę też wrzuciłem do swojego passata turbo BRD zakupione od kolegi olek_wroc. Uszczelki przy wymianie to podstawa, moja między kolektorem a turbiną po wyjęciu się prawie rozleciała. Tak jak koledzy pisali wąż który wychodzi z turbiny na ic wchodzi znacznie ciaśniej na turbinę od BRD ale w ATJ da się wcisnąć no i trzeba zaślepić w części gorącej miejsce przeznaczone na sondę. Czasami zdarza się, że nawet jak się uważa to pozostaje tylko ukręcenie rurki smarującej turbinę... Ale straty też muszą być No i montując "nową" turbinę na samym końcu strzykawką wlałem oleju do turbiny i podpiąłem rurkę smarowania. Ja uważam że tak należy i wolałem nie ryzykować. Pozdrawiam i życzę miłego majsterkowania:hyhy Edytowane 6 Października 2010 przez Maniek01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Muminek Zgłoś #136 Napisano 6 Października 2010 no i trzeba zaślepić w części gorącej miejsce przeznaczone na sondę. Zapomniałem o tym "drobnym szczególe"...:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek01 Zgłoś #137 Napisano 6 Października 2010 Zapomniałem o tym "drobnym szczególe"... Ja też dlatego edytowałem post:jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicione Zgłoś #138 Napisano 11 Października 2010 Zakładał ktoś do 101 km AVB? jak się sprawuje ?.Warto myśleć czy dać sobie spokój ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #139 Napisano 11 Października 2010 Zakładał ktoś do 101 km AVB? jak się sprawuje ?.Warto myśleć czy dać sobie spokój ? Turbo pasuje bez problemu do avb. Robiąc program można zrobić ładny wynik ale ograniczeniem stają się seryjne pompki z avb;) Jak nie planujesz chipa to nie wkładaj jej do avb bo będzie duży lag i słabo będzie to jeździło na seryjnym programie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #140 Napisano 11 Października 2010 Jeśli zakładamy turbo nowe, bądź regenerowane to wówczas zalanie oliwą jest konieczne. Ale co innego gdy zakłada się używane turbo z auta do auta, w PDku jeśli ma się klapę gaszącą najbardziej nadgorliwy mogą ją przytkać i przez chwilę pokręcić rozrusznikiem. Wystarczy przytrzymac wirnik i odpalic,palca nie urwie olej ladnie zajdzie i można puścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach