Skocz do zawartości
Fokus

[B5] Zamiana Turbo na BRD, lub BVA

Rekomendowane odpowiedzi

elo troche odgrzewam temat ale jak tam sprawa potyczyla sie dalej???

pojechałem na program i Patryk z CS ustawił wszystko a winowajca tego wszystkiego są zacinające się żaluzje w turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucił ktoś BRD do AFNa, ja na dniach prawdopodobnie będę mieć tą turbawkę i chciałbym z kimś porozmawiać co to robił. (dowiedzieć się co trzeba przerobić, co do kupić itd).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musisz dokupywać ani przerabiać.. Wszystko pasuje plug&play :) Oby wszystko tak pasowało to by było pięknie.. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic nie musisz dokupywać ani przerabiać.. Wszystko pasuje plug&play :) Oby wszystko tak pasowało to by było pięknie.. :P

 

Ja mam ATJa i wszystko pasi (węże na turbo trochę ciasnawo wchodzą, ale tragedii nie ma):dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trzymam was (rafal102, Muminek) za słowo, wszystko pasuje plug&play bez żadnych przeróbek. Bo w sobotę chcę się pochylić nad tematem montażu BRD i nie chce by mi jakieś części brakowały, bo wiadomo jako to jest w weekend z sklepami.

pozdrawiam, dam znać jak to poszło w praktyce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To trzymam was (rafal102, Muminek) za słowo, wszystko pasuje plug&play bez żadnych przeróbek. Bo w sobotę chcę się pochylić nad tematem montażu BRD i nie chce by mi jakieś części brakowały, bo wiadomo jako to jest w weekend z sklepami.

pozdrawiam, dam znać jak to poszło w praktyce.

 

 

Ja jeżdżę już na takiej (BRD) od miesiąca (na razie nie mam czasu i kasy na wizytę u rob555 :dolamam).

Przy wymianie koniecznie wymień olej! Dobrze byłoby wymienić od razu komplet uszczelek.

Uważaj tylko, żebyś nie ukręcił przewodu olejowego od smarowania turbiny!

Koszt ok. 200zł (nowy oryginał) :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy wymianie koniecznie wymień olej! Dobrze byłoby wymienić od razu komplet uszczelek.

 

Uszczelki jak najbardziej wymienić ale olej to lekka przesada;) Ważniejsze jest żeby turbine przed montażem napełnić olejem żeby uniknąć suchych startów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To trzymam was (rafal102, Muminek) za słowo, wszystko pasuje plug&play bez żadnych przeróbek. Bo w sobotę chcę się pochylić nad tematem montażu BRD i nie chce by mi jakieś części brakowały, bo wiadomo jako to jest w weekend z sklepami.

pozdrawiam, dam znać jak to poszło w praktyce.

 

 

Pasować pasuje.. ale jest złośliwość, rzeczy martwych... i jak kolega pisał nie ukręć przewodów od smarowania bo będzie problem z ich wykręceniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jak kolega pisał nie ukręć przewodów od smarowania bo będzie problem z ich wykręceniem...

 

Raz, że trzeba uważać żeby nie ukręcić, a dwa to należy uważać żeby nie zagiąć przewodu doprowadzającego olej co zdarza się czasami przy dziewiczym podejściu do wymiany turbiny i odginaniu go żeby sobie dostęp polepszyć:P

Bo jak już się zagnie i tego nie zauważysz to turbina odleci szybciej niż myślisz bez prawidłowego smarowania;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olek napisał cyt "Uszczelki jak najbardziej wymienić ale olej to lekka przesada;-) Ważniejsze jest żeby turbine przed montażem napełnić olejem żeby uniknąć suchych startów... "

 

i tu sie nie zgodze, turbina to nie filtra paliwa czy oleju i nie trzeba jej zalewac olejem!

powiedz mi jak chcesz przy odpalaniu miec suchy start turbiny? skoro w momencie odpalania cisnienie oleju jest tak wysokie ze w przeciągu dziesiętnych sekundy dociera do najdalszych punktow smarowania silnika?

na zimnym silniku cisnienie oleju (przy rozruchu) dochodzi do 4-6 atmosfer!

kto ma manometr cisnienia zamontowany niech spojrzy....

 

ponad to podczas rozruchu szybciej dociera do turbiny olej a nizeli dostanie ona na tyle spalin aby mogła się zacząc kręcic wystarczajaco szybko aby się zatrzec... zresztą zawsze cos oliwy pozostanie na panewkach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Nie zgodze się z powyższą wypowiedzią. Kilka lat temu regenerowałem turbine u karambola i przy odbiorze uczulał mnie kilka razy, żebym zalał turbine olejem przed włożeniem do auta. Widziałem tez na kilku stronach firm regenerujących turbosprężarki taką wskazówke. Więc jak najbardziej przed włożeniam zalać turboo ŚWIEŻYM oleum ;)

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej,

Nie zgodze się z powyższą wypowiedzią. Kilka lat temu regenerowałem turbine u karambola i przy odbiorze uczulał mnie kilka razy, żebym zalał turbine olejem przed włożeniem do auta. Widziałem tez na kilku stronach firm regenerujących turbosprężarki taką wskazówke. Więc jak najbardziej przed włożeniam zalać turboo ŚWIEŻYM oleum ;)

Pozdrawiam Andrzej

 

dokładnie tak

:manga

 

 

http://techmot.pl/lang-pl/instrukcja-montazu-turbosprezarki.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz mi jak chcesz przy odpalaniu miec suchy start turbiny? skoro w momencie odpalania cisnienie oleju jest tak wysokie ze w przeciągu dziesiętnych sekundy dociera do najdalszych punktow smarowania silnika?

 

Oczywiście szanuję Twoje odmienne zdanie niż garrett czy borg warner co do "suchych startów" ale osobiście wole posłuchać producentów, którzy najlepiej wiedzą co może zaszkodzić ich produktom i po jakim czasie suche łożyska mają odpowiednie smarowanie;)

Przesadą możemy nazwać dalej idące zalecenia dotyczące odłączania elektrozaworu z pompy wtryskowej i kręcenie silnika przez 30s w celu wytworzenia ciśnienia w układzie i dokładnego rozprowadzenia oliwy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zakładamy turbo nowe, bądź regenerowane to wówczas zalanie oliwą jest konieczne. Ale co innego gdy zakłada się używane turbo z auta do auta, w PDku jeśli ma się klapę gaszącą najbardziej nadgorliwy mogą ją przytkać i przez chwilę pokręcić rozrusznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja wtrącę swoje 5groszy jako, że w sobotę też wrzuciłem do swojego passata turbo BRD zakupione od kolegi olek_wroc. Uszczelki przy wymianie to podstawa, moja między kolektorem a turbiną po wyjęciu się prawie rozleciała. Tak jak koledzy pisali wąż który wychodzi z turbiny na ic wchodzi znacznie ciaśniej na turbinę od BRD ale w ATJ da się wcisnąć no i trzeba zaślepić w części gorącej miejsce przeznaczone na sondę. Czasami zdarza się, że nawet jak się uważa to pozostaje tylko ukręcenie rurki smarującej turbinę... Ale straty też muszą być :) No i montując "nową" turbinę na samym końcu strzykawką wlałem oleju do turbiny i podpiąłem rurkę smarowania. Ja uważam że tak należy i wolałem nie ryzykować. Pozdrawiam i życzę miłego majsterkowania:hyhy

Edytowane przez Maniek01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i trzeba zaślepić w części gorącej miejsce przeznaczone na sondę.

 

Zapomniałem o tym "drobnym szczególe"...:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapomniałem o tym "drobnym szczególe"...

Ja też dlatego edytowałem post:jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładał ktoś do 101 km AVB? jak się sprawuje ?.Warto myśleć czy dać sobie spokój ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zakładał ktoś do 101 km AVB? jak się sprawuje ?.Warto myśleć czy dać sobie spokój ?

 

Turbo pasuje bez problemu do avb. Robiąc program można zrobić ładny wynik ale ograniczeniem stają się seryjne pompki z avb;)

Jak nie planujesz chipa to nie wkładaj jej do avb bo będzie duży lag i słabo będzie to jeździło na seryjnym programie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Jeśli zakładamy turbo nowe, bądź regenerowane to wówczas zalanie oliwą jest konieczne. Ale co innego gdy zakłada się używane turbo z auta do auta, w PDku jeśli ma się klapę gaszącą najbardziej nadgorliwy mogą ją przytkać i przez chwilę pokręcić rozrusznikiem.

 

Wystarczy przytrzymac wirnik i odpalic,palca nie urwie olej ladnie zajdzie i można puścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności