Weryh Zgłoś #41 Napisano 17 Kwietnia 2010 Wyczyście turbo. U mnie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzey13 Zgłoś #42 Napisano 25 Kwietnia 2010 Witam. Chcialbym podlaczyc sie do tematu. Co nieco juz poczytalem o spadku mocy silnika, ale chcialbym podzielic sie miomi spostrzezeniami. Po tym jak auto wchodzi w tryb awaryjny przy osuiagnieciu wysokich obrotow zaczalem sprawdzac kolejno: 1) szczelnosc przewodow przed i za zaworem N75 - bylo ok 2) zamienilem zaworawory miejscami N75 bodajze z zaworem od EGR - nie pomoglo - czyli zaworek ok, no chybaze mam pecha i oba sa uszkodzone 3) przedmuchalem wezyk od silowniczka - dzwigienka reagowala prawidlowo 4) sprawdzilem jeszcze taki bialo-czarny zaworek (zdjecie 67), okazuje sie ze wg mnie jest uszkodzony gdyz moglem sobodnie przedmuchac go z obu stron - jednak pomieniajac go (pozyczylem od kolegi z passata) rowniez nie pomoglo. czy ma on jakas nazwe, symbol ??? 5) wobec powyzszego stawial bym na turbine, chyba ze macie koledzy jeszcze jakies propozycje... Ponadto wykonalem VAGiem zapis danych silnika (zdjecie 68), poprosze o komentarz. Dodam iz kolor czerwony - obroty, zielony - wartosc zadana cisnienia, zolty - wartosc rzeczywista cisnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #43 Napisano 26 Kwietnia 2010 Ponadto wykonalem VAGiem zapis danych silnika (zdjecie 68), poprosze o komentarz. Dodam iz kolor czerwony - obroty, zielony - wartosc zadana cisnienia, zolty - wartosc rzeczywista cisnienia. z tego co widać po wykresie to turbo przeładowuje i dlatego silnik Ci wpada w awaryjny. czyszczenie ew. wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzey13 Zgłoś #44 Napisano 26 Kwietnia 2010 A czy mógłby ktoś podać nazwę zaworka ze zdjęcia nr 1 (ten biało-czarny) ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #45 Napisano 26 Kwietnia 2010 A czy mógłby ktoś podać nazwę zaworka ze zdjęcia nr 1 (ten biało-czarny) ??? Wygląda na zaworek zwrotny-przepuszcza tylko w jedną stronę.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
valdeq Zgłoś #46 Napisano 26 Kwietnia 2010 W moim przypadku miałem to samo kłopoty z turbo auto wchodziło w stan awaryjny.Postanowiłem przegonić auto po autostradach w Niemczech powoli rozpędzając i po przejechaniu 500km wszystko powróciło do normy.Uważam ze pasek jest jazdy na długie trasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzey13 Zgłoś #47 Napisano 3 Maja 2010 Witam ponownie. Gdzieś przeczytałem, iż warto dolać dodatek do paliwa (kupiłem płyn FORTE), wczoraj go dolałem, podobno ma właściwości oczyszczające - zdam relację czy dał on jakiś rezultat. Ponadto przegonię auto na wyższych obrotach... oby pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marko20 Zgłoś #48 Napisano 3 Maja 2010 Witam mam problem ze swoim passatem odczułem znaczny spadek mocy na 5 biegu 120 i niekiedy podczas jazdy tak jakby silnik gazł i zaswiecaja sie świece zarowe zacznie szarpac i znow jedzie dalej a na postaju przy dodawaniu gazu i spuszczeniu nogi z pedała zacznie skakac na obrotach tak jakby sam sobie dodawał gazu prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy1_1 Zgłoś #49 Napisano 3 Maja 2010 Ja w pierwszej kolejności wymieniłem przepływomierz masy powietrz , niestety nic nie pomogło , w drugiej kolejnosci wymieniłem zaworek n75 i po tej wymianie nie poznaje auta , normalnie jedzie jak szalone , żadnego jak narazie spadku mocy na 5 biegu, jestem zadowolony z Siebie , dodam jeszcze że sam wymieniałem wszystko , troszkę się pomęczyłem z zaworkiem ale jest ok , pozdro !!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marko20 Zgłoś #50 Napisano 3 Maja 2010 Czy mozecie mi powiedziec ktory to jest zaworek ten N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #51 Napisano 4 Maja 2010 Czy mozecie mi powiedziec ktory to jest zaworek ten N75 Pewnie nie szukałeś... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28143&highlight=zaw%F3r+N75 i tu ciekawy temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17057&highlight=zaw%F3r+N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamB5FL Zgłoś #52 Napisano 24 Czerwca 2010 (edytowane) Ostatnio pojawił się raz taki przypadek, że auto straciło moc i więcej jak 110km/h nie dało się pojechać, ale żadna kontrolka ani komunikat się nie wyświetlił. Na drugi dzień auto jeździło normalnie - o co tu chodzi? Edytowane 15 Lipca 2010 przez adamB5FL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość badazzled Zgłoś #53 Napisano 8 Sierpnia 2010 Witajcie, jestem nowy i stawiam pierwsze kroki na forum. Dziś pojawil sie taki problemik: uruchomiłem silnik (tdi) i zarówno na 1,2,3,4 auto nie miało siły, obroty niby wzrastały normalnie a tymczasem prędkość bardzo powoli,było auto ociężałe takie. zazwyczaj pruje ładnie,a tu gaz do dechy a on ledwo ciągnie,choć na 5 biegu 120-150 poleciało. bez dymienia,bez żadnych świecących kontrolek na kokpicie, po prostu nic nie dawało oznak że coś jest nie tak... Co to może być???mam autko od 3 m-cy dopiero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #54 Napisano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) Witajcie,jestem nowy i stawiam pierwsze kroki na forum. Dziś pojawil sie taki problemik: uruchomiłem silnik (tdi) i zarówno na 1,2,3,4 auto nie miało siły, obroty niby wzrastały normalnie a tymczasem prędkość bardzo powoli,było auto ociężałe takie. zazwyczaj pruje ładnie,a tu gaz do dechy a on ledwo ciągnie,choć na 5 biegu 120-150 poleciało. bez dymienia,bez żadnych świecących kontrolek na kokpicie, po prostu nic nie dawało oznak że coś jest nie tak... Co to może być???mam autko od 3 m-cy dopiero Jedno pytanie:turbina w ogóle chodzi??To tak na początek Poczytaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16462&highlight=brak+mocy+AVB i http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10418&highlight=brak+mocy+AVB i http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=299&highlight=brak+mocy+AVB miłej lektury Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość messi Zgłoś #55 Napisano 13 Sierpnia 2010 witam tez jestem nowy na forum w sumie 1 raz:manga mam paska 2.5 V6 TDi i mam problem ze tak przy obrotach powyzej 3000 praktycznie na kazdym biegu no z wyjatkiem 1 bo nie zyluje go tak az bardzo tak jak by go czasem dlawilo taki lekki spadek mocy wyczyszcona przeplywka troszke polepszyla ale dalej cos nie tak boje sie ze to cos z turbina moze byc jesli ktos ma pojecie to prosze o pomoc krakow pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tusia Zgłoś #56 Napisano 1 Września 2010 witam, moj passat też niestety zaniemógł, przy wysokich obrotach tracił moc. muł niesamowity. po kilku godzinach, po odpaleniu jechał juz normalnie, ale rodzicielka postanowiła jednak sprawdzic w aso co jest (vag wykazał przeładowywanie?! doładowania). i niestety padła turbina, wymiana na nowa oryginalna vw to koszt ok 6tys :debil ale oddajac stara, plus rabaty wyjdzie to nas ok 4tys. a cała impreza u plichty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Armi Zgłoś #57 Napisano 1 Września 2010 (edytowane) Dużo zapłaciłeś... Ja kiedyś dowiadywałem się w sprawie regeneracji turbiny. Podobno w Mielcu dobrze to robią, jest gwarancja, oraz stara turbina w rozliczeniu. Kosz ok 900- 12002zł w zależności co poszło. Demontaż i montaż turbo w granicach 120-200zł. Sporo przepłaciłeś... Musisz pamiętać żebyś po wymianie turbosprężarki "poprawnie" ją użytkować żeby wszystko się podcierało... Edytowane 1 Września 2010 przez Armi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto_83 Zgłoś #58 Napisano 1 Września 2010 Witam ,jak sam temat wskazuje mam problem(w sumie nie wiem czy mam nadal lub go mialem hehe)ale lepiej wiedziec co bylo lub co jest nie tak.Wiec tak wybralem sie w podroz 2 tys km po wjechaniu na autostrade autko rozpedzilo sie max 160 km/h przy wcisnietym gazie na maxa do podlogi .Gdy ktos mi wyjechal musialem przyhamowac to nastepnie autko nie odzyskiwalo wczesniejsza predkosc zamulone takie jakies jechalo 120 km/h po pewnym czasie spowrotem autko rozpedzalo sie do 160 km i nic wiecej .Klika razy powtarzala sie utrata mocy, przejechalem tak 370km do promu.Odziwo po zjechaniu z promu odczulem calkiem inne autko czulem moc 1600km przejechane bez problemu .Spokojnie jechalem 190km/h z gazem wcisnietym do polowy ,przy innych predkosciach np 140-160km po wcisnieciu gazu czuc ze autko przyspiesza.Dziwne jak dla mnie zachowanie autka.Podam moze kilka szczegolow ktore moga dac odpowiedz.Pierwszy zlej jakosci ropa?przed wyjazdem tankowalem nastepnie przed samym promem dolalem 25 litrow gdzie po zjechaniu z promu calkiem inne autko bylo.Druga sprawa na codzien autko jezdzi tylko w miescie trasy 3-4 km czesto tylko na zimnym silniku i 3 biegu. Moze cos nazbieralo sie w aucie i zapchalo sie przy takiej biernej jezdzie??Osobiscie nie wiem nie mam pojecia co bylo przyczyna utraty mocy moze ktos mial taki przypadek i wie co jest nie tak to z gory dzieki za opdowiedz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tusia Zgłoś #59 Napisano 2 Września 2010 turbine zostawiam w rozliczeniu, a na nową org. vw mam 2 lata gwarancji. to jest mój pierwszy diesel, więc o ile to możliwe mógłbyś mi poradzić jak powinnam ją "poprawnie użytkować aby sie dobrze dobrze podcierało". autem częsciej jeździ mama, a ma raczej staroświecki styl jazdy, to znaczy niskie obroty, bez dociskania w pedał! facet w ASO powiedział, że wykonanie regeneracji nic nie da, problem może sie powtrórzyc, radził żeby dołożyc 1tys i zainwestować w nową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qwsa Zgłoś #60 Napisano 5 Września 2010 Witam! Mój problem przedstawia się następująco. Kilka dni temu zauważyłem, że z rana, przy gwałtowniejszej próbie ruszenia auto szarpie, przygasa, wystarczy ruszyć 4-5 razy i problem znika. Pojawia się to tylko z rana jak auto jest całkiem zimne, nawet jak odstoi 2-3 godziny problemu nie ma. Poczytałem trochę forum i mniej więcej wiem jakie mogą być przyczyny, zapowietrzony wysprzęglik, pompa sprzęgła, padłe sprzęgło itd. Dzisiaj natomiast pojawił się kolejny feler. Auto zaczęło mulić. Obroty rosną, auto nie przyspiesza. Wyglądałoby na to, że sprzęgło pada, z tym że owo łapie jak powinno, przy zaciągniętym ręcznym i próbie ruszenia nie ślizga się. Auto muli w całym zakresie obrotów, na każdym biegu, turbo na ucho pracuje jak pracowało, auto nie dymi, a problem pojawia się przy każdym odpaleniu. Mam wrażenie, że przy ruszaniu ma jeszcze lekkiego kopa, niatomiast później kompletna kapa. Przy 120kmh nie ma nawet różnicy czy jadę na 5 czy 6. Auto nie szarpie, silnik pracuje jak dawniej. Jestem teraz na wyjeździe, a kabla nie mam przy sobie, także nici z szybkiej diagnozy. Dzisiaj muszę zrobić jeszcze sporą traskę, ale nie ukrywam, że trochę się boję. Spróbujcie coś doradzić, wiem, że to trochę wróżenie, ale prócz dostępu do netu nie mam w tej chwili żadnych innych źródeł pomocy, a trasa czeka. Dodam jeszcze, że NIE zaświeciła się do tego żadna kontrolka, ale czy mimo to może to być tryb awaryjny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach