Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Chciałbym przedstawić mój problem z moim paskiem B5 '96.

Otóż, od niedawna borykam się z problemem ze spadkiem mocy. Problem jest taki, że tak jak kolegom, auto do 3 tyś obr. śmiga elegancko, dopuki nie właczy sie Tryb Awaryjny. Poczytałem troche na forum i jeden z użytkowników, zalecał "przeczysczenie" turbinki, poprzez "przeciąganie" go na biegach np. na autostradzie. Zrobiłem tak i po okolo 200 km, nie gasząc auta, dostało kopa. 180 km/h leciał bez żadnego problemu. Ale po paru dniach znowu to samo..... ;s

Od paru dni zauważyłem także taką dziwną sytuację, a mianowicie, gdy rano jade do pracy, jest już zimno. Odpalam auto i ruszam. Auto wtedy działa jak nowe.... wszystko ładnie przyśpiesza, słychać turbinke jak pracuje, ale gdy silnik się już zagrzeje, znowu wpada w tryb awaryjny i lipa.

U mechanika nie pokazało żadnych błędów.

Czy może być np. w wężach pełno syfu, które blokują dopływ powietrza do turbiny? Czy coś innego?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że nie było żadnych błędów to jeszcze nie jest diagnoza. Jak chcesz wiedzieć jak pompuje Twoje turbo to musisz zrobić logi dynamiczne. Musisz zrobić logi dynamiczne grup 003 z 011 i 008 z 010 oraz log statyczny grupy 010. Syf, jeśli się już zbierze (w co wątpię) to z całą pewnością w dyszy elektrozaworu N75 ale nie w wężykach i nie blokuje on dopływu powietrza do turbinki tylko podciśnienia do jej siłownika, który steruje kierownicami spalin jej zmiennej geometrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich!

 

Chciałbym przedstawić mój problem z moim paskiem B5 '96.

Otóż, od niedawna borykam się z problemem ze spadkiem mocy. Problem jest taki, że tak jak kolegom, auto do 3 tyś obr. śmiga elegancko, dopuki nie właczy sie Tryb Awaryjny. Poczytałem troche na forum i jeden z użytkowników, zalecał "przeczysczenie" turbinki, poprzez "przeciąganie" go na biegach np. na autostradzie. Zrobiłem tak i po okolo 200 km, nie gasząc auta, dostało kopa. 180 km/h leciał bez żadnego problemu. Ale po paru dniach znowu to samo..... ;s

Od paru dni zauważyłem także taką dziwną sytuację, a mianowicie, gdy rano jade do pracy, jest już zimno. Odpalam auto i ruszam. Auto wtedy działa jak nowe.... wszystko ładnie przyśpiesza, słychać turbinke jak pracuje, ale gdy silnik się już zagrzeje, znowu wpada w tryb awaryjny i lipa.

U mechanika nie pokazało żadnych błędów.

Czy może być np. w wężach pełno syfu, które blokują dopływ powietrza do turbiny? Czy coś innego?

 

Pozdrawiam

 

 

Witam

Mój problem częściowo znikł. Otóż, grzebałem ostatnio pod maska i wpsikalem wd 40 do zaworu n75, aby go troche przeczyscic. Oczywiscie wydmuchalem cala zawartosc duzym cisnienem powietrza, ze az polecialo pelno kurzu ;] Nastepnie wyjalem filtr powietrza, a tam znalazlem pety z papierosow, papioerki ;s Przeczyscilem go takze i wlozylem na swoje miejsce. Podokrecalem opaski, bo niektore siedizaly sobie juz prawie lozno... ;s i od tej pory widze znaczy postep. Na 2-3-4 biegu ciagne go do ponad 4 tys. obrotow i nie włącza się notlauf, tak jak to bylo wczesniej, a takze po przekroczeniu 120 km/h. W piatek jade do polski, takze zobacze jak to wyjdzie w trasie ( ~1000 km). Ale i tak bede musial go oddac do mechanika, na wymiane wszyzstkich filtrow i opasek, aby miec pewnosc ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie mi gdzie znajduję się czujnik G71 w moim pasku przeszukałem forum i nadal nie wiem gdzie go szukać, samochód traci moc, i taki błąd mam na vagu :

17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground

P1156 - 35-10 - - - Intermittent

wie ktoś ile taki czujnik kosztuje i czy można kupić gdzieś poza serwisem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy powiedzcie mi gdzie znajduję się czujnik G71 w moim pasku przeszukałem forum i nadal nie wiem gdzie go szukać, samochód traci moc, i taki błąd mam na vagu :

17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground

P1156 - 35-10 - - - Intermittent

wie ktoś ile taki czujnik kosztuje i czy można kupić gdzieś poza serwisem??

 

Poczytaj tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/threads/38111-Blad-00519-czujnik-G71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki kolego za linki trochę mi się rozjaśniło,

powiedzcie mi jeszcze bo chcę się upewnić czy to będzie ten czujnik który jest koło zbiornika z płynem chłodzącym? jest na nim taki nr 038 906 051C czy ten G71 to ten z czternastki zpliku z załącznika?

 

tmp.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoże ktoś?

powiedzcie jeszcze pod jaką nazwą szukać tego czujnika bo pod g71 nie ma go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki kolego za linki trochę mi się rozjaśniło,

powiedzcie mi jeszcze bo chcę się upewnić czy to będzie ten czujnik który jest koło zbiornika z płynem chłodzącym? jest na nim taki nr 038 906 051C czy ten G71 to ten z czternastki zpliku z załącznika?

 

[ATTACH]90462[/ATTACH]

 

pomoże ktoś?

powiedzcie jeszcze pod jaką nazwą szukać tego czujnika bo pod g71 nie ma go

 

Tak, to numer 14 z tego pliku. Występuje pod nazwą czujnik ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o spadek mocy to ostatnio doświadczyłem ciekawej rzeczy... Wg diagnozy turbosprężarka ewidentnie nadawała się do czyszczenia, auto cały czas wpadało w tryb awaryjny, więc już niedługo turbina miała być wyciągana! Traf chciał że w ostatnim tygodniu urwała się linka potencjometru gazu, wymieniłem na nową, stara prawdopodobnie była źle założona na potencjometrze chociaż komputer pokazywał 100% wychylenia! Co ciekawe - po wymianie linki już nie pojawia się tryb awaryjny, auto odzyskało moc, jedzie jak kiedyś, jak trzeba! Dodam, że chodzi o silnik AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja mam taki kłopot ,

mianowicie, dziś postanowiłe przygotować samochód do zimy , tzn. wymieniłem olej +filtr, wymieniłem filtr powietrza no i filtr paliwa.

Po wymianie tych ww. autko jedzie, ale jakby w trybie awaryjnym tzn. brak mocy no i się nie wkręc na wyższe obroty.

Ma ktoś z kolegów recepte na ten objaw

Dodam że filterek paliwa przed montażem oczywiście zalałem ON

Mój silnik AVB

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ostatnio bylem w Polsce i wyczyscil mi mechanik turbinke. Autko po tym zabiegu mialo duzo lepsze osiagi niż dotychczas. Jednak, mowił, ze nie ma pełnej mocy, gdyż szwankuje mi przepływomierz... ale na to juz nie mialem czasu, aby zakupic nowy. No i podczas jazdy do Niemiec, bylo cieplo i turbinka znowu zaczela szwankowac, brak mocy, tryb awaryjny.... Jednak, gdy sie juz zrobilo zimno(noc) autko znowu zaczelo dobrze pracowac..... Dlatego zastanawiam sie czy moze to tez byc wina intercoolera, gdyz by nie chlodzil odpowiednio powietrza, ktore idzie do turbinki... i niewiem czy go wymieniac. Niby koszt nieduzy, ale zawsze cos....

 

@Kolega Up:

A autko do wymiany dzialalo sprawnie? Moze tak jak u mnie, moze to cos z intercoolerem...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Ostatnio bylem w Polsce i wyczyscil mi mechanik turbinke. Autko po tym zabiegu mialo duzo lepsze osiagi niż dotychczas. Jednak, mowił, ze nie ma pełnej mocy, gdyż szwankuje mi przepływomierz... ale na to juz nie mialem czasu, aby zakupic nowy. No i podczas jazdy do Niemiec, bylo cieplo i turbinka znowu zaczela szwankowac, brak mocy, tryb awaryjny.... Jednak, gdy sie juz zrobilo zimno(noc) autko znowu zaczelo dobrze pracowac..... Dlatego zastanawiam sie czy moze to tez byc wina intercoolera, gdyz by nie chlodzil odpowiednio powietrza, ktore idzie do turbinki... i niewiem czy go wymieniac. Niby koszt nieduzy, ale zawsze cos....

 

@Kolega Up:

A autko do wymiany dzialalo sprawnie? Moze tak jak u mnie, moze to cos z intercoolerem...?

 

Do wymiany było OK , ale jak spuszczałem olej to widziałem że IC jest strasznie zapocony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam... odczułem ostatnio w moim pasku wzrost spalania i spadek mocy... popatrzcie na film czy jak na 110KM to jest normalne?

dodam ze pedał w podłodze i ide na 100%...

spalanie z 6l wzrosło do 7,5-8l:wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od kilku dni pojawia się u mnie taka rzecz - po zmianie biegu na wyższy i wciśnięciu pedału gazu przez ok 1 - 1,5 sekundy nie ma gazu. Auto jedzie jakby na luzie, dopiero po sekundzie wraca moc i auto przyśpiesza. Zaczęło się to przy ostatnich mrozach. Czy zbagatelizować problem i zaczekać do wiosny i dodatnich temperatur czy lepiej zająć się tym już teraz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z utratą mocy. Odpale samochod i wszystko jest okej, przyspiesza bardzo ładnie aż do 3500 obrotów, wtedy włącza sie tryb awaryjny i samochod w ogole nie ma mocy. Zgasze silnik i odpale i znow ma moc dopóki nie przekrocze 3500 obrotów i znów nie włączy się tryb awaryjny. Zmieniłem przepływomierz na drugi i dalej jest to samo. Moj silnik to 1.9 AHH 90km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez kodów błędów a następnie logów z odpowiednich grup nikt nie jest w stanie podać przyczyny niedomagań. Potrzeba więcej informacji. Przykładów przygotowanych i przemyślanych postów jest wiele na tym forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

mam problem ze swoim passkiem b5 kombi '99 1,6 arm benz, a mianowicie po shamowaniu dowiedziałem się, że uciekło mu 11 kucyków z firmowych 101 zostało mu 90 stał się dużo słabszy, a nie wspomnę jak włączy się klime to muł na maxa

stało się to ok m-ca temu wymieniłem już świece, przewody, filtry paliwa, powietrza, oleju wraz z olejem i nadal mu brakuje 11 kucy

komputer nie pokazuję żadnych błędów związanych z silnikiem, jedynie z elektroniką zamka z tyłu i podgrzewaniem lusterek.

co może być jeszcze powodem spadku mocy ?

 

dzięki za odpowiedź

Edytowane przez Grzes_69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzegorzu, pytasz się o przyczyny słabej mocy w silniku benzynowym w temacie dla silników TDI - nikt Ci tu nie poradzi. Pytanie musisz zadać w temacie identycznym ale dotyczącym silników na PB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepraszam :) i szukam dalej, a tak tu mi się fajnie czytało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, bo to slniki TDI :ok ale w benzynach to "trochę" inaczej wygląda. Ja bynajmniej nie znam się kompletnie na silnikach PB więc nie jestem w stanie pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności