zima18 Zgłoś #381 Napisano 18 Lutego 2013 Jeżeli sytuacja wystąpiła po wymianie przegubu, czyli można domniemać, że przegub został źle dobrany albo coś jest z czujnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturstockholm Zgłoś #382 Napisano 20 Lutego 2013 dziś byłem u pewnego pana elektryka który robi tylko vw, audi i bmw. po krótkiej rozmowie i przedstawieniu objaw mojego problemu , pan stwierdził że czujnik świateł stop został zle zamontowany i ustawiony, powiedział że ów czujnik ma też wpływ na ciśnienie w abs-ie. czy to możliwe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lachtom Zgłoś #383 Napisano 22 Lutego 2013 Witam. Mam problem, który polega na tym, że podczas jazdy zapalają się kontrolki abs esp podpiąłem sobie do kompa i błąd czujnika stopu (nieciągły). Wracam z pracy do domu a tu kontrolki znów się zaświeciły. No to rano do pracy podpięcie do kompa i znów ten sam błąd czujnika stopu (nieciągły). Wiecie coś z tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #384 Napisano 22 Lutego 2013 tak wiemy, czujnik stopu do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lachtom Zgłoś #385 Napisano 22 Lutego 2013 heh zapomniałem napisać że wymieniłem czujnik skasowałem błędy i dalej się zaświeca. I dzieje się to właśnie podczas hamowania po przejechaniu ok 8 -10 km ---------- Dodano o 23:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:20 ---------- poźniej podpiąłem pod kompa i mimo nowego czujnika dalej ten sam błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #386 Napisano 22 Lutego 2013 Pewnie go źle zamontowałeś i ukręciłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lachtom Zgłoś #387 Napisano 23 Lutego 2013 są podobno 2 wersje tych czujników ja mam taki biały z długą szpilką gwintowaną wkładaną do takiej metalowej tulejki, jego się chyba nie da źle zamontować. Jak pedał jest u góry to czujnik jest do niego dobity. Sprawdzałem w parametrach na komputerze czy reaguje i jak wcisnę pedał to światła świecą a na komputerze też jest reakcja... Skasowałem błąd pojechałem do domu i znowu się zaświeciły... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lachtom Zgłoś #388 Napisano 5 Marca 2013 i co mielibyście jakiś pomysł? po miesiącu jeżdżenia widzę że czas i km nie grają roli jeśli chodzi o zapalanie się tych kontrolek. Wiem tylko na 100% że zapalają się przy hamowaniu. Błąd cały czas z czujnika stopu a jest wymieniony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal090 Zgłoś #389 Napisano 9 Marca 2013 (edytowane) Czesc mam pytanie zdarza sie ze w moim samochdzie passat b5fl 1,9tdi 130 km czasami po przekreceniu kluczyka zapalaja sie na zołto dwie kontrolki abs i esp i nie gasną a do tego nie odpala silnik jednak jak kilka razy wezme zamkne i otworze samochod to wloze kluczyk i przekrecam i jest ok wiecie moze co to takiego?Acha silnik kreci ale nie odpala bo tego nie napisalem Edytowane 9 Marca 2013 przez michal090 poprawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lachtom Zgłoś #390 Napisano 10 Marca 2013 Udało się. Co zrobiłem: Wymieniłem czujnik stopu a kontrolki dalej się zaświecały. Więc wczoraj wziąłem się do roboty i elektrosprayem wyczyściłem czujniki abs w zwrotnicach, psikałem kostki w nadkolu z czujników, rozebrałem stary czujnik stopu wyczyściłem styki podoginałem trochę i zamieniłem z tym nowym, no i co chyba najważniejsze w skrzynce bezpiecznikowej wymieniłem bezpieczniki od abs czyli nr 7 i 16 chyba, było tam pelno śniedzi, a do tego płukanko tych wejść sprayem i powietrzem. Mam spokój! Co do czujników stopu wydaje mi się osobiście że nie trzeba ich wymieniać nawet jak komp pokaże ich błąd. Da się je rozebrać wyczyścić papierem ściernym styki i będzie działał. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maciooo19 Zgłoś #391 Napisano 16 Marca 2013 Witam. Dzisiaj podczas wymijana się z samochodem wziałem miedzy koła w sumie dosc duzą bryłe lodu... Zatrzymalem samochod, zgasilem i poszedłem zobaczyć co to było (nie mam osłony pod silnikiem)... Gdy wróciłem do auta, zapaliłem i ruszyłem, zobaczyłem, że kontrolka od ABS'u nie zgasła i świeci cały czas na zółto, sprawdziłem jak hamuje - nie działa ABS... Mam Passata b5 z 98r. Panowie co może być nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #392 Napisano 17 Marca 2013 Sprawdź czujniki ABS przy kołach i kable dochodzące do nich. Jak masz możliwość podłączyć pod kompa to możesz sprawdzić czy jest jakiś błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom5151 Zgłoś #393 Napisano 17 Marca 2013 PRoblem ze świecącym sie ABSem i ESP mialem i go rozwiązałem !! Nie moglem dojsc do sie dzieje przed dobry rok, i zawsze to sie dzialo w zime, jak bylo duzo sniegu albo po dlugiej trasie przy intensywnym deszczu. Jakis czas temu moj passat ( 2003, 1.9 tdi 130km ) zwariował, wyskoczyla mi oprocz tych bledow, masa innych wraz z problemami ze skrzynia, bo mam automat. Oddalem auto do dobrego mechatronika i co? po tygnidu grzebania w nim okazalo sie ze ZGNIŁA cała wiązka kabli.. Standard w naszych passacikach. gdzies tam pod podlogą z prawej strony, od pasażera. Każdy kto ma problem z czymś takim, niech weźmie sie za sprawdzenie kabli czy nie sa pognite. Od razu mówię że moduł komfortu wczesniej suszylem i wgl ale to nic nie dawało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lachtom Zgłoś #394 Napisano 3 Kwietnia 2013 No pięknie zaczęło się znowu...długo był spokój i co... nawaliło sniegu i kontrolki znowu świecą. Trzeba będzie szukać tam gdzie kolega wyżej napisał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonic Zgłoś #395 Napisano 3 Kwietnia 2013 No pięknie zaczęło się znowu...długo był spokój i co... nawaliło sniegu i kontrolki znowu świecą. Trzeba będzie szukać tam gdzie kolega wyżej napisał witam,raz na forum odnosnie problemow ABS-ESP, napisalem tak -zdejmij przednie kola,wyciag i wyczysc czujniki oraz miedziane wkladki i gniazda,po wyczyszczeniu poskladaj to wszystko jak bylo,wez mlotek i trzonkiem mlotka dobij z wyczuciem czujniki ABS-u,zrobcie tak jesli wszystko inne zawodzi a powinno sie poprawic jesli tak to zostaje pokasowac bledy i po temacie. Poza mna na forum pisal tak jeszcze jeden kolega,ale niepamietam kto to był.Pozdro.i powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #396 Napisano 4 Kwietnia 2013 tyle że jest małe ale w tym - jeżeli czujniki wyjdą, bo jak nie wyjdą to próbując go wyciągnąć tylko go uszkodzimy i wtedy kupno nowego albo używki ( co sam przerobiłem bo przy wyciąganiu się zepsuł), używkę można śmiało kupować tylko z miernikiem cyfrowym i zmierzyć na miejscu czy jest sprawny czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #397 Napisano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Potwierdzam, u siebie mimo że delikatnie nawet wyjąć nie dałem rady, a czujnik i tak się uszkodził. Sugeruje najpierw zczytać błędy przez Vag'a, przeanalizować i dopiero potem coś rozkręcać. Pod podłogą samochodu żadnych kabli nie ma, chyba że chodzi o wykładzinę wewnątrz. Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonic Zgłoś #398 Napisano 4 Kwietnia 2013 kable ida w nadkole i wychodza zaraz pod deska,jeden z prawej a drugi z lewej,jak rozkrecisz deske podspodem i zajrzysz np;prawe kolo,zajrzysz pod sput w prawy rog to zobaczysz dwie prostokatne kosci ABS i czujnika zuzycia klockow,czasem trzeba pogrzebac miedzy kablami zeby je zauwazyc, tak ze kable bezposrednio ida z nadkola do wewnatrz auta tylko tyle ze sa krotkie i ciezko czasem plynnie sobie poradzic ,jak juz ktos chce je wymienic. Ale czujniki ABS-u za kazdym razem wyciagam bardzo delikatnie wczesniej spryskujac WD-40,czekam chwile,i probuje kombinerkami rozruszac w prawo i lewo,nie probuje delikatnie wyciagac,tylko nawet wlasnie lekko wciskac i rozruszac prawo-lewo. Temat przerabialem juz kilka razy z roznymi autami,i ten sposob dziala w 100%. Dlatego tez moze komus on pomoze.Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #399 Napisano 4 Kwietnia 2013 Temat przerabialem juz kilka razy z roznymi autami,i ten sposob dziala w 100% i tu się mylisz bo ja u siebie przerobiłem ten temat z skutkiem wymiany 2 czujników.. mimo spryskiwania kilka dni wd40 i innymi preparatami, jak mocno siedzi i nikt go nigdy nie ruszał to po ~ 11 latach ma prawo nie wyjść. Efekt był taki że jeden wydłubywałem po kawałku , a drugi się uszkodził nie wiedząc czemu. Na szrot z miernikiem i 2 szt. za 50 zł. Można w vag sprawdzić jak wskazują w blokach pomiarowych abs czy oby poprawnie czy któryś przekłamuje pierw niż brać się za czyszczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonic Zgłoś #400 Napisano 5 Kwietnia 2013 Niech ci bedzie,najwyrazniej liczy sie praktyka,nie mowie ze nie jest to niemozliwe,poprostu nie spotkalem sie z czyms takim,a tez niebylo lekko z niektorymi,bo byly i modsze i starsze niz 11-lat. Ale z tym wyciaganiem to byl tylko jeden ze sposobow,glownie chodzi mi o to aby juz po wyciagnieciu i przygotowaniu do ponownego zamontowania miec 100%-tową PEWNOŚĆ ze siedzi jeden i drugi czujnik,bo czesto nawet mechanicy niby zamontuja i jest jeszcze cos nie tak,a czasem wychodzi to po dluzszej chwili,z mojej rady mozna skorzystac,ale tez nie trzeba a mylic sie napewno niemyle,od kilku lat troche aut przerobilem, czyli jak pisalem wyzej,przyłóż trzonek mlotka do czujnika i w drugi koniec mlotka uderzaj delikatnie(z wyczuciem) dłonią,tylko bez przesady. Pozdrawiam ---------- Dodano o 11:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:54 ---------- Tak do tematu z wyciaganiem czujnikow, jezeli nie dziala wyzej wymieniony sposob i jestes pewien ze nie zadziala,to wyjmij sobie przegub nastepnym razem i podkladajac cos wmiare miekiego,probuj go wypchnac,to takze DZIALA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach