druidionin Zgłoś #21 Napisano 14 Czerwca 2010 Panowie, będę niedługo wymieniał u siebie przewody sztywne, które są pordzewiałe i elastyczne odrazu od belki. Jak wygląda sprawa z tymi zaczepami plastikowymi trzymającymi przewody? Czy w sklepie znajdą w jakiś katalogach o jakie chodzi, czy trzeba w serwisie się pytać? Ma ktoś numer fabryczny tego? I czy te zaczepy trzymające przewód do belki i te wzdłuż samochodu są jednakowe, ile ich jest?No i czy te podkładki sprężyste, o których pisał ormowiec też są do kupienia? Chcę być przygotowany zawczasu, żeby potem było jak najmniej problemów. Może ktoś będzie znał odpowiedzi dotyczące takich szczegółów, to będę wdzięczny. Dziękuję z góry i pozdrawiam. Co do palstykowych mocowań to raczej nieosiągalne ale jak się postarasz z demontażem i podważysz by stary przewód wyskoczył to nie powinno się nic stać. Sprężyste podkładki dostaniesz w Intercarsie i w Focie. Polecam w Focie bo taniej, koszt 1,80zł/szt bynajmniej miesiąc temu tyle kosztowało Jak się zbroisz w przewody to sprawdź czy masz wszystkie bo twardych masz 4 do kolektora i gumowych też(tutaj uzmysłów Panu/Pani w sklepie, że potrzebujesz tych od łączenia dwóch przewodów stalowych na belce, by nie dali Ci tak jak mi jarzmo-przewód stalowy). Co do tych sprężystych podkładek to radzę się uzbroić bo pewnie w większości miejsc trza będzie stare wyłamać by wydobyć przewód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #22 Napisano 14 Czerwca 2010 W B3 te zaczepy na belce są chyba 4 z czego 3 mi się połamały poza tym, są nitowane do belki, więc nawet jak kupisz nowe, to czeka Cię gumówka, wiertarka i nitownica lub gwintownik. Urwane mocowania zostawiłem samym sobie, nic nie dzwoni, nie puka i nie obciera - kwestia odpowiedniego dogięcia przewodu. Jakbym to robił drugi raz, to zawczasu kupiłbym tylko podkładki sprężyste, te przy nakrętkach przewodów na łączeniu sztywny-elastyczny. Przy odkręcaniu można je łatwo uszkodzić (korozja, delikatne). nr 4D0611715B, są w sumie 4 sztuki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #23 Napisano 16 Czerwca 2010 Bardzo dziękuję Wam koledzy za porady. A co do wymiany to najpierw odkręcę przewody, pomierzę długości i pojadę kupić. Pytałem się w sklepie i powinni mieć cały czas dostępne. A korektora hamowania przy belce nie mam - mam ABS. Najbardziej skorodowane są przewody przy tylnej belce. Dlatego jeden będę musiał wymieniać aż od układu ABS w komorze silnika bo to jedna całość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #24 Napisano 16 Czerwca 2010 Bardzo dziękuję Wam koledzy za porady. A co do wymiany to najpierw odkręcę przewody, pomierzę długości i pojadę kupić. Pytałem się w sklepie i powinni mieć cały czas dostępne. A korektora hamowania przy belce nie mam - mam ABS. Najbardziej skorodowane są przewody przy tylnej belce. Dlatego jeden będę musiał wymieniać aż od układu ABS w komorze silnika bo to jedna całość. Taniej wychodzi kupić z zapasem ale gotowe dostarczane do sklepu przez producenta :-) bo za zarobienie na wymiar zedrą z Ciebie aż strach. Ja za 3 zapłaciłem 39 a za jeden 70cm(średni) na wymiar bo nie mieli zapłaciłem 21... Co do korektora siły hamowania, ja też mam ABS ale korektor jest aczkolwiek zastanawiam się nad jego wyrzuceniem bo jest problem z odpowietrzeniem... Jak mogę coś zaproponować, zaopatrz się we fleksa u mnie gumowy wężyk który łączy przewody z budy i belki ze starości zaspawał się w uchwycie... I tu na szczęście fabryka, zrobiła uchwyt z kilku warstw blach połączonych ze sobą... Wystarczy fleksem zjechać od czoła uchwytu, by warstwa z zaspawanym przewodem się oddzieliła Wiem, że to rzeźba i nie powinno się tak robić ale jak już miałem ten zaspawany wężyk w ręce, to uwierzcie mi, że nie było sposobu by oddzielić jedno od drugiego... RAFAL10, Zaopatrz się jeszcze w kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych, rozm 11. Koszt 10-15zł ale przydatność przy pracy nie zastąpiona. W szczególności przy odkręcaniu starych przewodów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #25 Napisano 17 Czerwca 2010 Nie wiem jeszcze jak to będzie z długością przewodów. W sklepie mają rózne i pewnie się coś dobierze. Choćby nawet trzeba było zapłacić, to i tak warto, bo przewody miedziane to już będą prawie na wieki. A co do odkręcania: jeżeli nie będzie chciał przewód puścić, to się go utnie, bo i tak idzie do wymiany i nałoży klucz oczkowy. Wtedy powinno być lepiej. WD-40 i obstukanie złącza też nie zaszkodzi . Dzięki za rady. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #26 Napisano 17 Czerwca 2010 Podawałem gdzieś dokładne długości przewodów, poszukaj na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #27 Napisano 18 Czerwca 2010 Wiem, że podawałeś. Ale u mnie mogą być inne: nie mam korektora i mam tarcze z tyłu. Takie mam pytanko jeszcze: u mnie ten przewód poprzeczny z tyłu idzie ponad osłoną blaszaną ponad tłumikem. Czy obejdzie się bez ściągania tłumika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #28 Napisano 19 Czerwca 2010 Witam! To mój 1 post ale forum już śledzę od dawna, szkoda że tego posta tak późno przeczytałem... kupiłbym specjalny klucz do nakrętek na rurkach, a tak nie mogłem odkręcić przy cylinderku i musiałem wymienić rurke z lewej strony z tyłu (dobrze że przy belce ruszyłem). Nie jestem zawodowym mechanikiem ale nie widzę problemu żeby tę rurkę założyć krótszą... ja zamiast oryg 75cm dałem 55cm i bez zbędnych zawijasów puściłem po belce, ważne tylko żeby szła w zatrzaskach i nie dotykała belki. (myślę że tak to nawet bezpieczniej bo jakby się miała teoretycznie jakaś gałąź zaplątać...) Nowa rurka jest kupowana na długość - oczywiście jest z końcówkami, moja kosztowała 12zl, rurka miedziana, nakrętki stalowe na klucz 10, ale pewnie co firma to inaczej... pozdrawiam wszystkich forumowiczów ---------- Post added at 19:18 ---------- Previous post was at 19:14 ---------- jeszcze jedno... może znajdziecie spinki tutaj: http://www.romix.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #29 Napisano 20 Czerwca 2010 u mnie ten przewód poprzeczny z tyłu idzie ponad osłoną blaszaną ponad tłumikem. Czy obejdzie się bez ściągania tłumika? Obejdzie się Zapięta jest przed i za osłoną Nad nią swobodnie sobie leci Wyciągnij stary i potem najpierw przepuść nad osłoną nowy a potem dopiero doginaj do zatrzasków Ja tak zrobiłem i nie było problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #30 Napisano 21 Czerwca 2010 Dzięki wielkie. Już raczej wszystko wiem. Reszte wyjdzie w praniu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #31 Napisano 14 Lipca 2010 Czy gwinty przewodów należy posmarować jakimś smarem (miedzianym? grafitowym?), czy wkręcamy czysty metal w metal? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #32 Napisano 14 Lipca 2010 Czy gwinty przewodów należy posmarować jakimś smarem Nie ma takiej potrzeby. Ale jak już to najlepiej przesmarować je czystym płynem hamulcowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drago Zgłoś #33 Napisano 25 Lipca 2010 witam czy długości przewodów silnika 2.0 9a sa takie same jakie podał ormowiec do silnika 1.8 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrev75 Zgłoś #34 Napisano 27 Grudnia 2011 Witam kolegów, pękł mi przewód elastyczny z przodu i mam pytanie jak zdjąć sprężynę mocującą na połączeniu sztywny/miękki przewód - obracać, ścisnąć czy coś podobnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #35 Napisano 27 Grudnia 2011 Witam kolegów, pękł mi przewód elastyczny z przodu i mam pytanie jak zdjąć sprężynę mocującą na połączeniu sztywny/miękki przewód - obracać, ścisnąć czy coś podobnego?nie ten dział a spreżyna tylko stabilizuje połączenie nic więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #36 Napisano 27 Grudnia 2011 jak zdjąć sprężynę mocującą na połączeniu sztywny/miękki przewód - obracać, ścisnąć czy coś podobnego? Odkręcić sztywny przewód od miękkiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dero686 Zgłoś #37 Napisano 28 Grudnia 2011 Przewody idą od samej pompy aż do tylniej belki... głupie rozwiązanie bo mogli zrobić łączenie z przodu żeby od pompy nie wyginać przecież tam przewody chyba nie zgniją nigdy... mi przegnił z tyłu nad tłumikiem . Jak wyjąć i później włożyć ten przewód tam koło pompy ? Dorobiłem jeden miedziany i wepchnąłem go tam ale nie powyginałem tak jak był oryginalnie bo przecie ztam nie idzie ręki wsadzić... teraz będę zmieniał wszystkie przewody na nowe tylko powiedzcie jak je dogiąć tam pod pompą żeby wyglądało jak z fabryki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz Zgłoś #38 Napisano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Jaką średnicę powinny mieć nowe, miedziane przewody hamulcowe? Pytam odnośnie Passata b4 sedan 2E, hamulce tarczowe z ABS. Edytowane 24 Kwietnia 2012 przez lukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #39 Napisano 19 Listopada 2012 Witam. Zapewne większość z forumowiczów wymienia przewody we własnym zakresie ale mam pytanko ile taka usługa powinna kosztować w warsztacie wraz z rurkami (wszystkie, czyli chyba 4 x 2m)? Tzn. ja wiem ile bo dziś w tej sprawie byłem w jednym miejscu (tani i solidni ludzie) ale doznałem małego szoku po usłyszeniu kwoty. Więc postanowiłem zasięgnąć opinii forumowiczów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #40 Napisano 19 Listopada 2012 ile taka usługa powinna kosztować w warsztacie wraz z rurkami (wszystkie, czyli chyba 4 x 2m)? od początku. koszt przewodów miedzianych to około 100/120 zł..robocizna to nie wiem. koszt zakupu gumowych to nie wiem jaki ale możesz sprawdzić na allegro.. z tym 4 x 2 m to się nie zgodzę. dlaczego chcesz zmieniać przewody?? co się dzieje?? jakie objawy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach