The_Saint Zgłoś #41 Napisano 19 Listopada 2012 Pewnie zgnite Koleżanka za opla astrę, za wszystkie sztywne zapłaciła 200 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #42 Napisano 19 Listopada 2012 Chodzi jedynie o metalowe - wszystkie. Pal licho ile tam metrów (4 x 3m czy więcej - nie są ze złota przecież, 50 zł w tą czy tamtą nie robi różnicy). Na badaniu koleś mi powiedział, że trzeba będzie wymienić. Nic na gwałt, nic nie cieknie, nic pourywane ale przydałoby się to zrobić bo skorodowane w okolicach baku. Do badania ponad pół roku ale ot tak zacząłem się na poważnie tym interesować no i dziś usłyszałem... 800 zł z robocizną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #43 Napisano 19 Listopada 2012 (edytowane) 800 zł z robocizną. zmień mechanika... i to szybko.. tak jak Ci pisałem wyżej, nie pamiętam dokładnie ale kumplowi brałem u znajomego w sklepie, komplet węży (pomijał korektor siły hamowania) i wyszło coś w granicach od 100 do 120... nawet jakbyś 150 zapłacił za węże, robota no 50 do 100.. to sobie policz... masakra ten Twój mechanik... Edit: masz tu pierwszy lepszy cennik z neta: http://www.przewody-hamulcowe.pl/20-volkswagen Edytowane 19 Listopada 2012 przez Qdlik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #44 Napisano 20 Listopada 2012 Jeżeli masz skorodowane przewody koło baku, to może wystarczy wymienić tylko te między korektorem a hamulcami, w takim wypadku w ogóle wyjdą grosze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GREGOR_Z Zgłoś #45 Napisano 5 Marca 2013 A jaki ma być przewód miedziany? Chodzi mi o zewnętrzną lub wewnętrzną średnicę przewodu ewentualnie grubość ścianek. No i jakie końcówki tzn. jaki gwint do passat B3 1992 kombi 1.9td. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #46 Napisano 17 Września 2013 Podepnę się z pytaniem: mój Passat B4 z tarczami z tyłu słabo hamuje właśnie tyłem. Tzn. nie na tyle słabo, żeby nie przeszedł przeglądu (jak mocno nacisnę hamulec, to wartości są zupełnie OK, ręczny też.) Tylko na co dzień auto hamuje głównie przodem - efekt to tylne tarcze częściowo pokryte rdzą - jedna mniej, druga więcej - na każdej tarczy widać wytarty taki kolisty pasek, tak jakby hamował tylo kawałek klocka itp. Klocki nowe, tarcze nie, ale są jeszcze raczej OK. Mam zamiar wyjąć tłoczki hamulcowe z zacisku, przeczyścić, nasmarować, wymienić gumki itp. Pytanie, czy przy okazji nie wymieniać przewodów elastycznych hamulcowych tylnych (a są chyba dwa na każde tylne koło - jeden przy zacisku, drugi gdzieś przy belce - piszę z pamięci). Pierwsza sprawa to zakup - pewnie ze 100zł trzeba dać na komplet, druga to ewentualność uszkodzeń/rozszczelnień przy wymianie. Z zewnątrz te wężyki wyglądają OK, nie mają wżerów, pęknięć itp. Jak myślicie - warto to wymieniać, czy lepiej nie ruszać? Czy takie wężyki mogą ulegać parceniu od środka, przez co zmniejsza się przepustowość przewodu itp? Macie jakieś doświadczenia? Dzięki za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #47 Napisano 17 Września 2013 jestem po wymianie przewodów sztywnych i zauważyłem że większość oferowanych w internecie zestawów składa się z 6 sztuk przewodów natomiast w B4 jest ich osiem. przód P i L centralne (od pompy do korektora) P i L od korektora do gumowego P i L i od gumowego do bębna (u mnie są bębny) P i L co daje 8 sztuk - oczywiście różnych długości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alfons Zgłoś #48 Napisano 18 Września 2013 witam map taki problem jaka jest długość przewodu hamulcowego w passacie b4 biegnącego od silnika do tylnego prawego koła i ile coś takiego kosztuje bez robocizny ---------- Dodano o 20:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:20 ---------- dodam do tego że hamulce z tyłu mam tarczowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #49 Napisano 18 Września 2013 Kolego idź do sklepu moto i zapytaj. Dobiorą Ci według katalogu. Tylko musisz wiedzieć który przewód Ci potrzebny bo od pompy do tarczy masz i metalowe i gumowe przewody... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #50 Napisano 18 Września 2013 Podepnę się z pytaniem: mój Passat B4 z tarczami z tyłu słabo hamuje właśnie tyłem. Tzn. nie na tyle słabo, żeby nie przeszedł przeglądu (jak mocno nacisnę hamulec, to wartości są zupełnie OK, ręczny też.) Tylko na co dzień auto hamuje głównie przodem - efekt to tylne tarcze częściowo pokryte rdzą - jedna mniej, druga więcej - na każdej tarczy widać wytarty taki kolisty pasek, tak jakby hamował tylo kawałek klocka itp. Klocki nowe, tarcze nie, ale są jeszcze raczej OK. Mam zamiar wyjąć tłoczki hamulcowe z zacisku, przeczyścić, nasmarować, wymienić gumki itp. Pytanie, czy przy okazji nie wymieniać przewodów elastycznych hamulcowych tylnych (a są chyba dwa na każde tylne koło - jeden przy zacisku, drugi gdzieś przy belce - piszę z pamięci). Pierwsza sprawa to zakup - pewnie ze 100zł trzeba dać na komplet, druga to ewentualność uszkodzeń/rozszczelnień przy wymianie. Z zewnątrz te wężyki wyglądają OK, nie mają wżerów, pęknięć itp. Jak myślicie - warto to wymieniać, czy lepiej nie ruszać? Czy takie wężyki mogą ulegać parceniu od środka, przez co zmniejsza się przepustowość przewodu itp? Macie jakieś doświadczenia? Dzięki za odpowiedzi Rdza na tarczach /zwłaszcza z tyłu/ powstaje z kilku powodów: długie przestoje samochodu, slaba jakość tarcz, zatarte klocki w jarzmie, zatarte prowadnice, blokujący tłoczek, nie działający korektor lub źle wyregulowany. Rdzawy nalot na tarczy /np. po dłuższym postoju/ zostaje "zaszlifowany" podczas hamowania i powoduje jego "zeszkliwienie". To szkliwo niestety już samo się nie usunie i kolejne rdzawe naloty zostają ponownie "zaszlifowywane" z czego tworzy się właśnie to dziadostwo na tarczy. Ten objaw nie musi obejmować całej tarczy, a np: jedną stronę lub niewielki odcinek częsci pracującej. Co do przewodów hamulcowych elastycznych, to producenci samochodów zalecają ich wymianę co każde 5 lat eksploatacji lub 100.000 km nawet jeżeli są w "dobrym" stanie. Jak se zaczniesz ruszać to przygotuj się od razu na wymianę sztywnych, bo ich stan zapewne też pozostawia wele do życzenia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alfons Zgłoś #51 Napisano 19 Września 2013 głownie chodzi o twardy przewód wszyscy chcą miarę ---------- Dodano o 17:41 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:55 ---------- długość przewodu mam znacie noże wymiary gwintów na twardym przewodzie hamulcowym bo bez tego nie kupię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #52 Napisano 20 Września 2013 powinny być m10x1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alfons Zgłoś #53 Napisano 22 Września 2013 dzięki kolego kupione zostało założyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #54 Napisano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) Chciałbym poznać opinię szanownych forumowiczów. Zamierzam po 6 latach od zakupu mojego paska wymienić (nie wiem ile wcześniej na nich jeżdzono), pozdrawiam i dzięki z góry za odp. Edytowane 28 Kwietnia 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg.pkt.2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #55 Napisano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) Kup Corteco, Ferodo , TRW i będzie ok. Edytowane 28 Kwietnia 2014 przez robert-o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #56 Napisano 28 Kwietnia 2014 a LPR (włoska firma)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #57 Napisano 28 Kwietnia 2014 a LPR Ja bym brał, są około 10 zł tansze od TRW a 10 zł droższe od Toprana. Ważne że nowe. W intercarsie są wszystkie trzy marki plus jeszcze kilka, sprawdź sobie http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=O Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #58 Napisano 28 Kwietnia 2014 Tak jak kolega wyżej pisał , można brać . Byle nie Topran/HP/Hans Pries Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach