karolfabio Zgłoś #361 Napisano 18 Lutego 2012 właśnie zdjąłem wszystkie koła i tak, z tyłu szczęki są bez zmian wiec to nie tył trzyma, za to z przodu na lewym kole zaciski bardzo dużo się zużyły a zmieniałem je jakieś 3 tyś km temu, ale za to na prawej stronie, hehe tam to już blacha z klocków trze o tarcze i teraz to już będę musiał nawet tarcze nowe kupić, powiedz Desper czy ty te blaszki dołączone do klocków zdjąłeś i ich nie zakładałeś czy je założyłeś bo ja je wywaliłem. Teraz to po prostu jeszcze raz rozbiorę cały przód i wszystko wymienię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #362 Napisano 18 Lutego 2012 no mi za pierwszym podejściem po prostu nie wchodziły blaszki. wsadziłem po jednej z każdej strony i to na wcisk, ale pozostałych dwóch nie wywaliłem. teraz po przeczytaniu tego co wyżej, oskrobałem wszystko z rdzy i 'po lizałem' krawędzie klocków tak, żeby weszły obie blaszki. u mnie po zdjęciu jarzm, trzeba się było bardzo namocować, żeby wydłubać z nich klocki. Prawie zrosły się z jarzmem. A blaszki - dopiero w TRW się z tym spotkałem, ale z tego co widzę, to robią dobrą robotę, bo dają kawałek powierzchni, która nie zakwitnie i nie zablokuje klocka, aczkolwiek powinno wszystko działać i bez nich, jeśli wszystko jest wyczyszczone i pracuje luźno tam, gdzie powinno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolfabio Zgłoś #363 Napisano 16 Marca 2012 Witam ponownie po wypiaskowaniu wszystkich części hamulcowych (bębny tylne, przednie zaciski), kupnie zapowiedzianych wcześniej tarcz, klocków, tłoczków, elementów uszczelniających pięknym malowaniu i zamontowaniu i odpowietrzeniu przyszedł czas na przejażdżkę. I tu niestety nic się nie zmieniło, dale trzymało, ALE coś nas tknęło żeby sprawdzić pedał hamulca. Co się okazało, pedał hamulca NIE ODBIJAŁ DO KOŃCA. Po prostu kiedy zatrzymałem się na małej górce samochód dalej stał w miejscu ale po podniesieniu ręką padała lupo zaczęło zjeżdżać. Po prostu wystarczyło psiknąć silikonowym smarem na pedał hamulca i odtąd jak ręką odjął nic nie trzyma ), przy 90km/h spala 3.7, teraz zobaczymy ile zrobi się na pełnym baku. PS ma ktoś lewe lusterko albo wkład na sprzedaż ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #364 Napisano 16 Marca 2012 Cześć,przeczytałem wszystkie te uwagi szanownych kolegów zagadzam się zjednym poważnym stwierdzeniem iż odpowietrzanie metodą podciśnieniową przy pompach ABS jest najbardziej odpowiednia i pewna.Natomiast stwierdzenie że należy odpowietrzać hamulce przy każdej wymianie kloćków nie widzę potrzeby,a powymianie hamulce odrazu muszą działać!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #365 Napisano 22 Marca 2012 Witam. Temat stary ale moja wypowiedź może się przydać komuś mającemu problemy z układem hamulcowym w swoim aucie.Otóż u mnie po wymianie płynu, klocków i tarcz hamulce zamiast być lepsze stały się gorsze. Auto porządnie hamowało dopiero po 3 naciśnięciu pedału. Wniosek nasuwał się jeden - układ zapowietrzony. Jednak odpowietrzałem go wydawało mi się że dokładnie, przelewając w trakcie odpowietrzenia ok 1 litr płynu hamulcowego. Teraz podstawowe uwagi: - jeśli masz auto z ABS-em kolejność odpowietrzania poszczególnych kół jest odwrotna od tej ustalonej przed wiekami: otóż zaczynamy od koła znajdującego się najbliżej pompy ABS a kończymy na kole znajdującym się najdalej. - w trakcie odpowietrzania włączamy zapłon (nie odpalając silnika) - wbrew niektórym opiniom na forum, stosując się do tych zasad, da się odpowietrzyć taki układ standardową metodą "pompuj - trzymaj" bez stosowania pompy podciśnieniowej Można również próbować odpowietrzyć samą pompę ABS metodą "pompuj-trzymaj", luzując poszczególne przewody hamulcowe do niej dochodzące. Jutro przetestuje... mam zamiar zalac płynem 5.1 no i po wymianie klocków hamulce jak masło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #366 Napisano 22 Marca 2012 (edytowane) Z 5.1 lepiej uważaj. Chciałem na taki wymienić ale mechanik mi odradził. Powiedział, że w naszych samochodach, nie przystosowanych do takiego płynu, może on wyżreć uszczelki. Lepiej zalać 4 o podwyższonej temperaturze wrzenia. A wszystkim mającym problemy z hamulcami polecam sprawdzenie podciśnienia jakie daje pompa podciśnieniowa. U mnie ciśnienie było bardzo niskie. Za używaną pompe vacum zapłaciłem 250PLN wraz z montażem. Wszystkie problemy minęły. Często problemem jest też nieszczelne serwo. Wszystko da się łatwo sprawdzić wakuometrem. Edytowane 22 Marca 2012 przez Krembul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #367 Napisano 23 Marca 2012 Często problemem jest też nieszczelne serwo. Wszystko da się łatwo sprawdzić wakuometrem. Jak sprawdzić czy serwo napewno jest OK? Hamulce w miarę hamują ale skutecznością nie powalają, mam wymienione tarcze, klocki i płyn (wszytko ATE) i niewiele się poprawiło. Na suchej nawierzchni trudno jest zblokować koła. Mam porównanie z ojca B5FL i tam jest o wiele lepiej (ABS się nie nudzi tak jak u mnie). Już nie mówiąc o Golfie IV którym ojciec poprzednio jeździł - tam trzeba było naprawde delikatnie obchodzić się pedałem bo auto stawało 'dęba'. Pompa vacum sprawdzona - zasysa książkowo... :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #368 Napisano 23 Marca 2012 Trzeba zmierzyć podciśnienie w serwie. Nie powiem Ci dokładnie jak, bo robił mi to mechanik. Pod serwem często zbiera się woda (w tej "półce" pod podszybiem). Czasem serwo na dole rdzewieje i się rozszczelnia. Potrafi nawet zassać wodę i wtedy już jest po serwie. Ani stanu serwa ani pompy nie sprawdzisz bez wakuometru. U mnie jak sprawdzałem ssanie przykładając palec do zdjęcej rurki to wydawało się, że pompa ssie jak zła. :-) Ale wakuometr pokazał jaka jest rzeczywistość. podciśnienie było tak małe, że mechanik dziwił się, że samochód w ogóle hamuje! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #369 Napisano 12 Kwietnia 2012 witam, mam taki problem tarcza z prawej strony jest bardziej zuzyta niz z lewej , widac to po nacieciach na tarczy, myslalem ze zacisk trzyma ale okazuje sie ze nie trzyma ,tloczek chodzi luzno , jak mam podniesiony przod kolo lekko sie kreci, i przy lekkim hamowaniu pociagnie auto w prawo a jak nacisne mocnij to go prostuje , wychodzi na to ze póżniej bierze zacisk z lewej strony , teraz moje pytanie co moze byc przyczyna ze zacisk z lewej strony pozniej bierze , plyn wymieniony na nowy ,odpowietrzony, tloczek w zacisku lewym chodzi , w wyszukiwarce jest duzo odpowiedzi o zapieczonych tłokach ale u mnie , one nie sa zapieczone , czyzby pompka hamulcowa?? miał ktos takie cos?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #370 Napisano 12 Kwietnia 2012 ja miałem w b4 , lewe koło było zawsze gorące i klocki szybciej leciały okazało się że to pompa hamulcowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #371 Napisano 12 Kwietnia 2012 jarcun napisał: ja miałem w b4 , lewe koło było zawsze gorące i klocki szybciej leciały okazało się że to pompa hamulcowa u mnie sie nie grzeje nic luzno sie kreca oba koła tylko ze szybciej bierze prawa strona co powoduje ze pociagnie auto na prawo dopiero po mocniejszym nacisnieciu bierze lewa strona, znalazłem chyba przyczyne, mam pekniety węzyk gumowy hamulcowy przy kole pod ta gumowa osłona , był mokry i widac pekniecie . jak ruszam przewodem to tak jak by sie saczylo z niego , jakiej firmy kupic węzyk bo dzwonilem po paru sklepach i maja sie one róznie od 15 zł do 35 zł pytam jakiej to firmy to no name , jak juz kupie i wymienie to dam znac czy sie polepszylo a teraz doradcie jaki ten przewod jakiej firmy , czy to w tym przypadku nie gra roli jakiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas777 Zgłoś #372 Napisano 15 Kwietnia 2012 Witam! słuchajcie ja mam podobny problem z moimi hamulcami gdyż mianowicie po niedawnym zakupie autka wymieniłem tarcze i klocki (mam już przejechane na nich ok.500-1000km w cyklu mieszanym) wymieniłem płyn na nowy co prawda metodą "pompuj trzymaj" ale hamulce są dobre a wręcz bardzo dobre lecz strasznie mi się grzeją koła a zwłaszcza lewe (nadmienię że wcześniej jak zdjąłem stare tarcze i klocki to z wewnętrznego klocka została tylko blaszka a tarcza miała wyżłobienie na ok. 3cm szerokości w górnej części tarczy dookoła) i nie wiem co z tym zrobić spalanie jest chyba w normie chodź w mieście pali mi 8,8l/100km a na trasie 5,5-6l/100km a koła się raczej luźno obracają ale o szpilki to można się poparzyć takie są gorące nie wiem co robić POMOCY!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #373 Napisano 15 Kwietnia 2012 bolo mi też nic nie blokowało ale większość siły hamowania szła na jedno koło dlatego było cieplejsze i ściągało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #374 Napisano 15 Kwietnia 2012 Przemas, jak nie przesmarowales tloczkow i jarzm to to zrob, wszystko musi lekko pracowac. A to ze sa gorace to norma, jak dym nie leci to nie ma zle;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #375 Napisano 15 Kwietnia 2012 tylkonie smaruj miedzią prowadnic bo za jakiś czas ci staną i gumki będziez musiał wymieniać najlepiej smarem silikonowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas777 Zgłoś #376 Napisano 16 Kwietnia 2012 jarcun napisał: tylkonie smaruj miedzią prowadnic bo za jakiś czas ci staną i gumki będziez musiał wymieniać najlepiej smarem silikonowym ok spróbuje i dam znać jakie będą efekty.... pomogło smarowanie i przeczyszczenie jarzm ale nie do końca bo zauważyłem że jedno koło (od strony kierowcy ) jeszcze trochę się grzeje a drugie jest już git, przy hamowaniu nie ma żadnych objawów ściągania na lewo czy prawo autko hamuje bez zarzutów i spalanie też nie ulagło wzrostowi. co Waszym zdaniem teraz powinienem jeszcze sprawdzić????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #377 Napisano 28 Września 2012 witam, nie wiem co mam juz robic , tloczki w zaciskach wyczyszczone i nasmarowane gumki powymieniane, plyn hamulcowy wymieniony tarcze i klocki tez a dalej sila hamowania prawego kola jest wieksza niz lewego , na stacji komp pokazal lewe 1,63 a prawego 2,25 co moze byc jeszcze przyczyna bo juz kasy wpakowalem a dalej nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #378 Napisano 28 Września 2012 u mnie podobna przypadłość była po wymianie prowadnic zacisków wszystko wróciło do normy (śruby, i gumki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #379 Napisano 28 Września 2012 witam. Temat stary ale moja wypowiedź może się przydać komuś mającemu problemy z układem hamulcowym w swoim aucie.Otóż u mnie po wymianie płynu, klocków i tarcz hamulce zamiast być lepsze stały się gorsze. Auto porządnie hamowało dopiero po 3 naciśnięciu pedału. Wniosek nasuwał się jeden - układ zapowietrzony. Jednak odpowietrzałem go wydawało mi się że dokładnie, przelewając w trakcie odpowietrzenia ok 1 litr płynu hamulcowego. Teraz podstawowe uwagi: - jeśli masz auto z abs-em kolejność odpowietrzania poszczególnych kół jest odwrotna od tej ustalonej przed wiekami: Otóż zaczynamy od koła znajdującego się najbliżej pompy abs a kończymy na kole znajdującym się najdalej. - w trakcie odpowietrzania włączamy zapłon (nie odpalając silnika) - wbrew niektórym opiniom na forum, stosując się do tych zasad, da się odpowietrzyć taki układ standardową metodą "pompuj - trzymaj" bez stosowania pompy podciśnieniowej można również próbować odpowietrzyć samą pompę abs metodą "pompuj-trzymaj", luzując poszczególne przewody hamulcowe do niej dochodzące. czy ktoś się z tym zgodzi ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #380 Napisano 28 Września 2012 czy ktoś się z tym zgodzi ?? poszukalem troche na necie i sie okazuje ze kolega ma racje z kolejnoscia ze jest odwrotna niz bez systemu abs, , a ja mialem odpowietrzony uklad wlasnie zaczynajac od najdalszego kola, odpowietrze ta metoda , pojade na rolki i dam znac czy sie cos zmienilo, dzieki za podpowiedz bo normalnie rece mi juz opadaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach