Skocz do zawartości
Gość marekbie

[B5] Problem z hamulcami

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie zdjąłem wszystkie koła i tak, z tyłu szczęki są bez zmian wiec to nie tył trzyma, za to z przodu na lewym kole zaciski bardzo dużo się zużyły a zmieniałem je jakieś 3 tyś km temu, ale za to na prawej stronie, hehe tam to już blacha z klocków trze o tarcze i teraz to już będę musiał nawet tarcze nowe kupić, powiedz Desper czy ty te blaszki dołączone do klocków zdjąłeś i ich nie zakładałeś czy je założyłeś bo ja je wywaliłem. Teraz to po prostu jeszcze raz rozbiorę cały przód i wszystko wymienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mi za pierwszym podejściem po prostu nie wchodziły blaszki.

wsadziłem po jednej z każdej strony i to na wcisk, ale pozostałych dwóch nie wywaliłem.

teraz po przeczytaniu tego co wyżej, oskrobałem wszystko z rdzy i 'po lizałem' krawędzie klocków tak, żeby weszły obie blaszki.

u mnie po zdjęciu jarzm, trzeba się było bardzo namocować, żeby wydłubać z nich klocki. Prawie zrosły się z jarzmem.

 

A blaszki - dopiero w TRW się z tym spotkałem, ale z tego co widzę, to robią dobrą robotę, bo dają kawałek powierzchni, która nie zakwitnie i nie zablokuje klocka, aczkolwiek powinno wszystko działać i bez nich, jeśli wszystko jest wyczyszczone i pracuje luźno tam, gdzie powinno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :)

po wypiaskowaniu wszystkich części hamulcowych (bębny tylne, przednie zaciski), kupnie zapowiedzianych wcześniej tarcz, klocków, tłoczków, elementów uszczelniających pięknym malowaniu i zamontowaniu i odpowietrzeniu przyszedł czas na przejażdżkę. I tu niestety nic się nie zmieniło, dale trzymało, ALE coś nas tknęło żeby sprawdzić pedał hamulca. Co się okazało, pedał hamulca NIE ODBIJAŁ DO KOŃCA. Po prostu kiedy zatrzymałem się na małej górce samochód dalej stał w miejscu ale po podniesieniu ręką padała lupo zaczęło zjeżdżać. Po prostu wystarczyło psiknąć silikonowym smarem na pedał hamulca i odtąd jak ręką odjął nic nie trzyma :):), przy 90km/h spala 3.7, teraz zobaczymy ile zrobi się na pełnym baku. PS ma ktoś lewe lusterko albo wkład na sprzedaż ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,przeczytałem wszystkie te uwagi szanownych kolegów zagadzam się zjednym poważnym stwierdzeniem iż odpowietrzanie metodą podciśnieniową przy pompach ABS jest najbardziej odpowiednia i pewna.Natomiast stwierdzenie że należy odpowietrzać hamulce przy każdej wymianie kloćków nie widzę potrzeby,a powymianie hamulce odrazu muszą działać!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Temat stary ale moja wypowiedź może się przydać komuś mającemu problemy z układem hamulcowym w swoim aucie.

Otóż u mnie po wymianie płynu, klocków i tarcz hamulce zamiast być lepsze stały się gorsze. Auto porządnie hamowało dopiero po 3 naciśnięciu pedału. Wniosek nasuwał się jeden - układ zapowietrzony. Jednak odpowietrzałem go wydawało mi się że dokładnie, przelewając w trakcie odpowietrzenia ok 1 litr płynu hamulcowego.

Teraz podstawowe uwagi:

- jeśli masz auto z ABS-em kolejność odpowietrzania poszczególnych kół jest odwrotna od tej ustalonej przed wiekami: otóż zaczynamy od koła znajdującego się najbliżej pompy ABS a kończymy na kole znajdującym się najdalej.

- w trakcie odpowietrzania włączamy zapłon (nie odpalając silnika)

- wbrew niektórym opiniom na forum, stosując się do tych zasad, da się odpowietrzyć taki układ standardową metodą "pompuj - trzymaj" bez stosowania pompy podciśnieniowej

 

Można również próbować odpowietrzyć samą pompę ABS metodą "pompuj-trzymaj", luzując poszczególne przewody hamulcowe do niej dochodzące.

Jutro przetestuje... mam zamiar zalac płynem 5.1 no i po wymianie klocków hamulce jak masło :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z 5.1 lepiej uważaj. Chciałem na taki wymienić ale mechanik mi odradził. Powiedział, że w naszych samochodach, nie przystosowanych do takiego płynu, może on wyżreć uszczelki. Lepiej zalać 4 o podwyższonej temperaturze wrzenia.

A wszystkim mającym problemy z hamulcami polecam sprawdzenie podciśnienia jakie daje pompa podciśnieniowa. U mnie ciśnienie było bardzo niskie. Za używaną pompe vacum zapłaciłem 250PLN wraz z montażem. Wszystkie problemy minęły. Często problemem jest też nieszczelne serwo. Wszystko da się łatwo sprawdzić wakuometrem.

Edytowane przez Krembul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Często problemem jest też nieszczelne serwo. Wszystko da się łatwo sprawdzić wakuometrem.

Jak sprawdzić czy serwo napewno jest OK? Hamulce w miarę hamują ale skutecznością nie powalają, mam wymienione tarcze, klocki i płyn (wszytko ATE) i niewiele się poprawiło. Na suchej nawierzchni trudno jest zblokować koła. Mam porównanie z ojca B5FL i tam jest o wiele lepiej (ABS się nie nudzi tak jak u mnie). Już nie mówiąc o Golfie IV którym ojciec poprzednio jeździł - tam trzeba było naprawde delikatnie obchodzić się pedałem bo auto stawało 'dęba'.

Pompa vacum sprawdzona - zasysa książkowo... :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zmierzyć podciśnienie w serwie. Nie powiem Ci dokładnie jak, bo robił mi to mechanik. Pod serwem często zbiera się woda (w tej "półce" pod podszybiem). Czasem serwo na dole rdzewieje i się rozszczelnia. Potrafi nawet zassać wodę i wtedy już jest po serwie.

Ani stanu serwa ani pompy nie sprawdzisz bez wakuometru. U mnie jak sprawdzałem ssanie przykładając palec do zdjęcej rurki to wydawało się, że pompa ssie jak zła. :-) Ale wakuometr pokazał jaka jest rzeczywistość. podciśnienie było tak małe, że mechanik dziwił się, że samochód w ogóle hamuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam taki problem tarcza z prawej strony jest bardziej zuzyta niz z lewej , widac to po nacieciach na tarczy, myslalem ze zacisk trzyma ale okazuje sie ze nie trzyma ,tloczek chodzi luzno , jak mam podniesiony przod kolo lekko sie kreci, i przy lekkim hamowaniu pociagnie auto w prawo a jak nacisne mocnij to go prostuje , wychodzi na to ze póżniej bierze zacisk z lewej strony , teraz moje pytanie co moze byc przyczyna ze zacisk z lewej strony pozniej bierze , plyn wymieniony na nowy ,odpowietrzony, tloczek w zacisku lewym chodzi , w wyszukiwarce jest duzo odpowiedzi o zapieczonych tłokach ale u mnie , one nie sa zapieczone , czyzby pompka hamulcowa?? miał ktos takie cos??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem w b4 , lewe koło było zawsze gorące i klocki szybciej leciały okazało się że to pompa hamulcowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarcun napisał:
ja miałem w b4 , lewe koło było zawsze gorące i klocki szybciej leciały okazało się że to pompa hamulcowa

u mnie sie nie grzeje nic luzno sie kreca oba koła tylko ze szybciej bierze prawa strona co powoduje ze pociagnie auto na prawo dopiero po mocniejszym nacisnieciu bierze lewa strona,

znalazłem chyba przyczyne, mam pekniety węzyk gumowy hamulcowy przy kole pod ta gumowa osłona , był mokry i widac pekniecie . jak ruszam przewodem to tak jak by sie saczylo z niego , jakiej firmy kupic węzyk bo dzwonilem po paru sklepach i maja sie one róznie od 15 zł do 35 zł pytam jakiej to firmy to no name , jak juz kupie i wymienie to dam znac czy sie polepszylo a teraz doradcie jaki ten przewod jakiej firmy , czy to w tym przypadku nie gra roli jakiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

słuchajcie ja mam podobny problem z moimi hamulcami gdyż mianowicie po niedawnym zakupie autka wymieniłem tarcze i klocki (mam już przejechane na nich ok.500-1000km w cyklu mieszanym) wymieniłem płyn na nowy co prawda metodą "pompuj trzymaj" ale hamulce są dobre a wręcz bardzo dobre lecz strasznie mi się grzeją koła a zwłaszcza lewe (nadmienię że wcześniej jak zdjąłem stare tarcze i klocki to z wewnętrznego klocka została tylko blaszka a tarcza miała wyżłobienie na ok. 3cm szerokości w górnej części tarczy dookoła) i nie wiem co z tym zrobić spalanie jest chyba w normie chodź w mieście pali mi 8,8l/100km a na trasie 5,5-6l/100km a koła się raczej luźno obracają ale o szpilki to można się poparzyć takie są gorące nie wiem co robić POMOCY!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bolo mi też nic nie blokowało ale większość siły hamowania szła na jedno koło dlatego było cieplejsze i ściągało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemas, jak nie przesmarowales tloczkow i jarzm to to zrob, wszystko musi lekko pracowac. A to ze sa gorace to norma, jak dym nie leci to nie ma zle;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylkonie smaruj miedzią prowadnic bo za jakiś czas ci staną i gumki będziez musiał wymieniać najlepiej smarem silikonowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarcun napisał:
tylkonie smaruj miedzią prowadnic bo za jakiś czas ci staną i gumki będziez musiał wymieniać najlepiej smarem silikonowym

ok spróbuje i dam znać jakie będą efekty....

pomogło smarowanie i przeczyszczenie jarzm ale nie do końca bo zauważyłem że jedno koło (od strony kierowcy ) jeszcze trochę się grzeje a drugie jest już git, przy hamowaniu nie ma żadnych objawów ściągania na lewo czy prawo autko hamuje bez zarzutów i spalanie też nie ulagło wzrostowi. co Waszym zdaniem teraz powinienem jeszcze sprawdzić?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, nie wiem co mam juz robic , tloczki w zaciskach wyczyszczone i nasmarowane gumki powymieniane, plyn hamulcowy wymieniony tarcze i klocki tez a dalej sila hamowania prawego kola jest wieksza niz lewego , na stacji komp pokazal lewe 1,63 a prawego 2,25 co moze byc jeszcze przyczyna bo juz kasy wpakowalem a dalej nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobna przypadłość była po wymianie prowadnic zacisków wszystko wróciło do normy (śruby, i gumki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. Temat stary ale moja wypowiedź może się przydać komuś mającemu problemy z układem hamulcowym w swoim aucie.

Otóż u mnie po wymianie płynu, klocków i tarcz hamulce zamiast być lepsze stały się gorsze. Auto porządnie hamowało dopiero po 3 naciśnięciu pedału. Wniosek nasuwał się jeden - układ zapowietrzony. Jednak odpowietrzałem go wydawało mi się że dokładnie, przelewając w trakcie odpowietrzenia ok 1 litr płynu hamulcowego.

Teraz podstawowe uwagi:

- jeśli masz auto z abs-em kolejność odpowietrzania poszczególnych kół jest odwrotna od tej ustalonej przed wiekami: Otóż zaczynamy od koła znajdującego się najbliżej pompy abs a kończymy na kole znajdującym się najdalej.

- w trakcie odpowietrzania włączamy zapłon (nie odpalając silnika)

- wbrew niektórym opiniom na forum, stosując się do tych zasad, da się odpowietrzyć taki układ standardową metodą "pompuj - trzymaj" bez stosowania pompy podciśnieniowej

 

można również próbować odpowietrzyć samą pompę abs metodą "pompuj-trzymaj", luzując poszczególne przewody hamulcowe do niej dochodzące.

 

 

czy ktoś się z tym zgodzi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś się z tym zgodzi ??

 

 

poszukalem troche na necie i sie okazuje ze kolega ma racje z kolejnoscia ze jest odwrotna niz bez systemu abs, , a ja mialem odpowietrzony uklad wlasnie zaczynajac od najdalszego kola, odpowietrze ta metoda , pojade na rolki i dam znac czy sie cos zmienilo, dzieki za podpowiedz bo normalnie rece mi juz opadaja :swirus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności