Skocz do zawartości
marecek

Ronda warszawskie, ronda radomskie, przepisy o skrzyżowaniu i moje przemyślenia....

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne toto, czyli jadąc Jana Pawła od centrum będę mógł skręcić tylko w Słomińskiego, natomiast Jana Pawła od żoliborza będę mógł tylko skręcić w prawo bądź pojechać prosto? O zrobieniu oberka na rondzie już nie wspominając? Tak by wskazywały linie poziome...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rysunki. Przypatrz się dobrze, załapiesz ideę. W skrócie:

- z prawego pasa wyłącznie w prawo, bo linia ciągła tak nakazuje,

- ze środkowego pasa można w prawo, bo jest linia przerywana, a ci z prawego nie mogą pojechać na wprost, oraz na wprost, bo tak prowadzi wyznaczony pas

- z lewego pasa na wprost - tak prowadzi pas, lub w lewo wjeżdżając na pojawiający się lewy pas za każdym zjazdem.

 

Moim zdaniem koniecznym warunkiem do płynnego ruchu na tym rondzie jest porządne, wyraźne oznakowanie dużo wcześniej przed rondem, co najmniej przy wylocie ul. Dzikiej, tak, aby każdy miał czas ustawić się na odpowiednim pasie. Znając życie, to znaki będą małe, przed samym rondem, gdzie nie będzie miejsca ani czasu na zmianę pasa... Obym się mylił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, już wiem o co chodzi, nie zauważyłem drugiego rysunku i zasugerowałem się liniami ciągłymi na tym jednym. Czyli będzie tak jak na rondzie pod estakadą na Marsa/Płowieckiej/Ostrobramskiej i znając życie będzie taki sam bałagan dopóki nie wprowadzą świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, we Wrocławiu na ulicy Granicznej jest rondo dziwnie oznakowane. Jadąc pasem wewnętrznym nie ma możliwości z niego zjechania ponieważ namalowana jest wysepka. Najbardziej mnie dziwi że wcześniej nie ma o tym informującego oznakowania. Ktoś może wyjaśnić dlaczego ? Przechwytywanie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to według mnie wcześniej musisz zasygnalizować kierunkowskazem zamiar zjechania, jednocześnie ustępując pierwszeństwa tym z zewnętrznego pasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka sama sytuacja jest na kolejnym zjeździe (jakbyś chciał zawrócić) więc trzeba jak Łysy mówi jadąc prosto od razu ustawiać się na zewnętrznym pasie, a zawracając na rondzie na wewnętrznym, po czym po przejechaniu pierwszego zjazdu wbijać na zewnętrzny ustępując tym na zewnętrznym się znajdującym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed rondem nie są namalowane kierunki ruchu z poszczególnych pasów, czyli rondo opuszcza się z zewnętrznego pasa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybudowali rondo z wyprzedzeniem, bo w takim stanie jak jest teraz nie widzę sensu jego istnienia.

 

Znaki tego nie mówią, ale:

- na wprost jedziemy pasem zewnętrznym (lub utrudniamy sobie życie i jedziemy wewnętrznym i wbijamy się na zewnętrzny)

- zawracamy pasem wewnętrznym i po przejechaniu połowy ronda zjeżdżamy na zewnętrzny ustępując będącym na nim pojazdom.

 

Jak wybudują dodatkowe drogi to się pozmienia, zależnie czy będzie to zwykłe rondo z dwoma pasami (i będzie od zarypania kolizji) czy rondo turbinowe (zależnie od natężenia ruchu w danych kierunkach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rondo mocno na przyszłość, jak zbudują drogę poprzeczną to wtedy pas wyłączony z ruchu będzie musiał zniknąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to według mnie wcześniej musisz zasygnalizować kierunkowskazem zamiar zjechania, jednocześnie ustępując pierwszeństwa tym z zewnętrznego pasa.

Tak trzeba to się zgadzam tylko jeżeli jedziesz tam pierwszy raz to zobaczysz tę wysepkę jak już zjeżdżasz a tu zonk. Kilometr dalej jest kolejne rondo już raczej nie na przyszłość wybudowane i sytuacja jest taka sama Przechwytywanie1.jpg

Znaki tego nie mówią, ale:

- na wprost jedziemy pasem zewnętrznym

tak kiedyś doczytałem ale teraz siostra się uczy na prawko i w książce jest rysunek , rondo bez pasów i dwa auta równolegle jada prosto na rondzie, jedno pasem zewnętrzny a drugie wewnętrznym, więc zjazd pasem zewnętrznym nie jest obowiązkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak kiedyś doczytałem ale teraz siostra się uczy na prawko i w książce jest rysunek , rondo bez pasów i dwa auta równolegle jada prosto na rondzie, jedno pasem zewnętrzny a drugie wewnętrznym, więc zjazd pasem zewnętrznym nie jest obowiązkiem.

Zacznij czytać przepisy a nie oglądać obrazki. Mogą być dwa pasy niewyznaczone, co nie zmienia faktu że pasy są dwa.

 

Czyli wedle Ciebie dwa samochody mogą jechać równolegle. Jeden wewnętrznym pasem, drugi zewnętrznym i jednocześnie mogą zjechać z ronda?

W zasadzie tak jest z zachowaniem pewnych dodatkowych okoliczności, ale nie na rondzie ze zdjęcia w pierwszym poście ze względu na pas wyłączony z ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z ronda zjeżdżasz tylko z zewnętrznego.

Gdyby tej pow. wyłączonej z ruchu nie było nic to nie zmienia. Zjeżdżając z zewnętrznego możesz zająć dowolny z dostępnych pasów. Ten na wewnętrznym pasie musi najpierw ustąpić pierwszeństwa i zjechać na zewnętrzny lub zjechać z wewnętrznego, jeżeli zewnętrzny jest wolny.

 

źródło:

Bardzo dobra wykładnia krok po kroku po klapsie na rondzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z ronda zjeżdżasz tylko z zewnętrznego.
lub zjechać z wewnętrznego, jeżeli zewnętrzny jest wolny.

 

to jaka jest wersja ostateczna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% z tego typu ronda zjeżdżasz tylko z pasa zewnętrznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na 100% z tego typu ronda zjeżdżasz tylko z pasa zewnętrznego.

Co do tego to nie wątpliwości tylko dlaczego jest ta wysepka i dlaczego nie ma informacji o tym dla kierujących wcześniej. Wszystko będzie jasne jeżeli w kodeksie drogowym jest zapis potwierdzający to zdanie "...z ronda zjeżdżasz tylko z zewnętrznego..." ale ja nie mogłem tego znaleźć , będę wdzięczny za jego wskazanie.

W aktualnej książce do nauki jazdy będzie w takim razie błąd ? Są jednak pasy na tym rondzie.

IMG_20140403_213539.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie w tej książce jest pytanie do tego obrazka.

 

Na tym rondzie pasy nie są oznaczone co co kierunku jazdy więc nic nie stoi na przeszkodzie abym jeździł sobie po tym rondzie w koło po pasie zewnętrznym. Nic też nie stoi na przeszkodzie abym z tego ronda zjechał z pasa wewnętrznego. W tym miejscu kończy się teoria i zaczyna magia:)

 

Kierowca jadący pasem zewnętrznym włącza prawy kierunek, sygnalizuje że zjeżdża z ronda. Kierowca jadący wewnętrznym pasem nie ma prawa tego widzieć (bo kierunkowskaz jest tam gdzie wzrok nie sięga) i jeśli też zjeżdża to polega na wyczuciu. Jeśli jednak dojdzie do kolizji winny jest kierowca jadący po wewnętrznym pasie - zmieniając pas nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi będącemu już na nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wg mnie to tylko teoria na obrazku powyzej widać rondo którego osobiście na drodze w realu jeszcze nie widziałem. Takie rando jak te powyżej zawsze wg mnie jest opisane że z prawego pasa jedziemy na wprost i w prawo a z lewego na wprost i na lewo więc ten z prawego jadąc w lewo łamie w tym momencie przepisy. Po to są znaki pionowe F10? Przed rondem aby tych sytuacji kolizyjnych unikać

 

Ja osobiście jak długo jeżdżę jeszcze takiego nie opisanego ronda nie spotkałem. Mam nadzieje że niczego nie pokićkałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.google.pl/maps/place/G%C5%82ogowska/@52.3542841,16.8410138,122m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x470445377db6dfbd:0xa25c789e8a9fa05

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Po to są znaki pionowe F10?
Ja osobiście jak długo jeżdżę jeszcze takiego nie opisanego ronda nie spotkałem.

 

Widocznie za mało jeździsz:

https://www.google.pl/maps/place/G%C5%82ogowska/@52.3542841,16.8410138,122m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x470445377db6dfbd:0xa25c789e8a9fa05

W tej chwili oznakowanie pionowe jest takie samo jak na streetview, na rondzie pojawiły się tylko pasy (oznakowanie poziome) wyznaczające pasy ruchu. Znaków F10 nie ma

Edytowane przez harry_poznan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zły odnośnik otwarla sie ulica glogowska znalazłem na niej rondo ale są normalnie kierunki jazdy wytyczyne na pasach ruchu. Mimo wszystko tak jak powiedziałem nawet jak u was są takie ok, ja jeszcze takiego nie widziałem i po takim nie jechałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności