Skocz do zawartości
kubotek

Wymiana filtra paliwa TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Podepnę się do wątku, bo w szukajce nic konkretnego nie znalazłem, a ten wątek podobnych informacji nie zawiera.

 

A więc. Dziś wymieniałem olej w swoim AFN. Wszystkie filtry (powietrza, oleju, przeciwpyłkowy, paliwa).

 

Mechanik który robił to wszystko przy mnie zalewał filtr ropą ale nie starczyło do pełna. Spróbowałem odpalić jednak zgasł. Musieliśmy dolać ropy wtedy po dłuższym kręceniu odpalił. Przejechałem 60 km i porządnie go przegoniłem (asekuracyjnie). Dojechałem do domu, gdzie na 5 minut go zgasiłem. Przejechałem 10 km, 20 minut postoju i kaput. Nawet nie drgnął. Zmuszony byłem scholować do mechanika (innego niż ten od wymiany). Odpowietrzono wtryski, po czym zaczął łapać, ale po dłuższym kręceniu. Za każdym razem gasł.

 

Auto pozostawiłem w warsztacie. Chcą mi sprawdzać rozrząd, kąt wtrysku itd.

 

Panowie, czy mają rację?? Może to jeszcze co innego?? Proszę o jakieś sugestie. Jeśli się powtarzam to przepraszam i proszę o wskazówki tematów

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Podepnę się do wątku, bo w szukajce nic konkretnego nie znalazłem, a ten wątek podobnych informacji nie zawiera.

 

A więc. Dziś wymieniałem olej w swoim AFN. Wszystkie filtry (powietrza, oleju, przeciwpyłkowy, paliwa).

 

Mechanik który robił to wszystko przy mnie zalewał filtr ropą ale nie starczyło do pełna. Spróbowałem odpalić jednak zgasł. Musieliśmy dolać ropy wtedy po dłuższym kręceniu odpalił. Przejechałem 60 km i porządnie go przegoniłem (asekuracyjnie). Dojechałem do domu, gdzie na 5 minut go zgasiłem. Przejechałem 10 km, 20 minut postoju i kaput. Nawet nie drgnął. Zmuszony byłem scholować do mechanika (innego niż ten od wymiany). Odpowietrzono wtryski, po czym zaczął łapać, ale po dłuższym kręceniu. Za każdym razem gasł.

 

Auto pozostawiłem w warsztacie. Chcą mi sprawdzać rozrząd, kąt wtrysku itd.

 

Panowie, czy mają rację?? Może to jeszcze co innego?? Proszę o jakieś sugestie. Jeśli się powtarzam to przepraszam i proszę o wskazówki tematów

 

POZDRAWIAM

a czy po wymianie filtra paliwa układ został odpowietrzony i jeśli były jakieś przewody paliwa odkręcane czy zostały one dobrze dokręcone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody nie były odkręcane ponieważ filtr mam wkręcany, a odpowietrzany był filtr tą śrubką na kopułce przy zaworku zwrotnym.

 

Dodam, że przed wymianą wszystko hulało. Śmigał, aż miło!!

Edytowane przez boo22666222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem filtr paliwa i totalnie go zapowietrzyłem:taksobie. Nie miałem plaka ale udało się :). Przekręcamy zapłon i krecimy jednocześnie pompując pedał gazu. Za drugim razem załapał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie padł zaworek zwrotny. Ropa cofała się no i dlatego się dusił o ile udało się go odpalić. Filtr nowy paliwa też był walnięty. Wymieniono zaworek zwrotny i filtr no i teraz wszystko gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

panowie przy wymianie filtra paliwa w AFN 98r, w jakie opaski muszę się zaopatrzyć?

możecie podać mi ich symbole, bym mógł wcześniej kupić je w aso?

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

panowie przy wymianie filtra paliwa w AFN 98r, w jakie opaski muszę się zaopatrzyć?

możecie podać mi ich symbole, bym mógł wcześniej kupić je w aso?

 

dzięki

 

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=736770#post736770

 

w tym linku pobierz manuala do wymiany filtra moze tam znajdziesz info do swoich pytan bo z niego wychodzi ze nie bedziesz potrzebowal opasek

Edytowane przez wojta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w tym linku pobierz manuala do wymiany filtra moze tam znajdziesz info do swoich pytan bo z niego wychodzi ze nie bedziesz potrzebowal opasek

Dokładnie, ;) ale jeśli masz filtr paliwa taki jak na 4-tej stronie tego pliku pdf, to możesz potrzebować 2 opaski o średnicy około 12~14 mm (nie wiem dokładnie), A jeśli masz filtr podkręcany, to nie musisz mieć takich opasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj kolega opowiadal mi pewnego rodzaju horror jaki mu sie wydarzyl po wymianie filtra paliwa (Passat 3BG, na PD). Mechanik nie dokrecil nalezycie obejmy mocujacej filtr, ten obsunal sie od drgan az do bloku silnika i ulama sie sruba plastykowa odwadniajaca na dnie filtra. Paliwo cieklo po podwoziu do samego zderzaka po rurze wydechowej tez, bylo lato - na szczescie sie nie zapalil ale smierdzialo dlugo. O dziwo nie odczuwal zadnych niesprawnosci pracy silnika - zadnych szarpan ani przerw w pracy.

 

W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

ja mam takie pytanie czy po miedzy zaworkiem zwrotnym paliwa a kołnierzem (do którego sie przykręca filtr)powinna byc jakas uszczelka?bo tam mi lapie powietrze(cieżko go odpalic) i mysle czy mi nie wypadla podczas wymiany filtra.silnik afn a zaworek jest przykrecany na dwie srubki nie na spinke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry że odgrzewam temat ale się zastanawiam, mój starszy ma 3B z silnikiem AVG a w nim podgrzewacz paliwa, i co dziwne posiada 2 filtry paliwa, KL147d oraz KL43, ten pierwszy zmieniałem już, wiadomo jak go zalać, natomiast niedługo się zawezmę za ten drugi, a on już jest trochę inny, wygląda tak:

kl43.th.jpg

żeby go zalać trzeba odkręcić tą śrubkę i wlać ON??

Edytowane przez adamo88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie po czym wizualnie ocenić można czy to jest filtr przykręcany czy taki z dekielkiem z odkręcanymi przewodami. mam silnik AFN 1998r

Ten obecnie założony ma nr 046 127 435 B

Edytowane przez dzali0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten obecnie założony ma nr 046 127 435 B

Czyli masz taki filtr jak poniżej. :)

bwy1286354795h.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

też czeka mnie wymiana filtra ti chciałbym abyśmy uściślili pewną rzecz - dotyczącą sposobu odpowietrzania. Jeden z uczestników tego tematu napisał:

Zalać filtr po brzegi to koniecznie i nie bawić się w jakieś zlewki ze starego!!!! zamontować wszystko jak było odkręcić odpowietrznik kilka razy przekręcić kluczykiem w stacyjce aż z odpowietrznika tryśnie paliwo, zakręcić odpowietrznik i po wielkim kłopocie.

Czy należy zawsze tak robić czy wystarczy zalać filtr po brzegi i nie bawić się w odkręcanie tego korka zlewowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy należy zawsze tak robić czy wystarczy zalać filtr po brzegi

i po sprawie, najwyżej chwile na obrotach przytrzymaj (1800) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

też czeka mnie wymiana filtra ti chciałbym abyśmy uściślili pewną rzecz - dotyczącą sposobu odpowietrzania. Jeden z uczestników tego tematu napisał:

 

Czy należy zawsze tak robić czy wystarczy zalać filtr po brzegi i nie bawić się w odkręcanie tego korka zlewowego?

 

Witam

Ja wymieniałem sam filtr jakiś tydzień temu w moim afn-ie. Ja miałem jak sie okazało filtr odkręcany. Najlepiej mieć pod ręką jeszcze jedną osobę (jest wygodniej odkręcić filtr). Co do odpowietrzania u mnie wyglądało to tak:

najpierw odkręcenie filtra(potrzebny klucz nasadowy którym przytrzymujesz śrubę na pokrywie filtra a druga osoba odkręca filtr) można to zrobić też samemu ale we dwójkę wygodniej.

Co do odpowietrzania to ja zakładając nowy filtr zalałem go do pełna olejem napędowym (świeżym kupionym na stacji) Jak wlejesz trochę paliwa do filtra to poczekaj kilka sekund aż paliwo się rozejdzie po filtrze i dolej do pełna. Następnie ja normalnie wkręciłem filtr w miejsce starego.

Potem normalnie odpaliłem auto bez żadnego odpowietrzania, odkręcania odpowietrzników czy coś takiego. Samochód odpalił normalnie, silnik pracował równo bez żadnego szarpania i chodzi bez problemu do dziś.

Może to coś ci pomoże (ja pierwszy raz sam wymieniałem filtr paliwa)

Pozdrawiam

życzę udanej wymiany:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy może mi ktoś napisac pod jakim numerem czesci jest filtr paliwa do silnika ATJ z 2000 roku??? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki filtr do silnika AFN-110km,,,jaki symbol filtra i czy wybrać knecht,mann czy filtron??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czy może mi ktoś napisac pod jakim numerem czesci jest filtr paliwa do silnika ATJ z 2000 roku??? Pozdrawiam

 

4b989505603ef488m.jpg

 

---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 19:01 ----------

 

jaki filtr do silnika AFN-110km,,,jaki symbol filtra i czy wybrać knecht,mann czy filtron??

 

Oryginał:

686d9079eea62ac1m.jpg

Musisz poszukać nr odpowiedników filtrów które podałeś. Ja używam mann, podejrzewam ze może rozpocząć sie dyskusja, że: knecht bo......, albo mann bo... czy filtron bo...

Musisz sam zdecydować, zawsze jest lepiej założyć nowy filtrona niż oryginał który siedzi 3 - 4 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odczytałem ze swojego filtra nr BOSCH 457-434-184, jakie proponuje zamienniki,,knecht,mann lub filtron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności