Skocz do zawartości
kubotek

Wymiana filtra paliwa TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może ktoś miał taki problem i może udzielić mi wskazówek:

2 dni temu wymieniałem olej oraz filtr oleju u znajomego mechanika, dodatkowo zapadła szybka decyzja żeby wymienić filtr paliwa i tak się stało.

Powiem że mechanik nie jest jakimś wielkim specjalistą. Kupiłem Filtrona bo tylko to było dostępne (bez sprawdzenia oznaczeń - na gębę sprzedawcy).

Filtr nie dał się odkręcić i całość została wymontowana (zdjęte 2 opaski/obejmy z wężyków i odkręcony ten dekielek z pozostałymi wężykami) dopiero wtedy udało się odkręcić "górę od dołu". Koleś zalał nowy filtr ropą i zmontował tak jak było, wszystko pasowało. Jednak opaski nie nadawały się już (pogięły się zbytnio), założył zwykłe zaciskowe ślimakowe opaski. Nie było żadnego odpowietrzania. Samochód odpalił i chodził bez problemu, jednak po przyjechaniu do domu i próbie odpalenia go po jakiejś godzinie nie chciał już łapać od razu tylko po 2-3 dłuższych próbach odpalenia. Tak jest teraz cały czas. Po zgaszeniu silnika i próbie odpalenia od razu zapala, a po postoju jest problem. Po zgaszeniu można też usłyszeć przez kilka sekund takie syczenie/pisk - chyba podciśnienie w układzie wciąga powietrze i zapowietrza się cały czas. Najprawdopodobniej albo opaski nie trzymają albo uszkodzony jest wężyk. Chciałem kupić te opaski ale nie mogę znaleźć (mieszkam w warszawie), czy ktoś wie gdzie je dostanę na 100%??? bo rozumiem że węzyki to raczej w ASO?!

 

passat 1.9 TDI 90KM 1998

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te weżyki przy podstawie filtra sie starzeją i można je zmienić , jak pamiętam to tam idzie 12mm i 16mm po kawałku , opaski dokręcać w miare z wyczuciem nie za mocno , Dostępne jest to w każdym sklepie motoryzacyjnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wszystkich ciekawych kosztów wymiany filtra paliwa informuję:

Koszt filtra BOSCH 35zł, a za robociznę w tym samym punkcie gdzie kupiłem ten filtr - 20zł. Wymiany dokonałem w firmie OLMOT w Kutnie. Polecam, szybko,sprawnie i na temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne część z was widziała... część na pewno nie film z wymiany filtru paliwa w 3bg:

[ame]

[/ame]

mi się przydał, zastanawiam się tylko czym on te oringi smarował... do soboty muszę wiedzieć... ;) ktoś podpowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

A czy ktoś wie czy mając filtr z odkręcaną dolną częścią (jak w filtron PP 850) mogę zastosować bez problemu cały filtr z króćcami (jak w PP 839/1)?

pp850.jpgpp839-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a już kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez problemu?? musiałbyś podoprowadzać przewody paliwowe, no i oczywiście podgrzewacz którego nie masz czyli takie cudo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak, tylko po co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dlatego że tam wpasować trzeba zawór, w ten kominek metalowy na górze tzw. podgrzewacz paliwa w filtrze, a wygląda on tak: http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&towkod=302114303414&pic=0&moto=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no, mi chodzi o to: po co tak kombinować??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A, bo jak wszystko by szło tak prosto to by niebyło zabawy, jest ryzyko jest przyjemność :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha. dzięki. Czyli PP 850... Może być problem z odkręceniem. Dlatego chciałem się zaasekurować. Może się źle wyraziłem. Chodziło mi o to, że mam typ PP 850. Czyli odkręcam dół, podmieniam na nowy i zakręcam. Zastanawiałem się czy można kupić typ PP 839/1. Wtedy tylko podmieniam wężyki i nie muszę odkręcać dolnej części. Pozdrawiam!

Edytowane przez 19cali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie czy w nowym filtrze ten plastik na dole trzeba dokręcać lub odkręcać czy może zostawić go tak jak jest?

Poza tym jak wyciągnąć filtr(mam ten z wężykami na górze) odkręciłem tą śrubę ale jeszcze jakoś mocno siedzi a nie chciałem na siłęgo wyciągać.Po zdjęciu tej wsówki ala mickey mouse ;-) czy trudno wyjmuje się ten przewód?

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam pytanie czy w nowym filtrze ten plastik na dole trzeba dokręcać lub odkręcać czy może zostawić go tak jak jest?

 

 

to pokrętło plastikowe od spodu ma być zakręcone inaczej bedzie ciekło paliwo a słuzy to do spuszczania wody gromadzącej sie na spodzie filtra,a co wyciagniecia filtra to niie ma zadnego problemu luzyjesz opaske trzymającą filter luzujesz wezyki lub srube imbusowa z góry i po robocie , nastepnie nowy filter zalewasz czystą ropa montujesz i ma chulac roboty na 10 min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam pytanko co do odpowietrzenia: czy mam przekręcić pare razy stacyjką czy może odpalić i potrzymać na obrotach?

Ten filtr ropą zalewamy przed podłączeniem go do przewodów czy jak już siedzi z podłączonymi przewoadami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr zalewasz cały ropa przed podłaczeniem,a co do odpowietrzenia to odpal normalnie ,nie musisz trzymac na obrotach czy cos ,odpal pochodzi i bedzie ok

Edytowane przez bolo02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok.wiec zalałem filtr do pełna,po odpaleniu troszkę przegazowałem i jak narazie autko hula. Zobaczymy czy bedzie lepiej chodziło rano po odpaleniu. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak macie silniki PD to macie elektryczną pompkę paliwa, więc nie musicie napełniać filtra paliwem. Wystarczy do wylotu z filtra podłączyć kawałek wężyka, ten zaś do butelki żeby sobie nie pochlapać komory silnika ropą. Włączyć zapłon. pompka sama napompuje ropy do filtra. Jak na wylocie pojawi sie ropa podpiąć oryginalny wężyk, i samochód zapala od pierwszego przekręcenia kluczykiem bez zająknięcia. Sprawdzone. Sam tak robię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak macie silniki PD to macie elektryczną pompkę paliwa, więc nie musicie napełniać filtra paliwem. Wystarczy do wylotu z filtra podłączyć kawałek wężyka, ten zaś do butelki żeby sobie nie pochlapać komory silnika ropą. Włączyć zapłon. pompka sama napompuje ropy do filtra. Jak na wylocie pojawi sie ropa podpiąć oryginalny wężyk, i samochód zapala od pierwszego przekręcenia kluczykiem bez zająknięcia. Sprawdzone. Sam tak robię

 

 

 

 

moim zdaniem prościej jest zalać sobie wcześniej na zewnatrz,po co mam cudować z jakikis butelkami ,załaczać pompe zeby pchała z zbiornika paliwo,odłaczać wezyki ( zwłaszcza jak sie ma filter z podgrzewaczem))strata czasu jak dla mnie ale kazdy ma swoje sposoby wiec nie podwarzam tego co napisałeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz pierwszy forumowiczów

 

Wczoraj wymieniałem filtr paliwa w wersji AJM-ten podkręcany z podgrzewaniem. Chcę rozwiać wątpliwości związane z pytaniem czy zalewać filtr ropą. Otóż nie jest to konieczne, w moim przypadku samochód zapalił bez problemów, pochodził na wolnych i wyjechał z garażu bez zająknięcia. Dziwne ale prawdziwe.. Dla pewności przegoniłem trochę passka w celu sprawdzenia czy się po czasie nie zapowietrzy-nic takiego nie zaobserwowałem, dzisiejszy dzień także cykał :) . Dla ułatwienia wymiany proponuję zdjąć z nasady filtra wężyki paliwowe-te od strony grodzi silnika ponieważ łatwiej wtedy tą nasadę odsunąć na bok w celu dalszego demontażu/montażu filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności