PersoN Zgłoś #241 Napisano 3 Czerwca 2013 (edytowane) mocno złap kopułkę w imadle (z wyczuciem) i kręć z wyczuciem ale mocno musi pójść albo jakimś francuzem, żabką coś w tym stylu Sorry może głupio spytam ale odkręciłeś mocowanie filtra (klucz 10 ) wyjąłeś go i próbowałeś odkręcać kluczem do filtrów i nic ?? , przy czym przytrzymując górę kluczem bodajże 15stką żeby nie uszkodzić wężyków tak odkręciłem mocowanie filtra (klucz 10) oraz wężyki tak jak pokazałem na zdjęciu i wyjąłem go z auta. Po porostu nie chciało mi się z nim tam szarpać a na stole w imadle sposobem puścił skurczybyk. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez PersoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #242 Napisano 3 Marca 2014 (edytowane) Panowie mam ogromny problem, mianowicie pierwszy raz wymieniałem filtr paliwa. Oczywiście przed operacją głęboko zapoznałem się z tematem, i trudne się nie wydawało. A więc mój filtr wyglądał mniej więcej tak (bez tego przejścia między jednym z przewodów): W sklepie powiedziano mi że musi to być wkręcany, bo inne były z tymi króćcami od razu. Kupiłem, i pojechałem wymienić, umordowałem się trochę zanim zdjąłem stary, trzymał masakrycznie. Więc troszkę go poturbowałem i musiałem pozdejmować wszystkie przewody z tej głowy. Przy okazji ułamałem jedną śrubkę trzymającą ten "zaworek zwrotny" Po wymianie zalałem filtr do pełna, aż się przelało. Auto odpaliło, niestety na chwile, zgasło i koniec. Przez późniejsze kręcenie próbował zapalić ale automatycznie coś go gasiło. Teraz nie odpala wogóle, raz jak mu się udało, to kopcił jak szalony siwym dymem. Pochodził parę minut, i kiedy chciałem ruszyć, to zgasł. Nie mam zielonego pojęcia co może być nie tak, jak dobrze mi się wydaje to nie cyka mi przekaźnik od pompy z baku. Przyglądając się pompie, odpinając wtyczkę, i wsadzając miernik, na żadnym przewodzie nie pokazuje napięcia na zapłonie, Ani w chwili kiedy kręcę rozrusznikiem, czy to może być wina przekaźnika? Druga sprawa to dziwi mnie fakt iż z pompy wychodzą dwa piny, natomiast we wtyczce są aż 4 ... Proszę was ogromnie o pomoc! Ew. Bo filtr kupiony najtańszy tylko na próbę z "Meat&Doria" I pytanie czy mogę kupić filtr który ma od razu króćce? Czy jest jakaś różnica? Edytowane 3 Marca 2014 przez Morsart27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #243 Napisano 3 Marca 2014 Skoro masz wkręcany filter to po co wypinałeś wszystkie te rurki na górze? Przecież ten filtr normalnie i lekko się odkręca, nie powinno być z tym problemu. Jeżeli masz filtr wkręcany to chyba innego nie możesz zamontować, a wszystkie te przewody na górze dobrze pozakładałeś? Może uszkodziłeś zaworek zwrotny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #244 Napisano 3 Marca 2014 Za moment zrobię zdjęcie jak wygląda ten filtr teraz, bo ułamałem tylko kawałek tej podstawy przy tym zaworku. Zaworek wygląda na sprawny. Ale to za chwilę wrzucę zdjęcie, a ten zaworek idzie jakoś ominąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #245 Napisano 3 Marca 2014 (edytowane) Na pompie maż elektrozawór z 1 przewodem który odpowiada za odcięcie paliwa. Napięcie pojawia sie na chwilę po przekręceniu stacyjki i wtedy ginie do momentu aż będziesz kręcić. Jeśli maż coś ułamane przy filtrze to chwyta lewe powietrze. Na grodzi przy aku maż przewody paliwowe. Rozepnij zasilający i podaj paliwo z butelki, najlepiej podwiesić butelkę i wężykiem podać paliwo, musi zaskoczyć. Po za tym nie maż pompy paliwa w baku. Auto standardowo się zapowietrzyło. Mi kiedyś się zdarzyło że po wymianie filtra auto odpaliło, pochodziło parę minut, wszystko fajnie, gaszę auto i za godzinę nie chce już odpalić ale szybko pod respirator z butelki od coli i odpalił od strzała. Edytowane 3 Marca 2014 przez bmateuszd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #246 Napisano 3 Marca 2014 odpal na placka pociagnie sam gnojowe jak jest zapowietrzony i bedzie ok chyba ze ulamal gdzies cala glowiczke i mikropeknieciem idzie powietrze,wtedy to kupic zwykly filtr z koncowkami a powrot podlaczyc bezposrednio do zbiornika (dobrze jest zalozyc zawoek zwrotny wtedy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #247 Napisano 3 Marca 2014 Wróciłem do domu, bo auto stoi parę kilometrów ode mnie. Zdesperowany kupiłem nowy filtr, założyłem, zalałem i po kilku próbach auto odpaliło. Ale musiałem go trzymać na obrotach bo na niskich się dławił i próbował gasnąć, Trzymając na obrotach Pasek tak kopcił że ledwo było co widać (dym taki szaro-biały) ... Tutaj zamieszczam zdjęcie jak wygląda to pęknięcie: Zastanawia mnie jedna rzecz, bo przed wymianą filtra miałem cieknącą pompe wtryskową. Ale wyciek miałem już od sporego czasu, z tym że po wymianie filtra, Na pompie w miejscu zaznaczonym na zdjęciu przy kręceniu pojawiają się bombelki. Mój brat rozebrał górną pokrywę pompy, potem drugą, i wyczyścił oraz przesmarował jakimś hermetykiem. (jakiś trudno dostępny którym rzekomo uszczelniają turbiny u niego na elektrowni) No i jutro z rana pojadę spróbować jeszcze raz go odpalić, ale jak nie to już nie mam do tego głowy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #248 Napisano 3 Marca 2014 No tak, a komplet uszczelek nastawnika to koszt poniżej 50zł. TYlko ciekawe, jak go złożył, żebyś po odpaleniu nie miał od razu max obrotów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #249 Napisano 3 Marca 2014 Teraz po tym jak rozebrał pompę zaczną się cyrki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #250 Napisano 3 Marca 2014 Tego się właśnie boje, bo na pewno pompa nie ustawiona tak jak była. Teraz jak dobrze rozumiem, najlepiej byłoby zaopatrzyć się w zestaw uszczelek Boscha. Rozebrać to co rozebrał, wyczyścić, i założyć nowe uszczelki. A przed dokręceniem musiałbym z VAGiem ustawić dawkę i kąt tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #251 Napisano 3 Marca 2014 Tego się właśnie boje, bo na pewno pompa nie ustawiona tak jak była.Teraz jak dobrze rozumiem, najlepiej byłoby zaopatrzyć się w zestaw uszczelek Boscha. Rozebrać to co rozebrał, wyczyścić, i założyć nowe uszczelki. A przed dokręceniem musiałbym z VAGiem ustawić dawkę i kąt tak? Widzę że nie maż doświadczenia w tym więc lepiej nie ruszaj. Rozbierz pompę dopóki ten super klej nie związał i szukaj speca od pomp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #252 Napisano 3 Marca 2014 Z tym specem to pewnie będzie problem u mnie w okolicy. Ale jest to możliwe żeby pompa całkiem się rozszczelnila przez nowy filtr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #253 Napisano 3 Marca 2014 Z tym specem to pewnie będzie problem u mnie w okolicy. Ale jest to możliwe żeby pompa całkiem się rozszczelnila przez nowy filtr? Już chyba kiedyś pisałeś że maż problem z pompą. Auto się pewnie tylko zapowietrzyło co jest normalne. Teraz doczepiłeś się jeszcze pompy która ci pewnie wcześniej ciekła i wyszło jak wyszło. Napisz w temacie regionalnym może ktoś z forum ci pomoże lub kogoś poleci. Spytaj brata co to za szczeliwo żeby pompy nie skleiło na amen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pejzasz Zgłoś #254 Napisano 3 Marca 2014 Miałem ten sam problem . Lało sie mi z pompy wiec kupilem uszczelki i załozyłem ale mechanik nie do konca ustawil ja tak jak bylo i dość długa ja ustawiał . Ale wkoncu jakoś ja ustawił po poł godzinie i naprawde ciezko ja ustwić zeby było tak jak było . Teraz Tylko musze ja jeszcze ustawić na kompie zeby był odpowiedni kat . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #255 Napisano 3 Marca 2014 Najgorsze w tym wszystkim jest to że muszę liczyć się z kosztami ... Aktualnie jeszcze spłacam to auto, i w każdym miesiącu zostaje mi 600zł. A pewnie oddając na warsztat usłyszę większą kwotę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #256 Napisano 3 Marca 2014 Ustawiasz kompem kąt? Nieźle... Teraz to Ty musisz to rozłożyć, wyczyścić z tego badziewia i założyć komplet uszczelek. Później vag i ustawienie prawidłowej dawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #257 Napisano 3 Marca 2014 A czym mam ustawiać? Chyba na komputerze sprawdze jaki jest kąt, więc jak mam na oko ustawiać? Nie wiem, mam już taki zamęt w głowie ... Czuje że po wymianie uszczelek nic się nie zmieni. Że ona już całkiem wyzioneła ducha, bo przekręcając na zapłon coś dziwnie bzyczy przy niej i po chwili ustaje. I tak przy każdym przekręceniu na zapłon, druga sprawa odpinając przewód z filtra którym pompa zasysa paliwo, To kręcąc rozrusznikiem nie czuć jakiegoś mocnego zaciągania, takie ledwo, ledwo ... Może to przez nieszczelność pompy gubi ciśnienie które powinno zaciągać to paliwo. Już mam po dziurki w nosie tego auta .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pejzasz Zgłoś #258 Napisano 3 Marca 2014 Kazde autko ma swoje kaprysy Ty mu Tylko pomogłeś troche . Ale Myśle ze jak nic wiecej nie uszkodziles to spróbuj wymienić te uszczelki koszt chyba nie jest az taki wysoki , a jesli bedzie nie szczelna to sie bedzie zapowietrzała cały czas . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #259 Napisano 4 Marca 2014 Dzisiaj byłem u mnie w serwisie Boscha, o uszczelki zapytać. Na szczęście trafiłem na dobrego fachowca który mi odradził samemu się w to bawić. Dostałem adres i 10% rabatu na regeneracje u mnie w mieście, zaraz zadzwonię i się umówię. Po odebraniu auta powiem co i jak Dzięki za zainteresowanie problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #260 Napisano 4 Marca 2014 Że ona już całkiem wyzioneła ducha, bo przekręcając na zapłon coś dziwnie bzyczy przy niej i po chwili ustaje.. To normalne. Elektrozawór n109 otwiera się na moment i zamyka, przy odpalaniu ponownie się otwiera. Pisałem ci o nim, ten z 1 przewodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach