Skocz do zawartości
kubotek

Wymiana filtra paliwa TDI

Rekomendowane odpowiedzi

mocno złap kopułkę w imadle (z wyczuciem) i kręć z wyczuciem ale mocno musi pójść albo jakimś francuzem, żabką coś w tym stylu

 

Sorry może głupio spytam ale odkręciłeś mocowanie filtra (klucz 10 ) wyjąłeś go i próbowałeś odkręcać kluczem do filtrów i nic ?? , przy czym przytrzymując górę kluczem bodajże 15stką żeby nie uszkodzić wężyków

 

tak odkręciłem mocowanie filtra (klucz 10) oraz wężyki tak jak pokazałem na zdjęciu i wyjąłem go z auta. Po porostu nie chciało mi się z nim tam szarpać a na stole w imadle sposobem puścił skurczybyk.

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam ogromny problem, mianowicie pierwszy raz wymieniałem filtr paliwa.

Oczywiście przed operacją głęboko zapoznałem się z tematem, i trudne się nie wydawało.

A więc mój filtr wyglądał mniej więcej tak (bez tego przejścia między jednym z przewodów):

filtr_511.jpg

 

W sklepie powiedziano mi że musi to być wkręcany, bo inne były z tymi króćcami od razu.

Kupiłem, i pojechałem wymienić, umordowałem się trochę zanim zdjąłem stary, trzymał masakrycznie.

Więc troszkę go poturbowałem i musiałem pozdejmować wszystkie przewody z tej głowy.

Przy okazji ułamałem jedną śrubkę trzymającą ten "zaworek zwrotny"

Po wymianie zalałem filtr do pełna, aż się przelało. Auto odpaliło, niestety na chwile, zgasło i koniec.

Przez późniejsze kręcenie próbował zapalić ale automatycznie coś go gasiło.

Teraz nie odpala wogóle, raz jak mu się udało, to kopcił jak szalony siwym dymem.

Pochodził parę minut, i kiedy chciałem ruszyć, to zgasł.

 

Nie mam zielonego pojęcia co może być nie tak, jak dobrze mi się wydaje to nie cyka mi przekaźnik od pompy z baku.

Przyglądając się pompie, odpinając wtyczkę, i wsadzając miernik, na żadnym przewodzie nie pokazuje napięcia na zapłonie,

Ani w chwili kiedy kręcę rozrusznikiem, czy to może być wina przekaźnika?

Druga sprawa to dziwi mnie fakt iż z pompy wychodzą dwa piny, natomiast we wtyczce są aż 4 ...

 

Proszę was ogromnie o pomoc! :/

 

Ew. Bo filtr kupiony najtańszy tylko na próbę z "Meat&Doria"

I pytanie czy mogę kupić filtr który ma od razu króćce? Czy jest jakaś różnica?

Edytowane przez Morsart27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz wkręcany filter to po co wypinałeś wszystkie te rurki na górze? Przecież ten filtr normalnie i lekko się odkręca, nie powinno być z tym problemu.

Jeżeli masz filtr wkręcany to chyba innego nie możesz zamontować, a wszystkie te przewody na górze dobrze pozakładałeś? Może uszkodziłeś zaworek zwrotny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za moment zrobię zdjęcie jak wygląda ten filtr teraz, bo ułamałem tylko kawałek tej podstawy przy tym zaworku.

Zaworek wygląda na sprawny. Ale to za chwilę wrzucę zdjęcie, a ten zaworek idzie jakoś ominąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Na pompie maż elektrozawór z 1 przewodem który odpowiada za odcięcie paliwa. Napięcie pojawia sie na chwilę po przekręceniu stacyjki i wtedy ginie do momentu aż będziesz kręcić. Jeśli maż coś ułamane przy filtrze to chwyta lewe powietrze. Na grodzi przy aku maż przewody paliwowe. Rozepnij zasilający i podaj paliwo z butelki, najlepiej podwiesić butelkę i wężykiem podać paliwo, musi zaskoczyć.

Po za tym nie maż pompy paliwa w baku. Auto standardowo się zapowietrzyło.

Mi kiedyś się zdarzyło że po wymianie filtra auto odpaliło, pochodziło parę minut, wszystko fajnie, gaszę auto i za godzinę nie chce już odpalić ale szybko pod respirator z butelki od coli i odpalił od strzała.

Edytowane przez bmateuszd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpal na placka

pociagnie sam gnojowe jak jest zapowietrzony i bedzie ok

chyba ze ulamal gdzies cala glowiczke i mikropeknieciem idzie powietrze,wtedy to kupic zwykly filtr z koncowkami a powrot podlaczyc bezposrednio do zbiornika (dobrze jest zalozyc zawoek zwrotny wtedy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem do domu, bo auto stoi parę kilometrów ode mnie.

Zdesperowany kupiłem nowy filtr, założyłem, zalałem i po kilku próbach auto odpaliło.

Ale musiałem go trzymać na obrotach bo na niskich się dławił i próbował gasnąć,

Trzymając na obrotach Pasek tak kopcił że ledwo było co widać (dym taki szaro-biały) ...

Tutaj zamieszczam zdjęcie jak wygląda to pęknięcie:

DSC_0030.jpg

 

Zastanawia mnie jedna rzecz, bo przed wymianą filtra miałem cieknącą pompe wtryskową.

Ale wyciek miałem już od sporego czasu, z tym że po wymianie filtra,

Na pompie w miejscu zaznaczonym na zdjęciu przy kręceniu pojawiają się bombelki.

Mój brat rozebrał górną pokrywę pompy, potem drugą, i wyczyścił oraz przesmarował jakimś hermetykiem.

(jakiś trudno dostępny którym rzekomo uszczelniają turbiny u niego na elektrowni) :)

No i jutro z rana pojadę spróbować jeszcze raz go odpalić, ale jak nie to już nie mam do tego głowy ...

113759527_5_644x461_pompa-wtryskowa-19-tdi-afn-110km-audi-a4-b5-a6-c5-passat-golf-mazowieckie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, a komplet uszczelek nastawnika to koszt poniżej 50zł. TYlko ciekawe, jak go złożył, żebyś po odpaleniu nie miał od razu max obrotów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz po tym jak rozebrał pompę zaczną się cyrki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego się właśnie boje, bo na pewno pompa nie ustawiona tak jak była.

Teraz jak dobrze rozumiem, najlepiej byłoby zaopatrzyć się w zestaw uszczelek Boscha.

Rozebrać to co rozebrał, wyczyścić, i założyć nowe uszczelki.

A przed dokręceniem musiałbym z VAGiem ustawić dawkę i kąt tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tego się właśnie boje, bo na pewno pompa nie ustawiona tak jak była.

Teraz jak dobrze rozumiem, najlepiej byłoby zaopatrzyć się w zestaw uszczelek Boscha.

Rozebrać to co rozebrał, wyczyścić, i założyć nowe uszczelki.

A przed dokręceniem musiałbym z VAGiem ustawić dawkę i kąt tak?

 

Widzę że nie maż doświadczenia w tym więc lepiej nie ruszaj. Rozbierz pompę dopóki ten super klej nie związał i szukaj speca od pomp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym specem to pewnie będzie problem u mnie w okolicy.

Ale jest to możliwe żeby pompa całkiem się rozszczelnila przez nowy filtr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym specem to pewnie będzie problem u mnie w okolicy.

Ale jest to możliwe żeby pompa całkiem się rozszczelnila przez nowy filtr?

 

Już chyba kiedyś pisałeś że maż problem z pompą. Auto się pewnie tylko zapowietrzyło co jest normalne. Teraz doczepiłeś się jeszcze pompy która ci pewnie wcześniej ciekła i wyszło jak wyszło. Napisz w temacie regionalnym może ktoś z forum ci pomoże lub kogoś poleci.

Spytaj brata co to za szczeliwo żeby pompy nie skleiło na amen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem . Lało sie mi z pompy wiec kupilem uszczelki i załozyłem ale mechanik nie do konca ustawil ja tak jak bylo i dość długa ja ustawiał . Ale wkoncu jakoś ja ustawił po poł godzinie i naprawde ciezko ja ustwić zeby było tak jak było . Teraz Tylko musze ja jeszcze ustawić na kompie zeby był odpowiedni kat .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze w tym wszystkim jest to że muszę liczyć się z kosztami ...

Aktualnie jeszcze spłacam to auto, i w każdym miesiącu zostaje mi 600zł.

A pewnie oddając na warsztat usłyszę większą kwotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz kompem kąt? Nieźle... Teraz to Ty musisz to rozłożyć, wyczyścić z tego badziewia i założyć komplet uszczelek. Później vag i ustawienie prawidłowej dawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym mam ustawiać? Chyba na komputerze sprawdze jaki jest kąt, więc jak mam na oko ustawiać?

Nie wiem, mam już taki zamęt w głowie ... Czuje że po wymianie uszczelek nic się nie zmieni.

Że ona już całkiem wyzioneła ducha, bo przekręcając na zapłon coś dziwnie bzyczy przy niej i po chwili ustaje.

I tak przy każdym przekręceniu na zapłon, druga sprawa odpinając przewód z filtra którym pompa zasysa paliwo,

To kręcąc rozrusznikiem nie czuć jakiegoś mocnego zaciągania, takie ledwo, ledwo ...

Może to przez nieszczelność pompy gubi ciśnienie które powinno zaciągać to paliwo.

Już mam po dziurki w nosie tego auta ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazde autko ma swoje kaprysy Ty mu Tylko pomogłeś troche . Ale Myśle ze jak nic wiecej nie uszkodziles to spróbuj wymienić te uszczelki koszt chyba nie jest az taki wysoki , a jesli bedzie nie szczelna to sie bedzie zapowietrzała cały czas .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem u mnie w serwisie Boscha, o uszczelki zapytać.

Na szczęście trafiłem na dobrego fachowca który mi odradził samemu się w to bawić.

Dostałem adres i 10% rabatu na regeneracje u mnie w mieście, zaraz zadzwonię i się umówię.

 

Po odebraniu auta powiem co i jak :) Dzięki za zainteresowanie problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Że ona już całkiem wyzioneła ducha, bo przekręcając na zapłon coś dziwnie bzyczy przy niej i po chwili ustaje.

.

 

To normalne. Elektrozawór n109 otwiera się na moment i zamyka, przy odpalaniu ponownie się otwiera. Pisałem ci o nim, ten z 1 przewodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności