Skocz do zawartości
kubotek

Wymiana filtra paliwa TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Obecnie mam zamontowany filtr Bosch 1 457 434 184 :

 

bosch.jpg

 

Czy w tym modelu odkręca się samo wieczko bez ściągania wężyków i zakłada tylko nową puchę ?

Kupiłem Filtrona PP 839/1 i niestety zaworek nie pasował a na aukcji wyraźnie było napisane że pasuje do AFN...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpinasz zaworek i odkręcasz 1 wąż na opaskę i luzujesz obejmę trzymająca filtr i wychodzi do góry z całym górnym chwytem filtra . A filtr 893/1 to jest jednolitej budowy a ty masz filtr 2 częściowy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy np. ten filtr podejdzie u mnie ?

 

http://allegro.pl/knecht-filtr-paliwa-audi-a4-1-9tdi-afn-avg-passat-i5036956029.html

 

A skoro jest filtr 2 częściowy to konieczne jest ściąganie wężyków ?

Myślałem że wystarczy po prostu nowy, zalany filtr wkręcić od dołu oczywiście przy poluzowanym chwycie filtra..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy np. ten filtr podejdzie u mnie ?

 

http://allegro.pl/knecht-filtr-paliwa-audi-a4-1-9tdi-afn-avg-passat-i5036956029.html

 

A skoro jest filtr 2 częściowy to konieczne jest ściąganie wężyków ?

Myślałem że wystarczy po prostu nowy, zalany filtr wkręcić od dołu oczywiście przy poluzowanym chwycie filtra..

 

Filtr dobry, i wymieniasz jak mówisz, czyli wykręcasz/wkręcasz bez zdejmowania węzykow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Moglby ktos punkt po punkcie opisac wymiane filtra paliwa z podgrzewaczem taki jaki jest na ponizszych zdjeciech?WP_20160402_10_36_10_Pro.jpg

WP_20160402_10_36_15_Pro.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz imbus od góry i wtedy możesz całą głowicę do góry wyciągnąć. Wyciągasz filtr paliwa z obejmy, wsadzasz nowy, zakręcasz głowicę i po sprawie.

Czasami trzeba odciągnąć przewody żeby dało radę na tyle wysoko podnieść głowicę żeby filtr wyszedł.

Ot cała filozofia

 

e: nowy filtr zalej świeżym paliwem, łatwiej odpali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zadnego z tych przewodow nie trzeba odpinac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wychodzi podgrzewacz po odkręceniu samej śruby na tyle wysoko że jestem w stanie wyciągnąć filtr bez bólu.

Wyciągnij wcześniej przewody z tych plastikowych uchwytów przy grodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dzieki calkiem sprawnie poszlo :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pod podgrzewaczem jest standardowy filtr paliwa??? czy jakiś inny??pp839-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inny.

Potrzeujesz taki https://www.google.pl/search?q=filtr+paliwa+passat+b5+1.9+tdi&client=ms-android-tmobile-pl&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjEgcu1j_POAhVDXiwKHZnRDfkQ_AUIBygB&biw=360&bih=524#imgrc=GqftXJDzKS1PJM%3A (nie wiem czy oznaczenia się zgadzają, ale tego typu)

Powiedz sprzedawcy że masz podgrzewacz/chlodnice to da Ci odpowiedni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Czy po wymianie filtra paliwa trzeba odpowietrzać układ?

2) Czy wodę z filtra spuszcza się podczas pracy silnika czy na wygaszonym silniku?

 

Filtr z podgrzewaczem jak na zdjęciu;

Filtr paliwa VW.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak bedziesz wkladal nowy filtr to go zalej ropa , mozna tez nie zalewajac ale pozniej pare razy wlaczyc pompke wstepna czyli kluczykiem zaplon wlaczyc , wode spuszczasz na zgaszonym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że sporo problemu może przysporzyć dobór właściwego filtra do danej wersji silnikowej. Szczególnie przy Passatach i tej ilości wersji silnikowych i osprzętowych. :D Zdecydowanie od siebie mogę polecić, milionczesci.pl.

 

 

A co do pytania Big Jacka to tak jak kolega wyżej jak zalejesz filtr ropą przy wymianie, to nie powinno być problemu. Ewentualnie może zakręcić troche dlużej niż zazwyczaj, żeby paliwo zaciągnął porządnie. Polecam też wodę spuszczać na jak silnik już troche z temperatury zejdzie bo można się poparzyć. ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie i banalne ale jak się dokładnie spuszcza wodę z filtra i po co to robić, może to ktoś opisać podpierając się jakimś zdjęciem,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na spodzie filtra jest zaworek. Podkładasz jakiś pojemnik/słoik czy coś co zmieści się pod filtrem. Odkręcasz ręką tak z jeden obrót i czekasz aż zleci około 100ml po czym zakręcasz i oglądasz co wyleciało ;) Przy zmianach temperatury w układzie paliwowym skrapla się woda a odstojnik w filtrze powinien ją wyłapać dlatego co jakiś czas trzeba trochę zlać. Tak przy okazji powiem że k..... wszędzie milion czujników a na filtrze nima :( Kiedyś w maździe totalnym golasie wolnossącym bez kompa miałem czujnik wody na filtrze a tu hmmm porażka.

 

nowy_filtr.jpg

Edytowane przez BIGjack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tylko że ja mam filtr z podgrzewaczem ( jak w poście BIGjacka powyżej)i tam na dole nie ma chyba takiego zaworka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki tylko że ja mam filtr z podgrzewaczem ( jak w poście BIGjacka powyżej)i tam na dole nie ma chyba takiego zaworka.

W Twoim filtrze, też jest taki zaworek do odwadniania. W poście #318 jest on zaznaczony na czerwono - białe pokrętło.

Edytowane przez rycho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki koledzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam filtr paliwa z podgrzewaczem . Jak podłączyć przewody paliwowe i te od wody . Wydaje mi sie ze cos pomylilem i paliwo miesza mi sie z płynem chłodzącym przez co nie chce odpalic (samochód po przekładce silnika) . Dodam ze po założeniu nowego silnika samochód odpalił bez problemu a po wlaniu płynu do zbiorniczka już nie ;p . Passat b5 fl 2001r 130 km .

Nigdzie nie mogę znaleźć schematu z podgrzewaczem ze zwykłym filtrem jest tego mnóstwo .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności