Skocz do zawartości
kubotek

Wymiana filtra paliwa TDI

Rekomendowane odpowiedzi

 

Do odpięcia przewodów paliwowych potrzebne są kombinerki.

Właśnie jakie kombinerki? Tam są oryginalnie takie opaski (chyba nie jednorazowego użytku). Czy można kupić jakieś specjalne kombinerki żeby je bezproblemowo zdjąć i potem założyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Martinez77

Przy wymianie filtra, zalej go koniecznie od góry aż po korek. Ja z filtrem paliwa walczyłem 3 dni i bez zalania od góry auto nie chcial=ło odpowietrzyć układu paliwowego. Od razu po wymiania palił ładnie, chodził 15 min i niby wszystko było ok. Po zgaszeniu auta i półgodzinnej pauzie już słabo palił. Dopiero po zalaniu go od góry i porządnym przegazowaniu, auto chodziło jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie jakie kombinerki? Tam są oryginalnie takie opaski (chyba nie jednorazowego użytku). Czy można kupić jakieś specjalne kombinerki żeby je bezproblemowo zdjąć i potem założyć?

Załączam zdjęcie dla ułatwienia.

DSC00021.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście zalej bo inaczej auto odpali na minute a potem zgaśnie i będziesz męczył rozrusznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gufciu

Zalać filtr po brzegi to koniecznie i nie bawić się w jakieś zlewki ze starego!!!! zamontować wszystko jak było odkręcić odpowietrznik kilka razy przekręcić kluczykiem w stacyjce aż z odpowietrznika tryśnie paliwo, zakręcić odpowietrznik i po wielkim kłopocie. Ja tak zrobiłem i silniczek się nawet nie zaksztusił przy ponownym odpaleniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zalać filtr po brzegi to koniecznie i nie bawić się w jakieś zlewki ze starego!!!!

 

Racja.Jak czytam że jakiś tam mechanik na sucho zmienia filtr paliwa to aż mnie ciarki przechodzą:eek:.Ja bym sobie na taka wymiane nie pozwolił:mad:.To nie benzyniak z filterkiem jak paczka zapałek:D.Zreszta to wasze autka.Ja filtr zmieniam sobie sam bo to żadna filozofia (w obu dieslach).;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gufciu

Zgadza się żadna filozofia troszkę czasu i wszystko gotowe. Zresztą staram się wszystko co potrafię robić sam bo mechanikom nie ufam mam tylko jednego zaufanego, a i sprawia mi to satysfakcję jak uda mi się samemu coś zrobić!!!.

A co do nie zalewania filtra to wydaje mi się że to blisko do zapowietrzenia układu nie wiem jak to jest w grupie VW ale sam osobiście widziałem będąc w Wenecji na stacji benzynowej jak polakom z nowiutkiego wypasionego czarnego forda mondeo z super beżową skórą zabrakło paliwa i zapowietrzył się układ nikt nie był w stanie pomóc nawet cała rzesza polskich kierowców ciężarówek LAWETA!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wieno

Witam

Po wymianie filtra paliwa mam problem z wyciekiem ropy, jak się patrzy od góry na filtr to z tego miejsca gdzie jest metalowa zawleczka. Na elemencie, który wchodzi do filtra są dwa oringi, gość u którego robiłem wymianę pogrzebał przy tych oringach i przez chwilę było ok ale dzisiaj od rana znowu coś kapie... Czy to mogą być te oringi? Dostanę je bez problemu w ASO??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i dostaniesz to w ASO .... w niektórych filtrach ten element (plastyk) jest dodatkowo dawany razem z nowym filterm oraz oringi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Po wymianie filtra paliwa mam problem z wyciekiem ropy, jak się patrzy od góry na filtr to z tego miejsca gdzie jest metalowa zawleczka. Na elemencie, który wchodzi do filtra są dwa oringi, gość u którego robiłem wymianę pogrzebał przy tych oringach i przez chwilę było ok ale dzisiaj od rana znowu coś kapie... Czy to mogą być te oringi? Dostanę je bez problemu w ASO??

Tak to z tych oringów. Też miałem ten problem, zapach pasty do butów w samochodzie. To było po zakupie auta. Kupiłem takie oringi w castoramie zestaw do baterii założyłem i nie puszcza paliwa do dzisiaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.A w AFN przy tym zaworku powinien byc 1czy 2 oringi ? Jesli 2 to czy sa one takie same? i czy pod ta srobke od gory przychodzi jakies uszczelnienie??dzieki z gory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AFN-nie zakrecasz filrt, ja tam nic nie wymieniałem ... odkrecasz - (napelniasz) zakrecasz i gitara ma jechać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć.

to ja może się podłączę do tematu.

Zamierzam przed zimą wymienić filtr paliwa, kupiłem taki: MANN FILTER WK845/1

 

399297c4f42f1899m.jpg197504b12a5f7e79m.jpg

 

a kiedy patrze na swój zamontowany to jest chyba inny, tzn. od góry są wejścia na przewody, w nowym nie ma.

Gość w sklepie zapewniał mnie że to do mojego auta pasuje.

 

a55b5ba3d051c01em.jpg

 

czy ja dobry filtr kupiłem? czy może tę część z wężykami dokręca się i przykręca do nowego filtra w miejsce tego białego plastiku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

longboy

 

Wygląda na to , że jednak niewłaściwy filtr kupiłeś.Patrz poniżej - sprawdź nr nadwozia .

Nr ORI 028 127 401 A.Oto właściwy filterek do Twojego silnika. Powodzenia.;)

b5mannfiltrpaliwa1zc2.png

w693.png

 

b5mannfiltrpaliwaza4.png

w1096.png

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deadcowpl

w AFN'nie wymiana filtra paliwa jest dziecinnie prosta, wystarczy śrubokrętem poluźnić opaskę odkręcić stary filtr zalać nowy ropką (inaczej będziemy musieli kilka minut kręcić aż sam zaciągnie) no i przykręcić na miejsce starego, dokręcić opaskę i po robocie, no ale bez właściwego filtru zadanie robi się trudne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Longboy ta nakładka z wężami która masz teraz na filtrze zostaje i jest bodajże nakręcana na ten nowy filtr który kupiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Longboy ta nakładka z wężami która masz teraz na filtrze zostaje i jest bodajże nakręcana na ten nowy filtr który kupiłeś.

 

longboy kupił taki filterek jak poniżej i nie ma tam możliwości aby podłączyć trzy przewody paliwowe.;)

 

b5mannfiltrpaliwa2pngtq6.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg katalogu MANN, kupiłem nie taki filtr jaki powinienem. Tylko że sadisadi napisał coś zupełnie innego.

Jutro sprawdzę w sklepie.

Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moze mi ktos powiedziec jaki filtr paliwa ma byc w AFN ten pierwszy czy drugi bo juz sam niewiem.Czy moge zalozyc taki filtr,jaki JurekW podaje(ten na pierwszej fotce).

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

longboy - według twoich zdjęć które zamieściłeś zakupiłeś dobry filtr i jak najbardziej będzie do twojego passata pasował !!! Tych wężyków od góry się nie rusza tylko sam dół (obudowa z wkładem) jest odkręcana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności