boo22666222 Zgłoś #121 Napisano 16 Marca 2010 Witam. Podepnę się do wątku, bo w szukajce nic konkretnego nie znalazłem, a ten wątek podobnych informacji nie zawiera. A więc. Dziś wymieniałem olej w swoim AFN. Wszystkie filtry (powietrza, oleju, przeciwpyłkowy, paliwa). Mechanik który robił to wszystko przy mnie zalewał filtr ropą ale nie starczyło do pełna. Spróbowałem odpalić jednak zgasł. Musieliśmy dolać ropy wtedy po dłuższym kręceniu odpalił. Przejechałem 60 km i porządnie go przegoniłem (asekuracyjnie). Dojechałem do domu, gdzie na 5 minut go zgasiłem. Przejechałem 10 km, 20 minut postoju i kaput. Nawet nie drgnął. Zmuszony byłem scholować do mechanika (innego niż ten od wymiany). Odpowietrzono wtryski, po czym zaczął łapać, ale po dłuższym kręceniu. Za każdym razem gasł. Auto pozostawiłem w warsztacie. Chcą mi sprawdzać rozrząd, kąt wtrysku itd. Panowie, czy mają rację?? Może to jeszcze co innego?? Proszę o jakieś sugestie. Jeśli się powtarzam to przepraszam i proszę o wskazówki tematów POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #122 Napisano 16 Marca 2010 Witam. Podepnę się do wątku, bo w szukajce nic konkretnego nie znalazłem, a ten wątek podobnych informacji nie zawiera. A więc. Dziś wymieniałem olej w swoim AFN. Wszystkie filtry (powietrza, oleju, przeciwpyłkowy, paliwa). Mechanik który robił to wszystko przy mnie zalewał filtr ropą ale nie starczyło do pełna. Spróbowałem odpalić jednak zgasł. Musieliśmy dolać ropy wtedy po dłuższym kręceniu odpalił. Przejechałem 60 km i porządnie go przegoniłem (asekuracyjnie). Dojechałem do domu, gdzie na 5 minut go zgasiłem. Przejechałem 10 km, 20 minut postoju i kaput. Nawet nie drgnął. Zmuszony byłem scholować do mechanika (innego niż ten od wymiany). Odpowietrzono wtryski, po czym zaczął łapać, ale po dłuższym kręceniu. Za każdym razem gasł. Auto pozostawiłem w warsztacie. Chcą mi sprawdzać rozrząd, kąt wtrysku itd. Panowie, czy mają rację?? Może to jeszcze co innego?? Proszę o jakieś sugestie. Jeśli się powtarzam to przepraszam i proszę o wskazówki tematów POZDRAWIAM a czy po wymianie filtra paliwa układ został odpowietrzony i jeśli były jakieś przewody paliwa odkręcane czy zostały one dobrze dokręcone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boo22666222 Zgłoś #123 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Przewody nie były odkręcane ponieważ filtr mam wkręcany, a odpowietrzany był filtr tą śrubką na kopułce przy zaworku zwrotnym. Dodam, że przed wymianą wszystko hulało. Śmigał, aż miło!! Edytowane 16 Marca 2010 przez boo22666222 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
puotec Zgłoś #124 Napisano 17 Marca 2010 Dziś wymieniłem filtr paliwa i totalnie go zapowietrzyłem:taksobie. Nie miałem plaka ale udało się . Przekręcamy zapłon i krecimy jednocześnie pompując pedał gazu. Za drugim razem załapał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boo22666222 Zgłoś #125 Napisano 18 Marca 2010 U mnie padł zaworek zwrotny. Ropa cofała się no i dlatego się dusił o ile udało się go odpalić. Filtr nowy paliwa też był walnięty. Wymieniono zaworek zwrotny i filtr no i teraz wszystko gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swwitch Zgłoś #126 Napisano 25 Kwietnia 2010 Witam, panowie przy wymianie filtra paliwa w AFN 98r, w jakie opaski muszę się zaopatrzyć? możecie podać mi ich symbole, bym mógł wcześniej kupić je w aso? dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #127 Napisano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam,panowie przy wymianie filtra paliwa w AFN 98r, w jakie opaski muszę się zaopatrzyć? możecie podać mi ich symbole, bym mógł wcześniej kupić je w aso? dzięki http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=736770#post736770 w tym linku pobierz manuala do wymiany filtra moze tam znajdziesz info do swoich pytan bo z niego wychodzi ze nie bedziesz potrzebowal opasek Edytowane 25 Kwietnia 2010 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #128 Napisano 25 Kwietnia 2010 w tym linku pobierz manuala do wymiany filtra moze tam znajdziesz info do swoich pytan bo z niego wychodzi ze nie bedziesz potrzebowal opasek Dokładnie, ale jeśli masz filtr paliwa taki jak na 4-tej stronie tego pliku pdf, to możesz potrzebować 2 opaski o średnicy około 12~14 mm (nie wiem dokładnie), A jeśli masz filtr podkręcany, to nie musisz mieć takich opasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solvesten Zgłoś #129 Napisano 17 Maja 2010 Moj kolega opowiadal mi pewnego rodzaju horror jaki mu sie wydarzyl po wymianie filtra paliwa (Passat 3BG, na PD). Mechanik nie dokrecil nalezycie obejmy mocujacej filtr, ten obsunal sie od drgan az do bloku silnika i ulama sie sruba plastykowa odwadniajaca na dnie filtra. Paliwo cieklo po podwoziu do samego zderzaka po rurze wydechowej tez, bylo lato - na szczescie sie nie zapalil ale smierdzialo dlugo. O dziwo nie odczuwal zadnych niesprawnosci pracy silnika - zadnych szarpan ani przerw w pracy. W. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toudi100 Zgłoś #130 Napisano 25 Czerwca 2010 witam ja mam takie pytanie czy po miedzy zaworkiem zwrotnym paliwa a kołnierzem (do którego sie przykręca filtr)powinna byc jakas uszczelka?bo tam mi lapie powietrze(cieżko go odpalic) i mysle czy mi nie wypadla podczas wymiany filtra.silnik afn a zaworek jest przykrecany na dwie srubki nie na spinke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #131 Napisano 16 Września 2010 (edytowane) sorry że odgrzewam temat ale się zastanawiam, mój starszy ma 3B z silnikiem AVG a w nim podgrzewacz paliwa, i co dziwne posiada 2 filtry paliwa, KL147d oraz KL43, ten pierwszy zmieniałem już, wiadomo jak go zalać, natomiast niedługo się zawezmę za ten drugi, a on już jest trochę inny, wygląda tak: żeby go zalać trzeba odkręcić tą śrubkę i wlać ON?? Edytowane 16 Września 2010 przez adamo88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #132 Napisano 5 Października 2010 (edytowane) Mam pytanie po czym wizualnie ocenić można czy to jest filtr przykręcany czy taki z dekielkiem z odkręcanymi przewodami. mam silnik AFN 1998r Ten obecnie założony ma nr 046 127 435 B Edytowane 5 Października 2010 przez dzali0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #133 Napisano 6 Października 2010 Ten obecnie założony ma nr 046 127 435 B Czyli masz taki filtr jak poniżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #134 Napisano 2 Listopada 2010 Witam, też czeka mnie wymiana filtra ti chciałbym abyśmy uściślili pewną rzecz - dotyczącą sposobu odpowietrzania. Jeden z uczestników tego tematu napisał: Zalać filtr po brzegi to koniecznie i nie bawić się w jakieś zlewki ze starego!!!! zamontować wszystko jak było odkręcić odpowietrznik kilka razy przekręcić kluczykiem w stacyjce aż z odpowietrznika tryśnie paliwo, zakręcić odpowietrznik i po wielkim kłopocie. Czy należy zawsze tak robić czy wystarczy zalać filtr po brzegi i nie bawić się w odkręcanie tego korka zlewowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #135 Napisano 2 Listopada 2010 Czy należy zawsze tak robić czy wystarczy zalać filtr po brzegi i po sprawie, najwyżej chwile na obrotach przytrzymaj (1800) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #136 Napisano 2 Listopada 2010 Witam,też czeka mnie wymiana filtra ti chciałbym abyśmy uściślili pewną rzecz - dotyczącą sposobu odpowietrzania. Jeden z uczestników tego tematu napisał: Czy należy zawsze tak robić czy wystarczy zalać filtr po brzegi i nie bawić się w odkręcanie tego korka zlewowego? Witam Ja wymieniałem sam filtr jakiś tydzień temu w moim afn-ie. Ja miałem jak sie okazało filtr odkręcany. Najlepiej mieć pod ręką jeszcze jedną osobę (jest wygodniej odkręcić filtr). Co do odpowietrzania u mnie wyglądało to tak: najpierw odkręcenie filtra(potrzebny klucz nasadowy którym przytrzymujesz śrubę na pokrywie filtra a druga osoba odkręca filtr) można to zrobić też samemu ale we dwójkę wygodniej. Co do odpowietrzania to ja zakładając nowy filtr zalałem go do pełna olejem napędowym (świeżym kupionym na stacji) Jak wlejesz trochę paliwa do filtra to poczekaj kilka sekund aż paliwo się rozejdzie po filtrze i dolej do pełna. Następnie ja normalnie wkręciłem filtr w miejsce starego. Potem normalnie odpaliłem auto bez żadnego odpowietrzania, odkręcania odpowietrzników czy coś takiego. Samochód odpalił normalnie, silnik pracował równo bez żadnego szarpania i chodzi bez problemu do dziś. Może to coś ci pomoże (ja pierwszy raz sam wymieniałem filtr paliwa) Pozdrawiam życzę udanej wymiany:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angel1989 Zgłoś #137 Napisano 2 Listopada 2010 Witam czy może mi ktoś napisac pod jakim numerem czesci jest filtr paliwa do silnika ATJ z 2000 roku??? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajoj6661 Zgłoś #138 Napisano 5 Listopada 2010 jaki filtr do silnika AFN-110km,,,jaki symbol filtra i czy wybrać knecht,mann czy filtron?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #139 Napisano 5 Listopada 2010 Witam czy może mi ktoś napisac pod jakim numerem czesci jest filtr paliwa do silnika ATJ z 2000 roku??? Pozdrawiam ---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 19:01 ---------- jaki filtr do silnika AFN-110km,,,jaki symbol filtra i czy wybrać knecht,mann czy filtron?? Oryginał: Musisz poszukać nr odpowiedników filtrów które podałeś. Ja używam mann, podejrzewam ze może rozpocząć sie dyskusja, że: knecht bo......, albo mann bo... czy filtron bo... Musisz sam zdecydować, zawsze jest lepiej założyć nowy filtrona niż oryginał który siedzi 3 - 4 lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajoj6661 Zgłoś #140 Napisano 6 Listopada 2010 odczytałem ze swojego filtra nr BOSCH 457-434-184, jakie proponuje zamienniki,,knecht,mann lub filtron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach