Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź zgranie rozrządu jak wcześniej opisałem. Jeśli jest OK to spróbuj ustawiać kąt wtrysku pompą. Może masz kąt wtrysku źle ustawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawiałem rozrzad 4 razy dla pewnosci (blokowałem według waszych porad, za 1 razem chodzil na plaku , za drugim wgl nie odpalil tylko sie dławił , za trzecim tak samo i za czwartym tak jak za pierwszym według pktów i chodzi ale tylko na plaku, i jestem pewny ze jest dobrze ustawiony, mysle że to pompa na 100% , zaraz jadę zawiezć ją do pompiarza, wczesniej nie było bledów, tzn wczoraj po 1 probie, odpalenia lecz dzis meczyłem sie od rana i nic, na koniec podpiełem zmieniłem win 7 na xp podpielem kompa wlaczyłem VAG i wyskoczyło coś takiego:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 028 906 021 DT

Component and/or Version: 1.9l R4 EDC 00SG 0826

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 05314

10 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01237 - Shareware Version. To Decode all DTCs

31-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1570 - 35-00 - Please Register/Activate

01266 - Shareware Version. To Decode all DTCs

31-00 - Please Register/Activate

01269 - Shareware Version. To Decode all DTCs

31-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01268 - Shareware Version. To Decode all DTCs

18-00 - Please Register/Activate

01268 - Shareware Version. To Decode all DTCs

19-00 - Please Register/Activate

00765 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-00 - Please Register/Activate

00542 - Shareware Version. To Decode all DTCs

30-00 - Please Register/Activate

00539 - Shareware Version. To Decode all DTCs

30-00 - Please Register/Activate

 

 

Czy ktoś ma może jeszcze jakies pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widać

Shareware Version. To Decode all DTCs

30-00 - Please Register/Activate

wersja niezarejestrowana, brak pełnej funkcjonalności. To i tak dziwne, że cokolwiek poszło. U mnie na W7 64bit VAG-COM 311.2 w ogóle się nie uruchamia. Obszedłem to instalując XP na maszynie wirtualnej (Oracle Virtual Box) i dopiero na tym VAG-COM. Ale najważniejsze moim zdaniem to czy sprawdzałeś lub próbowałeś ustawić kąt wtrysku??? Ma to kluczowe znaczenie dla uruchomienia silnika zwłaszcza zimnego. Nie pamiętam, ale chyba sprawdzałeś czy ropa idzie na wtryski? Jeśli tak, to albo pompa niedomaga (ciśnienie), albo ten cholerny kąt wtrysku!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kolega wymianił mi rozrząd w passacie B5FL 130KM i było wszustko ok. Dzisiaj trochę więcej pojeździłem i później auto stało parę godzin i po odpaleniu się zdiwiłem bo obroty silnika podskoczyły do prawie 3K i powoli spadły do normalnych, czy trzeba jechać na diagnostykę kątów wtrysku, czy to może być inna przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak widać wersja niezarejestrowana, brak pełnej funkcjonalności. To i tak dziwne, że cokolwiek poszło. U mnie na W7 64bit VAG-COM 311.2 w ogóle się nie uruchamia. Obszedłem to instalując XP na maszynie wirtualnej (Oracle Virtual Box) i dopiero na tym VAG-COM. Ale najważniejsze moim zdaniem to czy sprawdzałeś lub próbowałeś ustawić kąt wtrysku??? Ma to kluczowe znaczenie dla uruchomienia silnika zwłaszcza zimnego. Nie pamiętam, ale chyba sprawdzałeś czy ropa idzie na wtryski? Jeśli tak, to albo pompa niedomaga (ciśnienie), albo ten cholerny kąt wtrysku!!!

 

Tak sprawdzałem paliwo idzie na wtryski normalnie, elektryczna pompką nawet zalałem pompę wtryskowa aby wykluczyć zapowietrzenie, uważam ze jak by to był rozrząd to auto na plaku by nie chodziło tak jak pisałem wyżej, a moje na Plaku chodzi, licznik pokazuje obroty ale nie reaguje na gaz, a co do kąta wtrysku to moj interface nie laczy sie z VCDS, a vag 704 nie hasa, działa tylko 2.5/4.9/3.11 lecz w nich nie ma bloku 000, jutro może ogarnę innego laptopa z VAG-iem, żeby ustawić kąt i wykres coś pokazał to czy czasem nie musi być auto odpalone i nagrzane do 90*C ?

 

I'm so sorry za OT ale myślę że warto ciągnąc temat i go nie blokować bo to nie tylko mój problem lecz wielu użytkowników TDI i pewnie nie jedena osoba bedzie przerabiac ten problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, że kąt ustawiamy przy 90*C w BS. Moja propozycja to przygotować pompę jak do regulacji kąta wtrysku i najlepiej w dwie osoby, przestawiać pompę i próbować odpalić. Przy mocno rozjechanym kącie autko nie odpali. Może to zła droga, może przyczyna tkwi gdzieś indziej, ale warto sprawdzić. Inna możliwość to znalezienie kumatego mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy proszę o poradę w sprawie napinacza hydraulicznego w silniku ATJ. Czy takie ustawienie jak na zdjęciu jest ok? Wymiar tzw. A ustawiony jest na 4mm niestety nie mogę ustawić napinacza w takiej pozycji aby wymiar A wynosił 4mm i jednocześnie ta blaszka była w jednej linii ze znakiem na napinaczu. Jeśli blaszkę ustawię w linii ze znakiem to wymiar A wynosi prawie 1cm :/

 

passat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiłem blaszkę na równo ze znakiem na napinaczu. Na odległość "A" w ogóle nie patrzyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie nie wiem czy ważniejszy jest wymiar "A' czy to aby blaszka była naprzeciw znaku na napinaczu? Elsa pokazuje, że należy zachować wymiar "A" o położeniu blaszki względem znaku na napinaczu nic nie wyczytałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak demontowałem starą rolkę napinającą, to była ustawiona blaszka względem znaku, więc tak samo ustawiłem, bez sprawdzania mm na hydraulicznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy przekładce silnika spotkałem się z czymś takim, że rozrząd był ustawiony na znakach (wałek rozrządu, pompa i wał silnika) i za Chiny Ludowe auto nie chciało odpalić. Kręciło się na plaku, paliwo dochodziło do wtrysków ale to wszystko. Po 2 dniach walki dałem sobie spokój. Przyjechali mechanicy i było podobnie. Później zaczęli kombinować z pompą paliwa. Stanęło na tym, że ustawili ją dopiero z różnicą 1-2 ząbków od nominalnej pozycji w jakiej powinno to grać. Z rozmowy wynikło to, że pompa mogła być robiona / regenerowana / czyszczona i złożona nie tak jak powinna (nie wiem czy się tak da, piszę co sie dowiedziałem). W sumie jakbym się z tym pobawił to pewnie i tak spróbowałbym działać. Auto jeździ łądnie, łądnie odpala na zimnym i na ciepłym, nie jest mułowate, nie dymi.

 

Może ktoś to weźmie pod uwagę jak bedzie coś nie halo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś to weźmie pod uwagę jak bedzie coś nie halo.

Oczywiście, trzeba tylko dodać, że chodzi o VP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

pilnie potrzebuje pomocy. Niedawno mechanik wymienieł mi rozrząd (kompletny). Rozrząd ustawiony wg znaczników pali na dotyk, ale po dodaniu gazu strasznie kopci (multum niebieskiego dymu). Po wejsciu na obroty czasem wskakuje do 4 tys. i spada dopiero po chwili. Do tego odczuwam częściowy brak mocy), a jakby tego było malo, bagnet nie sięga poziomu oleju w aucie. Co do turbo to słychać że działa. Dodam ze kąt wtrysku nie był odrazu ustawiony. Z tego co wyczytałem na formu wystarczyło by ustawić kąt wtrysku, no ale gdzie się podział olej w tym momencie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym = spalanie oleju. Być może turbo puściło. Sprawdź czy w dolocie nie masz oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli to jescze nie oznacza że turbo do wymiany jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie napinacza hydraulicznego polecam filmik

Wersja węgierska ale widać, że blaszka nie jest w linii ze znakiem na napinaczu, ważny jest natomiast wymiar "A" który musi wynosić 4mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przymierzam się do wymiany rozrządu w moim pasku. Zastanawiam się czy taki zestaw będzie dobry ? http://moto.allegro.pl/rozrzad-ina-pompa-passat-b5-1-9tdi-audi-a3-a4-a6-i2964326338.html

Z góry dziękuję za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Przymierzam się do wymiany rozrządu w moim pasku. Zastanawiam się czy taki zestaw będzie dobry ? http://moto.allegro.pl/rozrzad-ina-pompa-passat-b5-1-9tdi-audi-a3-a4-a6-i2964326338.html

Z góry dziękuję za info.

 

Coś dla Ciebie http://forum.vw-passat.pl/threads/68364-Wszystkie-czesci-do-Waszych-aut-i-oleje-Motul-NAJTANIEJ!-szczegoly-1str-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy proszę o poradę w sprawie napinacza hydraulicznego w silniku ATJ. Czy takie ustawienie jak na zdjęciu jest ok? Wymiar tzw. A ustawiony jest na 4mm niestety nie mogę ustawić napinacza w takiej pozycji aby wymiar A wynosił 4mm i jednocześnie ta blaszka była w jednej linii ze znakiem na napinaczu. Jeśli blaszkę ustawię w linii ze znakiem to wymiar A wynosi prawie 1cm :/

 

Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: passat.jpg Wyświetleń: 53 Rozmiar: 45.8 KB ID: 94634

Nie patrz na blaszkę wanzy jest wymiar A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie napinacza hydraulicznego polecam filmik

Wersja węgierska ale widać, że blaszka nie jest w linii ze znakiem na napinaczu, ważny jest natomiast wymiar "A" który musi wynosić 4mm.

Od miesiąca już to wiem i passat ma się bardzo dobrze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności