Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kromich

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak mogę sprawdzić poprawne ustawienie rozrządu (po znakach) - silnik 1.9 TDI AFN , po wymianie paska rozrządu( u mechanika ) samochód niestety spisuje się znacznie gorzej.........:( , dodatkowo kąt wtrysku sprawdzony vag-com w basic settings wynosi 255 (auto odpala w miarę dobrze z tym ,że zwiększa chwilowo obroty silnika na ok 1500/min) . Z góry dziękuje za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po znakach to jest tak: koło pompy wtryskowej ustawiamy naprzeciw otworu do blokowania i wkładamy pręt o średnicy 15mm, w takim położeniu musi być możliwość zablokowania wałka rozrządu, jeżeli nie można zablokować wałka, to trzeba dotąd obracać wałem korbowym, aż zgra sie koło z wałkiem, jezeli to juz jest okey, to z tyłu silnika jest okienko, i tam również powinien zgrać sie znak na kole zamachowym (u mnie tego znaku nie mogłem zgrać, ale że wcześniej silnik chodził okey, to nie wnikałem dlaczego tak jest). Tutaj masz fotki zablokowania koła i wałka

100A4906.jpg

100A4907.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość raff

Ja rozrząd wymieniałem sam, choć mechanikiem nie jestem. Odpowiednia lektura+ wiedza ogólna+ forum= sukces. Do tego, co napisał jarek.123 należy dodać, że wał silnika musi być w pozycji GMP (Górne Martwe Położenie pierwszego tłoka), od czego należałoby zacząć. Znak GMP na kole zamachowym powinien pokrywać się ze znakiem odniesienia w otworze obudowy sprzęgła (to ost. zdanie wyczytałem z książki). Potem robisz to, co napisał jarek.123.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Qzma

czy można samemu wymienić ten pasek i resztę części ??? Jak to najlepiej zrobic... wymieniałem już w golfie 3 myślę ze też dam rade ...co wy o tym myślicie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt tego nie wie czy Ty dasz rade, sam powinieneś to najlepiej wiedzieć :P.

Pewnie że można wymienić samemu, ja u siebie wymieniałem, wiadomo pierwszy raz jest zawsze najgorszy, ale w gruncie rzeczy nie jest to nic skomplikowanego. Najlepiej zaopatrzyć się w dobre klucze (torxy również) klucz dynamometryczny, napinacz do rolki napinającej, blokade wałka rozrządu i pręt o średnicy 15 mm do blokady koła pompy wtryskowej. No i można przystępować do pracy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Qzma

jarek.123 dzięki za odpowiedz POZDRAWIAM :) ...rozumiem żeby sie do tego dostać trzeba rozebrać cały przód auta ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy. Ponoć niektórzy, mówią że można wymienić rozrząd odchylając tylko przód, ale nikt tego sam nie robił tylko słyszał.

Przeczytaj to i to, wrzuciłem zdjęcia z mojej wymiany

Pozdrawiam.

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19256

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Qzma

jarek.123 ...masz może jeszcze jakieś fotki ... mógłbyś przesłać na maila... [email protected] Jesli tak to dziękuje i zaraz zabieram sie do roboty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Qzma

no i rozrząd wymieniony :509: troszkę wiadomości z życia... troszkę wiedzy z książki ... troszkę pomógł teść ... troszkę kolega Jarek.123 (dziękuje) i jestem bardzo zadowolony... jeden dzień

 

roboty.... nowe części ....troszkę chęci i kilka piwek i OK:527:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i to się chwali, gratulacje :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mi teraz tez przeskoczył pasek rozrządu i chciałem ustawić jak fabryka ustawia

i w okienku widać było idealnie znak na kole zamachowym i samochód nie odpalał

po przestawieniu o jeden ząbek w lewo silnik odpalił..

wiec nie wiem po co te znaki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pewnie wałek rozrządu miałeś przestawiony. Jeśli nie wiesz po co te znaki są to szkoda gadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... Koledzy zapomnieliscie o jednym - zdejmujesz pokrywe rozrzadu i z tylu wałka masz naciecie - tam w pozycji GMP ma wejsc płaska blokada - ja po druciarsku zwykle ładuje tam płaski klucz

ustawiasz wał na GMP - zero bądz kreska nabita na kole zamachowym pokrywa sie z nadlewem na obudowie skrzyni biegow

w tej pozycji pompa ma dac sie zablokowac blokada

jesli przy zablokowanej pompie i wale na GMP nie wejdzie ci blokada w walek - zakladam ze naciecie masz w odpowiednim miejscu - jesli sie chowa w glowicy zrob obrot walem ;) to musisz odkrecic srube mocujaca kolo rozrzadu na walku i kozystajac z otworu w obudowie rozrzadu zbic kolo z walka - jest na stozku, walek ustawiasz kozystajac z naciecia z tylu, blokujesz, nakladasz pasek zaczynajac od wału korbowego

gdy juz napniesz pasek dokrecasz kolo na wałku - dobrze jest miec blokadę ktora utrzymasz kolo na wałku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikusss, czy Ty wogóle czytałeś co było wcześniej napisane???? Nikt o niczym nie zapomniał, nawet jest zdjecie wstawione Kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyraznie o blokowaniu wałka nie napisałes - z tekstu wynika według mnie tylko na temat ustawiania wału, dokladnego ustawienia nie opisałes, niemniej mysle ze dwa posty sie uzupełniaja, nie sadzisz? :) ja nie mialem na tyle wytrwalosci zeby gonic do domu myc rece do robienia zdjec, w b2 przy okazji zreszta ustawialem luzy zaworowe, ale to juz calkiem inna bajka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w takim położeniu musi być możliwość zablokowania wałka rozrządu,

 

A to kto napisał (i wstawił fotkę - pierwsza) ?:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikusss - skoro nie widzisz, to nie bede z Tobą polemizował na ten temat, a odnośnie zdjęć to aparat cyfrowy jest to takie urządzenie do którego nie trzeba myć rąk i ubierać sie pod krawat :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawiales kiedys luzy w dieslu? ;) moze nie kojarzysz ze rece ociekajace prawie olejem nie sprzyjaja aparatom fotograficznym ;-) oczywiscie klocil sie nie bede na temat tego czy opisałes dokladnie czy nie - dla mnie dalej tam brakuje kwestii o poluzowaniu kola pasowego na wałku rozrzadu, o czym wyraznie napiasane jest w ksiazce w procedurze wymiany paska rozrzadu - zmieniajac choc odrobine napiecie pasa zebatego zmieniasz minimalnie odleglosc miedzy wałkiem a pompa - kola przesuwaja sie wzgledem siebie, dokrecajac na koncu kolo od wałka umozliwiasz paskowi ulozenie sie

P.S.

nie zamierzam byc wcale najmądrzejszy, ale uwazam ze warto podzielic sie swoimi doświadczeniami - forum słuzy do prowadzenia dyskusji, nieprawdaż? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałeś że zapomniałem o zablokowaniu wałka rozrządu, wiec sie z Tobą nie zgadzałem(nawet jest zdjęcie blokady), co do kwestii poluzowania koła to jak najbardziej sie zgadzam i również to koło luzowałem przy zakładaniu paska. Co do luzu zaworów, to jedyny pojazd w którym mogłem sobie poregulować zawory to był Fiat 126p :), ale wtedy nie było jeszcze cyfrówek :D

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki ciekawy silnik, kod CY, egzemplarz na nowych srubach i plytkowej regulacji luzow zaworowych - w przypadku tak starego auta uwazam to za plus - plytki baaaardzo zadko trzeba ustawiac, a hydraulika ma ciezkie zycie jak ludzie zwykle gowniane oleje leja do starych aut :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności