Skocz do zawartości
Gość luka

[B5] Przeróbka automata na manual.

Rekomendowane odpowiedzi

no i wszystko jasne :-) Ciekawe czy w APR tez trzeba podać na pin 66

 

Wracając do wymiany oleju u mnie padła po 9000km od wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ani autodata, ani elsa nie ma schematu ECU do APR, ani żadnego 2,8 :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ani autodata, ani elsa nie ma schematu ECU do APR, ani żadnego 2,8

 

Znajdziesz w bosch esi, to motronic prosty jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wracając do wymiany oleju u mnie padła po 9000km od wymiany

 

Ja wymienialem olej przy przebiegu 90000km i po przejechaniu 140000km w tym pol roku jazdy na gazie jest tylko szarpniecie przy redukcji z 3 na 2... Olej mialem wymieniany w USA i zalali Febi... Wiec albo to zalezy od sposobu wymiany albo od przejechanych km bez wymiany ze skrzynie padaja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazłem temat:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=617161#post617161

jednak mechanik przy przekładce wyjął ten przekaźnik. Kable twierdzi że zmostkował. Auto odpaliło bez problemów i żadnych problemów nie było. ABS się zapalił i zgasł. Brak innych ingerencji. Wywalił kompa od automatu i wszystko z nim związane. Światło wsteczne również działa.

Przekaźnika obecnie nie mam, gdyż mechanik ma swój zakład 60km od miejsca gdzie stoi samochód. Do elektryka obecnie też nie za bardzo (również 60km) - na pełnym gazie ciężko się prowadzi...

Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły co zrobić by przestał się wkręcać na maxa to piszcie! DZIĘKI!

Edytowane przez kooonrad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to, że ci się wkręca na maksymalne obroty nie ma nic wspólnego z wywaleniem automatu. jak już pisałem ja bym szukał problemu przy pedale gazu, VAG prawdę ci powie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam. Czy po zmianie skrzyni z automata na manual są jakieś różnice w stosunku obroty a prędkość?

I czy np zakładając ze mamy dwa takie same silniki, tylko że jeden z manualem a drugi z automatem. I teraz zmienimy skrzynie w tym automacie na manual to czy oba silniki będą miały przy danych obrotach taką samą prędkość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

autko zrobione :)

mi wymiana wraz z robocizną = 3400zł w tym nowe sprzęgło sachsa (czy jakoś takoś :) ) i nowym mieszkiem z ASO.

Autko miało również przepływomierz do wymiany. Na hamowni najpierw wyszło 95km :( ale po wymianie przepływki - 112km. Mam oczywiście wykres który później umieszczę w opisie mojego paska. Autko ma prawie przejechane 300tyś a km ma więcej niż nowy z fabryki. Skoro takie zdrowe serduszko - zaraz chip tuning (130km).

Gaz się wciskał bo coś tam z tempomatem było nie tak... ale sam potencjometr przy pedale był ok.

Powiem tak - automat - brakuje mi go... wygoda!

Jednak jeżeli chodzi o spalanie, przyśpieszenie, mniejsza awaryjność - to plus dla manualnej skrzyni.

Jeżeli ktoś chce trzymać passka na dłużej to warto robić taką zamianę (jak automat się rozpadnie).

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi i pomoc!

Pozdrawiam

Konrad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak z ciekawości zapytam. Czy po zmianie skrzyni z automata na manual są jakieś różnice w stosunku obroty a prędkość?

I czy np zakładając ze mamy dwa takie same silniki, tylko że jeden z manualem a drugi z automatem. I teraz zmienimy skrzynie w tym automacie na manual to czy oba silniki będą miały przy danych obrotach taką samą prędkość?

 

U mnie stosunek obrotów do prędkości zmienił się diametralnie w manualu przy 140km/h mam 4000obr/min a w automacie przy 180km/h miałem 3200obr/min

tak samo vmax na 2biegu w automacie było to 130km/h a w manualu 100km/h

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
automacie było to 130km/h a w manualu 100km/h

 

140 synek :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fakt 140

 

a co do świateł wstecznych który przekaźnik trzeba zmostkować?? Czy może wystarczy przełożyć przekaźnik z manuala czy jest inna instalacja po automacie? Czujnik wstecznego to ten dwu pinowy przy lewej łapie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie stosunek obrotów do prędkości zmienił się diametralnie w manualu przy 140km/h mam 4000obr/min a w automacie przy 180km/h miałem 3200obr/min

tak samo vmax na 2biegu w automacie było to 130km/h a w manualu 100km/h

 

Chodziło mi bardziej o to czy samochód po przekładce z automata na manual powinien mieć tak sam stosunek prędkości do obrotów jak auto z fabryczną skrzynią manualną?

(pomijając wszystkie inne kwestie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli skrzynia jest taka sama w samochodze po przekładce jak w samochodzie z oryginalnie zamontowaną skrzynią manualną to obroty muszą być takie same.

 

u mnie jest taki sam stosunek prędkość/obroty jak u kolegi z fabrycznym manualem

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szukam dobrego mechanika co by w moim passku przełożyć skrzynie na manuala jakieś namiary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym sie podłączyc poten watek własnie padła mi skrzynia tiptronic w moim paszczuze poczytałem forum i załozyłem manu 6bieg, wszysko było ok do momentu odpalenia sinik trzesie sie nie ma mocy max wkreca sie na3000 obrotow.stwirdziłem ze mu zrobie logi na manu ale chyba cos zle robie złaczam lista bładow prosze o pomoc

Licznik 1315 sterownik skrzyni biegów

ABS 18034 Nie znany kod błedu

brak osprzetu/ nie zwiazany ze sprzetem

18265 Nie znany kod błedu

brak osprzetu/ nie zwiazany ze sprzetem- BLAD SPORADYCZNY

65535 Uszkodzony modul sterujacy

silnik18034 Nie znany kod błedu

brak osprzetu/ nie zwiazany ze sprzetem

1126 Sygnal predkosci obrotowej silnika

sygnal poza warosciami granicznymi 550 Regulacja poczatku wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzę po błędach to po prostu musisz wszystko abs i silnik. wywaliłeś kompa od skrzyni? jeśli nie to po prostu go wyjmij. podaj jakie masz aktualne kodowanie silnika i abs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wywaliłem kompa juz niema ale ja nie wiem jak sprawdza sie aktualne kodowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaznaczyłem na fotce :)

open-controller.PNG

Edytowane przez golab21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taka przekładka w 1.8t także jest możliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności