Skocz do zawartości
pedros-20

po przekładce na manual nie odpala

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

dziś zakończyłem walkę z przekładką automata na manual. po tygodniu pracy i szukaniu właściwych części udało mi się wreszcie poskładać go do "kupy" ;). wszystko byłoby świetnie gdyby nie fakt, że koniec końcem auto nie odpaliło. stacyjka działa prawidłowo, ale po przekręceniu na rozruch kontrolki gasną i zapada cisza. rozrusznik wogóle nie reaguje. czy po wywaleniu automatu i komputera od skrzyni należy coś jeszcze zmieniać w komputerze silnika? nie mam vaga i nie wiem czy komp cos pokazuje ale mam wrażenie że rozruch jest blokowany przez elektronike. rozrusznik nie był wymieniany i dotąd nie było z nim problemów.

co jest powodem braku reakcji auta?

czy spotkał się już ktoś z takim problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gasły kontrolki ale jak były zaśniedziałe klemy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vagiem trza chyba zmienic z automata na manual, gdzies taka opcja jest, robi sie tak naprzyklad jak afn w manualu ma problem z odpaleniem na cieplym to zmienia sie na automata i pali z pol obortu :)

ale tak jak wyzje pisze kolega gasnace kontorlki wskazywalyby na problem z zasilaniem raczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zmienic kodowanie kompa silnika na manual albo podlaczyc czujnik polozenia lewarka jak go wywaliles i zblokowac w pozycji N lub P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klemy są ok. z tymi kontrolkami to tak do konca nie jestem pewny czy gasną ale gasną na pewno światła (po przekręceniu stacyjki sie zapalają). czy jest jakiś darmowy programik do ściągnięcia żeby zmienić to kodowanie kompa czy musi być vag? a ten czujnik da się odłączyć od lewarka automatu i upchnąć gdzieś tam w tunelu? i jeszcze jedno: od czego jest czujnik na pedale sprzęgła? musi być gdzieś podłączony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz jesli mozesz ile cie to kosztował ten cały zabieg !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogółem wyszło około 1500 pln. jeśli go odpale i będzie jeździł to będe zadowolony, zważywszy na to, że naprawa automatu miała kosztować ponad 2tys.

oczywiście nie liczę kosztu robocizny gdyż sam się tego podjąłem.

w warsztacie zapewne doszłoby jeszcze około tysiąca za robotę.

 

mógłby ktoś opisać jak zmienia sie kodowanie kompa silnika krok po kroku?

jeśli nie bedzie innego wyjścia to poszukam kogoś kto ma vaga i wtedy spróbuje coś naprawić...

 

i jeszcze sprawa wstecznego:

na skrzyni są dwie kostki. ta od prędkościomierza pasuje od automatu ale od wstecznego nie.

czy ktoś wie w której kostce od automatu szukać wstecznego? wcześniej jeden z forumowiczów napisał mi że jest on na kostce 10 pinowej w drugim rzędzie od strony zaokrąglenia, ale u mnie ta kostka jest 8 pinowa i w drugim rzędzie nic się nie dzieje gdy połącze te piny.

 

dużo tych pytań ale mam nadzieje że ktoś już miał takie problemy i podzieli się wiedzą...

Edytowane przez pedros-20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tą linkę od lewarka musisz mieć wciśniętą do końca bo inaczej nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, a zapalać nie chce, bo musisz zmostkować przekaźnik od skrzyni tu masz link 12 lub 13 nie jestem pewien ale w płycie będzie tylko jeden z nich płyta przekaźników, a ze światłem wstecznym to na włączonym zapłonie musisz mostkować piny w tej kostce 8 pinów, wsteczne światła na 100% idą z niej, ja sprawdzałem przy skrzyni automatycznej miernikiem, włącz wsteczny w automacie i sprawdź na których pinach jest przejście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i udało się uruchomić auto. wielki ukłon w kierunku kolegi golab21. gdyby nie jego pomoc to auto jeszcze pewnie stałoby w garażu! aby rozrusznik działał musiałem zrobić mostek na przekaźniku 175 który znajduje się w miejscu nr 13 w pierwszej płycie. połączenie pinów 6 i 8 pozwala ominąć automat i auto odpala bez problemu przy odłączonym komputerze skrzyni. wcześniej próbowałem podłączyć czujnik położenia lewarka, ustawiałem na p lub n i zero reakcji. tylko sposób opisany wyżej zadziałał.

teraz auto jeździ pięknie! mam wrażenie ze jest cichsze ale pewnie dlatego, że teraz mogę jeździć na niższych obrotach. pozdro dla wszystkich którzy przekładają lub będą przekładać skrzynię na manual. polecam taki zabieg!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
pozdro dla wszystkich którzy przekładają lub będą przekładać skrzynię na manual. polecam taki zabieg!!

A jak będziesz kiedyś sprzedawał auto?

Po Vin wyjdzie że ma automat a tu patrzysz i... ZONK! Manual! Ja bym takiego auta nie kupił... może i nic mu nie jest ale kupujacy o tym nie wie. Zastanawiałeś się nad tym?

 

I jeszcze jedno pytanie do Ciebie i nie tylko.

Po co kupujecie automaty i póżniej przerabiacie na manual? nie lepiej było od razu szukać właściwego?

Kompletnie Was nie rozumiem. Jak mnie się skrzynia sypnie to choćbym miał dać 6tyś za naprawę to pewnie to zrobię bo on ma jezdzić z automatem i własnie dlatego go kupiłem a nie żeby dłubać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kupujesz automata i jezdzisz kilka tysiecy km i zaczyna sie psuc skrzynia to masz wybor albo przekladka albo naprawa a jak masz dolozyc 3-4 tys do skrzyni to czasami warto przelozyc i miec spokoj.

 

Ja na dzien dzisiejszy zaluje ze nie zrobilem przekladki bo w swoj automat wsadzilem juz 2200 zli to nic nie pomoglo i musze dalej dokladac bo teraz szkoda juz robic manualla

 

Male pytanko a co licznikem ??? Tez trzeba go wymieniac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba wymieniac licznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie do Ciebie i nie tylko.

Po co kupujecie automaty i póżniej przerabiacie na manual? nie lepiej było od razu szukać właściwego?

Kompletnie Was nie rozumiem. Jak mnie się skrzynia sypnie to choćbym miał dać 6tyś za naprawę to pewnie to zrobię bo on ma jezdzić z automatem i własnie dlatego go kupiłem a nie żeby dłubać.

 

Trafiłeś w samo sedno. Mnie tez to zastanawia. Wydaje się, że zakup auta to nie to samo co zakup dziesiątej pary butów i wybór automat/manual powinien być świadomy.

Kupuje automat bo cenie sobie wygodę, w zamian leje więcej paliwa i tracę na przyspieszeniu. Coś za coś i tyle. Co do kosztów serwisowania to auta trzeba umieć kupowac i nie będę rozwijał tematu.

 

 

Są też migracje w drugą stronę?

 

Owszem. Z moich obserwacji wynika, że migracje sa spowodowane głównie tym, że skrzynie VW nie są szczególnie udane. Jeśli ktoś się "skaził" automatem w wykonaniu merca i przesiądzie się na czterobiegowego EPV to niestety się rozczaruje i migracja jest możliwa.

Druga przyczyna to sporo właścicieli automatów sprzedaje je właśnie w momencie jak zacznie szwankować. Skrzynia jest połatana, licznik zrobiony na słynne 168.900km a piękny opis uzupełniają równie piękne zdjęcia w ogłoszeniu. Bardzo łatwo wtedy o:

 

kupujesz automata i jezdzisz kilka tysiecy km i zaczyna sie psuc skrzynia

 

No i migracja gotowa. Jak jeszcze weźmiemy pod uwagę, że część użytkowników przeznacza na zakup auta wszytkie oszczędności to remont automatu jest trudny do zrealizowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trafiłeś w samo sedno. Mnie tez to zastanawia. Wydaje się, że zakup auta to nie to samo co zakup dziesiątej pary butów i wybór automat/manual powinien być świadomy.

Kupuje automat bo cenie sobie wygodę, w zamian leje więcej paliwa i tracę na przyspieszeniu. Coś za coś i tyle. Co do kosztów serwisowania to auta trzeba umieć kupowac i nie będę rozwijał tematu.

 

 

 

 

Owszem. Z moich obserwacji wynika, że migracje sa spowodowane głównie tym, że skrzynie VW nie są szczególnie udane. Jeśli ktoś się "skaził" automatem w wykonaniu merca i przesiądzie się na czterobiegowego EPV to niestety się rozczaruje i migracja jest możliwa.

Druga przyczyna to sporo właścicieli automatów sprzedaje je właśnie w momencie jak zacznie szwankować. Skrzynia jest połatana, licznik zrobiony na słynne 168.900km a piękny opis uzupełniają równie piękne zdjęcia w ogłoszeniu. Bardzo łatwo wtedy o:

 

 

 

No i migracja gotowa. Jak jeszcze weźmiemy pod uwagę, że część użytkowników przeznacza na zakup auta wszytkie oszczędności to remont automatu jest trudny do zrealizowania.

I z tego i wielu innych powodów nie kupiłem automatu. Jeżdżę służbowym automatem i wiem ile kosztuje jego naprawa oraz obsługa (3 remonty skrzyni). Inna sprawa że auto było kupione używane, ja na nim poznawałem kulisy obsługi oraz samej skrzyni od środka. W tej chwili uważam że wiem na temat automatów na tyle aby kupić auto z automatyczną skrzynią, ale moja druga (gorsza) połowa nie chce się zgodzić (a mówią że kobiety są takie wygodne). Podsumowując automat kupiłbym jak bym mieszkał w mieście (wygoda z jazdy), na trasie (autostrada, droga ekspresowa) manual. A ponieważ od najbliższego miasteczka mieszkam 15 km manual sprawdza się wyśmienicie. Dlatego tak jak Stern uważam że zakup auta powinien być przemyślany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc tak:

A jak będziesz kiedyś sprzedawał auto?

jeśli będę sprzedawał auto, to na pewno nie będę ukrywał że skrzynia była wymieniana i w związku z tym cena będzie niższa.

Po co kupujecie automaty i póżniej przerabiacie na manual?

uwierz, że auto kupowałem nie z myślą żeby zakładać manualną skrzynię tylko żeby jeździć.

nie byłem szczęśliwy że kupuje automata ale chciałem diesla, a w kraju w którym obecnie mieszkam pasków w dieslu jest jak na lekarstwo i prawie wszystkie w automacie.

auto w momencie zakupu i przez kolejne pół roku było sprawne technicznie przez co polubiłem jazdę automatem. dopiero późniejsze problemy ze skrzynią i koszty naprawy zaważyły na takim a nie innym wyborze. uwierzcie, że z uśmiechem na twarzy tych przeróbek nie robiłem, bo też cenie fabryczny stan auta.

Jak mnie się skrzynia sypnie to choćbym miał dać 6tyś za naprawę to pewnie to zrobię

niestety nie mam tak komfortowej sytuacji ekonomicznej jak Ty i zaoszczędzić na naprawie 1,5 - 2tys. pln to dużo, zwłaszcza, że już wkrótce mam inne ważniejsze wydatki (ślub).

 

taki jest mój punkt widzenia, a jak wiadomo punkt widzenia zależy od punktu położenia...

ktoś może się ze mną zgodzić, ktoś inny kompletnie nie rozumieć.

ja w danych realiach podjąłem taką a nie inną decyzję, która dla mnie w tym momencie jest korzystna.

 

pozdrawiam Tomek.

Edytowane przez pedros-20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dan7912

Witam!

Czy ktos mi pomoze? Potrzebuje spis czesci potrzebnych do przekładki z a/m.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz

skrzynia 6begowa, polosie, pedaly, czujnik sprzegla,przewody do pompki sprzegla i pedalow, sprzeglo dwumas, dystans miedzy skrzynie, rozrusznik,wybierak, mieszek, łapy skrzyni 6biegowej koszt okolo 1500-2500zł minus stara skrzynia warta 500zł

 

mam pytanie wszystko wstawilem passat smiga silnik to AVF ale spalanie na postoju wynosi 1.5l/h, spalanie wzgledem automatu jest nizsze o 2l i wiecej, v-max 205km nic nie dymi nic nie kopci pracuje rowno.

 

czy trzeba zmienic mapy wtyrsku zeby palil mniej na postoju? bity sa potworne jak by wtryski sie wysypaly! czy moze macie jakis gotowy wsad do AVFa ? moze być po lekkim modzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie na postoju bez klimy jest 0,6-0,7l/h bez klimy. po wymianie ja tylko przekodowywałem silnik i abs, a ty masz zmienione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie kodowania wpisalem sterownik 00002 abs 09555 04255

spalanie jest problemem 1.5l na postoju na luzie.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takie kodowania wpisalem sterownik 00002 abs 09555 04255

spalanie jest problemem 1.5l na postoju na luzie.

przepływomierz, termostat, czujnik temperatury w bloku? słowa kluczowe do szukajki dla Ciebie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności