Patrick Zgłoś #41 Napisano 19 Kwietnia 2010 I nie masz juz probemów? Jaki koszt i gdzie robiłeś. Pytam tak z ciekawości żeby wiedzieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #42 Napisano 19 Kwietnia 2010 Wymiana kosza sprzęgłowego bo się rozsypał, planetarek + nowe tarczki, olej, uszczelnienia, filtr i regeneracja konwetera. Koszt cały wyszedł 4000zł mojej 5HP19 u faceta w Olkuszu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #43 Napisano 19 Maja 2010 (edytowane) Zegary też zostawił? za 2,5 koła to chyba go wyszło jak sprzedał skrzynie automatyczną po rozbiórce... nawet jeśli z własna robocizną to dla mnie nierealne!Jak ktoś lubi składaki to kupuje "Wigry 3" a nie passata, jeszcze w tiptronicu... Nie obchodzi mnie indywidualna sprawa golaba, bo może akurat dostał za darmo wiekszość części albo w mega okazyjnych cenach, ale sprawdź sobie dokładnie ziewal ile jaka część kosztuje, wlicz robocizne, bo nie każdy sam sobie to zrobi, a wy tu lansujecie tego typu operacje jakby to była kaszka z mleczkiem i w dodatku za "smieszny" pieniądz. W dalszym ciągu uważam że warto naprawiać automat albo nie kupować go nigdy pozdrawiam więc tak: -wszystkie części od automatu leżą sobie nadal w piwnicy, łącznie ze skrzynią, -żadnych części nie dostałem za darmo, tylko wszystko kupiłem i za niektóre sporo przepłaciłem (za niewiedzę się płaci), -po 10000 km wymieniałem komplet sprzęgła, wraz z dwumasą, bo używka z allegro okazała się złym wyborem (byłem ostrzegany), -zrobiłem sam więc nie będę wnikał za bardzo w koszta robocizny (dla zdecydowanych z moich okolic (Słupsk) info na PW), -jest to kaszka z mleczkiem jak się wie co trzeba zrobić i jak. nie porównuj takiego swapa do składaka (wigry3), bo w auto niema większej ingerencji niż przy wymianie sprzęgła. reszta czynności, które trzeba wykonać nie jest skomplikowana jak się ma trochę pojęcia o tym co się robi. z tego co wiem ja "przecierałem szlaki" na naszym forum z takim swapem, nikt nie potrafił mi udzielić konkretnych odpowiedzi na moje pytania, a teraz już jest wszystko jasne. w 100% jestem zadowolony z wyboru, którego dokonałem (spalanie, bezawaryjność...) i pozdrawiam tych, którzy wyremontowali automat za 4000zł i za jakiś czas znowu będą płakać :hehe Edytowane 19 Maja 2010 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #44 Napisano 19 Maja 2010 automat za 4000zł i za jakiś czas znowu będą płakać no to znowu naprawią... chyba że sugerujesz że za 4 tyś zł nie da się zrobić porządnie aftomata? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #45 Napisano 21 Maja 2010 może i się da za 4 tysiące zrobić porządnie automata, ale na forum były już przypadki, że ktoś wyremontował automat, po niedługim czasie znów się zaczął sypać i żałował, że nie wymienił na manual, a teraz to już głupio by było wymieniać, bo włożył już kasę w naprawę automatu...:dupablada no to znowu naprawią... no właśnie, a ja cieszę się bezawaryjnością, co prawda wydałem 2 tyś zł na dwumasę i sprzęgło, ale mam pewność, że przez następne 200000 nie będę dotykał nic przy skrzyni. :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #46 Napisano 23 Maja 2010 nie do konca jeste pionierem w tym temacie;) ja juz od 3 lat wykonuje takie przekladki : sharan, b5, b5 fl, b4 , i inne temat do opanowania i prosty tak jak mowisz. I popieram Twoj wybor, automat to kwestia czasu kiedy sie spier.... a tak problem masz z głowy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #47 Napisano 23 Maja 2010 nie do konca jeste pionierem w tym temacie ja juz od 3 lat wykonuje takie przekladki ja nie napisałem, że jestem pionierem, bo przed przekładką wiedziałem, że ktoś już to robił... ale na naszym forum nikt nic konkretnego na ten temat nie potrafił mi powiedzieć. do wszystkiego dochodziłem sam siedząc godzinami przed etką, autodatą, grzebiąc w necie i pytając różnych ludzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garazowy Zgłoś #48 Napisano 4 Września 2010 mi tez kleka skrzynia problem ze wstecznym biegiem (koszyk wstecznego, badz za malo oleju nie wiem nie sprawdzilem jeszcze) jak mi kleknie do konca zmienie na zwykla 6...bo cena remontu zwala z nog:)golab21, dobrze ze sie dzielisz inforamcjami na ten temat... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
11rafal Zgłoś #49 Napisano 26 Września 2010 Witam Podaje spis potrzebnych czesci do przekładki automata na manual : -Skrzynia Biegów (5 lub 6 biegów , zalezy jaki silnik itp .) -Kompletna Dwu masówka (Tarcza ,docisk , sróby ) -Wózek , jeżeli wkladamy 5 biegowa skrzynie , jezeli 6 zostaje ten sam . -Pedały , pompka sprzegłowa . -Przeguby , w automacie sa inne Trzeba pamietac ktory gdzie , bo jeden jest dłuższy a drógi krótszy . -Wybierak biegów . -Przewód sprzegłowy do pompki . -Tunel srodkowy wyciagamy , odwracamy i odrecamy 4 śróbki torx i mamy normalny tunel do ktorego pasuje mieszek od wybieraka do skrzyni manualniej . -Przeróbka instalacji mni do wstecznego . -Rozrusznik , jezeli wkładamy skrzynie 6 , jezeli 5 to zostaje taki sam . -Na koniec zostaje kodowanie , usuniecie komunikatu 'abgas werkstad ' oraz esp i abs palace sie ciagle -Wyjecie komputera sterowania automatem , pod dywanem pasazerza w takiej czarnej puszce Mi takie coś zajmuje około 3 dni i auto jezdzi , przerobiłem juz tak 12 automatów i kazdy chodzi bez zarzutu .Wszystko tak jak w oryginale . Jezeli mamy dobrze odpowietrzone sprzeglo to nie bedzie w ogóle róznicy w jezdzie . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #50 Napisano 4 Października 2010 Witam! Jakie częsci napewno nie podejda na przerobke automata na manuala? Wiem że pedały , coś jeszcze ? Czy takie elementy jak pompka od sprzegla i przewody pasują? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #51 Napisano 5 Października 2010 Witam! Jakie częsci napewno nie podejda na przerobke automata na manuala? Wiem że pedały , coś jeszcze ? Czy takie elementy jak pompka od sprzegla i przewody pasują? domyślam się, że chodzi ci o części z angola? jeśli tak to pedały nie pasują i nie wiem jak z pompką. reszta OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #52 Napisano 10 Października 2010 czy sanki z 4 biegowego automatu pasuja do 5 biegowego manuala ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
11rafal Zgłoś #53 Napisano 11 Października 2010 Nie pasują. Wózek od automatu pasuje tylko do szesciobiegowej skrzyni . POZDRO ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bc_lESZCZ Zgłoś #54 Napisano 11 Października 2010 Przerobiłem kiedyś Scorpio 2.9 24V z automatu na manual - później żałowałem że nie mam autoamtu ... Chyba lepiej naprawić automat - byle zrobić to w dobrej firmie i jest spokój na kolejne 100-200 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #55 Napisano 11 Października 2010 (edytowane) A jak jest z mocowaniem dwu masu ? Przy silniku jest takie coś http://motofocus.pl/artdodatki/12440298844a2663bc303fd.jpg Pewnie przy automacie tego nie ma ? i musze kupić ?? Chyba lepiej naprawić automat - byle zrobić to w dobrej firmie i jest spokój na kolejne 100-200 tys Nie stać mnie na naprawe automata, mam juz prawie wszystko do przeróbki. Jak go kupowalem to było inaczej, ale na chwile obecną nie moge sobie pozwolić na taki wydatek i przerabiam. Edytowane 11 Października 2010 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #56 Napisano 12 Października 2010 A jak jest z mocowaniem dwu masu ?Przy silniku jest takie coś http://motofocus.pl/artdodatki/12440...663bc303fd.jpg Pewnie przy automacie tego nie ma ? i musze kupić ?? przy automacie jest tak samo, musisz tylko dokupić malutkie łożysko igiełkowe, które wchodzi w otwór w wale korbowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #57 Napisano 12 Października 2010 przy automacie jest tak samo, musisz tylko dokupić malutkie łożysko igiełkowe, które wchodzi w otwór w wale korbowym. I właśnie dlatego kupiłem całego angola przełożyłem w komplecie w 2 dni. Tylko wiadomo nie kazdy posiada fundusze żeby włożyc a potem przez długi okres je odzyskiwać Przerobiłem kiedyś Scorpio 2.9 24V z automatu na manual - później żałowałem że nie mam autoamtu ...Chyba lepiej naprawić automat - byle zrobić to w dobrej firmie i jest spokój na kolejne 100-200 tys Mi też brakuje automata ale tylko i wyłącznie na mieście bo tak to wogóle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #58 Napisano 12 Października 2010 (edytowane) Cytat:Napisał szewos A jak jest z mocowaniem dwu masu ? Przy silniku jest takie coś http://motofocus.pl/artdodatki/12440...663bc303fd.jpg Pewnie przy automacie tego nie ma ? i musze kupić ?? przy automacie jest tak samo, musisz tylko dokupić malutkie łożysko igiełkowe, które wchodzi w otwór w wale korbowym. Czy to ? http://www.motoneo.pl/m-VW-1998-PASSAT_3B2-88-16333-Sprzegla-Lozysko-Lozysko_pilotujace.html#kat1 Edytowane 12 Października 2010 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #59 Napisano 12 Października 2010 a jak to jest z pedałami? jakaś rzeźba czy podchodza P&P? W Przyszłym tyg zaczynam w końcu przekładkę :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #60 Napisano 12 Października 2010 Czy to ? http://www.motoneo.pl/m-VW-1998-PASS...jace.html#kat1 dokładnie to a jak to jest z pedałami? jakaś rzeźba czy podchodza P&P? zero rzeźby wszystko p&p. aluminiowy "stelaż" zostawiasz swój, dokładasz tylko pedał sprzęgła z pompką i wymieniasz hamulca na wąski. a tak na marginesie to widzę, że coraz więcej ludzi idzie w moje ślady pozdro i powodzenia w dłubaniu. :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach