Skocz do zawartości
Gość luka

[B5] Przeróbka automata na manual.

Rekomendowane odpowiedzi

Torreto zrobiłem filmik jak mój passat przyśpiesza z manualem i jak z automatem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mół bagienny, moje tdi przyspiesza w 5 sekund do 200 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak go ciągne moim polonezem to tak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Torreto zrobiłem filmik jak mój passat przyśpiesza z manualem i jak z automatem.

 

No ladnie :) w automacie jest zmiana przy 6500 a w manualu przy 7000obr a 193 konie zaczynaja sie chyba od 6400obr :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jestem od niedawna na tym forum. Jakiś niecały miesiąc temu sprowadziłem passata z Niemiec (dane obok). Auto w miare pewne, sprowadzone od dalszej rodzinki, poza tym sprawdzone u znajomych mechaniorów. Wszystko z nim ok, chodzi jak w zegarku, silniczek pięknie pyka, zero problemów. Jestem na maxa zadowolony.

I tak pare dni temu postanowiłem sprawdzić po wklejce w książce serwisowej co mam dokładnie w wyposażeniu i patrze sobie, czytam i pisze 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Trochę dziwne bo mam 6-biegową manualną. Auto dzisiaj sprawdzone także po numerze VIN przez Górala i także wyszło ze wyjechało z fabryki z tiptronikiem.

 

Gdyby nie to moje dociekliwe sprawdzanie wyposażenia, to nigdy bym nie pomyślał że skrzynia była wymieniana. Tak jak piałem auto pięknie śmiga, przyśpiesza że aż miło, spalanie małe. Zero problemów z ESP albo ABS'em, odpalaniem, nie ma żadnego podbijania obrotów przy zmianie biegów.

 

W sumie to jeszcze nie gadałem z tą rodzinką od której kupiłem ale na początku się troche przestraszyłem. Bo kupę kasy wydałem i jeszcze coś kombinowane było. Ale poczytałem ten wątek i na innych forach i już jestem spokojny.

Można spokojnie jezdzić ze zmienioną skrzynią :)

 

Ale jeszcze nudzę to potwierdzić na 100%, zagadam z rodzinką z niemiec od ktorej kupilem auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio natrafiłem na takie oto ogłoszenie - nie mam żadych odczuć zzwiązanych z ta firmą bo nigdy nic u nich nie robiłem ani nie kupowałem ale może się komuś przydać:

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-99-05-przerobka-automat-na-manual-i1379221797.html

 

Ja sam natomiast bardzo cieszę się że trafiłem na tego posta bo mimo że mój naftomat śmiga jak szalony to w razie "W" jestej już zupełnie spokojny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio natrafiłem na takie oto ogłoszenie - nie mam żadych odczuć zzwiązanych z ta firmą bo nigdy nic u nich nie robiłem ani nie kupowałem ale może się komuś przydać:

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-99-05...379221797.html

 

Ja sam natomiast bardzo cieszę się że trafiłem na tego posta bo mimo że mój naftomat śmiga jak szalony to w razie "W" jestej już zupełnie spokojny.

 

też znalazłem tą aukcje nawet do nich dzwoniłem ale na razie mój tip też śmiga teraz mam dylemat czy wymieniać olej w tipie czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze jeździ ze zmienioną skrzynią? Jakieś niepokojące objawy po dłuższym czasie użytkowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniać olej w tipie czy nie

Powiem tak: ja nie wymieniałem i to wcale nie dlatego, że skrzynia bezobsługowa (chociaż na stronie producenta skrzyni nie pamiętam już ZF? ZG? jest instrukcja wymiany ;) ), że to jednak spory koszt itp. ale rozmawiałem z mechanikiem który zjadł zęby pracując przez 15 lat w niemieckim ASO VW i stwierdził że nowy olej bardzo skutecznie wypłukuje wszystkie drobiny, opiłki, które po wymianie bardzo szybko zapełniają filtr (sam od siebie tak się domyślam że mało kto dodatkowo czyści magnes który jest w skrzyni) i idąc dalej tym tokiem stwierdził że na jedną wymianę oleju trzeba by było przynajmniej trzy razy zmienić filtr, czyli znowu cały olej a że to pracochłonne i kosztowne to wszytko zależy od stanu oleju jaki jest no i organoleptycznie ocenił mój olej jako nadający się do dalszej pracy - natomiast ja nie wiem czy ktoś go wcześniej nie wymieniał w międzyczasie - podobno była odpowiednia konsystencja i kolor - wolałem nie ryzykować. Jest dużo opinii tu na forum że po wymianie oleju kilka tysięcy i skrzynia pada co miało by sens w zestawieniu z tezą tego mojego mechaniora o opiłkach.

 

Podsumowując wybrałem mniejsze zło - tym bardziej że skrzynia pracuje idealnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja padła około 20000km po wymianie. nie wiem czy miało to jakiś związek z wymianą, ale tak właśnie było. wcześniej prawdopodobnie nigdy nie był wymieniany olej, pierwsza wymiana zrobiona przy 178000km, przy 198000km padła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie jak u golab21, skrzynia padla po 2 latach od zmiany oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak mi mechanik wymieniał olej 3lata temu (wtedy kupiłem) 90000km temu mówił mi przy odbiorze auta że filtr był zawalony olej czarny przepalony niedawno znów wymieniałem (wymieniam co 45000-50000km) olej był czerwony jak nowy, automat DMX chyba 4 biegowy w moim przypadku wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam taki problem,jestem świeżo po przekładce tiptronica na manual 5 biegów w passacie b5 99r 115 ajm w sumie wszytko tyra oprócz tempomatu,na poczatku wywalało błedy odnosnie czujnika stopu wiec zakupiłem nowy błedy co prawda znikneły ale problem ten sam tempomat nie chodzi....moje pytanie brzmi gdzie moze leżec problem i czy czujnik sprzegła musi byc podłaczony....przed operacja wszystko grało jak nalezy odnosnie tempo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik sprzęgła musi być podłączony bo ecu "myśli", że jest wciśnięte sprzęgło. w AVF, AWX, AVB, ATJ i AJM do jednego z pinów czujnika trzeba podpiąć +12v po stacyjce, a drugi podłączyć przewodem bezpośrednio z ECU na pin numer 66.

 

+12 po stacyjce ja brałem z czujnika stopu. w kości ECU są wolne piny, wystarczy ją rozebrać wyjąć pin i zaprasować.

Edytowane przez golab21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

również jestem świeżo po wymianie na manual w AFN. Przejechał około 60km i było ok. Później na krótkim odcinku wcisnąłem pedał gazu do końca i gaz się jakby zaciął. Sam dodaje gazu na max obroty... jedyny sposób by zaprzestał to wciśnięcie pedała hamulca. Dodam, że mechanik który to robił (wymianę) nie ustawił jeszcze wtrysku przy odpalaniu (czy jakoś tak :) ). ABS się nie pali. Tempomat również nie podpięty (nie wiedział jak podłączyć kable przy czujniku sprzęgła.

Mam umówiony termin na poniedziałek u dobrego elektryka który bez problemu wszystko ustawi jak należy jednak potrzebuję samochód na dziś i zastanawiam się czy da się to samemu jakoś zrobić (żeby gazu nie dodawał).

Dodatkowo szczytałem błąd z climatronika (119 - 0119 Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68) ).

A po wyjęciu bezpiecznika od tempomatu, automatycznej skrzyni i chyba wstecznego (jeden i ten sam bezpiecznik) auta gaśnie i już nie odpala.

 

Mam nadzieję, że w miarę logicznie to wszystko napisałem...

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam

Konrad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na krótkim odcinku wcisnąłem pedał gazu do końca i gaz się jakby zaciął. Sam dodaje gazu na max obroty...
ja myślę, że problem będzie z potencjometrem przy pedale gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AFN trzeba zrobić mostek na przekażniku nr nie pamietam na 2 pinach i po kłopocie. Pali bez problemu. Podłącz po Vaga powinno Ci wywalić bład czujnika połozenia gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co się będzie działo jak nie mam podpiętego czujnika sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co się będzie działo jak nie mam podpiętego czujnika sprzęgła?
nie będzie działał tempomat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności