Skocz do zawartości
Carrey

Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam udało mi się poskładać mój zamek przyczyna była taka jak myślałem czyli ten wąs z części elektrycznej nie wszedł w widełki części mechanicznej zamka,natomiast pojawił się kolejny problem i mam już dosyć tego nie szczęsnego zamka,mianowicie poskładałem wszystko jak powinno być,zrobiłem kilka prób i wszystko chodziło jak należy wróciła lampka w kabinie ,brzęczyk,lampka progu,doryglowanie drzwi no i długo wyczekiwana dioda,ale po ok 15 minutach znów coś szwankowało tzn zamykając drzwi obojętnie czy z pilota czy kluczykiem drzwi się zamykają po chwili się doryglowują zapala się dioda i po ok 5 sekundach słychać samowolne odryglowanie i dioda przestaje mrugać i nie ma brzęczyka,proszę o jakieś porady co jest nie tak,i mam pytanie który z mikro styków odpowiada za diodę i brzęczyk????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponawiam pytanie który z mikro styków zamka w drzwiach kierowcy odpowiada za diodę i brzęczyk???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za brzęczyk odpowiada duży mikrostyk na przewodach a dioda działa przy kombinacji mikrusów. Jeden z tych na płycie zwiera do masy jak zamek jest w pozycji LOCKED UNSAFE i wtedy jeśli mikrus szwankuje to nie zarygluje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,a który z tych na płytce drukowanej zwiera do masy?muszę ten zamek rozgryźć i muszę wiedzieć który to konkretnie bo samo nie do ryglowanie drzwi mi nie przeszkadza ale problem jest w tym że ten brak diody powoduje to że zżera mi prąd a dokładnie 0,49A i jeszcze jedno pytanie czy uszkodzony mikro styk ten od brzęczyka może mieć wpływ na brak tej diody,bo kolega pisał o kombinacji tych mikrusów ale nie wiem czy tylko tych na płytce czy ogólnie wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ponaglam moje pytanie,w powyższych postach opisałem całą moją operację z zamkiem kierowcy zakończoną nie powodzeniem z powodu braku diody co jest równo znaczne z nie do ryglowaniem drzwi.Kolega polonez15 napisał że dioda działa przy kombinacji wszystkich mikrusów ale jeden z tych na płytce podobno musi zewrzeć do masy żeby zapaliła się dioda i teraz pytanie który to mikro styk? ? Szukam także odpowiedzi na pytanie czy uszkodzony mikro styk który jest na tych dwóch kablach czyli ten w części mechanicznej zamka może być także przyczyną nie zapalania się tej diody.Czy jest możliwość wymiany tego mikro styku tak żeby był zamontowany jak w oryginale czyli bez kleju ani innych historii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam taki problem. Dotyczy drzwi przednich pasażera. Jak zarygluje drzwi i odrygluje to żeby je otworzyć to muszę dwa razy klamką pociągnąć. Gdy już są odryglowane i były otworzone to wystarczy raz. O co kaman??? 4 godziny dzisiaj z tym robiłem i nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

być może za bardzo masz linkę naciągniętąw klamce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
być może za bardzo masz linkę naciągniętąw klamce

 

Ok. Poczytałem trochę i musze to linkę popuścić. Zobaczymy czy pomoże. Dzieki za zainteresowanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma za co jak mogłem to pomogłem i podpowiedziałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mikrus bliżej wtyczki odpowiada za zamknięte/otwarte a drugi zaryglowane/niezaryglowane. Bloki pomiarowe w VAGu w komforcie i widać 3 pozycje - 0 zmienia się na 1 to drzwi otwarte (duży zewn. mikrus), locked/unlocked - otwarte zamkiem/zamknięte i 4 pozycja od lewej - safe/not safe - rygiel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam no w końcu coś w temacie się pojawiło,do rzeczy kolego polonez15 nie bardzo wiem który to ten bliżej wtyczki a który nie poza tym nie mam vag-a,jeżeli jest możliwość to proszę o odpowiedź na pytanie czy jest możliwość że ten mikro styk na dwóch kablach jest winny braku diody i nie do ryglowania się drzwi,czy raczej któryś z tych w środku?nie chciałbym otwierać tej części elektronicznej drugi raz bo miałem problem z poskładaniem tego po poprawieniu lutów,tzn jako takiego problemu ze samym złożeniem nie było tylko przy każdej próbie zamknięcia i otwarcia drzwi opuszczały się lub zamykały się szyby.Mam jeszcze pytanie na które również nie uzyskałem odpowiedzi czy ten mikrus na przewodach można wymienić na inny ale tak jak oryginał czyli bez kleju lub czegoś podobnego????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po ptokach. Regulował linką w celu uzyskania jak najlepszego efektu aż tu w końcu drzwi się zaryglowały jak do sejfu. Koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam ten długi wątek i zbieram doświadczenia teoretyczne. Jest jednak kilka rzeczy o ktore musze zapytać aby nabrać pewności i nie zepsuć wiecej niz jest :) Prosze o wskazówek kilka. B5 po lifcie, kombi, 4motion. Niektore usterki sa dośc zabawne :)

- nie działa klapka paliwa. prąd nie dochodzi do siłownika. PRzycisk w drzwiach sprawny, sprawdzony. Instalacja pomiedzy przyciskiem otwierajacym a siłownikiem jest OK. Dorwałem się do komfortu, suchutki był, żadne przewody nie uwalone, zabezpieczyłem porzadnie i włożylem spowrotem. Podswietlenie przycisku działa.

- zamek kierowcy. Gdy zamykam auto z pilota i otwieram to działa wszystko za wyjatkiem drzwi kierowcy. Aby je zamknac czy otworzyc nalezy to zrobic kluczykiem. Kluczyk otwiera i zamyka całe auto poprawnie, czyli wnioskuje ze schematu, ze microswitch jest OK. Podswietlenia sie zapalają i działaja prawidłowo. Rozebrałem te drzwi i do zamka dochodza zasilania dziwne bo ok 4-5V przy otwarciu wzrasta do 12V i jakis czas pozostaje.

- regulacja lusterka :) tutaj nie mam pojęcia co jest grane :) Prawe lusterko działa idealnie, jak przełącze na lewe to dalej działa regulacja na prawym, tyle że kierunki sa odwrotnie :)

Tylna klape naprawiłem, rozrząd wymieniłem AVX 1.9PD, wszelakie mozliwe roleczki też. Pozostał jeszcze alternator bo zaczyna miec luzy.

Czy szanowne forum podpowie co i jak z tymi elektrycznymi historiami?

 

zapomnialem o najwazniejszym. Nie moge sie połącczyć z autem. nie jest to kwestia przewodu, laptopa ani vaga, sprawdzalem u kolesia i to samo. Podobno jakis wredny moduł silnika mam, ktory tylko czyta KTS - prawda to? ma ktos brak mozliwosci podpiecia sie w roczniku 2001?

Edytowane przez luksky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, pytanko

jestem po wymianie zamka w drzwiach tylnych i pojawił się problem

otóż ryglując/zamykając centralny od środka(guzikiem na drzwiach kierowcy) wszystkie drzwi się elegancko zamykają/otwierają, natomiast po zamknięciu z kluczyka- pilota załącza się alarm... wszystkie drzwi zamknięte,szyby również,

przy otwartych drzwiach światełka pod drzwiami się świecą, po zamknięciu gasną, czyli tak jak być powinno, tylko w kółko ten alarm!!

czy po wymianie trzeba kodować zamek VAG-iem?

dodam, stary zamek wymieniałem z 2 powodów - po zamknięciu centralnego od środka odskakiwał(nie zamykał), nie działało oświetlenie pod drzwiami, po wymianie na nowy wszystko ok, tyle, że otwierając z pilota-kluczyka otwiera wszystkie drzwi naraz a powinien po pierwszym kliknięciu tylko drzwi kierowcy...

po długich poszukiwaniach okazało się, że jak wyjmę żarówkę spod naprawianych drzwi to centralny zamyka normalnie(bez włączania alarmu)

co ma więc ta żarówka do alarmu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się. Popuściłem linkę i przestawiłem ten srebrny rygiel to jest do słupka przymocowany i działa jak należy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również mam ten problem, że naciskam na drzwiach przycisk zamykania wszystkich drzwi to się wszystkie zamykają ale zaraz ten od kierowcy się otwiera.

 

Tak samo zamykam z pilota i wszystkie się zamkną poza drzwiami kierowcy. Podobnie otwieram drzwi kierowcy i nie zapala się podświetlenie.

 

Poczytałem już cały ten temat i wiem, że trzeba przelutować mikrostyki. Problem w tym, że jestem amatorem i wolałbym tego uniknąć. Znalazłem taki zamek na allegro niby 24m gwarancji. Myślicie, że będzie dobry?

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-golf-bora-zamek-drzwi-przod-lewy-new-i3194852751.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, ja również mam ten problem, że naciskam na drzwiach przycisk zamykania wszystkich drzwi to się wszystkie zamykają ale zaraz ten od kierowcy się otwiera.

 

Tak samo zamykam z pilota i wszystkie się zamkną poza drzwiami kierowcy. Podobnie otwieram drzwi kierowcy i nie zapala się podświetlenie.

 

Poczytałem już cały ten temat i wiem, że trzeba przelutować mikrostyki. Problem w tym, że jestem amatorem i wolałbym tego uniknąć. Znalazłem taki zamek na allegro niby 24m gwarancji. Myślicie, że będzie dobry?

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-golf-bora-zamek-drzwi-przod-lewy-new-i3194852751.html

 

bez problemów ci podejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bez problemów ci podejdzie

 

Dzięki. A jak z jakością tych zamienników? Miał ktoś z forumowiczów do czynienia z nimi? Najbardziej zależałoby mi na opinii kogoś kto to jakiś czas temu wstawił i najważniejsze czy są trwałe czy padają po miesiącu na przykład?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki. A jak z jakością tych zamienników? Miał ktoś z forumowiczów do czynienia z nimi? Najbardziej zależałoby mi na opinii kogoś kto to jakiś czas temu wstawił i najważniejsze czy są trwałe czy padają po miesiącu na przykład?

 

ja osobiście kupowałem na szrocie a nie zamienniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki. A jak z jakością tych zamienników? Miał ktoś z forumowiczów do czynienia z nimi? Najbardziej zależałoby mi na opinii kogoś kto to jakiś czas temu wstawił i najważniejsze czy są trwałe czy padają po miesiącu na przykład?

mam od ponad 3 lat zamiennik zamka drzwi kierowcy i wszystko działa jak należy do tej pory

z używanymi to loteria ja wolałem nie ryzykować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności