wojtf23 Zgłoś #1281 Napisano 15 Lutego 2013 Witam. Znalazłem ten obrazek co jest opisane od czego jest jaka krańcówka. Poniżej zamieszczam: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #1282 Napisano 16 Lutego 2013 (edytowane) Zabrałem się dziś za sprawdzanie słynnej krańcówki drzwi kierowcy, bo nie pokazywało mi na fisie że drzwi otwarte, nie świerciła też lampka w dole drzwi i podsufitka. I w momencie kiedy odpiąłem wtyczkę od lampki w dole drzwi to wszystko wróciło do normy, na fisie pokazuje otwarte drzwi i podsufitka świeci. Kiedy z powrotem podłącze lamkę w dole drzwi to znowu tak jakby krańcówka nie działa. Podmieniłem lampkę w innnych drzw (sprawną) i dalej to samo. Sprawdziłem że kiedy otwieram drzwi, na wtyczce do lampki pojawia się 12V. Gdy podłączę lampkę to podsufitka mryga i słychać cykanie przekaźnika pod kierownicą. Ewidentnie krańcówka działa ale co jest z tą lampką? Miał ktoś kiedyś tak? Ps. moduł komfortu rok temu otwierałem, zgnite przewody robiłem i sam moduł przeniosłem wyżej. Edytowane 16 Lutego 2013 przez przemo81 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #1283 Napisano 18 Lutego 2013 Witam po raz kolejny. A więc tak przyszedł nowy miernik z opcją sprawdzania ciągłości przewodu. Mam pytanie do dev14 Sprawdziłem dzisiaj krańcówki poszły jako pierwsze na ogień. W środku zamka krańcówki są ok. Ale ta na zewnątrz zamka co idą do niej dwa kabelki gdzie jest ten zatrzask co wchodzi na tą podkowę co jest na słupku przykręcona też działa ale w tedy jak ją docisnę bo ten plastik jest już wyrobiony. Jak to kowadełko czymś nadlać bo jak widziałem to reszta zamka nie jest rozbieralna Poniżej przedstawiam zdjęcia tego mechanizmu gdzie jest krańcówka gdzie jest wyrobiony: A tu jest zdjęcie reszty zamka i wydaje mi się że nie da rady rozebrać tej części zamka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matt24 Zgłoś #1284 Napisano 18 Lutego 2013 Witam w przypadku moich drzwi pomoglo wyciac z opakowania po tabletkach paska ciut szerszego niz krzywka.Potem wyciagnac mikrostyk.Z paska zrobic literke L i polozyc na krzywce a nastepnie wlozyc mikrostyk tak aby jego bok dociskal krótszą czesc paska do boku zamka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #1285 Napisano 18 Lutego 2013 (edytowane) Ale mikrostyk jest można powiedzieć zatopiony na dwóch takich grzybkach w tym zamku więc go tak bez problemu nie można wyciągnąć. Edytowane 18 Lutego 2013 przez wojtf23 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matt24 Zgłoś #1286 Napisano 19 Lutego 2013 Jak zdejmiesz blaszke to powinien zejsc bez problemu tak przynajmniej bylo u mnie.W jednym zamku zrobilem pasek z opakowania po tabletkacha w drugim z opaski do kabli,tylko musialem ja troche zeszlifowac.Ale zamek od kierowcy musze kupic nowy bo zgubilem to metalowa tuleje co jest razem ze sprezynkami i drzwi sie nie zamykaja.Kupowal juz ktos te zamienniki z allegro?Jak z jakoscia i wogóle? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1287 Napisano 19 Lutego 2013 (edytowane) @wojtf23 czyli wyrobione masz jak na zdjęciu wyżej w tym temacie, zatem bardziej polecałbym Ci wymianę na używkę dobrą i mieć z tym spokój, ale jak chcesz naprawiać ( nie ma gwarancji że się po czasie znów nie wytrze i rozbiórka drzwi na nowo) to wyciąg mikrostyk ( blaszkę zsuń i wyjdzie jak nie to te 2 cypliki z plastyku spiłuj aż wyjdze) a w zamku nadlej to poxipolem (przeźroczysty czy biały jeden kit) i wyprofilować w czasie klejenia mniej więcej jak oryginał - potem można go przytrzeć papierem drobnym do wymaganego kształtu i nasmarować wazelinką " smilieid="528" class="inlineimg">. Miejsca mało ale da to spokojnie radę zrobić. Ps. Sam mikrostyk po wyjęciu też rozbierz i wyczyść w środku bo syf tam leci - trochę się nawku... z sprężynką założyć spowrotem ale da rade Edytowane 19 Lutego 2013 przez dev14 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz430 Zgłoś #1288 Napisano 19 Lutego 2013 Witam jestem tu pierwszy raz i nie wiem gdzie tu mam to napisać: dostałem oferte kupno Passata B5FL 2004 rok 1.9TDI skrzynią tiptronic i mam do was pytanko co myślicie o tej skrzyni ?? proszę o pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #1289 Napisano 19 Lutego 2013 (edytowane) dev14 Mam kolejny problem załatwiłem sobie zamek który założyłem oczywiście przed złożeniem sprawdziłem wiązkę w drzwiach i sprawdziłem czy działa oświetlenie progu i wnętrza. Git wszystko świeci. Ale nadal się świeci kontrolka od otwartych drzwi a mówiłeś że ta krańcówka jest winą. Mi nie chodziło że nie świeci się kontrolka tylko o to że świeci non stop. Miernikiem sprawdzałem krańcówkę Maski ale jest ona OK. Została mi tylko klapa tylna ale nie wiem czy się za nią zabierać skoro jak ją otworzę to zaświeca się światło w bagażniku tak samo z resztą drzwi jak otworzę to w nich zapalają się światełka progu i oświetlenie wnętrza załączają. Więc nie wiem gdzie szukać. Pomóż albo pomóżcie jeżeli miał ktoś taki sam problem. Jedyne co znalazłem to to że jak otworzę drzwi kierowcy przy zapalonych światłach nie słyszę brzeczka a reszta działa w drzwiach kierowcy tzn. oświetlenie progu oświetlenie wnętrza i przycisków. Chyba że da rady brzęczyk wyłączyć gdzieś w VAG-u i poprzedni właściciel wyłączył brzęczyk. Edytowane 19 Lutego 2013 przez wojtf23 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1290 Napisano 20 Lutego 2013 skoro lampki działają już po otwarciu drzwi to metoda eliminacji Ci została tylko p- odpinać kostki od drzwi i bagażnika. Czyli przód przy nogach , tył w osłonie gumowej między drzwiami a karoserią ( od strony karoserii gumę ściągaj). Tył to wiadomo gdzie szukać. Jak wadliwe odepniesz musi zgasnąć. Napięcie do tej krańcówki dochodzi w masce ? Bo może ona być sprawna a kabelki po drodze gdzieś kaput + pytanie dokładnie w co jest podłączona. Ps. Należało by też podłączyć auto pod vag i odczytać błędy z modułu(46) bo skoro ikonka świeci na pewno coś wskaże. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #1291 Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) Odpiąłem tylną klapę i przestało świecić a reszta drzwi jak otworzę to się zapala. Czyli jest OK. Tylko pytanie w masce jest krańcówka ale jak otworzyłem maskę to się nie zapala kontrolka. To co może być ???? napięcie do krańcówki w masce dochodzi jest tam 11,4v tak jak z w klapie. Jak zamknąłem obwód w klapie to się kontrolka oświeciła a jak zrobiłem to samo w masce to już się nie oświeciła. Co może być??? Można to wyłączyć w vagu??? A co z tym brzęczkiem świateł co napisałem w poprzednim poście??? Edytowane 20 Lutego 2013 przez wojtf23 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1292 Napisano 20 Lutego 2013 vagiem brzęczka nie wyłączysz, może po prostu ducha wyzionął i trzeba wymienić, w vag możesz go przetestować tylko czy działa w teście wyjść z tego co pamiętam w grupie licznik. Czyli masz znalezioną przyczynę kontrolki teraz. Końcówka z maski będzie podpięta pod alarm obstawiam ale by ją wykluczyć na 100% to leć po kablach z maski do auta gdzie jest pociągnięta i rozłącz ją w miejscu przyłączenia. Jak będzie ona winna to będzie wsio działać jak nie to rozbiórka klapy i mikrowłącznik w zamku - w sumie prosta robota i od tego bym zaczynał ( kabelek możesz złączyć w końcu tam idą tylko 2 żyły i będzie widać czy działa prawidłowo). Jak nic z tego nie poskutkuje to tylko już kopać w instalacji do modułu od strony klapy ( jak przód rozłączysz ofc) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #1293 Napisano 20 Lutego 2013 dev14 Ja znalazłem problem otóż winą była klapa nie domykała się całkiem i pokazywało że jest otwarta. A co do maski - alarmu chyba nie mam. Prąd dochodzi do krańcówki w masce i krańcówka otwiera i zwiera więc nie wiem. A brzęczyk jak by wyzionął ducha to chyba by nawet nie brzęczała rezerwa albo brak płynu do spryskiwaczy a mi brzęczy rezerwa bo ją właśnie mam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #1294 Napisano 20 Lutego 2013 Jakieś pomysły odnośnie mojej niedołożonej sprężynki? ---http://forum.vw-passat.pl/threads/18834-Rozbiorka-drzwi-i-naprawa-zamka-Almannah-dla-potomnych-%29?p=1813982&viewfull=1#post1813982 Bo rygielek nie odskakuje i muszę otwierać kluczykiem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1295 Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) ehh ... takie coś jak nie domknięta klapa to wróżką nie jestem .... brzęczyk od rezerwy czy tam płynu spryskiwaczy,hamulca ręcznego to jest osobny a od świateł osobny dźwięk zatem sam odpowiedź sobie czy 2 dźwięki mogą być generowane z 1 głośniczka " smilieid="528" class="inlineimg" border="0">" smilieid="528" class="inlineimg" border="0"> , powinno zacząć brzęczeć po przekręceniu włącznika świateł bez włączonego zapłonu. Poza tym prosto taki brzęczyk dołożyć wręcz banalne Jakieś pomysły odnośnie mojej niedołożonej sprężynki? ---http://forum.vw-passat.pl/threads/18834-Rozbiorka-drzwi-i-naprawa-zamka-Almannah-dla-potomnych-)?p=1813982&viewfull=1#post1813982Bo rygielek nie odskakuje i muszę otwierać kluczykiem rozebrać i włożyć ją na swoje miejsce inaczej będziesz się z tym problemem woził cały czas , co tu pomagać ? ps. jak rozbierałeś mikrostyki ( silniczek centrala) to obstawiam że jest to sprężynka jak rozpołowisz zamek na 2 połówki ale czy ona odpowiada za rygiel to Ci nie powiem. Edytowane 20 Lutego 2013 przez dev14 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #1296 Napisano 20 Lutego 2013 Taa,to dokładnie ta sprężynka i włąśnie nie wiem za co ona jest odpowiedzialna,reszta zamków po poskładaniu funkcjonuje Dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #1297 Napisano 20 Lutego 2013 Patryk ta spręzynka która zaznaczyłeś http://forum.vw-passat.pl/threads/18834-Rozbiorka-drzwi-i-naprawa-zamka-Almannah-dla-potomnych-%29?p=1813982&viewfull=1#post1813982 w poście 1029 a konkretnie ta po lewej stronie odpowiada za chowanie się rygla w boczku drzwi jak są zamknięte u mnie właśnie ta sprężynka była peknięta i nie chował mi się rygiel Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #1298 Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) Za rygiel jest odpowiedzialna ta sprężynka co jest zaznaczona na zdjęciu w tym poście http://forum.vw-passat.pl/threads/18...=1#post1813982 A ta sprężynka co pokazał dev14 jest odpowiedzialna tylko za to żeby scalić dwie części zamka. Może się też tak zdarzyć jak mnie że źle złożymy zamek w środku i rygielek będzie się podnosił tylko trochę i nie będą się w ogóle zamykały drzwi. dev14 dobrze że napisałeś w poprzednim poście że brzęczyk wyje dopiero jak się wyłączy zapłon i wyciągnie kluczyk bo ja sprawdzałem na załączonym zapłonie Edytowane 20 Lutego 2013 przez wojtf23 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #1299 Napisano 20 Lutego 2013 chyba coś brakuje w tym poście bo nie otwiera się Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1300 Napisano 20 Lutego 2013 dev14 dobrze że napisałeś w poprzednim poście że brzęczyk wyje dopiero jak się wyłączy zapłon i wyciągnie kluczyk bo ja sprawdzałem na załączonym zapłonie hehe dla mnie to było oczywiste że gasisz auto i wysiadasz to musi działać ale wolałem napisać. Zatem pytanie i jak ożył i działa ? :E Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach