Skocz do zawartości
Carrey

Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)

Rekomendowane odpowiedzi

według mnie kup używany zamek sprawny, złożysz i będziesz miał spokój, a z tym tylko będziesz się bawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Przy manewrowaniu sruba od blokady zaslepki wypadla mi metalowa obejma ktora ja przytrzymuje. I teraz nie wiem jak to zlozyc bo jakbym nie wkladal zaslepki to ten metalowy pierscien zawsze wypada.

 

Robiłem zamek kumplowi tylko że przedni w golfie IV i to samo mnie spotkało ale wystarczyło wyciągnąć całą klamkę, więc myślę że w pasku też tak pójdzie.

Wystarczy pociągnąć do siebie i tak jakbyś chciał otworzyć drzwi i wtedy wyjdzie a potem tylko jedna śrubką pod tą klamką i cały te plastik wychodzi i na spokojnie to sobie założysz.

 

Dopiero teraz wpadłem na to w czym jest problem, że nie działa oświetlenie. Uszkodzone koło zamka które popycha guzik mikrowłącznika. Macie jakieś pomysły jak to naprawić czy tylko wymiana wchodzi w gre?

 

zamekk.jpg

 

Możesz kupić tylko mikrostyk http://forum.vw-passat.pl/threads/129151-Mikrostyki-zamka-drzwi-PROMOCJA-!

albo nowy lub używany zamek.

Edytowane przez tooomuss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień zamek . Zamiennik koło 60 zł,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dopiero teraz wpadłem na to w czym jest problem, że nie działa oświetlenie. Uszkodzone koło zamka które popycha guzik mikrowłącznika. Macie jakieś pomysły jak to naprawić czy tylko wymiana wchodzi w gre?

Zamek do uratowania ale oryginalny mikrostyk trzeba zamienić na taki z blaszaną dźwignią zamiast guziczka żeby współpracował z uszkodzonym kółkiem zamka.

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-audi-skoda-seat-opel-saab-i2951805858.html

 

2951805858.jpg

 

Wcześniej oczyścić kółko zamka z zadziorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamek z B5 będzie pasowała do B5 FL?

Co tak na prawdę zmieniło się w tym zamku w FLu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

będzie pasował, ja mam od 3bg zamontowany w 3b.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a orientuje się ktoś czy jak w aucie jest domykanie szyb to ten zamek z 3B będzie to obsługiwał? Bo słyszałem, że wkładając zamek z 3B np. do 3BG z 2003r. domykanie szyb nie działa..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nowy lub używany zamek.

 

czyli jednymi słowy jak pojade na szrot i wytargam zamek to podmieniam i śmiga, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam bledy 928 F220,930,PRZY probie zamkniecia auta od strony kierowcy zamyka tylko te drzwi,choc nie zawsze.Natomiast od strony pasazera wszystko dziala jak nalezy,czyli mikrostyk zamka lewych drzwi?

Klapa (kombi)w ogole nie zamyka,czy to silownik?

Jeszcze przy otwartych drzwiach kierowcy nie swieci lampka pod lusterkiem.

Edytowane przez pele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z zamkiem prawym przednim wiem już co nie coś ale nie wiem jednego czy zepsuty mikrowłącznik będzie dawał objawy takie:

1. świecenie się kontrolki od otwartych drzwi stale na liczniku

2. nie świecącego się oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi

3. nie świecącego się progu po otwarciu drzwi???

Czy ten każdy objaw ma własny mikrowłącznik czy jest jeden od tych objaw???. Gdzieś widziałem stronę gdzie był opisany każdy mikrowłącznik ale nie mogę znaleźć.

 

P.S. Moduł został wymieniony bo stał w wodzie i szlag go trafił przy okazji zostały wlutowane nowe wtyczki z kabelkami na odległości ok. 20 cm. Reszta działa tzn. Oświetlenie wnętrza i progów w innych drzwiach, klapę jak otworzę też się zapala lampka w podsufitce z tyłu, szyby działają, lusterka działają, zamykanie z pilota działa.

 

Aha i jakby nie było zamek też wymieniłem bo miałem jak pożyczyć i nie wiem sam bo objawy są dalej takie same. Możliwe że trafiłem też na spieprzony zamek. Lampka w progu sprawdzona świeci jak podłącze na krótko samą żarówkę.

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miernik w dłoń , chyba Tobie odpisywałem 1h pracy i będziesz wszystko wiedział niż czekać cały dzień na porady i dumać na tym, od tych wszystkich objawów które opisujesz jest odpowiedzialny tylko 1 mikrowłącznik ten zabudowany w zamku na spince co idą do niego 2 kabelki, daje sygnał do modułu że jest otwarte auto - zatem moduł zapala lampki, ikonkę na zegarach + lampka w progu. zatem są tylko 2 możliwości i sam spokojnie je wykluczysz , zacznij od kabelków od modułu do kostki przy nogach pasażera jak mają wszystkie przejścia ( miernik w dłoń) to od kostki do kostki w drzwiach sprawdzić przejście. Jak będzie ok to zostaje Ci mikrowłącznik sprawdzić.

 

Skąd jestem tego pewny - identyczny przypadek przerobiłem w swoim samochodzie - brak lampki + podświetlenia + ikonka świeci. U mnie pomogło wyczyszczenie mikrostyka ( już go ktoś kiedyś amatorsko wymieniał... i tak zabezpieczył że cały syf leciał do środka w nim.

 

Tu jest skopiuje obrazek z góry i przyjżyj się czy nie jest wytarte tak jak w tym foto w innym jak i twoim zamku bo może to też powodować że go nie dociśnie. Wtedy albo poxipol i dokładnie odwzorować orginał albo nowy

http://img51.imageshack.us/img51/183/zamekk.jpg

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dev14 na razie się informuje bo nie ma mnie w domu będę dopiero w sobotę wieczorem a nie daje mi spokoju cały czas pasio i szlak mnie trafia bo ja zawsze chcę mieć wszystko na CYK a temu tu się powtarzam bo blop zamknął mi temat i kazał pisać w istniejących i nie miałem jak się dowiedzieć o tych krańcówkach dlatego się powtórzyłem.

 

dev14 a tą wiązkę mam normalnie odpiąć od modułu i od słupka w nogach i sprawdzić przejście prądu?? tak??? może być zwykła żarówka i 12v bo zbytnio miernikiem to umiem sprawdzać czy jest 12v :) a miernik mam taki UNI-T http://allegro.pl/multimetr-uni-t-ut33b-ut-33b-tester-baterii-f-vat-i2990090838.html chyba że mi podpowiesz jak mam obsłużyć ten miernik bo nie będę się bawił z żaróweczką :) Sorki za takie prośby ale inne rzeczy to spoko zrobię ale z elektroniką to jestem trochu ciemny bardziej zwykła elektryka samochodowa lutowanie kabli dokładanie jakiś bajerów i mechanika :)

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żarówką nie sprawdzisz to oczywiste :) bo napięcie odetniesz , miernik tak musi być włączony że jak zetkniesz 2 końce jego to piszczy ( czyli będzie przejście na przewodzie), nie wiem czy w tym jest ta funkcja bo to bardzo różnie bywa sprawdź- zacznij najlepiej od kostki słupek + drzwi skoro kabelki robione były przy module komfortu ? na pewno były zrobione jak należy ? może akurat od tych drzwi coś nie przewodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł był cały zalany jak wyciągałem wtyczki to jeden pin się ułamał z modułu bo tak był przegnity a w środku to byłą masakra. Wtyczki z kabelkami były całe zielone i brzydko wyglądały tak więc odcinałem wszystkie kabelki po kolei i każdy po kolei przylutowywałem do nowej wtyczki izolując je każdy po kolei w rurce termokurczliwej a na koniec zaizolowanie taśmą izolacyjną i jeszcze na koniec taśmą oryginalną VW taką jakby z filcem. Kabelki były odcinane mniej więcej na takiej długości żeby nie wyjść z puszki modułu komfortu.

 

A ten mój miernik raczej tego nie ma chyba będzie trzeba się wyposażyć w nowszy :) A powiedz mi czemu nie sprawdzę kabelków żarówką??? Jak wezmę np. prostownik i plus podłączę do żarówki a minus puszczę przez kabelek który mam sprawdzić to jak będzie przejście to chyba się zaświeci a jak nie będzie przejścia to nie będzie światłą :) Dobry mam tok myślenia czy jednak mi to kasik nie wychodzi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Toje auto Twoje ryzyko taka metoda z 2 obwodem prądu dla mnie bezsensowna, jedno zwarcie i będzie większy kłopot niż pożytek aż tyle kabli nie idzie i nie jest to aż tak desperacko trudne by rozebrać wykładzinę od strony pasażera i instalacje dokładnie przejrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze już sam nie rozumie. W końcu jak mam sprawdzić tą instalację??? od modułu do złączek u pasażera na słupku w nogach???? czy od złączek u pasażera na słupku w nogach do zamka w drzwiach, czy po prostu całość od modułu aż do zamka w drzwiach oczywiście pojedynczo pierwsze do złączek a potem od złączek???

 

dev14 w sumie z tą żaróweczką masz rację bo jak by gdzieś się sypnęła izolacja na kablu a ja bym kabelkiem puścił 12v i zwarło by do masy :/ ..... to było by może trochę dymu :)

 

Kurde aż mi się nie chce wierzyć żeby tak młode auto miało takie problemy z kablami. Miałem dwa golfy II a teraz mam jeszcze trzeciego. Po prostu auta mogą jeździć po minach i nic im się nie stanie. Mój golf którego teraz mam robi nieraz za terenówkę i nic mu się jeszcze nie stało a autko z 88 roku. Co stare to dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie denerwuj sie.

Ostatnio przerabiałem podobną akcje.

Drzwi mi sie zacięły i nie mogłem ich otworzyć, po rozbiórce całej tapicerki i blachy w środku i tak ich nie otowrzyłem. Przyjechał znajomy z miernikiem, rozebrałem 2 sprawne już drzwi, całą tapicerke+ blacha. Rozciełem wiązkę z kostką i zastosowaliśmy jako dobrą do tych zrypanych. Drzwi i tak nie otworzyłęm, ale odrazu było wiadomo, że mikrostyk lub zamek wysłużył swoje ;/

Pomoże ci to jak zrobisz odwrotnie, żeby wykluczyć ten mikrostyk, poza tym jak ja nawet jeździłem z wypiętymi kostkami to i tak lampa ta od otwartch drzwi mi sie nie paliła. Tak, że jeśli mikrostyk w drzwiach by coś chrzanił to to powinno pomóc, na wykluczenie czegokolwiek i zamiast zabierać za od samej podłogi isprawdzać kabelek po kabelku tylko podpinasz i wiesz co i jak

 

---------- Dodano o 01:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:10 ----------

 

Teraz drzwi moge otworzyć jedynie od środka lub poprzez przedwcześniejszym strzałem w pobliżu zamka ;/ Niemam takiego klucza, żeby to naprawić, a już i tak go obrobiłem lekko, tak,że tylko chyba zostaje mi młotek i przecinak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

ponawiam pytanie kolegi Michal-LKR czy jak zastosuję zamek (używany) z passata B5 (3B) do mojego paska B5FL (3BG) to będzie działać domykanie szyb? I czy jak podłączę inny używany zamek to muszę go jakoś poprzez vag zaadoptować czy będzie działać od razu sztuka za sztukę. dzięki z góry za odp.

 

---------- Dodano o 01:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:54 ----------

 

witam,

ponawiam pytanie kolegi Michal-LKR czy jak zastosuję zamek (używany) z passata B5 (3B) do mojego paska B5FL (3BG) to będzie działać domykanie szyb? I czy jak podłączę inny używany zamek to muszę go jakoś poprzez vag zaadoptować czy będzie działać od razu sztuka za sztukę.

 

I kolejna sprawa:

od tych wszystkich objawów które opisujesz jest odpowiedzialny tylko 1 mikrowłącznik ten zabudowany w zamku na spince co idą do niego 2 kabelki

i jak wiemy kable z zamka bezpośrednio idą do modułu na drzwiach. I teraz jak zdejmę sam boczek drzwi kierowcy i zobaczę te przewody od zamka, to które to będą kolory od tej krańcówki? I jeszcze czy dobrze myślę: otwarte drzwi to obwód krańcówki zamknięty ( bo lampka w drzwiach wyzwalana jest masa) a zamknięte drzwi to krańcówka otwiera obwód? czy na odwrót? Chcę sprawdzić multimetrem zamykając i otwierając drzwi sprawdzić czy ta krańcówka działa.

Edytowane przez przemo81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jak wiemy kable z zamka bezpośrednio idą do modułu na drzwiach. I teraz jak zdejmę sam boczek drzwi kierowcy i zobaczę te przewody od zamka, to które to będą kolory od tej krańcówki? I jeszcze czy dobrze myślę: otwarte drzwi to obwód krańcówki zamknięty ( bo lampka w drzwiach wyzwalana jest masa) a zamknięte drzwi to krańcówka otwiera obwód? czy na odwrót? Chcę sprawdzić multimetrem zamykając i otwierając drzwi sprawdzić czy ta krańcówka działa.

 

nie pamiętam kolorów, najlepiej to wyciągnąć i sprawdzić na przewodach mikrostyk jak oraz czy nie jest tam wytarte.

 

Niemam takiego klucza, żeby to naprawić, a już i tak go obrobiłem lekko, tak,że tylko chyba zostaje mi młotek i przecinak

 

spline 8 - koszt ok 7 zł jak u nas, torx-ami tylko śruby się objedzie. Jak kupisz i ją wbijesz to też jeszcze odkręcisz.

 

 

Teraz drzwi moge otworzyć jedynie od środka lub poprzez przedwcześniejszym strzałem w pobliżu zamka ;/

Ale tu jest pytanie czy nie za mocno jest naciągnięta linka z klamki zewnętrznej :> można ją spróbować popuścić bo taki objaw ona daje.

Odciąg klamkę i będziesz widział o co chodzi, mały śrubokręt i można to poprawić. A by mnieć lepszy dostęp zdemontuj zaślepkę obok klamki ( jedna śruba z boku drzwi popuścić NIE ODKRĘCAĆ DO KOŃCA ! )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, żeby to to było jeśli na początku jak go kupiłem wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności