Jarek 3 Zgłoś #641 Napisano 31 Stycznia 2014 witam dostalem dziś kabel vag i odrazu sprawdziłem te czujniki tylko nie wiem który jest walnięty opisze to tak; silnik , bloki pomiarowe, grupa 007 ostatnia kolumna temperatura -9 nastempnie ; 17 zestaw wskaźnikow ,bloki pomiarowe grupa 003 tam temperatura 5 ? coś jest nie tak tylko ktury czujnik jest padnienty ? pomiary na zimnym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #642 Napisano 31 Stycznia 2014 Jarek, masz uwalony czujnik temp. Jego numer to 059 919 501 (niebieski, kwadratowe gniazdo) dla silników do numeru podwozia 3B-X-600 000 i 059 919 501A (zielony z pół okrągłym gniazdem) od numeru podwozia 3B-Y-000 001. Nie kupuj zamiennik tylko oruginał w ASO lub w IC (lepsza cena). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #643 Napisano 31 Stycznia 2014 stwierdzono uszczelniacze pompek -koszt 280 zl dużo? mało?i czto na pewno to? auto po nocy chwile kreci potem lapie i pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurenio Zgłoś #644 Napisano 31 Stycznia 2014 280 zł z robocizną?? Ja je wymienialem i u mnie przy odpalaniu akurat to nie pomogło Marcin 6622 ja mam podobny problem... Wszystko zaczeło się poniżej -2-3 stopni.. Samochód odpala po około 8 sekundach krecenia. Na początku łapie jakby nie wszystkie gary, potem poszarpie na 600 obrotach~ i jak juz zalapie to na sekunde wskakuje na okolo 1900 obrotów ( chyba nie zawsze) i już potem pracuje normalnie. Wymieniłem świece, zrobiłem rozrusznik (szczotko trzymacze), akumulator dobry, filtr paliwa przed zimą wymieniony (filtronu- może coś z nim się dziać??) uszczelka na vacum pompie zmieniona, króciec zalepiony poxiliną na sztywno:P, uszczelki na pompkach wymienione i pompki ustawione. Czy ktos ma jeszcze jakies pomysły złego odpalania?Sprawdzałem takze czy dochodzi prąd do świec, ale tylko do pierwszej, wg. elektryka jak dochodzi do niej to i do wszystkich. Czy może być jednak inaczej i warto sprawdzić wszystkie fajki ? Czy może być coś z cofającym się paliwem? Wydaje mi się że wtedy był by także problem na dodatnich temperaturach ii musiałbym dłuzej krecic... Nawet przy - 18 mi palil za 1 czy derugim razem ale przy kreceniu do 10 sekund max Jak ktoś ma jakiś pomysł co warto jeszce sprawdzić, to proszę o rady ---------- Dodano o 16:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:33 ---------- Dodam jeszce ze wczesniej wystepowal po odpaleniu gryzący dym, teraz dymu jako tako nie ma, ale spaliny dalej dośc gryzące Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #645 Napisano 31 Stycznia 2014 z robota, no tak stwierdzili ze to na 90% to, ze motor nie ma ropy, nagrałem jak odpala i dalem przesluchac,z tego co wiem to spece w tym temacie,ale maja tez sprawdzić inne możliwości.. auto stawiam w srode,a pali mi tak jak na filmie co wyżej 1min 10 s odpala,bynajmniej dziś tak było po nocce, facet mowil tez ze nawet jak tak odpala przy tych uszczelkach to przy dobrym aku odpali zawsze.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurenio Zgłoś #646 Napisano 31 Stycznia 2014 Kurcze w moim wypadku zmiana usczelek nie pomogla;/ a jest u Ciebie spora różnica np. przy -8 a przy minus 18 stopniach?? Bo u mnei duzej roznicy nie ma, tak czy siak wrażenie jakby nie łapały wszystkie gary i jak juz zalapie po paru sekundach to pojdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek 3 Zgłoś #647 Napisano 31 Stycznia 2014 Jarek, masz uwalony czujnik temp. Jego numer to 059 919 501 (niebieski, kwadratowe gniazdo) dla silników do numeru podwozia 3B-X-600 000 i 059 919 501A (zielony z pół okrągłym gniazdem) od numeru podwozia 3B-Y-000 001. Nie kupuj zamiennik tylko oruginał w ASO lub w IC (lepsza cena). ale na rozgrzanym silniku kanał 007 003 i na desce było to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #648 Napisano 31 Stycznia 2014 pali podobnie mysle, zobaczymy co będzie a cena ok? auto zeszłej zimy palilo ok nawet ze spalonymi swiecami...ale pamiętam cos ze lekko puszczlo baka dymu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurenio Zgłoś #649 Napisano 31 Stycznia 2014 zawsze mzoesz sie troche potargowac ;P Daj znać czy Tobie cos pomoże wymiana uszczelek na pompkach, ja czekam aż ktoś mi podpowie na co jeszcze uwagę zwrócić w moim pasku ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #650 Napisano 31 Stycznia 2014 pozostaje wałek rozrządu problemów z kopceniem nie ma? jaką ma kompresje? kopcenia nie ma, napiszę tak wałek nie był mierzony tylko oglądany wizualnie i wszystkie krzywki są tak samo zjechane a ma ok 250tyś. raczej pewnego przebiegu. Został podmieniony czujnik położenia wału i nic (czujnik od afn) Kompresji dokładnie nie pamiętam ale ma tak ok 24-25. Cały czas zastanawia mnie te głuche kręcie a dopiero po czasie daje znaki życia że coś tam łapie. Jak dla mnie to coś z paliwem i jego brakiem ale co?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #651 Napisano 31 Stycznia 2014 (edytowane) Jarek, masz uwalony czujnik temp. Jego numer to 059 919 501 (niebieski, kwadratowe gniazdo) dla silników do numeru podwozia 3B-X-600 000 i 059 919 501A (zielony z pół okrągłym gniazdem) od numeru podwozia 3B-Y-000 001. Nie kupuj zamiennik tylko oruginał w ASO lub w IC (lepsza cena). Pozwolę się nie zgodzić. Na minusowych temp. sprawdzałem 3 czujniki, na bloku silnika pokazywało odpowiednio dobrze ( wg. rtęciowego zewnętrznego) natomiast w grupie licznik każdy jeden pokazywał 5 stopni, dopiero jak w grupie silnik wzrosło do powyżej 5 stopni to i tam pokazywał odpowiednio w górę. Zatem na temperaturach poniżej 0 śmiem twierdzić że sprawdzania na zimnym silniku poprawności/rozbieżności wskazań tych czujników mija się z celem. Od tem. powyżej +5 to już ma sens. ---------- Dodano o 22:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:14 ---------- kopcenia nie ma, napiszę tak wałek nie był mierzony tylko oglądany wizualnie i wszystkie krzywki są tak samo zjechane a ma ok 250tyś. raczej pewnego przebiegu. Został podmieniony czujnik położenia wału i nic (czujnik od afn) Kompresji dokładnie nie pamiętam ale ma tak ok 24-25. Cały czas zastanawia mnie te głuche kręcie a dopiero po czasie daje znaki życia że coś tam łapie. Jak dla mnie to coś z paliwem i jego brakiem ale co?? Zeszłej zimy robiłem taki test by wykluczyć na 100% zapowietrzanie się. Po zgaszeniu auta od razu zaciskałem żabki/francuza na przewodach paliwowych zasilania i powrotu na grodzi ( wysokość aku) i tak stało do rana, przed odpaleniem szybkie ściągnięcie tego i próba zapalenia. Jak poprawa to szukać nieszczelności, jak brak poprawy to kolejny dzionek zaciśnięte na wężach prosto do vacum co idą. Jak będzie ciągle brak poprawy to układ paliwowy można odhaczyć. stwierdzono uszczelniacze pompek -koszt 280 zl dużo? mało?i czto na pewno to? auto po nocy chwile kreci potem lapie i pali Z ciekawości a dają na to gwarancje jakąś że to jest to bo w ciemno to mogą pół silnika wymienić Twoim kosztem. Edytowane 31 Stycznia 2014 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #652 Napisano 31 Stycznia 2014 Jarek, Tobie źle zapala na zimnym. Sugeruje się twoim filmikiem, iż rozruch odbywa się przy temp. -16'C a w logach dla ecu jest -9'C. Btw czujnik kosztuje w IC 60 zł. ---------- Dodano o 22:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:37 ---------- Pozwolę się nie zgodzić. Na minusowych temp. sprawdzałem 3 czujniki, na bloku silnika pokazywało odpowiednio dobrze ( wg. rtęciowego zewnętrznego) natomiast w grupie licznik każdy jeden pokazywał 5 stopni,o Jeśli logi były wykonane przy podobnej temp. co na filmiku, to podtrzymuje swoją wypowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #653 Napisano 31 Stycznia 2014 [/color] Zeszłej zimy robiłem taki test by wykluczyć na 100% zapowietrzanie się. Po zgaszeniu auta od razu zaciskałem żabki/francuza na przewodach paliwowych zasilania i powrotu na grodzi ( wysokość aku) i tak stało do rana, przed odpaleniem szybkie ściągnięcie tego i próba zapalenia. Jak poprawa to szukać nieszczelności, jak brak poprawy to kolejny dzionek zaciśnięte na wężach prosto do vacum co idą. Jak będzie ciągle brak poprawy to układ paliwowy można odhaczyć. przewodów nie zaciskałem ale wisiał baniak z paliwem na masce i zero poprawy, paliwo nie powinno się cofnąć do góry, ale...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #654 Napisano 31 Stycznia 2014 Jeśli logi były wykonane przy podobnej temp. co na filmiku, to podtrzymuje swoją wypowiedź. Dziś inna temp. na pewno jak już Darku, a porównanie do licznika vag-owego mija się z celem (gdzie wskazuje +5*), szybciej porównanie do termometra rtęciowego czy nawet czujnika temp. z climatronika wskazywało by na rozbieżność czujnika. Jeżeli faktycznie była podobna temp. to masz racje w 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel1615 Zgłoś #655 Napisano 31 Stycznia 2014 Koledzy, takie odpalanie można nazwać poprawnym? Dodam, że odpalanie było po mroźnej nocy(około-20),ropka zza wschodniej granicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #656 Napisano 31 Stycznia 2014 nie szukaj niczego bo jest :kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel1615 Zgłoś #657 Napisano 31 Stycznia 2014 dziękować a czy kąt synchronizacji (jeżeli dobrze pamiętam, bo logi był dawno robione i nie pamiętam zbytnio,ale to chyba ten parametr) ma coś wspólnego z odpalaniem autka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #658 Napisano 1 Lutego 2014 a ile pokazuje vag?? powinno bo bardzo blisko zera a nawet samo zero, jakie masz spalanie l/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel1615 Zgłoś #659 Napisano 1 Lutego 2014 Kurczę, żebym to ja pamiętał. kolega z forum mi logi robił, ale pewnie on też nie pamięta. spalanie mam jakies 0.7l/h. Chyba, że kolega polonez15 pamięta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek 3 Zgłoś #660 Napisano 1 Lutego 2014 (edytowane) Jarek, Tobie źle zapala na zimnym. Sugeruje się twoim filmikiem, iż rozruch odbywa się przy temp. -16'C a w logach dla ecu jest -9'C. Btw czujnik kosztuje w IC 60 zł. ---------- Dodano o 22:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:37 ---------- Jeśli logi były wykonane przy podobnej temp. co na filmiku, to podtrzymuje swoją wypowiedź. wczoraj jak robilem te logi to było -11 a film kręcony by dzień wcześniej ---------- Dodano o 08:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:16 ---------- Dziś inna temp. na pewno jak już Darku, a porównanie do licznika vag-owego mija się z celem (gdzie wskazuje +5*), szybciej porównanie do termometra rtęciowego czy nawet czujnika temp. z climatronika wskazywało by na rozbieżność czujnika. Jeżeli faktycznie była podobna temp. to masz racje w 100%.[/quote wczoraj jak robilem te logi to było -11 na climatroniku a dziś rano na climatroniku -8 blok 007 10stopni a blok 003 8 .5 na plusie to jóż ja się gubie co z tym czujnikiem:ocochodzi Edytowane 1 Lutego 2014 przez Jarek 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach