Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

tylko jedne małe ale jest przy tym, rozpuszczają syf z baku jak jest więc najlepiej po takim czymś jest filr paliwa zmienić po pierwszym zastosowaniu takie jest moje zdanie. A jak już to wątpliwe jest takie użycie do baku lepiej liquid moly i prosto z węża z puszki przepalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u znajomego co się trochę zna. Na komputerze nic nie wykazało, brak błędów.

Znajomy sprawdził pod pompą i jest prawdopodobnie lekki wyciek , stąd ciężko odpala - polecił wymienić całą vacum pompe gdyż uszczelniacz może nic nie dać (sam u siebie próbował i po miesiącu było to samo) - stąd ten biały, charakterystycznie pachnący dym na zimnym silniku - brak ciśnienia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak inwestycja nie wielka pytam z ciekawości bo już stosowałem coś takiego profilaktycznie no i akurat tak wyszło, że nie długo po tym wymieniałem olej to przy okazji i filtr paliwa poszedł nowy. I myślę teraz zalać jak będę jechał na Niemcy, a jak to odkurzy syf z baku to i może kupię i filtr na wymianę później, żeby nie trza było go potem lawetą zwozić:D. A ten liquid moly "dev14" proponujesz bezpośrednio do pompy podłaczyć? nie za hard korowe to rozwiązanie i nie za krotki efekt??:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic hardcorowego , sam producent tak zaleca , albo bak albo prosto - tylko filierek daj jakiś mały jak do benzyniaka (np. jak z malucha) za parę groszy, co by jakiś nieprzyjaciel się nie dostał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak radzą:) a z tym filterkiem to chodzi o to, żeby podłączyć pod ten środek przeczyszczający? A tak z drugiej beczki prawdopodobnie ujawniła się przyczyna nie równej pracy na zimnym silniku padły oringi na pompkach. W sobotę spuściłem około 720ml oleju i "ustawiłem" poziom tak ciut poniżej max-a, wczoraj sprawdzam olej i niestety przybyło z 2mm oleju na bagnecie i dzisiaj też jakby jeszcze więcej przybyło od wczoraj. I pójdą klucze w ruch po przyjeździe, a auto do garażu na ten czas:D i jeszcze będę musiał poszukać jakiejś literatury na necie jak to wymienić żeby nie spatolić:)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelki na PD albo uszczelka na vacum i ropa idzie wałkiem do środka. Siak cz czy owak nie jeździł bym tak tylko od razu garaż bo olej z ropą to nic dobrego, uwalisz przy okazji turbo, szklanki, wałek bo nie ma smarowania tylko " mieszanka"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem właśnie, że to nic dobrego gdzieś już właśnie czytałem jak gościu tak jeździł około miesiąca i musiał turbinę robić bo pluła olejem:D auto idzie w odstawkę na razie jak wrócę to pewnie wymienię oringi, a nad pompą się zastanowię bo w sumie nie zapowietrza się w ogóle. Myślę, że jakby ją szlak trafił to byłyby problemy z rozruchem. Tak czy tak nadal pozostają te dwie opcje trzeba będzie się nad tym poważnie zastanowić by nie wymieniać oleju dwa razy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co tu się zastanawiać , komplet na PD 31 zł. allegro, uszczelka na vakum jak masz metalowa ta sama cena w sklepie ( sprowadzą oryginał - tak jak w moim przypadku bez problemowo). Wymiana całości i spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie wziołem się za wymianę oringów na pompowtryskach i jak je ściągnąłem to okazało się, że mam nadwerężone gniazda pompowtrysków w głowicy i trochę pompki:/ Miałem cichą nadzieję, że u mnie tego nie będzie, bo gdzieś czytałem o takich przypadkach. Co radzicie w tej beznadziejnej sytuacji:/ dodam, że przed odkręceniem docisku pompki sprawdziłem czy nie mają luzu i nie miały.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro tak radzą:) a z tym filterkiem to chodzi o to, żeby podłączyć pod ten środek przeczyszczający? A tak z drugiej beczki prawdopodobnie ujawniła się przyczyna nie równej pracy na zimnym silniku padły oringi na pompkach. W sobotę spuściłem około 720ml oleju i "ustawiłem" poziom tak ciut poniżej max-a, wczoraj sprawdzam olej i niestety przybyło z 2mm oleju na bagnecie i dzisiaj też jakby jeszcze więcej przybyło od wczoraj. I pójdą klucze w ruch po przyjeździe, a auto do garażu na ten czas:D i jeszcze będę musiał poszukać jakiejś literatury na necie jak to wymienić żeby nie spatolić:)

Pozdro.

 

czyszczenie pompowtryskiwaczy. liqui moly

 

..ja zrobiłem tak:

 

Zdjęcie0011.jpg

 

Zdjęcie0012.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze swoim passatem 1.9 tdi - problem polega na tym, że teraz gdy się oziębiło samochód nie chce mi odpalać (jak jest zimny silnik to muszę kręcić około 1 minuty by auto odpaliło). Rok temu miałem identyczny problem, a problem tkwił w tym że nie podgrzewały się świece. Stwierdziłem, że problem był w czujniku temperatury, a konkretnie z przewodami dochodzącymi do niego (po prostu nie łączyło). Teraz mam ten sam problem z odpalaniem, co rok temu, tylko, że teraz świece grzeją. Nie wiem gdzie szukać awarii, może ktoś mi pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez rok dużo się zmieniło

-stan akumulatora i rozrusznika

-filtr paliwa czy wymieniałeś

-błędy na vagu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-stan akumulatora i rozrusznika

-filtr paliwa czy wymieniałeś

-błędy na vagu

 

-napięcie na akumulatorze podczas rozruchu 10,5V

-rok temu filtr paliwa był wymieniony oraz czyszczony zbiornik paliwa

-błędów za pomocą vagu nie wykryłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rok temu filtr paliwa był wymieniony

 

a wymienia się raz na rok więc może jego pora..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A te wskazania z bloków pomiarowych

bez tytułu.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A te wskazania z bloków pomiarowych

[ATTACH=CONFIG]110308[/ATTACH]

to na zimnym czy ciepłym silniku robione ? tzn. po odpaleniu czy po zagrzaniu/jeździe by wykluczyć czujnik.

W ciemno obstawiam zapowietrzanie się układu paliwa, postaw auto na noc z górki ( dość sporej) przodem w dół i zobacz czy jest poprawa, jak tak to 100% zapowietrzanie i szukać przyczyny ( w ciemno vacum obstawiam )

 

Swoją drogą przydały by się logi a nie scren jak stan silnika wygląda.

Co z mocą , czy nie szarpie po odpaleniu, log grupy 018 podczas odpalania i do czasu aż wartości na 0 zejdą, co z przyśpieszaniem itd. za mało szczagółów by można pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Passat b5 1999r. od ponad roku ma z tym problem. W lato palił na dotyk chyba, ze postał dłuższy czas niejeżdżony, a w zimę podczas mrozów tragedia :) Po nocy kręcił, aż akumulator padał i tak każdy ranek. (jak odpalił tylko raz to przez cały dzień nie było problemu) Zima przeszła, w lato problem znikł, teraz znów zima się zaczyna i od nowa :) Mechanicy bo było już ich sporo :) wymienili czujnik temp., sprawdzili świece, wymieniali filtry, podłączali pod komputer z 10 razy :)wszystko było dobrze, a dalej nic..potem następny, że na bank pompo wtryski. W końcu zacząłem prowadzać do serwisów napraw diesla, może bardziej doświadczeni. Sprawdzili pompo wtryski, kąt wtrysku i okazało się, że są dobre, układ paliwowy szczelny i dalej nic. Następny serwis przez tydz. czasu prześwietlił wszystko od nowa i na koniec stwierdził, że sprawdził ciśnienie na tłoku jest 20 a powinno być od 22 norma i takie tam..że nie opłaca się robić i duże koszty naprawy NOI że trzeba nowy silnik. Czy to możliwe? dodam że trzymali 2 tyg. samochód i może też nie znaleźli przyczyny i na koniec dla pozbycia każą mi wymienić silnik. Co robić???Od wymiany do wymiany nigdy oleju mi nie pobierał, nie zamulał, nieszarpał, obroty też miał ok. Jestem już troche zielony w tym temacie. Ręce opadają :)

Edytowane przez marianekkk
dodatkowe zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz o aucie takim jak w podpisie to nie masz pompo wtrysków tylko zwykła pompę rotacyjną,

A przyczyną ciężkiego odpalenia w okresie jesienno zimowym może być słabą kondycja silnika, rozrusznika, akumulatora, pompy wtryskowej...

Spróbój po długim postoju odpalić z innego aku na tzw lejce (kable rozruchowe) i zobaczysz efekty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,dzis przy odpalaniu mojego fl-1,9tdi 130 ps pojawil sie dziwny odglos,mysle ze to wina bendixa,jakies pomocne wiadomosci jak temat ogarnac?gdzie jest dokladnie rozrusznik,jak wyjac,pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro twierdzisz, ze to wina bendixu a nie nawet nie wiesz, gdzie jest rozrusznik, to raczej odpowiedzi nie uzyskasz, dopóki nie wrzucisz filmiku z nagranym dźwiękiem. Bo to może być "pińcet" innych rzeczy :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności