Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

---------- Dodano o 22:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:51 ----------

 

 

---------- Dodano o 23:05 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:59 ----------

 

Jeśli piszesz o aucie takim jak w podpisie to nie masz pompo wtrysków tylko zwykła pompę rotacyjną,

A przyczyną ciężkiego odpalenia w okresie jesienno zimowym może być słabą kondycja silnika, rozrusznika, akumulatora, pompy wtryskowej...

Spróbój po długim postoju odpalić z innego aku na tzw lejce (kable rozruchowe) i zobaczysz efekty

Zle zaznaczyłem. Jest na pompowtryskach. Akumulator rok temu kupiony, rozrusznik powiedzieli, ze dobry.

Edytowane przez marianekkk
...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów mam spory problem-zapowietrza sie układ paliwowy.Przeszukałem całe forum porobiłem juz chyba wszystko co było opisane i dalej to samo!!!Teraz o co mi chodzi-dzieje sie to tylko gdy temperatura spodnie gdzies w granicach 4 stopni.Wymieniłem dwa razy filtr Mann powymieniałem wszystkie przewody wraz z opaskami(tez dwa razy)wymieniłem tez zaworek z oringiem na filtrze (ori)w tym momecie mam załozone przezroczyste przewody i widac jak powietrze krazy miedzy filtrem a pompa.ostatnio dowiedziałem sie,ze tro moze nie byc powietrze tylko robi sie próznia-sam juz nie wiem,a co mechanik to powie,ze najlepiej wymienic jeszcze raz to wszystko bo pewnie cos jest wadliwe.Dodam,ze Passat 1.9 tdi 98r silnik AFN-wszystkie porady mile widziane bo juz rozkładam rece.W tamta zime było to samo,przestał wszystkie zimne dni i teraz temp.spadła i problem powraca.Pomocy koledzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mnie dopadł problem z odpaleniem:D moze nie dosłownie:P

 

Poprostu Aku padł całkowicie i tylko centralny otworzyl dzwi pasazera, ale po ich otworzeniu mruga swiatlo a po przekreceniu kluczyka licznik sie kasuje;/ Wiec odlaczylem aku i laduje sie.... Jesli nic to nie da to nowy bedzie trzeba ogarnac:) Tylko martwi mnie czemu centralny otworzyl dzwi pasazera:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie były przymrożone i tam siłownik wypchnął a przy innych drzwiach nie miał siły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może nie były przymrożone i tam siłownik wypchnął a przy innych drzwiach nie miał siły

 

Nie nie, Auto w garazu stalo... dzwi ok wszystkie, aku podladowany i centralny dziala ok, auto odpalilo;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów mam spory problem-zapowietrza sie układ paliwowy.Przeszukałem całe forum porobiłem juz chyba wszystko co było opisane i dalej to samo!!!Teraz o co mi chodzi-dzieje sie to tylko gdy temperatura spodnie gdzies w granicach 4 stopni.Wymieniłem dwa razy filtr Mann powymieniałem wszystkie przewody wraz z opaskami(tez dwa razy)wymieniłem tez zaworek z oringiem na filtrze (ori)w tym momecie mam załozone przezroczyste przewody i widac jak powietrze krazy miedzy filtrem a pompa.ostatnio dowiedziałem sie,ze tro moze nie byc powietrze tylko robi sie próznia-sam juz nie wiem,a co mechanik to powie,ze najlepiej wymienic jeszcze raz to wszystko bo pewnie cos jest wadliwe.Dodam,ze Passat 1.9 tdi 98r silnik AFN-wszystkie porady mile widziane bo juz rozkładam rece.W tamta zime było to samo,przestał wszystkie zimne dni i teraz temp.spadła i problem powraca.Pomocy koledzy.

ja tez miałem lewe powietrze przez co zle palił na mrozie. Przyczyną była pęknięta obudowa filtra paliwa. Przerobił mi na filtr od golfa. Teraz pali normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bandi4666
Witam serdecznie. To jest pierwsza zima z tym autem. Kupiłem auto jesienią. Wszystko było ok z odpalaniem do momentu pojawienia się tych ostatnich mrozów. Zauważyłem, że do -5 stopni pali za pierwszym razem. Nawet nie muszę go przytrzymywać na rozruszniku. Gdy były mrozy powyżej 10 stopni problem się pojawił. Swiece żarowe trzy razy podgrzewałem i zapalałem silnik. Załaoywał, ale nie trzymałem go dłużej na rozruszniku jak 5 sek. I ponownie ze trzy razy podgrzewałem świece i przekręcałem rozrusznik. Za drugim razem już lepiej, ale nie przytrzymywałem go dłużej jak 5 sek. Za trzecim razem powtórzyłem kroki i zapalił, ale musiałem go przytrzymać na rozruszniku z 5 sek.

z powyższych wypowiedzi wnioskuje, że powinienem sprawdzić świece żarowe.

A co panowie powiecie o zamarzaniu paliwa w przewodach? Tak mi mechanik wspomniał. Może powinienem poprostu najpierw wlać jakiegoś specyfiku firmy STP do zbiornika? Może ropa jest chszczona, albo za gęsta?

Jak myślicie?

swiece i bedzie gitara!!:)tez tak mnialem.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam poważny problem ze swoim paskiem, wszelka pomoc mile widziana. Wczoraj autko rano normalnie odpaliło ale wieczorem odpalił lecz jak tylko przejechałem kilka km stracił całkowicie moc (max 15km/h) i spalanie wskazywało 30-34l oraz co jakiś czas gasnął. Po ponownym odpaleniu kilkanaście sek. pochodził normalnie i znów to samo. Strasznie dymił na biało i dym śmierdział nieprzepalonym paliwem. Gdzie zacząć szukać awarii. Ani oleju ani płynu z chłodnicy nie ubyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paliwo Kolego, od tego zacznij...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paliwo Kolego, od tego zacznij...

 

do tego co miałem dolałem na orlenie drugie tyle i dało tylko na chwilę efekt, a ostatnie tankowanie było za granicą i normalnie wróciłem 600 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mnie dopadło odpalanie na mrozie.

Wygląda to następująco: wymieniłem filtr paliwa bo raz mi przygasł, po wymianie niby wszystko cacy ale do czasu po 2 dniach dzieje się coś takiego że auto odpala i chodzi nawet po nocy na mrozie cuda zaczynają się gdy chcę po przejechaniu jakiegoś dystansu i zgaszeniu go odpalić na nowo. Grzeję świece, przekręcam i kręci tyle że nie odpala. Po 3 może 4 razie takiego mielenia zaczyna załapywać ale tak jak niegdyś maluch na benzynie, a i jeszcze jedno żeby w ogóle odpalił trzeba mocno dusić pedał gazu.

Ma ktoś jakieś pomysły co zrobić ?

A i ropa raczej nie zamarza bo zimowe + balck arrow czy jakoś tak to się zwie.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aku kup taki z 80 Ah i 750A na rozruchu i nie ma prawa nie zapalić.

 

---------- Dodano o 20:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:56 ----------

 

Jedz do kogoś kto się zna na mapach komputera i niechzwiększą ci dawkę na start. Miałem praktyki rok temu w zimę i przyjezdzali ludzie właśnie z takimi objawami i o dziwopo magało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator roczny właśnie 80 Ah i 750A jutro jeszcze na vaga postaram się podpiąć i zobaczyć czy nie wywala błędów żadnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A świece na pewno masz sprawne?? albo przewody na wtryskiwaczach sprawdz bo jak kupowałem samochód to w komisie koleś mówił że często śniedzieją i silniki mają problem odpalić i nie równo pracują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale zrozum że problem z odpaleniem jest tylko jak przejadę jakiś dystans zgaszę i zostawię na np 2 godz i próbuję znów odpalić. Po nocy odpala normalnie i niema problemów z nierównym chodzeniem czy wkręceniem się na obroty. Problem występuje tylko przy przejechaniu zgaszeniu odczekaniu ok 2 godz. i próbie ponownego odpalenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to sory, źle zrozumiałem problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem z odpaleniem jak inni tylko do tego jeszcze mi ciężko chodzi na wolnych obrotach trzęsie się a przy tych mrozach -13 to ledwo odpalił jechał jak traktor tak się telepał, dopiero po przejechaniu paru kilometrów to jechał normalnie, pracuje równo. Aha jeszcze zgasl mi dwa razy po drodze :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece. Ja w środę u siebie wymieniam cały komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do wszystkich co moga pomoc. Pacjet Passat B5 1,9 TDI 90KM AHU, problem nie odpali jak jest ponizej +5 stopni. A teraz do rzeczy:) odpalenie teogo auta w zimne mrozne dni graniczy z cudem praktycznie mozna wycheltac nowke akumulator i nic sie nie dzieje az tu nagle lup i zaskakuje , nie raz tzreba ze 2 min krecic aby zapalil. Jak jest tylko troche cieply pali na dotyk. teraz co juz zostalo w nim zrobione aby nie bylo ze sparwdz to czy tamto. Na poczatek sprezanie wymieniono pierscienie , uszczelki glowicy glowica sparwdzona, swiece i uklad zarzenia sparwny, filtr paliwa nowy zaworki zwrotne sparwne, rozrzad nowy kat ustawiony,odczyty z vag jak odpali dawka 3,45mg dawka podczas odpalania przy -8 stopni 44,82 mg na zimnym na letnim jak juz dobrze palil byla 22,56mg.

Zaczyna brakowac mi pomyslow co moze byc tego nie palenia na zimnym silniku zostala jeszcze pomapa lub nastawnik. Ma ktos jakas fachowa rade?

Auto kumpla i juz naprawde nie wiem co dale w nim robic bo poszlo w remonty juz mase kasy;/

Edytowane przez gery3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury, automatyczne ssanie.... nic innego juz raczej nie wymyślisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności