eMKo Zgłoś #1 Napisano 2 Stycznia 2008 Witam, co może być przyczyną tak wysokiego spalania na postoju? Średnia też nie mała, bo w okolicach 8l (wg kompa) a przy tankowaniu wychodzi 6,6 - 7l przy jeździe do 100km/h. Poprzedniemu właścicielowi jakiś paproch zmieniał rozrząd i musiałem go poprawić. Mechanik, który robił tą poprawkę zaglądał pod silnik, chyba na kolo zamachowe (mówił, że tam też jest znacznik). Dynamika auta poprawiła się znacznie zwłaszcza "dól" ale wyższe spalanie pozostało. Na forum wyczytałem, że na postoju kolegom pali 0,6l/h, kolega w B6 ma podobnie. Moje PD mają oznaczenie BF może je ktoś wymieniał i nie "uaktualnił" softu. Poradźcie coś. Może podjechać do kogoś, kto zdejmie przód i zdejmie pasek i nastawi wszystkie zembatki jak trzeba a potem założy pasek. Pozdrawiam eMKo Passat 2001 AVF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mierzenp Zgłoś #2 Napisano 2 Stycznia 2008 hej btw: mi tyle pali na postoju jak mam wlaczone mam swiatla dlugie, klime, radio, cb radio, suszarke i inne. az sie przejde zobacze ile na lajcie spala... eehhh tak glosno myslalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #3 Napisano 2 Stycznia 2008 mi na postoju spala 0,4-0,6 silnik AJM 115 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akak Zgłoś #4 Napisano 2 Stycznia 2008 mi na postoju pali 0,7-0,8l/h motor 2,5 v6tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulu Zgłoś #5 Napisano 2 Stycznia 2008 Witam, co może być przyczyną tak wysokiego spalania na postoju? Średnia też nie mała, bo w okolicach 8l (wg kompa) a przy tankowaniu wychodzi 6,6 - 7l przy jeździe do 100km/h. Poprzedniemu właścicielowi jakiś paproch zmieniał rozrząd i musiałem go poprawić. Mechanik, który robił tą poprawkę zaglądał pod silnik, chyba na kolo zamachowe (mówił, że tam też jest znacznik). Dynamika auta poprawiła się znacznie zwłaszcza "dól" ale wyższe spalanie pozostało. Na forum wyczytałem, że na postoju kolegom pali 0,6l/h, kolega w B6 ma podobnie. Moje PD mają oznaczenie BF może je ktoś wymieniał i nie "uaktualnił" softu. Poradźcie coś. Może podjechać do kogoś, kto zdejmie przód i zdejmie pasek i nastawi wszystkie zembatki jak trzeba a potem założy pasek. Pozdrawiam eMKo Passat 2001 AVF Może to być spowodowane wieloma rzeczami,napewno wyłącz klime i daj na econ i wtedy sprawdz,po drugie spalanie w Passacie 7 litrów w mieście jest wynikiem bardzo dobrym patrzac na mase tego auta,a po trzecie na 99% masz delikatnie trafiony rozrząd i wtedy będzie spalanie pokazywac wieksze,musi być stabilne 0 lub + 0,5 stopnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #6 Napisano 2 Stycznia 2008 To spalanie jest na postoju bez obciażeń, ale nawet jak powłączam klime, długie i grzanie foteli, to nic się nie zmienia. Rozmawiałem z mechanikiem, który robił poprawkę i mówił, że jeszcze jest jakieś pole do manewru. Jadę do niego wymienić świece, to przy okazji mi tam znowu grzebnie. Na wiosnę wymieniam kompletnie rozrząd i wtedy bedziemy pasować każde koło. Przy okazji kazał mi sprawdzić jakie mam parametry w bloku 023 na postoju. Wg niego powinny mieścić się pomiędzy 30-60. Oto wyniki pomiaru: Group A: '023 (no units)(no units)(no units)(no units) TIME STAMP 0,34 83 107 87 108 0,72 85 110 89 109 1,11 84 110 89 110 Może i na to coś poradzicie. Pozdrawiam i liczę na dalsze podpowiedzi. eMKo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2008 a robiłeś rozrząd u kolegi? Podłącz pod końcówkę ,wykasuj błędy z komputera , zresetuj go i wtedy zobacz spalanie. Powinno się poprawic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2008 VAG'a i soft mam do własnej dyspozycji i w każdej chwili. Błędów 0, oprócz zwarcia w szyberdachu, którego nie mam i niedziałającego głośnika w drzwiach pasażera . Poza tym spalaniem wszysko jest jak należy Ostatnio jeździłem kumpla B6 i spalania chwilowe na poszczególnych biegachi obrotach miał mniejsze od 1-1,5l. Nadal się czepiam tego rozrzadu. Świece przyjda w piątek, to w poniedziałek zajade do mechaniora, niech grzebie ażbedzie dobrze. Za pierwszym razem odpuściłem, bo poczułem jak lepiej się zbiera i w szale radości wyjechałem nie patrząc na spalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #9 Napisano 2 Stycznia 2008 Przy okazji kazał mi sprawdzić jakie mam parametry w bloku 023 na postoju. Wg niego powinny mieścić się pomiędzy 30-60. Oto wyniki pomiaru:Group A: '023 (no units)(no units)(no units)(no units) TIME STAMP 0,34 83 107 87 108 0,72 85 110 89 109 1,11 84 110 89 110 eMKo No trochę za duże te wartości, maksymalnie to 127, także niedużo Ci brakuje. Czy w miarę wzrostu obrotów te wartości rosną czy może maleją? U mnie na kompie pokazuje 1-1,2 l/h, a w średnim ciężko mi zejść poniżej 10l (TDI 101PS) w cyklu mieszanym. Ale to co pokazuje komputer w moim przypadku nijak ma się do rzeczywistości bo spalanie jest dużo mniejsze. Podejrzewam że jakiś zafałszowany sygnał jest wysyłany do zegarów, prawdopodobnie dlatego że mam trochę padnięte pompowtryski:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dan1974 Zgłoś #10 Napisano 3 Stycznia 2008 witam,przy okazji zapodajcie jak sprawdzic spalanie, testuje vag-a a do tego jeszcze nie doszlem,prosze o wskazówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pietern Zgłoś #11 Napisano 3 Stycznia 2008 Witam, co może być przyczyną tak wysokiego spalania na postoju? Średnia też nie mała, bo w okolicach 8l (wg kompa) a przy tankowaniu wychodzi 6,6 - 7l przy jeździe do 100km/h. Poprzedniemu właścicielowi jakiś paproch zmieniał rozrząd i musiałem go poprawić. Mechanik, który robił tą poprawkę zaglądał pod silnik, chyba na kolo zamachowe (mówił, że tam też jest znacznik). Dynamika auta poprawiła się znacznie zwłaszcza "dól" ale wyższe spalanie pozostało. Na forum wyczytałem, że na postoju kolegom pali 0,6l/h, kolega w B6 ma podobnie. Moje PD mają oznaczenie BF może je ktoś wymieniał i nie "uaktualnił" softu. Poradźcie coś. Może podjechać do kogoś, kto zdejmie przód i zdejmie pasek i nastawi wszystkie zembatki jak trzeba a potem założy pasek. Pozdrawiam eMKo Powyższe to jedna z przyczyn dla których nie chciałem mieć komputera (wyświetlacza) w aucie i nie mam! Już raz popełniłem ten błąd gdy kupiłem sobie taki komputerek do roweru, heh, i od razu stałem się jego niewolnikiem. Nie mam kompa i nie wyświetla mi się przynajmniej kilka problemów, a ile mi pali mierzę przy pompie. pozdrawiam Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hawranpc Zgłoś #12 Napisano 3 Stycznia 2008 No trochę za duże te wartości, maksymalnie to 127, także niedużo Ci brakuje. Czy w miarę wzrostu obrotów te wartości rosną czy może maleją? U mnie na kompie pokazuje 1-1,2 l/h, a w średnim ciężko mi zejść poniżej 10l (TDI 101PS) w cyklu mieszanym. Ale to co pokazuje komputer w moim przypadku nijak ma się do rzeczywistości bo spalanie jest dużo mniejsze. Podejrzewam że jakiś zafałszowany sygnał jest wysyłany do zegarów, prawdopodobnie dlatego że mam trochę padnięte pompowtryski:( witam! u mnie na postoju bez właczonych odbiorników tez pali 1 - 1,2 srednie wychodzi ok 6,7 do 8 zalezy jak sie cisnie hehehe ale chyba najlepiej nie miec MDFa dziwne u kumpla 0,6 - 0,7 ja pierdziu wychodzi na rozrzad czy pompowtryski ha pozdrawiam i jak sie ma to wszystko do tego ze zimny silnik nie chce palic hehe co poruszam na odrebnym poscie ha hej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Riven_ Zgłoś #13 Napisano 3 Stycznia 2008 Moje spalanie na postoju przy temperaturze sinika 90 oC i wyłączonych odbiornikach jest w granicach 0,3 - 0,4 l/h tak mi pokazał VAG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2008 To nie żle .U mnie na postoju przy wyłączonych odbiornikach, temp. 90stopni pokazuje 1,5 - 1,6 l/h co może powodować tak duże różniece ?? dodam jeszcze że motor to AVF 130 PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matwiejko Zgłoś #15 Napisano 6 Stycznia 2008 Też mam silniczek AVF 130 PD i przy rozgrzanym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach pali mi 05-06 l/h w trasie przy 100 i 4 osobach na pace wychodzi 5,7 l/100km Pozdro Matwiejko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gicek_ Zgłoś #16 Napisano 6 Stycznia 2008 Witam.Ja niestety tez mam podobny problem z ty spalaniem ze na kompie na postoju pokazuje nawet 7l i tez nie bardzo wiem gdzie szukac przyczyny:(wydaje mi sie ze zawsze zostaje takie spalanie jak np przed momentem ktore mi pokazywalo gdy jechalem autkiem.Njpierw myslalem ze tak ma byc ale niestety sie jak widac mylilem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #17 Napisano 6 Stycznia 2008 Witam.Ja niestety tez mam podobny problem z ty spalaniem ze na kompie na postoju pokazuje nawet 7l i tez nie bardzo wiem gdzie szukac przyczyny:(wydaje mi sie ze zawsze zostaje takie spalanie jak np przed momentem ktore mi pokazywalo gdy jechalem autkiem.Njpierw myslalem ze tak ma byc ale niestety sie jak widac mylilem. to ci pokazuje spalanie średnie, a nie chwilowe kliknij w manetce i będziesz miał chwilowe:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gicek_ Zgłoś #18 Napisano 7 Stycznia 2008 niestety i na jednym i na drugim pokazuje takie spalanie:(napewno jest cos nie tak tylko co?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #19 Napisano 12 Stycznia 2008 W moim AVF PD jest spalanie 1,5-1,6/h ale wtedy kiedy mam skrzynie na drivie ( mam melexa) na N lub P wskazuje 0,5-0,6. Natomuast przy okazji mam pytanie o spalanie w mieście. U mnie pożera 8,5-9 litrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #20 Napisano 12 Stycznia 2008 :(wydaje mi sie ze zawsze zostaje takie spalanie jak np przed momentem ktore mi pokazywalo gdy jechalem autkiem.. U mnie właśnie tak jest nawet jak gazu dodam to mfa pokazuje na chwilowym -ostatni odczyt a średnie 15,2 ,nawet jak przed światłami stawałem i hamowałem silnikiem to odczyt został na 0,0 na chwilowym a silnik dalej chodził :chytry:i odczyt dalej 0,0 dopiero jak ruszyłem to była zmiana wiec pytam o *** tu chodzi?? OK sprawdziłem Vagiem 409:engine->measuriing blocks nr grupa 15 blok 3 w l/h po zapaleniu pokazał 0,78 l/h a po 30 sekundach zmieniło sie na 0,38 l/h i tak już pozostało (chyba nie żle ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach