Skocz do zawartości
eMKo

Spalanie 1,4l/h na postoju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

co może być przyczyną tak wysokiego spalania na postoju? Średnia też nie mała, bo w okolicach 8l (wg kompa) a przy tankowaniu wychodzi 6,6 - 7l przy jeździe do 100km/h.

 

Poprzedniemu właścicielowi jakiś paproch zmieniał rozrząd i musiałem go poprawić.

Mechanik, który robił tą poprawkę zaglądał pod silnik, chyba na kolo zamachowe (mówił, że tam też jest znacznik).

Dynamika auta poprawiła się znacznie zwłaszcza "dól" ale wyższe spalanie pozostało.

Na forum wyczytałem, że na postoju kolegom pali 0,6l/h, kolega w B6 ma podobnie.

 

Moje PD mają oznaczenie BF może je ktoś wymieniał i nie "uaktualnił" softu.

 

Poradźcie coś.

 

Może podjechać do kogoś, kto zdejmie przód i zdejmie pasek i nastawi wszystkie zembatki jak trzeba a potem założy pasek.

 

Pozdrawiam

eMKo

 

Passat 2001 AVF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

btw: mi tyle pali na postoju jak mam wlaczone mam swiatla dlugie, klime, radio, cb radio, suszarke i inne. az sie przejde zobacze ile na lajcie spala...

 

eehhh tak glosno myslalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi na postoju spala 0,4-0,6 silnik AJM 115

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi na postoju pali 0,7-0,8l/h motor 2,5 v6tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

co może być przyczyną tak wysokiego spalania na postoju? Średnia też nie mała, bo w okolicach 8l (wg kompa) a przy tankowaniu wychodzi 6,6 - 7l przy jeździe do 100km/h.

 

Poprzedniemu właścicielowi jakiś paproch zmieniał rozrząd i musiałem go poprawić.

Mechanik, który robił tą poprawkę zaglądał pod silnik, chyba na kolo zamachowe (mówił, że tam też jest znacznik).

Dynamika auta poprawiła się znacznie zwłaszcza "dól" ale wyższe spalanie pozostało.

Na forum wyczytałem, że na postoju kolegom pali 0,6l/h, kolega w B6 ma podobnie.

 

Moje PD mają oznaczenie BF może je ktoś wymieniał i nie "uaktualnił" softu.

 

Poradźcie coś.

 

Może podjechać do kogoś, kto zdejmie przód i zdejmie pasek i nastawi wszystkie zembatki jak trzeba a potem założy pasek.

 

Pozdrawiam

eMKo

 

Passat 2001 AVF

 

Może to być spowodowane wieloma rzeczami,napewno wyłącz klime i daj na econ i wtedy sprawdz,po drugie spalanie w Passacie 7 litrów w mieście jest wynikiem bardzo dobrym patrzac na mase tego auta,a po trzecie na 99% masz delikatnie trafiony rozrząd i wtedy będzie spalanie pokazywac wieksze,musi być stabilne 0 lub + 0,5 stopnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To spalanie jest na postoju bez obciażeń, ale nawet jak powłączam klime, długie i grzanie foteli, to nic się nie zmienia.

 

Rozmawiałem z mechanikiem, który robił poprawkę i mówił, że jeszcze jest jakieś pole do manewru. Jadę do niego wymienić świece, to przy okazji mi tam znowu grzebnie. Na wiosnę wymieniam kompletnie rozrząd i wtedy bedziemy pasować każde koło.

 

Przy okazji kazał mi sprawdzić jakie mam parametry w bloku 023 na postoju. Wg niego powinny mieścić się pomiędzy 30-60. Oto wyniki pomiaru:

Group A: '023

(no units)(no units)(no units)(no units)

TIME

STAMP

0,34 83 107 87 108

0,72 85 110 89 109

1,11 84 110 89 110

 

Może i na to coś poradzicie.

 

Pozdrawiam i liczę na dalsze podpowiedzi.

eMKo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a robiłeś rozrząd u kolegi? Podłącz pod końcówkę ,wykasuj błędy z komputera , zresetuj go i wtedy zobacz spalanie. Powinno się poprawic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG'a i soft mam do własnej dyspozycji i w każdej chwili. Błędów 0, oprócz zwarcia w szyberdachu, którego nie mam i niedziałającego głośnika w drzwiach pasażera ;).

Poza tym spalaniem wszysko jest jak należy

 

Ostatnio jeździłem kumpla B6 i spalania chwilowe na poszczególnych biegachi obrotach miał mniejsze od 1-1,5l.

 

Nadal się czepiam tego rozrzadu. Świece przyjda w piątek, to w poniedziałek zajade do mechaniora, niech grzebie ażbedzie dobrze. Za pierwszym razem odpuściłem, bo poczułem jak lepiej się zbiera i w szale radości wyjechałem nie patrząc na spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji kazał mi sprawdzić jakie mam parametry w bloku 023 na postoju. Wg niego powinny mieścić się pomiędzy 30-60. Oto wyniki pomiaru:

Group A: '023

(no units)(no units)(no units)(no units)

TIME

STAMP

0,34 83 107 87 108

0,72 85 110 89 109

1,11 84 110 89 110

eMKo

 

No trochę za duże te wartości, maksymalnie to 127, także niedużo Ci brakuje. Czy w miarę wzrostu obrotów te wartości rosną czy może maleją?

 

U mnie na kompie pokazuje 1-1,2 l/h, a w średnim ciężko mi zejść poniżej 10l (TDI 101PS) w cyklu mieszanym.

Ale to co pokazuje komputer w moim przypadku nijak ma się do rzeczywistości bo spalanie jest dużo mniejsze. Podejrzewam że jakiś zafałszowany sygnał jest wysyłany do zegarów, prawdopodobnie dlatego że mam trochę padnięte pompowtryski:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dan1974

witam,przy okazji zapodajcie jak sprawdzic spalanie,

testuje vag-a a do tego jeszcze nie doszlem,prosze o wskazówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

co może być przyczyną tak wysokiego spalania na postoju? Średnia też nie mała, bo w okolicach 8l (wg kompa) a przy tankowaniu wychodzi 6,6 - 7l przy jeździe do 100km/h.

 

Poprzedniemu właścicielowi jakiś paproch zmieniał rozrząd i musiałem go poprawić.

Mechanik, który robił tą poprawkę zaglądał pod silnik, chyba na kolo zamachowe (mówił, że tam też jest znacznik).

Dynamika auta poprawiła się znacznie zwłaszcza "dól" ale wyższe spalanie pozostało.

Na forum wyczytałem, że na postoju kolegom pali 0,6l/h, kolega w B6 ma podobnie.

 

Moje PD mają oznaczenie BF może je ktoś wymieniał i nie "uaktualnił" softu.

 

Poradźcie coś.

 

Może podjechać do kogoś, kto zdejmie przód i zdejmie pasek i nastawi wszystkie zembatki jak trzeba a potem założy pasek.

 

Pozdrawiam

eMKo

 

 

:) Powyższe to jedna z przyczyn dla których nie chciałem mieć komputera (wyświetlacza) w aucie i nie mam! Już raz popełniłem ten błąd gdy kupiłem sobie taki komputerek do roweru, heh, i od razu stałem się jego niewolnikiem.:rolleyes:

Nie mam kompa i nie wyświetla mi się przynajmniej kilka problemów, a ile mi pali mierzę przy pompie.

pozdrawiam

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hawranpc
No trochę za duże te wartości, maksymalnie to 127, także niedużo Ci brakuje. Czy w miarę wzrostu obrotów te wartości rosną czy może maleją?

 

U mnie na kompie pokazuje 1-1,2 l/h, a w średnim ciężko mi zejść poniżej 10l (TDI 101PS) w cyklu mieszanym.

Ale to co pokazuje komputer w moim przypadku nijak ma się do rzeczywistości bo spalanie jest dużo mniejsze. Podejrzewam że jakiś zafałszowany sygnał jest wysyłany do zegarów, prawdopodobnie dlatego że mam trochę padnięte pompowtryski:(

 

 

witam!

u mnie na postoju bez właczonych odbiorników tez pali 1 - 1,2 srednie wychodzi ok 6,7 do 8 zalezy jak sie cisnie hehehe ale chyba najlepiej nie miec MDFa dziwne u kumpla 0,6 - 0,7 ja pierdziu wychodzi na rozrzad czy pompowtryski ha pozdrawiam

 

 

i jak sie ma to wszystko do tego ze zimny silnik nie chce palic hehe co poruszam na odrebnym poscie ha hej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Riven_

Moje spalanie na postoju przy temperaturze sinika 90 oC i wyłączonych odbiornikach jest w granicach 0,3 - 0,4 l/h tak mi pokazał VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie żle :).U mnie na postoju przy wyłączonych odbiornikach, temp. 90stopni pokazuje 1,5 - 1,6 l/h co może powodować tak duże różniece ?? :)

dodam jeszcze że motor to AVF 130 PD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam silniczek AVF 130 PD i przy rozgrzanym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach pali mi 05-06 l/h w trasie przy 100 i 4 osobach na pace wychodzi 5,7 l/100km

Pozdro

Matwiejko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gicek_

Witam.Ja niestety tez mam podobny problem z ty spalaniem ze na kompie na postoju pokazuje nawet 7l i tez nie bardzo wiem gdzie szukac przyczyny:(wydaje mi sie ze zawsze zostaje takie spalanie jak np przed momentem ktore mi pokazywalo gdy jechalem autkiem.Njpierw myslalem ze tak ma byc ale niestety sie jak widac mylilem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Ja niestety tez mam podobny problem z ty spalaniem ze na kompie na postoju pokazuje nawet 7l i tez nie bardzo wiem gdzie szukac przyczyny:(wydaje mi sie ze zawsze zostaje takie spalanie jak np przed momentem ktore mi pokazywalo gdy jechalem autkiem.Njpierw myslalem ze tak ma byc ale niestety sie jak widac mylilem.

 

to ci pokazuje spalanie średnie, a nie chwilowe kliknij w manetce i będziesz miał chwilowe:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gicek_

niestety i na jednym i na drugim pokazuje takie spalanie:(napewno jest cos nie tak tylko co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim AVF PD jest spalanie 1,5-1,6/h ale wtedy kiedy mam skrzynie na drivie ( mam melexa) na N lub P wskazuje 0,5-0,6. Natomuast przy okazji mam pytanie o spalanie w mieście. U mnie pożera 8,5-9 litrów :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:(wydaje mi sie ze zawsze zostaje takie spalanie jak np przed momentem ktore mi pokazywalo gdy jechalem autkiem..

U mnie właśnie tak jest nawet jak gazu dodam to mfa pokazuje na chwilowym -ostatni odczyt a średnie 15,2 ,nawet jak przed światłami stawałem i hamowałem silnikiem to odczyt został na 0,0 na chwilowym a silnik dalej chodził :chytry:i odczyt dalej 0,0 dopiero jak ruszyłem to była zmiana wiec pytam o *** tu chodzi??:confused:

OK sprawdziłem Vagiem 409:engine->measuriing blocks nr grupa 15 blok 3 w l/h

po zapaleniu pokazał 0,78 l/h a po 30 sekundach zmieniło sie na 0,38 l/h i tak już pozostało (chyba nie żle :D)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności