Skocz do zawartości
eMKo

Spalanie 1,4l/h na postoju

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z autem z wlaczana klimatyzacja, pali znacznie wiecej niz bez,Jest oczywiste ze auto na klimie pali wiecej ale w passacie to chyba troche za duzo. jezdze glownie w miescie i spalanie potrafi wzrosnac o okolo 1,5-2litry na wlaczonej klimie, Piszczy mi ktoras z rolek od paska klimy, czy to moze od tego jakies wieksze sa opory, cos sie zaciera?? mial ktos kiedys z takim problemem do czynienia cyz to normalne spalanie. dodam ze mam drugie auta i tak spalanie na klimie o okolo 1 wzrasta .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie spalanie wzrasta na wolnych obrotach o około 0,2 do 0,3 L/h przy włączonej kilimie,możliwe że masz za luźny pasek albo i ciężko chodzi kompresor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie z tym paskie sie zastanawiam, w ogole jak wlacze klime to silnik zaczyna ciezko pracowac, a pasek piszczy tez wlasnie mysle ze przez to ciezko chodzi kompresor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przepraszam, ze po tak długiej przerwie.

 

Problem się wczoraj rozwiązał. Dojście do tego czemu mój Passat tyle pali na postoju zajęło mi trochę czasu, ale udało się.

Okazało się, że poprzedni właściciel wsadził do niego pompowtryski od 100KM motoru - miały oznaczenia AM, a powinienem mieć AF.

Wczoraj dokonałem wymiany i spalanie, przyspieszanie, odpalanie na zimnym i na ciepłym powróciło do książkowych wartości.

Polecam wszyskim, którzy maja zawyżone spalanie na postoju sprawdzenie stanu swoich pompowtryskiwaczy.

Edytowane przez eMKo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gregor09

witam, u mnie na postoju 0,6l/h bez klimy, maksymalną wartość miałem 1,1l/h, jak klima na maxa i wentylatory chodzą. średnie spalanie 6,3l/100km,na trasie schodzę do 5,6 a nawet uzyskuje 5,3l/100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fieke

Hey

NA zimnym n postoju dochodzi do 1.2l/h, później spada do 0.6 - 0.7 l/h.

Lecz podczas startu przy obrotach do 3200 na min wzrasta do 31 -35 l/100. Czy to normalne??? i co mnie dziwi nie ma docisku w fotel??? Ogólnie na zatankowanych kotłach w cyklu mieszanym wychodzi 7.3l/100km Czy wszystko jest w porzo z moim autem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na kompie pokazuje 1-1,2 l/h, a w średnim ciężko mi zejść poniżej 10l (TDI 101PS) w cyklu mieszanym.

Ale to co pokazuje komputer w moim przypadku nijak ma się do rzeczywistości bo spalanie jest dużo mniejsze. Podejrzewam że jakiś zafałszowany sygnał jest wysyłany do zegarów, prawdopodobnie dlatego że mam trochę padnięte pompowtryski:(

 

 

masz kolego racje z tymi pompowtryskami - ja miałem padnięty jeden (chociaż mieścił się jeszcze w normie) i mi oszukiwał - po wymianie spalanie z fisa zgadza sie ze spalaniem przy dystrybutorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim Pasku 1.9 130km na postoju 0.7(ciepły)-1.2(zimny), na trasie (ostro) 6.5, (delikatnie, tempomat) 5.3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomson

Witam u mnie na postoju 5.5 na zimnym na ciepłym3.5 i lekko podwyższone obroty raz tak już miałem to był walnięty czujnik temperatury płynu ale muszę się upewnić i jechać gdzieś na vaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

to ja nie wiem ja mam na postoju przewaznie 0,7 z klima, na trasie do 120 6.5 powyzej srednio 160 - 190 7 - 8 zalezy czy ciagle cisne, w miescie ponizej 10 nie zejdzie , jak same korki przez 20 min od odpalenia to 13 - 14 gdzie przewaznie stoje w korku i gwaltowne ruszania, ale to mi sie wydaje realne,na zbiorniku wychodzi w mieszanym cyklu z przewaga trasy wychodzi 850 kilometrow srednio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy spalanie na postoju jeśli wychodzi nisko to wtedy ogólne srednie spalanie też będzie niskie?u mnie na postoju bez klimy jest 0.8-0.9 l/h ale vag com wtedy pokazuje 0.6 l/h a średnie spalanie trasa 7.8 miasto 9.5 ale nie stoję w korkach dużych.....muszę zobaczyć na dystrybutorze ale będzie ciężko bo od połowy na wskazniku paliwa wchodzi mi tylko 20 litrów więc nie wiem co jest grane przecież zbiornik ma 62 litry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muszę zobaczyć na dystrybutorze ale będzie ciężko bo od połowy na wskazniku paliwa wchodzi mi tylko 20 litrów więc nie wiem co jest grane przecież zbiornik ma 62 litry

Wszystko się zgadza, mi też wychodzi 20 litrów od połowy w dół, za to od połowy w górę wychodzi 40 litrów :D

średnie spalanie trasa 7.8 miasto 9.5 ale nie stoję w korkach dużych

Tutaj też mam podobnie. Teraz pytanie co masz na myśli pisząc trasa? Dla mnie trasa jest wtedy jak jadę przypuśćmy autostradą z prędkością 120-150 km/h, i wtedy wychodzi mi w granicach 6-ciu litrów. A jeżdżąc drogami gdzie trzeba zwalniać bo jest teren zabudowany to nie jest trasa, wg mnie to można podciągnąć pod cykl mieszany.

a czy spalanie na postoju jeśli wychodzi nisko to wtedy ogólne srednie spalanie też będzie niskie?u mnie na postoju bez klimy jest 0.8-0.9 l/h

Tutaj musiałbyś doliczyć 0,3-0,4 litra więcej niż normalne spalanie. Tylko ile czasu stoisz w powiedzmy korkach? Bo żeby doliczyć te 0,3-0,4 litra na 100 km musiał byś stać 1 godzinę na 100 przejechanych kilometrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trasa mając na myśli to kraków-zakopane ale fakt nie nie 120km/h a jak to w końcu z tym paliwem bo chyba nie zrozumieliśmy się dokładnie u mnie od full idzie 20 litrów do połowy na skali licznika paliwa a u Ciebie chyba 40 a od połowy do zera to 20 tak zrozumieałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak to w końcu z tym paliwem bo chyba nie zrozumieliśmy się dokładnie u mnie od full idzie 20 litrów do połowy na skali licznika paliwa a u Ciebie chyba 40 a od połowy do zera to 20 tak zrozumieałem

Tak, dobrze zrozumiałeś. Czytałem twojego posta i zamiast "od" doczytałem się "do" :rotfl:

trasa mając na myśli to kraków-zakopane ale fakt nie nie 120km/h

No właśnie, nie jest to trasa taka jak być powinna, ograniczenia prędkości i inne niespodzianki, zwalniasz, przyspieszasz i wychodzi spalanie wyższe. A silniki PD nie są tak oszczędne jak te na pompach wtryskowych. Ale coś za coś, większa moc to i troszkę więcej musi spalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobasek73

Witam

Właśnie o co chodzi z tym spalaniem

Przed wymianą rozrzadu miałem wskazania 0,6 l na postoju, a klima w lato 0,9. Zawsze wskazywało tyle samo.

Od poniedziałku po wymianie rozrzadu pokazuje mi 0,7...1,2 - waha sie i nawet jak załacze klime pokazuje tyle samo bez zmian - to znaczy waha sie dalej w tych granicach.

Zaraz po wymianie auto drżało na wolnych obrotach , ale się zbierało super.

Wczoraj mechanik zlikwidował drżenie (przestawił rozrzad na -0,3 - nie wiem co to znaczy), ale teraz samochód stał się bardzo wolny w dynamice jazdy i spalanie wzrosło - miasto 12l ( po przejechaniu 70 km) i na trasie 9 l (po przejechaniu 100 km z predkością do 110 km/h). jest to średnio o 2 litry więcej niz poprzednio). Dzisiejszy pobyt w serwisie skończył się "k......., nie zawracaj Pan głowy. Jak jedzie to już jest dobrze, " -

Wiem - zmienić mechanika, ale jeszcze potrzebna porada do dalej ustawiać i co sprawdzać -??

prośba o rade.....

 

 

no właśnie to taki mechanik - podobno najlepszy w Kielcach !?!?!?!?!?

Niestety dzisiaj drgania pojawiły się znowu- czyli bez zmian....

Po przestawieniu rozrzadu nawet nie podłączył do vaga i nie sprawdził co i jak.

Jezeli ktos moze polecić dobrego mechanika w okolicach Kielc +- 200 km - który oprócz diagnozy potrafi właściwie ustawić rozrząd - pilna sprawa

 

Właśnie dostałem kabelek i jestem mądrzejszy.

Sprawdziłem te synchronizacje Vagiem i się okazuje , ze nie jest -0,3 tylko +3.9 do +4.4. Waha się w tych granicach, ze wskazaniem na 3.9.

Czyli fachman do d........, lub synchronizacja sie "sama" przestawiła.....jest to możliwe?

Edytowane przez bobasek73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzebaby sprawdzić czy napewno ustawił synchro na -0,3 czy moze na -3 :)

najlepiej jakbys sobie to sprawdził vagiem

blok 4 pozycja 4

był gdzieś ta forum cały temat o ustawianiu tego po wymianie rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie jak :

marek664

,nawet jak przed światłami stawałem i hamowałem silnikiem to odczyt został na 0,0 na chwilowym a silnik dalej chodził i odczyt dalej 0,0 dopiero jak ruszyłem to była zmiana wiec pytam o *** tu chodzi??

 

Wiem ze ten nowsze kompy pokazują bardzo szybko spalanie 0.4l/h a ja na swoim mam tylko cos 2 l lub jak jade wolno i sie zatrzymam to ostatnie spalanie mi pokazuje w funkcji chwilowe spalanie ,bardzo powoli schodzi z 8 na 6 a jak jezdze turanem 140 ps 2004r to jest moment z 15l na 6l chwilowym spalaniu jest moment dlaczego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób sprawdzacie spalanie na postoju? Czy używacie do tego VAG? A może komputer na desce rozdzielczej to pokazuje? Jeśli można to sprawdzić na desce to niestety nie mam tej opcji (może dlatego, że mam w milach). Jeśli jednak VAG to proszę o małą instrukcję. I jeszcze jedno, jak sprawdzić VAG'iem przyspieszenie od 0-100km/h?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jaki sposób sprawdzacie spalanie na postoju? Czy używacie do tego VAG? A może komputer na desce rozdzielczej to pokazuje? Jeśli można to sprawdzić na desce to niestety nie mam tej opcji (może dlatego, że mam w milach). Jeśli jednak VAG to proszę o małą instrukcję. I jeszcze jedno, jak sprawdzić VAG'iem przyspieszenie od 0-100km/h?

 

musisz miec ta opcje na desce tylko na postoju pokazuje (wartosc) l/h a nie tak jak podczas jazdy (wartosc) l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli można to sprawdzić na desce to niestety nie mam tej opcji

Jak przekodujesz licznik żeby pokazywał w kilometrach to będzie Ci pokazywał spalanie na postoju. Można to sprawdzić VAG-iem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności