grzenio Zgłoś #81 Napisano 22 Listopada 2010 witam podepnę się pod temat, w dniu dzisiejszym poszedłem odpalić samochód, po odpaleniu wyskoczył mi komunikat stop i zapaliła się czerwona kontrolka od płynu. podniosłem maskę i tu ku mojemu zdziwieniu w zbiorniczku wyrównawczym było mniej niż MIN płynu, gdy go odkręciłem uszło ciśnienie i płynu tak jakby więcej było dolałem płynu odjechałem kilka metró a tu masakra tam gdzie stał samochód plama płynu. jak to się mogło stać? dodam że nie miałem wcześniej żadnych problemów pomocy bo wyjazd mam w weekend a nie wiem czy można gdzieś jechać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #82 Napisano 22 Listopada 2010 podniosłem maskę i tu ku mojemu zdziwieniu w zbiorniczku wyrównawczym było mniej niż MIN płynu, gdy go odkręciłem uszło ciśnienie i płynu tak jakby więcej było dolałem płynu odjechałem kilka metró a tu masakra tam gdzie stał samochód plama płynu. jak to się mogło stać? Znajdź małą butelkę po wodzie. Zamocuj pod wylotem zaworu bezpieczeństwa zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli zaobserwujesz po jeździe, że zbiera się w niej płyn oznacza to że wzrasta ciśnienie w układzie chłodzącym. To najgorsza wersja wydarzeń która będzie skutkować wymiana uszczelki pod głowicą. Lepsza wersja to ta w której masz jakąś nieszczelność na przewodach która wypuściła Ci trochę płynu z powodu zużycia lub poluzowania. Po usunięciu, powtórzenie tego objawu wskazuje na podwyższone ciśnienie w układzie a to.... (patrz wyżej) :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JaLe Zgłoś #83 Napisano 22 Listopada 2010 czasami też nawalają korki zbiornika wyrównawczego. Zacząłbym jak RAMA pisze a później ewentualnie zmienić korek (ok. 40zł w ASO) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzenio Zgłoś #84 Napisano 22 Listopada 2010 (edytowane) a ten wylot zaworu bezpieczeństwa zbiorniczka jest rozumiem bezpośrednio przy zbiorniczku płynu chłodzącego? tzn na jego spodzie? korek odkręca się w miarę lekko Edytowane 22 Listopada 2010 przez grzenio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JaLe Zgłoś #85 Napisano 22 Listopada 2010 a ten wylot zaworu bezpieczeństwa zbiorniczka jest rozumiem bezpośrednio przy zbiorniczku płynu chłodzącego? tzn na jego spodzie? korek odkręca się w miarę lekko nie pamiętam gdzie jest zaworek bezpieczeństwa, mi sie wydawało że to jest element korka. A to że korek odkreca się lekko o niczym nie świadczy. Wewnątrz korka jest membrana/zaworek który reguluje ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #86 Napisano 22 Listopada 2010 Wylot jest z tyłu zbiorniczka i pod spodem. Włóż tam rękę a na pewno wyczujesz i zobaczysz. Teoretycznie powinieneś miec tam "mokry" ślad płynu jeżeli to jego wina. Zanim doszedłem do uszczelki wymieniłem tez i korek. Skoro jednak płyn będzie wylatywał przez zaworek to znaczy że korek działa poprawnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86 Zgłoś #87 Napisano 22 Listopada 2010 A powiedz mi czemu co jakis czas wyrzuca mi minimalne ilosci plynu przez zaworek od dolu, 2,5 miesiaca temu robiona glowica plus uszczelki, tydzien temu walnal mi waz ten dochodzacy do bloku, kupilem nowe kolanko zalozylem zalalem plynu, i okej. Korek mam oryginalny ale zbiorniczek juz nie, dodam ze nowy ale wersja TOPRAN, ostatnio jak odkrecalem korek albo wkrecalem strasznie ciezko to szlo, makabrycznie. Z Zaworka czasem cos kapnie bo widac plamki ale sa to male ilosci, temp okej, nie kopci na bialo...jedynie po przekreceniu kluczyka na zaplonie slychac taki dziwny dzwiek... Jak mialem uszkodzona uszczelke, to przy mocniejszym bucie plynu ubywalo naprawde szybko i wywalalo go dolem, za duze cisnienie bylo a teraz nawet jak go mocniej zgwalce czasem cos tam mu kapnie a czasem w ogole... o co kaman? czy ten dupiany zbiorniczek moze byc taki kulawy? dodam ze plyn na rozgrzanym motorze wzrasta troszke ale to normalne jest przeciez zjawisko ze sie podnosi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #88 Napisano 23 Listopada 2010 ze plyn na rozgrzanym motorze wzrasta troszke ale to normalne jest przeciez zjawisko ze sie podnosi. Ja tam nie zauwazylem duzych roznic w jego powiekszaniu sie. Zawsze mam w tym samym miejscu poziom - moze +/- 2-3mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauuer Zgłoś #89 Napisano 23 Listopada 2010 Mi też uciekał płyn ze zbiorniczka i zatrzymywał się na poziomie ~0.5 - 1cm pod kreską minimum, wraz z obrotami twardniały węże, kopcił na biało : ewidentnie uszczelka. Przy okazji wymiany rozrządu magik zauważył że ten płyn pita mi przez chłodnice, 400 PLN za ori nówkę i problem z głowy, nie wcina płynu nie kopci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzenio Zgłoś #90 Napisano 23 Listopada 2010 ok a ile może mnie kosztować kompletna wymiana uszczelki z planowaniem + rozrząd no i oczywiście robocizna??? wiem że to nie ten temat ale może ktoś napisze suma sumarum ile mnie szarpnie ta przyjemność??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #91 Napisano 23 Listopada 2010 Teraz wymieniam, jutro mam płacić. Czyli jutro wieczorkiem napiszę Ci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzenio Zgłoś #92 Napisano 23 Listopada 2010 (edytowane) okok bede czekał a propos właśnie byłem zobaczyć czy nigdzie mi nie uciekł płyn po wczorajszym uzupełnieniu natomiast zobaczyłem coś takiego Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us czy to może być tego wina?? dodam że na mocowaniu poduszki jest dużo różowego płynu a jak by wywaliło ze zbiorniczka to chyba by nie było go na poduszce??? może to być wina tej części?? przepraszam ale jestem laikiem jeżeli chodzi o nazewnictwo:( Edytowane 23 Listopada 2010 przez grzenio złe zdjęcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #93 Napisano 23 Listopada 2010 A zaznacz na komorze silnika, ktore miejsce fotografowales? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzenio Zgłoś #94 Napisano 23 Listopada 2010 prawa strona komory silnika ta wnęka między silnikiem a zbirnikiem płynu chłodzącego tam mi się tak mocno poci czy to możeliwe że właśnie to jest problem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #95 Napisano 23 Listopada 2010 Iwan86 a dawno sprawdzałeś termostat? Zbiorniczek Toprana to tylko tworzywo. Ciężkie odkręcanie/zakręcanie może być wynikiem niedokładnego wykonania ale nie ma co się przejmować. Ważne jest to co w korku siedzi. Ten czarny środek. Widać jednak, że działa skoro wypuszcza płyn po wzroście ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spider Zgłoś #96 Napisano 24 Listopada 2010 Witam jestem po zabiegu już jakiś miesiąc mnie rozrząd + uszczelka + planowanie kosztowało równe 1900 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #97 Napisano 24 Listopada 2010 ok a ile może mnie kosztować kompletna wymiana uszczelki z planowaniem + rozrząd no i oczywiście robocizna??? wiem że to nie ten temat ale może ktoś napisze suma sumarum ile mnie szarpnie ta przyjemność??? zalezy gdzie, ja w tamtym roku na stawki w warszawie, zapłaciłem 2400 ,tyle ze glowica nie była tylko planowana ,byly wymieniane czesci w niej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzenio Zgłoś #98 Napisano 24 Listopada 2010 ok dzięki za info uzupełniłem płyn i jeżdżę jak wywali mi jeszcze raz to pewnie się co gdzie i jak. w między czasie zrobię test na spaliny i ew zrobię za jednym razem rozrząd i uszczelkę. na razie nic się nie dzieje dzięki wielkie za pomoc jak coś się ruszy z tematem dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #99 Napisano 24 Listopada 2010 Grzenio : Sprawdź to : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27716 Ja miałem z tamtąd wyciek płynu. W lecie nic nie było widac, że cieknie bo temeratura w tym miejscu powodowała odparowanie płynu. Dopiero w taką pogodę jak mamy dzis dopiero to zauważyłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzenio Zgłoś #100 Napisano 25 Listopada 2010 (edytowane) dzięki na pewno sprawdzę. jak narazie uzupełniłem płyn i nie ucieka dziwne ale mam nadzieje że nic się nie dzieje bo kaska teraz na prezenty potrzebna:/ a jak będę robił uszczelkę to od razu i rozrząd zrobię jak będzie się coś działo będę informował na bierząco. Edytowane 25 Listopada 2010 przez grzenio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach