adamek77 Zgłoś #361 Napisano 23 Maja 2014 twarde weze i z nowym i starym korkiem nic nie zmieni , jezdzilem z takim czyms okolo 100 tys km , w koncu na maksa dalo cisnienie na uklad chlodzenia i wywalal plyn jak sie da , ale dalo sie dojechac do domu przynajmniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #362 Napisano 23 Maja 2014 twarde wezeKurde, nie wazne jakie warunki jazdy, nigdy nie mam cisnienia w ukladzie chlodzenia. Weze miekkie, i brak pssss przy odkrecaniu korka. Zanim rok temu wywalilo mi ok 2 litry plynu przy chwilowej mocnej jezdzie bez korka, to czasami jakies psss mialem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #363 Napisano 23 Maja 2014 Co do węży to jeśli chodzi o Diesla to powinno dać się ucisnąć wąż , też trzeba wziąć pod uwagę że wzrosły nam temperatury powietrza co skutkuję gorszym odprowadzeniem ciepła na chłodnicy . Co za tym idzie wzrasta ciśnienie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #364 Napisano 23 Maja 2014 no ok ciśnienie tam jest i będzie ale czemu wali plyn???i na rozgrzanym jest go mało,a jak odkrece korek wali ciśnienie i plyn? - - - - - aktualizacja - - - - - i spod auta zalany.... l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #365 Napisano 23 Maja 2014 ale czemu wali plyn???i na rozgrzanym jest go mało,a jak odkrece korek wali ciśnienie i plyn?Uszczelka pod głowicą. Tego gorszego nawet nie chcę wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #366 Napisano 24 Maja 2014 gorszego? przy upg nie powinno być innych objawow jeszcze? masełko ... brudny plyn itd.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #367 Napisano 24 Maja 2014 gorszego? przy upg nie powinno być innych objawow jeszcze? masełko ... brudny plyn itd.? https://www.google.pl/search?q=upg+objawy&oq=upg+objawy&aqs=chrome..69i57j0.3346j0j1&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8 http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=285079276 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #368 Napisano 24 Maja 2014 2 link dotyczy opisu innych objawow upg , u mnie ich nie ma 1 z reszta tez...i to jest ciekawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #369 Napisano 25 Maja 2014 (edytowane) Ja przy podobnych objawach też wykluczałem po kolei wszystkie możliwości. Jeździłem tak z 50kkm w miedzy czasie wymieniłem rozszczelnioną chłodnice, korek i uszczelnienia króćca z tyłu silnika bo oring wydmuchało od ciśnienia. Płyn po jakimś czasie zaczął ewidentnie robić się mętny tak samo jak i kolor zbiorniczka. Jak przejrzeć zdjęcia samochodów na allegro widać że niektóre zbiorniczki są czyściutkie i widać płyn a inne takie jakby zżółknięte. Wyrzucanie płynu było wprost proporcjonalne do obrotów silnika, jak się spokojnie jeździło to praktycznie nie trzeba było dolewać, przy kręceniu powyżej 3000rpm wodę wywalało mocniej. W ostatnim czasie jakby się pogorszyło. Po zrobieniu UPG wszystkie problemy ustąpiły, ciśnienia brak. Edytowane 25 Maja 2014 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareksnd Zgłoś #370 Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Witam. Podepnę się pod temat, bo nie mogę nowego założyć, a motyw podobny. Zaczynając od początku - Passat B5 1,9 tdi, 130 km silnik AWX: Ubywał mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka, zero przecieków, chłodnica nowa (wymieniona pół roku temu), wymieniony czujnik temperatury podwójny (bo wyskakiwały błędy) a płyn nadal uciekał w tempie coraz większym - chociaż ustaliliśmy, ze przez zbiorniczek wyrównawczy - znaczy robi się złe ciśnienie. Brak płynu w oleju i brak oleju w płynie. Po sugestiach i domysłach wymieniliśmy również: korek do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, termostat. Objawy pozostały, więc ze zgrozą w oczach trzeba było przyznać - uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Mechanik rozebrał i dało się zauważyć, że uszczelka już trochę w jednym miejscu puszczała. Głowica trafiła do sprawdzenia szczelności i planowania. Wynik: głowica cała i szczelna ale parę elementów oprócz uszczelki trzeba wymienić: tj. m.in zawory x komplet, popychacze x komplet, panewki, wałek rozrządu i tulejki pod wtryski też postanowiliśmy wymienić, bo już trochę zużyte, a skoro wszystko rozebrane to lepiej teraz to zrobić. (koszt 2000 zł) - wszystko specjalista od głowic robił. Wiadomo, że przy tym pasek, rozrząd, pompa wody, oleje i filtry. Mechanik odebrał głowicę, wziął się za składanie, my z nadzieją, że wreszcie będzie samochód a tu kicha - silnik chwilę pochodził a potem zaczął wyć - i rozwaliło panewki. Dobiło nas to, ale za ponowną wymianę nie mieliśmy zamiaru płacić, bo auta jeszcze nie uzyskaliśmy. Znów głowica trafiła do specjalisty, ponownie wymieniono panewki. Mechanik wziął się wczoraj za delikatne składanie, wszystko szef osobiście robił, tym razem sam skręcał głowicę i efekt ponownie ten sam. Pytanie co u licha? Inny spec od silników/głowic rzuca propozycję, że to tzw szklanki - że zastosowano słabsze takie do silnika 110 km a nie 130 km. Ale nie wiem co robić... Jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić? Do tej pory nie było problemów z samym silnikiem choć mogliśmy się spodziewać, że się panewki zużyją, bo jak go kupiłem to jeździł na mineralnym i od razu zrobiliśmy rozrząd i wymieniliśmy na 5w30 Mobil Super 3000. Bardzo proszę o jakieś sensowne propozycje... Edytowane 4 Czerwca 2014 przez mareksnd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustdelf Zgłoś #371 Napisano 20 Listopada 2014 Witam mój problem z ubytkiem płynu występuje praktycznie od kiedy mam paska tzn od 7 lat przejechałem już tak 140 000 tys kilometrów. Około 2 lata temu problem się nasilił płynu nie ubywało systematycznie ale raz na jakiś czas zapalała się kontrolka i zbiornik był pusty mimo,że starałem się kontrolować poziom systematycznie. Po 6 miesiącach takiej jazdy zawitałem do Polski i oddałem autko do mechanika, dowiedziałem się, że ciekła jakaś chłodniczka i że można to zaspawać, zapłaciłem za wszystko 150 zł i przez 1.5 roku miałem spokój płyn nie ubywał aż do dzisiaj. |Dzisiaj po wyjściu z pracy odpalam auto i pojawia się znajomy komunikat check coolant, dolałem wody wróciłem do domu chciałem uzyskać informacje co było robione bo może spawy puściły za tą cenę nie miałbym o to pretensji ale gostek się wypiera, że to na pewno nie on robił bo oni takich rzeczy nie spawają tylko wymieniają. Z tego co sprawdziłem chłodniczka paliwa, która w moim modelu występuje jest sucha nie widzę nic podejrzanego, chłodniczka oleju jest za to cała umazana ale wygląda mi to raczej na olej chyba znowu oringi pomiędzy filtrem a chłodniczką puszczają. Moje pytanie możliwe żeby była dziurawa ta chłodniczka? Jak to najlepiej sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #372 Napisano 20 Listopada 2014 Mozliwe ze duza chlodnica sie rozszczelnila. MIalem tak w dwoch passkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #373 Napisano 21 Listopada 2014 Jak chlodniczka jest dziurawa to moze plyn do oleju sie dostawac a wiec sprawdz stan oleju. Z tylu glowicy jest tez kruciec,moze tym razem to on puscil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustdelf Zgłoś #374 Napisano 21 Listopada 2014 Jak chlodniczka jest dziurawa to moze plyn do oleju sie dostawac a wiec sprawdz stan oleju. Z tylu glowicy jest tez kruciec,moze tym razem to on puscil. Najgorsze, że teraz czas taki, że wraca się z pracy i już ciemno. Póki co wymyłem dzisiaj silnik powycierałem wszystko do sucha bo było już tak wszystko upierdzielone, że ciężko w ogóle cokolwiek zobaczyć. Będę szukał do skutku. Króciec? O jak króciec chodzi? Mam AWX chodzi o miejsce gdzie wchodzi czujnik temperatury od strony podszybia? Jest jeszcze ten trójnik u dołu z prawej, gdzie jest drugi czujnik, ten od strony podszybia w AWX chyba najgorsze do obczajenia nic tam nie widać nie mówiąc też o tym że jak coś poleci przy rozgrzanym silniku to od razu wyparowuje. Ten u dołu wszystko właśnie wymyłem z tej strony bo w tym syfie ciężko się zorientować co jest na wężach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #375 Napisano 22 Listopada 2014 Tak o ten kruciec chodzi, jesli taki wyciek jest to musi byc cos widac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustdelf Zgłoś #376 Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Są krople płynu w świetle UV właśnie w tej części gdzie jest ten czujnik, nie ma tego dużo ale może po prostu reszta wyparowuje, może mi ktoś podpowiedzieć zanim się do tego zabiorę jaka to nazwa i numer części i jak się to wymienia? Bo wydaje mi się, że u mnie nie ma króćca tylko czujnik jest umieszczony bezpośrednio w metalowej tulei, która jest zespolona z blokiem. Edytowane 25 Listopada 2014 przez gustdelf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustdelf Zgłoś #377 Napisano 27 Listopada 2014 Tak o ten kruciec chodzi, jesli taki wyciek jest to musi byc cos widac. Witam pomoze ktos,czy mial ktos przypadek ze ten krociec poszedl, czy po prostu oring sie wyrobil? Zamowilem juz czujnik z nowym oringiem, sprawdzalem po nocy to miejsce i plynu jest dosc sporo ale nie widac nic w okolicach czujnika czy jest jeszcze jakas inna mozliwosc skad plyn w tym miejscu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MIMI Zgłoś #378 Napisano 29 Listopada 2014 Podepnę się pod temat , który mnie też dotyczy. Płyn wyciekał tym króćcem z tyłu silnika ( dokładnie nie napiszę bo się nie znam ) .Termostat wymieniony , nagrzewnica wymieniona . Temperatury silnik nie osiąga .Tak do drugiej kreski ok .60 st. Co dalej ? Nagrzewnica daje ciepło . Mam pytanie : ile zapłacić mechanikowi za wymianę nagrzewnicy ? Dziękuję za konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #379 Napisano 29 Listopada 2014 (edytowane) Temperatury silnik nie osiąga .Stwierdzasz to tylko po odczycie temperatury pokazanej na liczniku, a jaką masz pewność, że czujnik podaje wiarygodną wartość sygnału(czytaj-może być uszkodzony) ?Termometr z odpowiednią skalą, zanurzony w płynie zbiorniczka, powie Ci prawdę. Edytowane 29 Listopada 2014 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reo Zgłoś #380 Napisano 30 Listopada 2014 Witam, ostatnio niestety muszę co jakiś czas dolewać płynu chłodniczego. Wyciek zlokalizowałem z tyłu bloku silnika po przeczytaniu części tego tematu. Troszkę już za zimno na wymianę więc poczekam do wiosny, na razie co jakiś czas kontroluje płyn. Ale mam troszke inne pytanie, Kiedy płynu jest za mało w zbiorniczku pokazuje temp 90st, Kiedy doleje go na max po przejechaniu nawet 50km czasami pokazuje zero a czasami podskoczy o 2-3 kreski do góry... termostat rok temu założony nowy. Czy ten wyciek ma coś wspólnego ze wskazaniami temp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach