Skocz do zawartości
Gość podikar

Ubytek płynu chłodniczego ze zbiorniczka?

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy płynu jest za mało w zbiorniczku pokazuje temp 90st, Kiedy doleje go na max po przejechaniu nawet 50km czasami pokazuje zero a czasami podskoczy o 2-3 kreski do góry... termostat rok temu założony nowy. Czy ten wyciek ma coś wspólnego ze wskazaniami temp?
Nie, dolewki płynu nie mają nic wspólnego ze wskazaniami temperatury.

http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chłodzącej

http://forum.vw-passat.pl/threads/3678-Temperatura-silnika?highlight=temperatura

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem vaga i zero błędów, tylko nie wiem gdzie sprawdzić w vagu temp. A muszę coś zaradzić bo 10 grudnia żona jedzie w traskę 400km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie pokaże w takiej sytuacji, a gdzie dokładnie zlokalizowałeś ten wyciek?

U mnie ostatnio też znacznie zaczęło ubywać płynu i wydaje mi się że to któryś z grubych węży które idą od chłodnicy spalin.

Co do tej temp to możliwe że tak się dzieję jak się zapowietrza układ albo ucieka właśnie gdzieś w okolicach czujnika temp.i może wtedy głupieje.

Najlepiej na vagu sprawdzić w kilku blokach temp(nie pamiętam w których dokładnie) żeby się upewnić,a najlepiej zlogować dokładnie w czasie skakania temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebuje pomocy od użytkowników AFNA możecie sprawdzić jaki macie wąż dolny chłodnicy po przejechaniu ok 30km Chodzi o dobrze rozgrzany silnik . W aktualnych temperaturach poniżej zera .

Z góry za pomoc dziękuje >

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odkręć osłonę pod silnikiem i szukaj wycieku. Taki wyciek powinno się zlokalizować bez większego problemu. Szukaj po chłodnicy, przewodach… Maź na korku może sygnalizować walnięta uszczelkę pod głowicą, masz też taką maź na korku od wlewu oleju? I do układu chłodzenia nie wlewa się samej wody tylko płyn chłodniczy bądź koncentrat który rozrabia się z wodą.

 

mam problem ponieważ na mierniku oleju mam maź a na korku od oleju nie . Co to moze byc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Woda sie skrapla jesli jezdzisz krotkie odcinki. Kiedy ostatnio zmieniales olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy, udało mi się zlokalizować wyciek płynu. Mam pytanie odnośnie nazwy elementu z którego jest ów wyciek.

o to zdjęcia z zaznaczeniem miejsca gdzie widać uciekający płyn.

Obraz 010 zaznaczone.jpg

Obraz zaznaczone.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo widać na tych zdjęciach:(

Tam gdzieś nisko już nie ma skąd może to się tam zbiera a nie wycieka,u mnie jak cieknie to też gdzieś tam widzę płyn ale wiem że leci z góry i chyba z metalowego korpusu który jest do głowicy przykręcony chyba na dwie śrubki pod pompą vacum, już mam kupione oringi do wymiany tylko czasu i pogody nie ma...

Może u Ciebie też tak się sączy.

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację tam się zbiera płyn. Leci gdzieś wyżej nad tą "kałużą". To mówisz, że tam jest metalowy korpus i leci z niego przez zniszczony oring? Ja na szczęście będę na dniach rozrząd sobie wymieniał więc wtedy przy okazji dobrze byłoby znaleźć wyciek. Ten metalowy korpus to tzw. kruciec, który często jest tu wymieniany jako przyczyna ubytku płynu?

Edytowane przez Barnejson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mnie dopadł wyciek płynu. Z rana pod samochodem mam plamę wielkości 10 x 10 cm. Wychodzi na to że wyciek jest gdzieś pomiędzy płytą grodziową a silnikiem od strony kierowcy. Nie mam pojęcia skąd, obmacałem wszystkie połączenia w tamtym rejonie no i sucho. A jednak coś gdzieś sączy bo widać zaciek na skrzyni biegów tuż przy półosi od strony kierowcy. Wcześniej był wyciek na połączeniach przewodów chłodzenia z reduktorem ale je zlikwidowałem a teraz to już sam nie wiem. Przewody wchodzące w podszybie i biegnące do silnika. Ewidentnie to płyn chłodzący bo sprawdzałem organoleptycznie i jest słodkie w smaku - czyli to glikol. Czy jest jeszcze w AWT jakiś przewód (oprócz tych biegnących do nagrzewnicy ) z płynem chłodzącym? Dziwne to trochę bo niedawno wymieniałem termostat, i nigdzie nie było wycieków. Ten cyrk pojawił się po wymianie termostatu. Podejrzewam że robotę mógł mi zrobić płyn chłodzący. Do tej pory miałem zalany VW G12++, kupowałem w Skodzie litrówkę koncentratu i okazało się że G12++ już nie jest produkowany a w zamian niego jest G13. Niby na butelce jest napisane że miesza się z G12++ ale może jednak to on robi mi robotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zaciek na skrzyni to najbardziej prawdopodobne to wczesniej było w watku pisane, króciec z tyłu chłodnicy ewentualnie jego połaczenia z wężami na oringach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio w swoim 1.8T miałem wyciek o którym pisałem. Miałem mikro pęknięcie na króćcu, który właśnie jest nad skrzynią i łączy sztywny przewód wody z silnikiem i ma w sobie też czujnik temperatury. Wyciek było widać jak zgasiłem porządnie rozgrzany silnik i najlepiej jak ściskałem przewód od chłodnicy. Wymieniłem króciec na oryginał, nowe uszczelki i mam święty spokój z wyciekami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem podobmy problem, wez go na podnosnik i wlacz silnik po kilku minutach wylacz i patrz pod silnik gdzie cieknie, bo mozliwe ze tylko uszczelki na przewodach padly. Jezeli jednak masz znaczacy spadek plynu i w kabinie dziwnie pachnie plus dosc mocno paruje to moze byc rowniez nagrzewnica, a to juz bardziej kosztowna zabawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem króciec na oryginał, nowe uszczelki i mam święty spokój z wyciekami.

 

Ile płaciłeś za oryginał? Jakiś topran kosztuje 17zł i pewnie tyle jest wart a nie chcę gó..na zakładać choćby z tego powodu że żeby dostać się do tego elementu jest trochę zabawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

70 zł zapłaciłem za oryginał, uszczelki to grosze, po złotówce jedna. Nie kupuj zamienników, chciałem zobaczyć jak w ogóle wygląda zamiennik i powiem Ci, że na pierwszy rzut oka jest różnica a i nie wiem czy mi się tak trafiło czy często tak jest ale mimo nowych uszczelek czujnik temp i zaślepka wchodziły luźno. W oryginale już tak nie było.

 

Zabawy to najwięcej jest przez dostęp...jest on tragiczny i ja ze swoimi dużymi dłońmi strasznie się nagimnastykowałem. Przy wymianie poluźnij sztywny przewód chłodzenia co górą przez silnik idzie po lewej bo inaczej nie odkręcisz jednej śruby to łączy króciec z drugim sztywnym przewodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialem sie podczepic pod temat, mam podobny problem. Posiadam passata b5 1.9 tdi 110 km AFN i od jakiegos czasu zauwazylem ubytek chlodziwa ze zbiorniczka.Wymienilem juz termostat na org. Czujnik temperatury tez org. Nawet sam zbiornik tez org. Na korku i bagnecie nie zauwazam brazowej mazi co podobno wskazuje na uszczelke pod glowica. Pod samochodem sucho jednak zauwazylem ze od spodu zbiorniczka gdzie jest rurka od kanalika przelewowego w zbiorniczku,tamtedy ubywa plynu. Co moze byc przyczyna ze tamtedy ucieka plyn i to najczesciej przy jezdzie autostrada srednia predkosc 120km/h

Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz przedmuch do płaszcza wodnego. Winowajca UPG:manga

Spróbuj podmienić jeszcze od kogoś korek zbiorniczka wyrównawczego

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korek juz mam trzeci wiec wykluczam ze to wina korka

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Podobno awarie mozna zlokalizowac poprzez zauwazenie brazowej mazi na korku lub bagnecie a tego nie ma

Po za tym widze jak plyn ucieka zbiorniczkiem,rurka kanalika przelewowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zabawy to najwięcej jest przez dostęp...jest on tragiczny i ja ze swoimi dużymi dłońmi strasznie się nagimnastykowałem. Przy wymianie poluźnij sztywny przewód chłodzenia co górą przez silnik idzie po lewej bo inaczej nie odkręcisz jednej śruby to łączy króciec z drugim sztywnym przewodem.

 

Wczoraj rozebrałem auto i okazało się że króciec jest ok, problem tkwi w uszczelkach a konkretnie w uszczelce na przewodzie idącym do nagrzewnicy. Króciec nie jest oryginalny, to zamiennik z Toprana. Widać u Holendrów też Topran jest sprzedawany bo ja od momentu sprowadzenia swojego auta nie grzebałem przy tym elemencie. Zastanawia mnie tylko kwestia orniga na połączeniu króciec a metalowa rura biegnąca wzdłuż kolektora ssącago. Siedzi tam oring o przekroju czworokątnym, wszędzie indziej oringi mają przekrój okrągły ( czujnik temperatury, styk króćca z głowicą, połączenie króciec przewód do nagrzewnicy). Czy ten oring pomiędzy króćcem a tą metalową rurą ma jakiś konkretny numer? Obawiam się czy nie będzie problemu z jego zakupem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawia mnie tylko kwestia orniga na połączeniu króciec a metalowa rura biegnąca wzdłuż kolektora ssącago. Siedzi tam oring o przekroju czworokątnym, wszędzie indziej oringi mają przekrój okrągły ( czujnik temperatury, styk króćca z głowicą, połączenie króciec przewód do nagrzewnicy). Czy ten oring pomiędzy króćcem a tą metalową rurą ma jakiś konkretny numer? Obawiam się czy nie będzie problemu z jego zakupem.

Spokojnie daj w to miejsce okrągły pasujacy rozmiarem .Ja u siebie dałem z kpl. metrycznego i trzyma elegancko

 

 

Chcialem sie podczepic pod temat, mam podobny problem. Posiadam passata b5 1.9 tdi 110 km AFN i od jakiegos czasu zauwazylem ubytek chlodziwa ze zbiorniczka.Wymienilem juz termostat na org. Czujnik temperatury tez org. Nawet sam zbiornik tez org. Na korku i bagnecie nie zauwazam brazowej mazi co podobno wskazuje na uszczelke pod glowica. Pod samochodem sucho jednak zauwazylem ze od spodu zbiorniczka gdzie jest rurka od kanalika przelewowego w zbiorniczku,tamtedy ubywa plynu. Co moze byc przyczyna ze tamtedy ucieka plyn i to najczesciej przy jezdzie autostrada srednia predkosc 120km/h Bież sie czym predzej za robote bo rozwalisz nagrzewnice koszty nie sa duże 2 tyg temu robiłem miałem to samo koszt usczelek 300zł plus kpl.robota głowicy 300zł

robota swoja

Edytowane przez wilu8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności