tomnik Zgłoś #381 Napisano 30 Listopada 2014 (edytowane) Kiedy płynu jest za mało w zbiorniczku pokazuje temp 90st, Kiedy doleje go na max po przejechaniu nawet 50km czasami pokazuje zero a czasami podskoczy o 2-3 kreski do góry... termostat rok temu założony nowy. Czy ten wyciek ma coś wspólnego ze wskazaniami temp?Nie, dolewki płynu nie mają nic wspólnego ze wskazaniami temperatury.http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chłodzącej http://forum.vw-passat.pl/threads/3678-Temperatura-silnika?highlight=temperatura Edytowane 18 Stycznia 2015 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reo Zgłoś #382 Napisano 30 Listopada 2014 podłączyłem vaga i zero błędów, tylko nie wiem gdzie sprawdzić w vagu temp. A muszę coś zaradzić bo 10 grudnia żona jedzie w traskę 400km... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #383 Napisano 30 Listopada 2014 Błędów nie pokaże w takiej sytuacji, a gdzie dokładnie zlokalizowałeś ten wyciek? U mnie ostatnio też znacznie zaczęło ubywać płynu i wydaje mi się że to któryś z grubych węży które idą od chłodnicy spalin. Co do tej temp to możliwe że tak się dzieję jak się zapowietrza układ albo ucieka właśnie gdzieś w okolicach czujnika temp.i może wtedy głupieje. Najlepiej na vagu sprawdzić w kilku blokach temp(nie pamiętam w których dokładnie) żeby się upewnić,a najlepiej zlogować dokładnie w czasie skakania temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #384 Napisano 2 Grudnia 2014 Witam potrzebuje pomocy od użytkowników AFNA możecie sprawdzić jaki macie wąż dolny chłodnicy po przejechaniu ok 30km Chodzi o dobrze rozgrzany silnik . W aktualnych temperaturach poniżej zera . Z góry za pomoc dziękuje > Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BykuMMz Zgłoś #385 Napisano 1 Stycznia 2015 odkręć osłonę pod silnikiem i szukaj wycieku. Taki wyciek powinno się zlokalizować bez większego problemu. Szukaj po chłodnicy, przewodach… Maź na korku może sygnalizować walnięta uszczelkę pod głowicą, masz też taką maź na korku od wlewu oleju? I do układu chłodzenia nie wlewa się samej wody tylko płyn chłodniczy bądź koncentrat który rozrabia się z wodą. mam problem ponieważ na mierniku oleju mam maź a na korku od oleju nie . Co to moze byc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #386 Napisano 2 Stycznia 2015 Woda sie skrapla jesli jezdzisz krotkie odcinki. Kiedy ostatnio zmieniales olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnejson Zgłoś #387 Napisano 8 Stycznia 2015 Cześć koledzy, udało mi się zlokalizować wyciek płynu. Mam pytanie odnośnie nazwy elementu z którego jest ów wyciek. o to zdjęcia z zaznaczeniem miejsca gdzie widać uciekający płyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #388 Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Nie bardzo widać na tych zdjęciach:( Tam gdzieś nisko już nie ma skąd może to się tam zbiera a nie wycieka,u mnie jak cieknie to też gdzieś tam widzę płyn ale wiem że leci z góry i chyba z metalowego korpusu który jest do głowicy przykręcony chyba na dwie śrubki pod pompą vacum, już mam kupione oringi do wymiany tylko czasu i pogody nie ma... Może u Ciebie też tak się sączy. Edytowane 8 Stycznia 2015 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnejson Zgłoś #389 Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Masz rację tam się zbiera płyn. Leci gdzieś wyżej nad tą "kałużą". To mówisz, że tam jest metalowy korpus i leci z niego przez zniszczony oring? Ja na szczęście będę na dniach rozrząd sobie wymieniał więc wtedy przy okazji dobrze byłoby znaleźć wyciek. Ten metalowy korpus to tzw. kruciec, który często jest tu wymieniany jako przyczyna ubytku płynu? Edytowane 8 Stycznia 2015 przez Barnejson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #390 Napisano 16 Stycznia 2015 No i mnie dopadł wyciek płynu. Z rana pod samochodem mam plamę wielkości 10 x 10 cm. Wychodzi na to że wyciek jest gdzieś pomiędzy płytą grodziową a silnikiem od strony kierowcy. Nie mam pojęcia skąd, obmacałem wszystkie połączenia w tamtym rejonie no i sucho. A jednak coś gdzieś sączy bo widać zaciek na skrzyni biegów tuż przy półosi od strony kierowcy. Wcześniej był wyciek na połączeniach przewodów chłodzenia z reduktorem ale je zlikwidowałem a teraz to już sam nie wiem. Przewody wchodzące w podszybie i biegnące do silnika. Ewidentnie to płyn chłodzący bo sprawdzałem organoleptycznie i jest słodkie w smaku - czyli to glikol. Czy jest jeszcze w AWT jakiś przewód (oprócz tych biegnących do nagrzewnicy ) z płynem chłodzącym? Dziwne to trochę bo niedawno wymieniałem termostat, i nigdzie nie było wycieków. Ten cyrk pojawił się po wymianie termostatu. Podejrzewam że robotę mógł mi zrobić płyn chłodzący. Do tej pory miałem zalany VW G12++, kupowałem w Skodzie litrówkę koncentratu i okazało się że G12++ już nie jest produkowany a w zamian niego jest G13. Niby na butelce jest napisane że miesza się z G12++ ale może jednak to on robi mi robotę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #391 Napisano 16 Stycznia 2015 Jak jest zaciek na skrzyni to najbardziej prawdopodobne to wczesniej było w watku pisane, króciec z tyłu chłodnicy ewentualnie jego połaczenia z wężami na oringach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stackhouse Zgłoś #392 Napisano 16 Stycznia 2015 Ja ostatnio w swoim 1.8T miałem wyciek o którym pisałem. Miałem mikro pęknięcie na króćcu, który właśnie jest nad skrzynią i łączy sztywny przewód wody z silnikiem i ma w sobie też czujnik temperatury. Wyciek było widać jak zgasiłem porządnie rozgrzany silnik i najlepiej jak ściskałem przewód od chłodnicy. Wymieniłem króciec na oryginał, nowe uszczelki i mam święty spokój z wyciekami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
repeta Zgłoś #393 Napisano 16 Stycznia 2015 mialem podobmy problem, wez go na podnosnik i wlacz silnik po kilku minutach wylacz i patrz pod silnik gdzie cieknie, bo mozliwe ze tylko uszczelki na przewodach padly. Jezeli jednak masz znaczacy spadek plynu i w kabinie dziwnie pachnie plus dosc mocno paruje to moze byc rowniez nagrzewnica, a to juz bardziej kosztowna zabawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #394 Napisano 17 Stycznia 2015 Wymieniłem króciec na oryginał, nowe uszczelki i mam święty spokój z wyciekami. Ile płaciłeś za oryginał? Jakiś topran kosztuje 17zł i pewnie tyle jest wart a nie chcę gó..na zakładać choćby z tego powodu że żeby dostać się do tego elementu jest trochę zabawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stackhouse Zgłoś #395 Napisano 17 Stycznia 2015 70 zł zapłaciłem za oryginał, uszczelki to grosze, po złotówce jedna. Nie kupuj zamienników, chciałem zobaczyć jak w ogóle wygląda zamiennik i powiem Ci, że na pierwszy rzut oka jest różnica a i nie wiem czy mi się tak trafiło czy często tak jest ale mimo nowych uszczelek czujnik temp i zaślepka wchodziły luźno. W oryginale już tak nie było. Zabawy to najwięcej jest przez dostęp...jest on tragiczny i ja ze swoimi dużymi dłońmi strasznie się nagimnastykowałem. Przy wymianie poluźnij sztywny przewód chłodzenia co górą przez silnik idzie po lewej bo inaczej nie odkręcisz jednej śruby to łączy króciec z drugim sztywnym przewodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavulonb5 Zgłoś #396 Napisano 17 Stycznia 2015 Chcialem sie podczepic pod temat, mam podobny problem. Posiadam passata b5 1.9 tdi 110 km AFN i od jakiegos czasu zauwazylem ubytek chlodziwa ze zbiorniczka.Wymienilem juz termostat na org. Czujnik temperatury tez org. Nawet sam zbiornik tez org. Na korku i bagnecie nie zauwazam brazowej mazi co podobno wskazuje na uszczelke pod glowica. Pod samochodem sucho jednak zauwazylem ze od spodu zbiorniczka gdzie jest rurka od kanalika przelewowego w zbiorniczku,tamtedy ubywa plynu. Co moze byc przyczyna ze tamtedy ucieka plyn i to najczesciej przy jezdzie autostrada srednia predkosc 120km/h Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #397 Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Masz przedmuch do płaszcza wodnego. Winowajca UPG:manga Spróbuj podmienić jeszcze od kogoś korek zbiorniczka wyrównawczego Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavulonb5 Zgłoś #398 Napisano 18 Stycznia 2015 Korek juz mam trzeci wiec wykluczam ze to wina korka - - - - - aktualizacja - - - - - Podobno awarie mozna zlokalizowac poprzez zauwazenie brazowej mazi na korku lub bagnecie a tego nie ma Po za tym widze jak plyn ucieka zbiorniczkiem,rurka kanalika przelewowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #399 Napisano 18 Stycznia 2015 Zabawy to najwięcej jest przez dostęp...jest on tragiczny i ja ze swoimi dużymi dłońmi strasznie się nagimnastykowałem. Przy wymianie poluźnij sztywny przewód chłodzenia co górą przez silnik idzie po lewej bo inaczej nie odkręcisz jednej śruby to łączy króciec z drugim sztywnym przewodem. Wczoraj rozebrałem auto i okazało się że króciec jest ok, problem tkwi w uszczelkach a konkretnie w uszczelce na przewodzie idącym do nagrzewnicy. Króciec nie jest oryginalny, to zamiennik z Toprana. Widać u Holendrów też Topran jest sprzedawany bo ja od momentu sprowadzenia swojego auta nie grzebałem przy tym elemencie. Zastanawia mnie tylko kwestia orniga na połączeniu króciec a metalowa rura biegnąca wzdłuż kolektora ssącago. Siedzi tam oring o przekroju czworokątnym, wszędzie indziej oringi mają przekrój okrągły ( czujnik temperatury, styk króćca z głowicą, połączenie króciec przewód do nagrzewnicy). Czy ten oring pomiędzy króćcem a tą metalową rurą ma jakiś konkretny numer? Obawiam się czy nie będzie problemu z jego zakupem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #400 Napisano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Zastanawia mnie tylko kwestia orniga na połączeniu króciec a metalowa rura biegnąca wzdłuż kolektora ssącago. Siedzi tam oring o przekroju czworokątnym, wszędzie indziej oringi mają przekrój okrągły ( czujnik temperatury, styk króćca z głowicą, połączenie króciec przewód do nagrzewnicy). Czy ten oring pomiędzy króćcem a tą metalową rurą ma jakiś konkretny numer? Obawiam się czy nie będzie problemu z jego zakupem. Spokojnie daj w to miejsce okrągły pasujacy rozmiarem .Ja u siebie dałem z kpl. metrycznego i trzyma elegancko Chcialem sie podczepic pod temat, mam podobny problem. Posiadam passata b5 1.9 tdi 110 km AFN i od jakiegos czasu zauwazylem ubytek chlodziwa ze zbiorniczka.Wymienilem juz termostat na org. Czujnik temperatury tez org. Nawet sam zbiornik tez org. Na korku i bagnecie nie zauwazam brazowej mazi co podobno wskazuje na uszczelke pod glowica. Pod samochodem sucho jednak zauwazylem ze od spodu zbiorniczka gdzie jest rurka od kanalika przelewowego w zbiorniczku,tamtedy ubywa plynu. Co moze byc przyczyna ze tamtedy ucieka plyn i to najczesciej przy jezdzie autostrada srednia predkosc 120km/h Bież sie czym predzej za robote bo rozwalisz nagrzewnice koszty nie sa duże 2 tyg temu robiłem miałem to samo koszt usczelek 300zł plus kpl.robota głowicy 300zł robota swoja Edytowane 18 Stycznia 2015 przez wilu8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach