Skocz do zawartości
Charakterek

Preparat do czyszczenia wtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Kąt początku wtrysku na ciepłym ma wartość 68, powinna się mieścić w 51-73, czyli wartość skrajna, górna u mnie. W tej pompie nie da się ustawić kąta wtrysku, gdyż robi to chyba sterownik pompy. Ponoć można wymienić sam sterownik, ale to może dać niewiele, ponieważ jeśli do pompy dostanie się powietrze (jeżdżenie na rezerwie), nieumiejętna wymiana filtra paliwa, zapowietrzenie z innej przyczyny lub tankowanie złej jakości paliwa to tam się coś zaciera (tłoczek?) blokuje, jak się zblokuje puszcza za duży prąd na tranzystor, ten się pali, auto stoi.

 

Tu masz napisane jak sprawdzić kąt wtrysku:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235&postdays=0&postorder=asc&highlight=ustawienie+k%B1ta+wtrysku&start=0&sid=01c864a2b8426fa43ffee18f13e146d6

 

A tu jaka powinna być wartość poz. nr.2

 

http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_6_Zylinder_VE.html

 

Przejeżdżę dwa baki na STP pod rząd i sprawdzę, może wartość spadnie. Mam taką nadzieję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brawo. Masz niesamowity dar powiem ci, że po 20 kilosach już czułeś różnice. Ahh ten STP

 

Oj tam nie przesadzaj :) to było moje "odczucie" hehe. Fakt faktem kilka km od tego czasu przejechałem (około 200) na tym cudownym środku i jest lepiej niż przed wlaniem. Nie wiem co to mi wyczyściło ale poniżej 10oC, przy odpalaniu na zimnym silniku słyszałem głośno, za głośno nawet, pompę paliwa. Teraz jest oki. Tak jak pisałem wcześniej silnik pracuje ciszej i równiej, rozruch łatwiejszy. Co do spalania róznicy nie widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dzis zalalem na pelny bak formule do czyszczenia wtryskiwaczy bylem pewien ze to jest formula do diesela bo byla czarna buteleczka jednak okazalo sie ze to formula do silnika benzynowego!! Martwie sie teraz ze to moze zaszkodzic silnikowi jak myslicie,mial ktos juz taki przypadek??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Martwie sie teraz ze to moze zaszkodzic silnikowi jak myslicie,mial ktos juz taki przypadek??
Nic się nie stanie, spoko ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zalac STP bo polecil mi to kuzyn ktory jezdzi w angli fordem mondeo z 2006 r. (dieslem) po zalaniu jakiegos specyfiku wlasnie tego typu jak stp w angli bardzo sie cieszyl bo fordzikowi sie bardzo poprawilo, potem za jakies dwa tygodnie zjechal do polski i tu z 2 miesiace juz jezdzi i mowi ze jest coraz gorzej z wozem bo mamy takie beznadziejne paliwo a tankuje tylko na bp jeszcze jakas niby lepsza ON, i tu moje pytanie jak myslicie czy to faktycznie wina paliwa czy moze ten specyfik tak mu zadzialal ze polepszylo sie tylko na troche a potem robi sie tylko gorzej, i przy okazji gdzie byscie polecali tankowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zalałem stp bo mi bipy na trzech pompowtryskach podchodziły na 20 i z tego co zauważyłem to poprawiło się od 5 do 11 punktów na ostatnim miałem 20 a mam 9 co do spalania to bez zmian zauwazyłem że przestał mi dymić rano (zawsze widziałem dym przez 5 sekund teraz go nie ma)

ps. tankuje tylko bp ultmiate czasem verve na orlenie a mimo to przez niecałe dwa lata bipy pompek pogorszyły się dwukrotnie z niezłych na średnie niestety

Edytowane przez rafal28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W wątku jest napisane że przed użyciem preparatu STP zaleca się wymianę filtra paliwa.

 

Może się mylę ale skoro ten preparat czyści także syf z przewodów paliwowych, pewnie ze zbiornika trochę też to czy ten cały szmelc nie osadzi się na nowiuteńkim filtrze paliwa ?

 

Nie powinno być tak że wlewamy STP, wyjeżdżamy cały zbiornik i dopiero po tym wymieniamy filtr paliwa na nowy ?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wtedy cały roztopiony syf leci do wtrysków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatrzymał"by" się na starym filtrze.

 

To "by" nie napisałem przypadkowo, ponieważ zadzwoniłem do firmy STP i na pytanie jak to jest z tym filtrem to Pan odpowiedział mi że nie ma znaczenia, ponieważ preparat nie czyści przewodów paliwowych lecz działa dopiero we wtryskiwaczach i w komorze spalania - wspominał coś o cząsteczkach węgla.

 

Powiedział, że ma zaleceń co do wymiany filtra paliwa przy stosowaniu tego preparatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem bo wymieniłem filtr przy wlaniu stp ale od tego czasu przestał całkowicie dymić czy to rano czy jak nagrzany a wcześniej dymił mi nawet jak był nagrzany po 10 minutach zapalam silnik i znów dymek teraz nic nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj zmienilem filtr wiec za tydzien profilaktycznie zaleje STP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też używałem tego preparatu STP i również jestem zadowolony. Jak już jesteśmy przy preparatach czyszczących nasze silniczki to mam pytanie: czy używał ktoś z was Panowie takiego psikaczu http://moto.allegro.pl/naprawa-egr-turbo-diesel-tdi-tdci-dci-turbina-vnt-i1299916276.html ? Czy to coś pomaga czy może wręcz przeciwnie? Czy to bezpiecznie tak psiknąć w turbo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak jak kolega wyżej, bezpieczne tak psiknąć w turbo ten preperat ?? Bo to by było dobre gdyby czyściło nam turbawki bez jej rozkręcania :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

było kiedyś na forum, a nawet chyba w tym temacie - tyle, że gość wd chyba prysną

 

 

 

później silnik wymieniał :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

było, wd się zapalił w komorze i silnik rozkręcił się jak bolid F1 :debil:debil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No po WD40 to się nie dziwie, że silnik może paść. Wydaje mi się natomiast że ten preparat jest na innej bazie. Tu jest filmik jak gość zapodaje to do forda

na końcu filmiku widać jaki syf wylatuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy słyszeliście może o produktach firmy BG Products?

Mają to samo zastosowanie co STP, m. in. do czyszczenia układu paliwowego i silników diesla. Mam zamiar sobie przeczyscic autko i zastanawiam sie które płyny użyć.

Z góry dzieki za podpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalałem LIQUI MOLY SPULUNG do swojego AVF profilaktycznie.

Wnioski:

- poprawa w gr 013 i 023 (było dobrze, jest lepiej)

 

- brak dymienia przy porannym rozruchu

- lepsza kultura pracy - odczucia subiektywne;

Zastosowanie preparatu za ok. 50 zł negatywnych skutków nie przyniosło.

Każdy zrobi jak uważa

Pozdrowił

gr 013 018 023.xls

11112010 gr013 023.xls

Edytowane przez darek11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie, np jak zaleje sobie 20 litrów ropy i np wleje 1/3 stp, potem gdy wyjezdze to paliwko ile sie da wleje znów 1/3 stp i tak jeszcze raz to możliwym do przyjecia jest takie rozwiazanie? czy poprzez taki podział niezwiekszy sie w pewnym momencie w okreslonej ilosci paliwa steżenie preparatu? mi sie zdaje ze dopuszczalnym jest takie rozwiazanie co wy na to?:) pisze poniewaz szkoda mi topic 300zł w paliwo za jednym zamachem zwłaszcza ze studiuje;p wiec kazdy rozumie dlaczego tak nie inaczej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności