Skocz do zawartości
longboy

Wszystko o katalizatorze ....

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Koledzy co myślicie o czymś takim?

http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-passat-1-8-20v-i2470503670.html

 

Mam juz najechane prawie 300 tys z czego 100tys na LPG i chcialbym sie pozbyc katalizatora bo mam wrażenie ze auto robi sie co raz słabsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Koledzy co myślicie o czymś takim?

http://allegro.pl/katalizator-zamien...470503670.html

 

proponuje taką wersję ze względu na to ze przy przeglądzie diagnosta nie będzie się czepiał ponieważ wygląda jak katalizator a nie jak kawałek rurki http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-passat-1-8-20v-i2502383413.html

 

..sam mam coś w tym stylu zamontowane w dodatku w środku jest zrobiona zwężka Venturiego z perforowanej rury, co ponoć ma jakieś znaczenie przy turbinie (stawia opór mniej więcej jak katalizator)

Edytowane przez kserkses

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
proponuje taką wersję ze względu na to ze przy przeglądzie diagnosta nie będzie się czepiał ponieważ wygląda jak katalizator a nie jak kawałek rurki http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-passat-1-8-20v-i2502383413.html

 

..sam mam coś w tym stylu zamontowane w dodatku w środku jest zrobiona zwężka Venturiego z perforowanej rury, co ponoć ma jakieś znaczenie przy turbinie (stawia opór mniej więcej jak katalizator)

 

 

 

 

Kupiłem taki sam zamiennik katalizatora, i po roku czasu uzytkowania peknal od spodu wzdluz i jest do wymiany nie polecam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem taki sam zamiennik katalizatora, i po roku czasu uzytkowania peknal od spodu wzdluz i jest do wymiany nie polecam!

 

mój jeździ od października średnio 3500- 4500 km miesięcznie i jest oki, może trafiłeś na jakiś niedorobiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój jeździ od października średnio 3500- 4500 km miesięcznie i jest oki, może trafiłeś na jakiś niedorobiony.

 

Możliwe możliwe, ale sprawa zalatwiona jednak dziala te 18miesiecy gwarancji, zreklamowalem kata no i Pan przyslal mi nowego w poniedzialek montuje i mam nadzieje ze ten bedzie spoko :) pozd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat, mam pytanko, to jak jest wreszcie w tym 1.8T AWT?? Nie wiem co mam robić, ponieważ mam błąd katalizatora, jak to jest z tymi zamiennikami? największy problem w tym, że są tu 2 sondy boję się, że nadal będzie mi check engine wywalał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wtrącę cos od siebie. czytałem kilka stron postów i potem się zaczęła jakaś kłotnia i wątek sie stracił ;)

Ja u siebie zamontowałem takie coś

 

http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i2473705802.html

 

auto lepiej sie zbiera z dołu. jest żwawsze. najwygodniej było odkręcić wydech od turbo i te śruby co są na łączeniu rur miej więcej w połowie auta i sobie wszytko na stole ładnie wymienić i założyć ;) Katalizator się sprzedaje na giełdzie w Gliwicach - dają 200zł także akcja niemal bez kosztowa ;)

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak tyle że masz silnik Diesela masz dwie sondy? Tym bardziej, że w dowodzie mam wbity KAT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik AFN 1.9 tdi. nie mialem jeszcze problemów (odpukać) na przeglądzie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kojot , druga sonde zamontuj na tulejce ;) i bedzie działac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kojot , druga sonde zamontuj na tulejce ;) i bedzie działac :)

Mam na tulejce kasuje blad raz 3000km' a nie jak wczesniej co 300. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam na tulejce kasuje blad raz 3000km' a nie jak wczesniej co 300. :-)

 

u mnie rozwiązaniem okazała się dopiero interwencja tunera i już błąd nie wyskakuje, choć sonda była na tulejce to i tak błąd wyskakiwał i to szybko przy statycznej jeździe co dziwne przy dynamicznej jeździe błędu nie było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mi wywala błąd 16804 i właśnie zastanawiam się co zrobić i skąd taką tulejkę dorwać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja w swoim 1,9 TDi AVB właśnie wyciąłem katalizator bo miałem brzęczenie na niskich obrotach. Okazało się, że brzęczał łącznik elastyczny przed katalizatorem, bo prawie się rozleciał jak zacząłem grzebać ;) Stara rura powędrowała w prowizoryczny uchwyt i zamiast kata mam teraz coś takiego:

2012-08-11-872 2.jpg

Ciężko się spawało, bo rura pokryta aluminium, czy jakimś innych gównem. Dużo też pomogłaby giętarka. Ja nie miałem i bawiłem się w metaloplastykę ;)

Co do zmian - nie brzęczy, delikatnie słychać turbo i od wolnych nieznacznie lepiej się zbiera.

Najważniejsze to jak już ktoś się bawi w wycinanie kata to koniecznie nowy łącznik elastyczny!

 

Po przejechaniu 5 km zatrzymałem się żeby zajrzeć pod maskę bo coś mi śmierdziało. Kolana się ugięły jak zobaczyłem delikatny dym z turbo... Wypalały się wszystkie WD40 i inne smary. Po 100 km wszystko ok ;) Zobaczymy co czas pokaże.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dawno temu wycinałem kata...., ostatnie kilka dni bawiłem się z termoizolacją wydechu...

na turbinke poszedł kocyk zrobiony z kawałka koca gasniczego a na reszte układu wydech. (aż do pierwszego tłumika) zuzyłem z ponad 20 metrów tasmy/ bandaża szklanego termoizolacyjnego 5cmx2mm...(szer. x gr.)

efekty? wyraznie chłodniej pod machą, ciszej no i jakby lepiej reagowała turbina z dołu,i wogóle pompuje wyraznie szybciej, ciśnienie skacze na manometrze momentalnie, przejechałem własnie ponad tysiąc km i wszystko ok, średnia na kompie 6,2l/100 z kofrem na dachu, 5 osob na pokładzie i w bagazniku pełno klamotów...jazda po autobahnie i po czeskich "górkach", oczywiscie bez żyłowania.. a zawalidrogą też nie byłem... :-)

 

minusy? spaliny wylatujace z "dwu rurki" są wyraznie znacznie cieplejsze niz dawniej...... :-)

 

teraz jeszcze musze pomyslec jakby opatulic kolektor wydechowy (i czym?) bo nijak nie da się go fajnie poowijac.....hmm kocyk?

sorki, moze nie na temat kata ale jak juz ktos się bawi w poprawianie wydechu to czemu nie iść za ciosem?....!

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z zamiennikami katalizatorów, jakiś czas temu wywaliłem kata i wstawilem przelot niestety takie rozwiązanie nie do końca mnie satysfakcjonuje bo spaliny koszmarnie śmierdzą. szczególnie że parkuję na parkingu podziemnym i po tym jak zaparkuję strach otworzyć drzwi i wyjść z auta :(

 

Chodzi mi na przykład o coś takiego:

 

http://allegro.pl/katalizator-audi-a4-a6-vw-passat-1-9-diesel-nowy-i2539847519.html

Edytowane przez rogerm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. jest tu jakiś szpec od katalizatorów bo nie chce byc wyrolowany z cena za katy bo bede wycinal swoje i na handel tylko ze w skupach to chca fotki zeby wiedziec czy w srodku jest ceramiczny czy metalowy... powie mi ktos tak na prawde jak jest z katami przy moim silniku? i ile taki jeden kat moze byc warty? orientuje sie ktos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w "Klinice Tłumika" w Płocku. Pytałem się jak to jest z katami w 1.8T AWT koleś mi powiedział, że przy tych silnikach nie powinno się wycinać katalizatora ponieważ gdy się mocniej walnie w pedał to fabryczny wydech tego nie wytrzyma i go ch*j strzeli. Powiedział, że strumienica też nie zda egzaminu tylko sama wymiana katalizatora. Stwierdził, że zamiennik (700zł) i że to od instalacji gazowej tyle, że gdy kupiłem auto to posiadało ono dopiero miesiąc gaz teraz łącznie ma gaz pół roku i powiedział, że gaz wypala wkład katalizatora. Stąd nasuwają mi się pytania: Czy mógł się ten kat szybko tak wypalić? Jaki on posiada wkład stalowy, czy platyna? (gościu stwierdził, że stalowy ale sądzę, że chciał mnie w kulki załadować. Co mam w takim przypadku robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki on posiada wkład stalowy, czy platyna? (gościu stwierdził, że stalowy ale sądzę, że chciał mnie w kulki załadować

 

tak wkład jest metalowy nie ma ceramiki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czy ten kat który pokazałem wyżej spowoduje że będzie mniej jeb.ło z wydechu :)

 

Z tym wydechem to też prawda, po wywaleniu kata środkowy tłumik poszedł się walić, coś w nim rzęzi :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności