1robert Zgłoś #81 Napisano 27 Sierpnia 2010 kompresor pracuje by osuszać powietrze na parowniku może żle odczytałeś błąd i masz uwalony silnik od klapy sterowania nagrzewnicy.. jak zmieniasz temp na panelu na wyższą z najniższej powinieneś słyszeć takie dziwne chrupanie/tykanie - to praca silnika nastawnika nagrzewnicy - jak nie słychać to raczej bym obstawiał ten silniczek. jak masz mozliwość to zobacz u kogoś jak to działa na bidę można wsadzić głowę w nogi pasażera - tam jest ten silniczek - da się odkręcić cięgno i spróbować ręcznie po sterować klapą i zobaczyć co się dzieje - tylko by coś tam odkręcić trzeba dośc mocno chcieć bo dość to nie wygodne. moim skromnym zdaniem to klapa spiętrzająca to jest ta pod filtrem przeciwpyłkowym ale nigdy się głęboko nie zastanawiałem nad tym.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sarmik Zgłoś #82 Napisano 27 Sierpnia 2010 (edytowane) Ok. w tym momencie otwarcie przyznaję, że wszystkie klapy, klapki mi się deliktanie mówiąc popier&^#$^; Błąd odczytany z panelu: 413 1; Jak przeszkadza zmień sterownik na taki z przyciskiem ECON lub zrób pstryczek do sprzęgła sprężarki Rozważam Jednak powstrzymuje mnie przed tym prak pewności, że będzie to działać jak należy; Zapomniałbym - po jednej z osatniej ulew zauważyłem, że kapie woda po prawej stronie (mnie więcej w lini prostej pod filrem przeciwpyłkowym); zastanwiam się, czy jest możliwe przelanie się w tamtym miejscu wody i n ile to może mieć w tym wypadku znaczenie... ? Dzięki i pozdrawiam Edytowane 27 Sierpnia 2010 przez Sarmik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #83 Napisano 28 Sierpnia 2010 Są 3 klapy sterowane elektrycznie: Klapa po filtrem - klapa stabilizacji ciśnienia atmosferycznego Klapa spiętrzająca -inaczej klapa główna - rozdziela nadmuch na kratki/nogi/szybę Klapa regulacji temperatury - reguluje temperaturę. Reszta to klapki sterowane pneumatycznie i nie są diagnozowane 4131 to błąd klapy spiętrzającej. Klapa regulacji temp ma błąd 4122 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #84 Napisano 29 Sierpnia 2010 woda moze się tam dostać bo jest kiepskie rozwiązanie obudowy filtra przeciwpyłkowego - jak pod nią dostanie się syf to przytka taki mały przeswit pod obudową filtra i zaczyna się przesiąkać do środka.. miałem tak i widziałem taki układ w kilku paskach. trzebab tam posprzątać i git Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #85 Napisano 30 Sierpnia 2010 to w sumie nikt nie potrafi odpowiedzieć która to jest ta klapa spiętrzająca..... u mnie też wyświetla tylko ten błąd A co do drugiej sprawy mam tak: Jest ciepło---climatronik chłodzi w pewnym momencie chce podwyższyć temp i on dalej chłodzi na HI grzeje daje jeden mniej znów chłodzi.....ale w momencie zgaszenia auta i odpalenia zaczyna grzać.....wniosek jak bym dawał temp na HI przed odpaleniem to by normalnie regulował?? Jakieś koncepcje?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #86 Napisano 30 Sierpnia 2010 climatronik chłodzi w pewnym momencie chce podwyższyć temp i on dalej chłodzi na HI grzeje daje jeden mniej znów chłodzi.....ale w momencie zgaszenia auta i odpalenia zaczyna grzać.....wniosek jak bym dawał temp na HI przed odpaleniem to by normalnie regulował?? Czujnik temperatury wewnętrznej nie nagrzewa Ci się od radia? Bo objawy na to wskazują. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #87 Napisano 30 Sierpnia 2010 nie to całkowicie odpada.... sam już nie wiem....ale bede kombinował,może jakis mikrowyłącznik żeby resetować climatronic.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #88 Napisano 29 Września 2011 Przebrnąłem przez cały wątek i szczerze mówiąc niezły bałagan w nim jest, na czele z błędami w VW Touranie Mój problem jest taki, że climatronic zaczął ostatnio słabo grzać. Błąd jedyny jaki jest, to 4131. Strasznie mi się posypało z kratek tą badziewną gąbką z klapki. Więc to postaram się naprawić w pierwszej kolejności. Błędu czujnika nie ma. Druga sprawa to brak nawiewu na nogi. Nie chcę już robić OT tutaj, ale w tym wątku jest opis z fotami całego climatronica. Czy dobrze rozumiem, że za rozdzielanie nadmuchu odpowiadają dwie rzeczy? silniczek i jakaś klapka o numerze chyba 5 na zdjęciach? Która w końcu klapka jest w nagrzewnicy, bo już się pogubiłem w tym wszystkim. Dla szybszego odnalezienia zdjęć: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=246077&postcount=33 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #89 Napisano 30 Września 2011 Która w końcu klapka jest w nagrzewnicy, bo już się pogubiłem w tym wszystkim. Jeśli chodzi Ci o klapkę ciepło/zimno, to samej klapki nie widać, ale silniczek nr.2 jest właśnie od niej. Czy dobrze rozumiem, że za rozdzielanie nadmuchu odpowiadają dwie rzeczy? silniczek i jakaś klapka o numerze chyba 5 na zdjęciach? Silniczek nr.3 który steruje klapką nr.4. Klapka odpowiada za rozdzielenie nadmuchu na kratki, lub na szybę/nogi. Szyba/nogi rozdzielana jest natomiast klapką, której też nie widać, ale steruje nią siłownik podciśnieniowy nr.7. Siłownik podciśnieniowy jest sterowany rozdzielaczem o numerze 8. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #90 Napisano 30 Września 2011 Super, dzięki za pomoc :dobrze punkt oczywiście poleciał do Ciebie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #91 Napisano 27 Grudnia 2011 Witam Czy mógłby się ktoś podzielić wiedzą jak się dostać do silniczka V68? Ogrzewanie mam w pozycji na maxa i ciężko się z tym jeździ. Aby się tam dostać trzeba od strony pasażera pod nogami zajrzeć i odsunąć piankę. Niestety aby odsunąć piankę bez porwania wypadało by zdemontować kanał powietrzny dmuchający na nogi pasażera. Jak zdemontować ten kanał? Ewentualnie czy jest inny sposób aby się dobrać do tego silniczka? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #92 Napisano 27 Grudnia 2011 Jak zdemontować ten kanał? Jak dobrze pamiętam to ten kanał wyciąga/odkręca się, chyba trzeba wyjąć to tego tunel środkowy Ewentualnie czy jest inny sposób aby się dobrać do tego silniczka? Wyjąć całą nagrzewnicę.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrozka114 Zgłoś #93 Napisano 27 Grudnia 2011 Witam ja mam u siebie taki problem z klimą manualna w moim passku b4 latem klima się załączała (nie była pełna) a już tak jak temperatura była 12stopni to nie chciała się załączyć sprawdzałem czy dochodzi napięcie do sprężarki ale brak tak jak patrząc po skrzynce bezpieczników niby mi brakuje przekaźnika 94(po schemacie przekaźników) i takie moje pytanie czy macie ten przekaźnik z taką klima czyli manualną czy jest za mało odczynika w układzie klimy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #94 Napisano 27 Grudnia 2011 moje pytanie czy macie ten przekaźnik z taką klima czyli manualną Przekaźnik musi być, steruje on wentylatorami na chłodnicy podczas pracy klimatyzacji. Zatem sadze że kima Ci działała ale wentylator na chłodnicy nawet nie drgnął. Nad cisnieniem w układzie czuwa presostat nawet przy dość niskim ciśnieniu pozwoli on właczyć kompresor, delikatny wpływ na ciśnienie w układzie ma temp. otoczenia czyli przy temp. 30 stopni będzie ono wyższe niż przy np. 15stopniach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sonic B4 Zgłoś #95 Napisano 28 Grudnia 2011 Ja w skrzynce nie mam takiego przekaźnika no chyba że są z tyłu schowane ale teraz nie mam możliwości sprawdzenia, nawet przy 12 stopniach jak włączysz klimę to na słuch poznasz po obrotach silnika czy się załącza sprężarka swoje obciążenie ma, może broi sam czujnik temperatury bo klima ma taką blokadę że jak spadnie temp. chyba poniżej 5 stopni to się nie włączy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrozka114 Zgłoś #96 Napisano 28 Grudnia 2011 To tak było widać po obrotach ze ma ciężej i było słychać takie kliknięcie na sprężarce. a później to się skończyło. Na to wygląda ze będę musiała zakupić ten przekaźnik 94 i sprawdzić czujnik temperatury. Może macie jeszcze jakieś sugestie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sonic B4 Zgłoś #97 Napisano 28 Grudnia 2011 czyli klima działa i czujnik też musi być ok w takim razie musisz mieć coś z wentylatorami bo sobie dzisiaj włączyłem i się kręciły Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #98 Napisano 28 Grudnia 2011 bo sobie dzisiaj włączyłem i się kręciły Zatem w B4 ten przekaźnik jest niepotrzebny (struje wentylatorami ustrojstwo pod maską). Wentylatory na chłodnicy załączaja sie nawet gdy temp.nie pozwala właczyć kompresora jak i gdy czynnika jest za mało. Stawiam zatem na zbyt małe ciśnienie freonu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrozka114 Zgłoś #99 Napisano 28 Grudnia 2011 (edytowane) Czyli jak uzupełnię freon w układnie to powinno wszystko działać i napięcie na kostce od sprężarki powinno powrócić. Bo na tym ustrojstwie co steruje wentylatorami jest napięcie Edytowane 28 Grudnia 2011 przez wrozka114 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #100 Napisano 29 Grudnia 2011 tak powinno działać jeśli masz za mało. Presostat nie pozwala włączyć kompresora jeśli ciśnienie jest po niżej wartości minimalnej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach