Skocz do zawartości
lukasfenix

[Climatronic] Brak ogrzewania.

Rekomendowane odpowiedzi

A jak czym jest napędzana instalacja pneumatyczna od klimatronika?

Czy tam jest podciśnienie? Co jest źródłem tego podciśnienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vacu pompą w dieslu, podciśnieniem z kolektora w benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki problem, że panel climatronic-a steruje tylko dmuchawą. Na wyświetlaczu wszystko ładnie się wyświetla, ale reaguje tylko dmuchawa. Reszta nie działa.

W autoteście wyskakuje błąd 021A, ktory sam w sobie niewiele mowi. VAG mowi to samo, odczytuje błędy a dalej z climatronikiem łączyć się nie chce.

Rozebrałem poł kokpitu, wydłubałem silniczek od regulacji temperatury i okazało się, że jest w pełni sprawny.

Jest on wpięty bezpośrednio w panel to myślałem, że panel padł.

Założony nowy panel i dalej tak samo.

Potrzebuję rozpiskę pinow panela climatronic-a z funkcją ECON lub informację przynajmniej na ktore piny idzie zasilanie.

 

 

Znalazłem rozpiskę. Wklejam dla potomnych bo niełatwo go znaleźć.

Pytanie pozostaje aktualne.

climatronik passat b4.pdf

Edytowane przez kzarczyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,niewiem czy tylko u mnie ale nieoge odtworzyc zadnych zdjec,gdzies znikły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

climatronik passat b3 92 rok nowsza wiazka z 2 przekazikami na grodzi silnika . mam pare pytan

 

wiec zaczynam:

1. z T28a/11 ma isc do W/1 bezposrednio czy cos jest jeszcze pod drodze?? i co to TV13??

2. z T28a/8 ma isć bezpośrednio do L/5. mam go ucietego

3. T10/3 idzie do pojedyczczej kostki czy ona ma isc do D/9?? przedzwonilem go i ma on polacznie jeszcze z kostka N a dokladnie N4 w rozdzielce, idzie jeszcze do czujnika na wezu klimatyzacji, i przekaznika tego obok 153 czy ten drugi to zwykly 53 pytam bo nic na nim nie pisze jest starty. i co to za kwadraciki w ktorych sa cyferki np 66, 33, itp??

4. z rozdzielki N3 gdzie on idzie bo na schemacie nie widze i co oznacza to na koncu 72 w kwadracie??

5. T28a/2 idzie do N/5 i jeszcze do czujnika na wezu czy tak ma isc?

6. N/2 gdzie on idzie??

7. T28a/13 przewód fioletowy, jego nie podlaczac ma byc luzny bo to do skrzyni automatycznej??

8. T8e/4 konczy sie w kwadracie 63 gdzie to ma isc

9. z czujnika temperatury plynu ( 4pin) idzie do T8e/6i do zoltej kostki 2 pinowej tu kastka niepodlaczona co z nia??

10.przekaznik 153, czujnik na wezu klimy i zolta kostka 2pin jeden z nich i nie wiem co z ta kostka w pkt 9 to ta sama kostka

11 z niebieskiej kostki 2pin jeden przewod idzie do T8e/1, a drugi idzie do T8e/8 i nie wiem co z ta kostka zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. z T28a/11 ma isc do W/1 bezposrednio czy cos jest jeszcze pod drodze??

nie bezpośrednio. w1 jest wyprowadzone nad skrzynkę bezpieczników, tam wpinasz przewód zakończony pojedynczą, małą, kwadratową kostką.

i co to TV13??

VSS. rozwijać dalej??

 

z T28a/8 ma isć bezpośrednio do L/5. mam go ucietego

wyciągnij z jakiejś niepotrzebnej kostki wsuwkę, dolutuj do uciętego i wsuń bezpośrednio w L5.

3. T10/3 idzie do pojedyczczej kostki czy ona ma isc do D/9??

z d/9 powinno być wyprowadzenie nad skrzynkę bezpieczników. + po kluczyku

T28a/2 idzie do N/5 i jeszcze do czujnika na wezu czy tak ma isc?

raczej tak.

6. N/2 gdzie on idzie??

idzie pewnie na wiatrak chłodnicy ale dokładnie nie wiem bo niemiecki u mnie leży.

 

reszta później bo muszę na uczelnię ;)

 

EDYTKA:

 

T28a/13 przewód fioletowy, jego nie podlaczac ma byc luzny bo to do skrzyni automatycznej??

normalnie jest tak jak piszesz. ale ja wykorzystałem go podając przez dodatkowy włącznik masę. podanie masy na ten przewód powoduje rozłączenie sprzęgła kompresora = ECON.

T8e/4 konczy sie w kwadracie 63 gdzie to ma isc

szukaj takiego samego kwadraciku z nr 63. po prostu nie było miejsca na rysowanie linii. u mnie na schemacie idzie do J270 czyli do przekaźnika 153.

 

9. z czujnika temperatury plynu ( 4pin) idzie do T8e/6i do zoltej kostki 2 pinowej tu kastka niepodlaczona co z nia??

daj jakieś foto tej kostki...

11 z niebieskiej kostki 2pin jeden przewod idzie do T8e/1, a drugi idzie do T8e/8 i nie wiem co z ta kostka zrobic

jak masz silnik inny niż VR to nie ruszaj.

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
foto tez zółtej kostki

tak myślałem. tą kostkę należy wpiąć w wiązkę silnika, też w żółtą kostkę, która idzie w wiązce od ECU wchodzi w ścianę grodziową i do skrzynki bezpieczników. w wiązce silnika oprócz kostki w którą należy wpiąć Twoją kostkę idą jeszcze inne przewody zakończone białymi kostkami F/G1/G2 (to tak żeby Ci było łątwiej szukać. niestety nie wszystkie wersje miały to wyprowadzenie od ECU (albo moje się gdzieś schowało i nie mogę go zlokalizować). Nawet jak tego nie podłączysz to klima i tak będzie pracować..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja chce wipac to do golfa II i teraz mam pytania

A1/5 idzie do czujnika na chlodnicy jego odlaczyc a podpiac ten z klimy?

A1/7 idzie prawdopodobnie do klaksownow czy w passacie tez tak jest? wpiac sie w przewód

D/9 do lusterek, podgrzewanych spryskiwaczy

L/5 ciagle + idzie do lampki bagaznika

D/12 do lampki zapalniczki

D/3 idzie gdzies w kierunku silnika ale nie wiem gdzie

czy wipac sie w szystkie kable tylko ten A1/5 odlaczyc a reszta idzie podobnie jak w passacie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A1/5 idzie do czujnika na chlodnicy jego odlaczyc a podpiac ten z klimy?

tak zrób. trzeba wypiąć wiązkę przy czujniku i przy wentylatorach i zastąpić ją ta z klimy.

 

 

A1/7 idzie prawdopodobnie do klaksownow czy w passacie tez tak jest? wpiac sie w przewód

D/9 do lusterek, podgrzewanych spryskiwaczy

L/5 ciagle + idzie do lampki bagaznika

D/12 do lampki zapalniczki

tak jest też w passacie.

 

 

D/3 idzie gdzies w kierunku silnika ale nie wiem gdzie

w passacie idzie do tylnej wycieraczki.

 

pytanie, co po co Ci te wszystkie dodatkowe piny?? zmieniasz jeszcze jakieś wiązki czy co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

D/3 przeciesz jest w wiazce z klimy

nie jak klima zadziala juz nic nie bede dodawal wystarczy z elektroniki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
D/3 przeciesz jest w wiazce z klimy

a no fakt, X kontakt. ja podłączyłem pod plus po stacyjce bo nie miałem wyprowadzenia nad skrzynkę i też klima działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zwykle bez problemu sie nie obylo. czy klimatyzacja musi byc nabita by wentylator wewnetrzny chodzil?? bo nie dostaje impulsu przekznik jesli go zewre (przycisne) palcem to chodzi. co moze byc zle ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy klimatyzacja musi byc nabita by wentylator wewnetrzny chodzil??

 

Jeśli chodzi o wentylator chłodnicy, to tak.

A jeśli chodzi o dmuchawę, to nie. Powinna chodzić bez względu na to czy klima nabita, czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie trybi nie mam nawiwu kabiny :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekznik jesli go zewre (przycisne) palcem to chodzi. co moze byc zle ???

 

To może najpierw wymień przekaźnik , co? :fajny Skoro sam się nie zwiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zwiera bo nie dostaje napiecia. tam sa dwie zwykle cewki jedna od wentylatorow przednich druga od kabiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie zwiera bo nie dostaje napiecia. tam sa dwie zwykle cewki jedna od wentylatorow przednich druga od kabiny

wyciągnij i sprawdź na ostro czy zwiera. skoro piszesz że jak przyciśniesz palcem i zaczyna działać to znaczy że coś z przekaźnikiem nie tak a nie z napięciem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak pewny nie jesteś, to sprawdź , czy na przewodzie sterującym jest zasilanie. Jeśli jest, to wina przekaźnika ewidentna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o to wlasnie chodzi ze z jednostki sterujacej nie wychodzi zadne napiecie do przekaznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności