tomanimi Zgłoś #41 Napisano 28 Czerwca 2008 maluch czy decydując się na wymianę silnika V70 miałeś takie komunikaty o błędach ? Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl Part No: 3B1 907 044 K Component: CLIMATRONIC B5GP 0010 Coding: 17000 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 35-10 - - - Intermittent 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 35-10 - - - Intermittent Poza V70 jak widać jakiś problem jest z innym silnikiem V85. Pytanie zasadnicze - kody błędu wskazują na sporadyczne występowanie błędów - klima niby działa, czy warto zatem naprawiać to ? Jeżeli naprawa to jakiego wydatku należy się mniej więcej spodziewać ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasfenix Zgłoś #42 Napisano 29 Lipca 2008 Ku przestrodze: Panowie jeśli macie wciąż problemy ze swoim silniczkiem V70 to lepiej zajrzycie do niego czy w nim nic się nie dzieje i ewentualnie odepnijcie go. Ja zwlekałem z wymianą- przerażający koszt za byle pierdółkę, ale jak dobrałem się do jego środka to przeżyłem szok. W efekcie przepalonych ścieżek, z silniczka szedł dym którego nie zauważyłem wcześnij (wykryłem go dopiero po wykręceniu silniczka od nagrzewnicy i przyjrzeniu się jego objawom), a płytka się wprost smażyła. :620:Lepiej go sprawdzić bo w ekstremalnych sytuacjach mogłoby dojść do pożaru. Zamieszczam kilka fotek po rozbiorce V70: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość coolio78 Zgłoś #43 Napisano 3 Sierpnia 2008 Witam Mam następujący problem. Jeden z silniczków z klimatyzacji czasami się zacinał podczas pracy więc go wymontowałem i wyczyściłem (dolny silniczek od strony kierowcy) nie jestem pewien, ale to jest chyba silniczek klapy regulacji temperatury. Przed odłączeniem nastawiłem na stronę kierowcy temp. 28 stopni, aby silniczek ustawił się w pozycji, w której łatwo mogłem go rozsprzęglić z klapą którą sterował. Potem odłączyłem akumulator i wymontowałem silniczek. Po wyczyszczeniu przykręciłem z powrotem silniczek na swoje miejsce klapę, którą sterował ręcznie ustawiłem tak aby jej ustawienie pasowało do obecnego położenia silniczka (zresztą inaczej się chyba nie da). Po podłączeniu akumulatora odpaliłem autko i zrobiłem jazdę testową. Silniczek już się nie przycinał tylko wystąpił inny problem - jak włączyłem klimatyzację to po ustawieniu zadanej temperatury obie strony chłodziły prawidłowo, natomiast po wyłączeniu klimy nastawiłem na obie strony 29 stopni. Lewa strona grzała na maxa, natomiast po prawej stronie leci zimne powietrze. Co się stało - przecież prawej strony nie ruszałem. Wiem, że to forum Passata, ale może któryś z kolegów mógłby mi pomóc. Z góry bardzo dziękuję za wszystkie sugestie. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pcs Zgłoś #44 Napisano 4 Sierpnia 2008 Sprawdz ile masz płynu chłodzącego jak jest go za mało to nie będzie grzania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość coolio78 Zgłoś #45 Napisano 9 Sierpnia 2008 Poziom płynu jest oki. Ogrzewanie jest, ale tylko po lewej stronie samochodu. Podejrzewam, że to coś z elektroniką się poprzestawiało po odłączeniu zasilania, ale tego nie jestem pewien, dlatego szukam pomocy. Zrobiłem test climatronica (przycisck Econ + obieg zamknięty) i wywaliło mi takie błędy: 711 004 712 004 2c6 004 4f9 084 Zrobiłem reset błędów i został teraz tylko jeden: 4f9 084 Co on oznacza i czy może to być źródłem mojego problemu tzn. że od strony kierowcy przy nastawie 29 stopni leci ciepłe powietrze a przy takiej samej nastawie od strony pasażera leci zimne powietrze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasfenix Zgłoś #46 Napisano 19 Września 2008 Problem silniczka V70 mam już za sobą. Kupiłem nowy w Autocentrum w Kielcach. Koszt takiej zabawy to 398,79 zł. Ale co zrobić skoro nie było na szrotach. O dziwo w ASO był tańszy o 50zł niż w zwykłych sklepach motoryzacyjnych. Problem rozwiązany, dziękuje Wszystkim za fachową pomoc bez której nie ogarnął bym tego tematu.Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #47 Napisano 11 Czerwca 2009 czy aby wymienic nagrzewnice to trzeba spuszczac gaz z klimy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #48 Napisano 11 Czerwca 2009 Tak. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #49 Napisano 11 Czerwca 2009 (edytowane) to zes mnie pocieszyl:) Myslałem ze nie trzeba czynnika z klimy wypuszczac zeby wymiennik ciepla wymienic Dzis mi dymek z nawiewów polecial o zapachu borygo:D hehe no i bedzie do wymiany nagrzewnica:D a juz sie zapowiadala bo podejrzewalem ze zapchana a nie da sie czasem na pol rozpiac calej obudowy nagrzewnicy i parownik klimy zostaje po prawej stronie a wymiennik ciepla po lewej Edytowane 11 Czerwca 2009 przez uszek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #50 Napisano 16 Października 2009 (edytowane) witam mam identyczny problem wymienialem w lecie nagrzewnice i teraz slabo grzeje silniczek na dole reaguje bo jak odslonilem pod climatronikiem gabke to widac ze ciegno do przesuwania klapy zimne cieple reaguje weze niby oba cieple ktore wychodza z nagrzewnicy ale nie wiem czy czasem nie nagrzewa sie od wezy od parownika i plyn nie idzie przez parownik a nagrzewnica zapowietrzona. Sam juz nie wiem jak i co mam sprawdzic, w tamtym tyg wyciagalem nagrzewnice jeszcze raz pozmienialem gabki w klapkach i dalej to samo i nie mam pomysłu juz jutro rano wezme pozagniatam weze zeby parownik odciac od obiegu i sprobuje odpowietrzyc nagrzewnice, pompka obiegu wody jest sprawna ---------- Post added at 22:02 ---------- Previous post was at 21:48 ---------- dodam ze korek tez jest zmieniony na nowy orginalny climatronic nie podaje bledów poza brakiem czynnika ale to inna sprawa Edytowane 16 Października 2009 przez uszek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #51 Napisano 17 Października 2009 dzis odpowietrzylem dobrze nagrzewnice i dalej to samo leci letnie powietrze moze to byc wina nagrzewnicy ze slabo grzeje? kupiona byla za ok 40 zl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #52 Napisano 17 Października 2009 Próbowałeś odłączyć parownik? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #53 Napisano 17 Października 2009 sprzegielko od sprezarki odlaczone (poza tym nie ma czynnika) mam wrazenie ze nagrzewnica nie ejst w stanie nagrzac powietrza gdy jest na auto leci ledwo cieple a gdy dam na 2 kreski wentylatora i nawiew głowny i nogi to wtedy leci cieple ale sam nie wiem moze ta nagrzewnica to badziew i dlatego tak do tego wiem ze klapka od obiegu wewnetrznego nie dziala bo ulamany jest plastik do sterowania ale wczesniej tez tak bylo i auto grzalo przed wymiana nagrzewnicy a po juz nie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #54 Napisano 17 Października 2009 Nie chciałbym Cie stresować ale z tą wadliwą nagrzewnicą możesz mieć rację, jeśli jednak oba węże od niej maja taką samą temp. to stawiałbym na źle działającą klapę ciepło-zimno, rozbebesz co się da i organoleptycznie zagrzej silnik i sprawdź działanie klap jak i jaka powierzchnia grzeje nagrzewnica, i pytanie na koniec, płukałeś układ jakimś cudownym środkiem? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #55 Napisano 17 Października 2009 uklad niczym nie byl plukany nigdy w zyciu(moim), zalalny g12, wczesniej przez 2 miesiace woda destylowana a co do wezy od nagrzewnicy to oba sa cieplutke tak samo wrecz gorace klapka zimno cieple dziala prawidlowo nawet jak recznie(od dolu jak zdejme wodzic z silniczka i zamykam) zamykam klapke to nie robi to wielkiej roznicy dalej leci lekko cieple powietrze. a w tamten weekend wyjmowalem cala nagrzewnice bo myslalem ze to klapka i nie ma na niej gabki wiec powklejalem nowa gabke(folie do paneli) i dalej to samo mi to wyglada ze bede musial nowa dobra jakas kupic nagrzewnice bo po prosu slabo oddaje cieplo dodam ze samochod lapie temp bez problemu na vagu tyle co na tablicy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #56 Napisano 17 Października 2009 A z głupa strzelę, zimne dmucha Ci bez problemu, piszę tak bo może ta klapa nad wentylatorem (wężyk pod dolnym schowkiem-widoczna też przez wlot-filtr kabinowy)jest cały czas zamknięta i dławi ci obieg powietrza. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #57 Napisano 17 Października 2009 ta klapka ktora steruje obieg wewnetrzny i wewnetrzny nie dziala tzn ulamany jest uchwyt trzymajacy klapke(silniczek dziala) i wieje zimne powietrze z zewnatrz juz od 2 lat:) ale wczesniej to nie mialo znaczenia i grzalo a klapka wyzej sterowana jest w zaleznosci od predkosci z tego co wyczytalem i raczej tez dziala na postoju jest otwarta z zimnym powietrzem nie ma problemu leci caly czas:P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #58 Napisano 31 Października 2009 No i wyszlo szydlo z worka zamontowalem nagrzewnice valeo ponownie i jak sie okazalo ta zakupiona po 30 pare zlotych conajmniej polowe mniej zeberek miala niz ta valeo teraz goraco jak w lecie:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bima82 Zgłoś #59 Napisano 3 Listopada 2009 Mam pytanie czy nagrzewnica w klimatroniku passat 2.0 2E 91r. posiada jakis zawor bo niewiem czy nagrzewnice mam do wymiany czy jakis zaworek ja poprostu przymyka. Z góry dzięki za odp. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #60 Napisano 3 Listopada 2009 Nie ma żadnego zaworka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach