Skocz do zawartości
lukasfenix

[Climatronic] Brak ogrzewania.

Rekomendowane odpowiedzi

kompresor pracuje by osuszać powietrze na parowniku

może żle odczytałeś błąd i masz uwalony silnik od klapy sterowania nagrzewnicy.. jak zmieniasz temp na panelu na wyższą z najniższej powinieneś słyszeć takie dziwne chrupanie/tykanie - to praca silnika nastawnika nagrzewnicy - jak nie słychać to raczej bym obstawiał ten silniczek. jak masz mozliwość to zobacz u kogoś jak to działa

na bidę można wsadzić głowę w nogi pasażera - tam jest ten silniczek - da się odkręcić cięgno i spróbować ręcznie po sterować klapą i zobaczyć co się dzieje - tylko by coś tam odkręcić trzeba dośc mocno chcieć bo dość to nie wygodne.

moim skromnym zdaniem to klapa spiętrzająca to jest ta pod filtrem przeciwpyłkowym ale nigdy się głęboko nie zastanawiałem nad tym..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. w tym momencie otwarcie przyznaję, że wszystkie klapy, klapki mi się deliktanie mówiąc popier&^#$^;

 

Błąd odczytany z panelu: 413 1;

 

Jak przeszkadza zmień sterownik na taki z przyciskiem ECON lub zrób pstryczek do sprzęgła sprężarki

 

Rozważam :) Jednak powstrzymuje mnie przed tym prak pewności, że będzie to działać jak należy;

 

Zapomniałbym - po jednej z osatniej ulew zauważyłem, że kapie woda po prawej stronie (mnie więcej w lini prostej pod filrem przeciwpyłkowym); zastanwiam się, czy jest możliwe przelanie się w tamtym miejscu wody i n ile to może mieć w tym wypadku znaczenie... ?

 

Dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez Sarmik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są 3 klapy sterowane elektrycznie:

Klapa po filtrem - klapa stabilizacji ciśnienia atmosferycznego

Klapa spiętrzająca -inaczej klapa główna - rozdziela nadmuch na kratki/nogi/szybę

Klapa regulacji temperatury - reguluje temperaturę.

Reszta to klapki sterowane pneumatycznie i nie są diagnozowane

 

4131 to błąd klapy spiętrzającej. Klapa regulacji temp ma błąd 4122

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

woda moze się tam dostać bo jest kiepskie rozwiązanie obudowy filtra przeciwpyłkowego - jak pod nią dostanie się syf to przytka taki mały przeswit pod obudową filtra i zaczyna się przesiąkać do środka.. miałem tak i widziałem taki układ w kilku paskach. trzebab tam posprzątać i git

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to w sumie nikt nie potrafi odpowiedzieć która to jest ta klapa spiętrzająca..... u mnie też wyświetla tylko ten błąd

 

A co do drugiej sprawy mam tak:

Jest ciepło---climatronik chłodzi w pewnym momencie chce podwyższyć temp i on dalej chłodzi na HI grzeje daje jeden mniej znów chłodzi.....ale w momencie zgaszenia auta i odpalenia zaczyna grzać.....wniosek jak bym dawał temp na HI przed odpaleniem to by normalnie regulował??

Jakieś koncepcje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
climatronik chłodzi w pewnym momencie chce podwyższyć temp i on dalej chłodzi na HI grzeje daje jeden mniej znów chłodzi.....ale w momencie zgaszenia auta i odpalenia zaczyna grzać.....wniosek jak bym dawał temp na HI przed odpaleniem to by normalnie regulował??

Czujnik temperatury wewnętrznej nie nagrzewa Ci się od radia? Bo objawy na to wskazują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie to całkowicie odpada....

sam już nie wiem....ale bede kombinował,może jakis mikrowyłącznik żeby resetować climatronic..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebrnąłem przez cały wątek i szczerze mówiąc niezły bałagan w nim jest, na czele z błędami w VW Touranie ;)

 

Mój problem jest taki, że climatronic zaczął ostatnio słabo grzać. Błąd jedyny jaki jest, to 4131. Strasznie mi się posypało z kratek tą badziewną gąbką z klapki. Więc to postaram się naprawić w pierwszej kolejności. Błędu czujnika nie ma.

 

Druga sprawa to brak nawiewu na nogi. Nie chcę już robić OT tutaj, ale w tym wątku jest opis z fotami całego climatronica. Czy dobrze rozumiem, że za rozdzielanie nadmuchu odpowiadają dwie rzeczy? silniczek i jakaś klapka o numerze chyba 5 na zdjęciach?

 

Która w końcu klapka jest w nagrzewnicy, bo już się pogubiłem w tym wszystkim.

 

Dla szybszego odnalezienia zdjęć:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=246077&postcount=33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Która w końcu klapka jest w nagrzewnicy, bo już się pogubiłem w tym wszystkim.

 

Jeśli chodzi Ci o klapkę ciepło/zimno, to samej klapki nie widać, ale silniczek nr.2 jest właśnie od niej.

 

Czy dobrze rozumiem, że za rozdzielanie nadmuchu odpowiadają dwie rzeczy? silniczek i jakaś klapka o numerze chyba 5 na zdjęciach?

 

Silniczek nr.3 który steruje klapką nr.4.

Klapka odpowiada za rozdzielenie nadmuchu na kratki, lub na szybę/nogi.

Szyba/nogi rozdzielana jest natomiast klapką, której też nie widać, ale steruje nią siłownik podciśnieniowy nr.7.

Siłownik podciśnieniowy jest sterowany rozdzielaczem o numerze 8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za pomoc :dobrze punkt oczywiście poleciał do Ciebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy mógłby się ktoś podzielić wiedzą jak się dostać do silniczka V68?

Ogrzewanie mam w pozycji na maxa i ciężko się z tym jeździ.

Aby się tam dostać trzeba od strony pasażera pod nogami zajrzeć i odsunąć piankę. Niestety aby odsunąć piankę bez porwania wypadało by zdemontować kanał powietrzny dmuchający na nogi pasażera.

Jak zdemontować ten kanał?

Ewentualnie czy jest inny sposób aby się dobrać do tego silniczka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zdemontować ten kanał?

Jak dobrze pamiętam to ten kanał wyciąga/odkręca się, chyba trzeba wyjąć to tego tunel środkowy

Ewentualnie czy jest inny sposób aby się dobrać do tego silniczka?

Wyjąć całą nagrzewnicę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam u siebie taki problem z klimą manualna w moim passku b4 latem klima się załączała (nie była pełna) a już tak jak temperatura była 12stopni to nie chciała się załączyć sprawdzałem czy dochodzi napięcie do sprężarki ale brak tak jak patrząc po skrzynce bezpieczników niby mi brakuje przekaźnika 94(po schemacie przekaźników) i takie moje pytanie czy macie ten przekaźnik z taką klima czyli manualną czy jest za mało odczynika w układzie klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moje pytanie czy macie ten przekaźnik z taką klima czyli manualną

Przekaźnik musi być, steruje on wentylatorami na chłodnicy podczas pracy klimatyzacji.

Zatem sadze że kima Ci działała ale wentylator na chłodnicy nawet nie drgnął.

Nad cisnieniem w układzie czuwa presostat nawet przy dość niskim ciśnieniu pozwoli on właczyć kompresor, delikatny wpływ na ciśnienie w układzie ma temp. otoczenia czyli przy temp. 30 stopni będzie ono wyższe niż przy np. 15stopniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w skrzynce nie mam takiego przekaźnika no chyba że są z tyłu schowane ale teraz nie mam możliwości sprawdzenia, nawet przy 12 stopniach jak włączysz klimę to na słuch poznasz po obrotach silnika czy się załącza sprężarka swoje obciążenie ma, może broi sam czujnik temperatury bo klima ma taką blokadę że jak spadnie temp. chyba poniżej 5 stopni to się nie włączy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak było widać po obrotach ze ma ciężej i było słychać takie kliknięcie na sprężarce. a później to się skończyło. Na to wygląda ze będę musiała zakupić ten przekaźnik 94 i sprawdzić czujnik temperatury. Może macie jeszcze jakieś sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli klima działa i czujnik też musi być ok w takim razie musisz mieć coś z wentylatorami bo sobie dzisiaj włączyłem i się kręciły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo sobie dzisiaj włączyłem i się kręciły

Zatem w B4 ten przekaźnik jest niepotrzebny (struje wentylatorami ustrojstwo pod maską).

Wentylatory na chłodnicy załączaja sie nawet gdy temp.nie pozwala właczyć kompresora jak i gdy czynnika jest za mało.

Stawiam zatem na zbyt małe ciśnienie freonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak uzupełnię freon w układnie to powinno wszystko działać i napięcie na kostce od sprężarki powinno powrócić. Bo na tym ustrojstwie co steruje wentylatorami jest napięcie

Edytowane przez wrozka114

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak powinno działać jeśli masz za mało. Presostat nie pozwala włączyć kompresora jeśli ciśnienie jest po niżej wartości minimalnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności