Skocz do zawartości
Gość grubson

przydusza się i szarpie - 2,0 2E

Rekomendowane odpowiedzi

zmieniłem przepustnice na tą którą miałem w garażu (co mi zależy to chwila roboty) pochodzi z passka B4 96r. jest troszkę inna ma 2 wyjścia na TPS jedno identyczne pasowało we wtyk oryginalny a drugie nie podłączyłem niewiem do czego służy... podciśnienia są w tej samej ilości odrobinkę inaczej umiejscowione ale pasowały, odpaliłem auto wzieło od strzała, zrobiłem około 20 km na benzynie zachowywało się wzorowo i około 30km na LPG również bez problemu, zobaczę jak będzie na zimnym silniku po nocce mam nadzieje, że równie dobrze, TPS raczej działa prawidłowo bo tak jak mówisz z odłączoną wtyczką falowały wolne obroty i zamulał przy ok. 4000 obr/min, jak to nie zadziała to jak odłączę sondę lampda i bede tak chwile jeździł samochód powinien sie zachowywać normalnie?? bo auto bardzo często właśnie blokowało obroty przy 4000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to nie zadziała to jak odłączę sondę lampda i bede tak chwile jeździł samochód powinien sie zachowywać normalnie??

Ten silnik bez sondy będzie pracował jak najbardziej normalnie.....oczywiście jeśli winna wszystkiemu jest właśnie sonda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano się okaże czy zmiana TPS'u dała rezultat jak nie odepne sondę, zmienię jeszcze uszczelkę odmy bo jest pęknięta i zaklejona silikonem co do szczelności nie jestem pewny w 100%, rozbierał może ktoś odme olejową?? jak ją dokładnie wyczyścić mam drugą luzem więc mogę eksperymentować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozbierał może ktoś odme olejową??

Russcy rozbierali...ja poległem.

Jest w niej membrana............która po latach obrasta żużlem i pęka......ale nie to wpływa na rozszczelnienie dolotu tylko pękniecie plastikowej obudowy lub brak uszczelnienia przy osadzeniu w pokrywie zaworów.sam wąż od miski korbowej też ulga po latach samodestrukcji i trzeba go przerabiać lub prowizorycznie uszczelniać.

Jesli odkręcisz korek wlewu paliwa podczas pracy silnika i ten zmieni drastycznie pracę (zacznie przygasać) to odma szczelna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi mi o uszczelniacz odmy, po odkręceniu korka wlewu oleju nierówno zaczyna pracowac więc szczena, wąż przerbiany z węża od wpomagania więc szczelne a jak z kupnem nowej? jest gdzieś w sprzedaży?

 

Auto dalej wydaje mi się mułowate między 3000 4000 tys/obr powyzej tej skali dosteje kopa, czym to moze byc spowodowane?

Edytowane przez tomek_wifi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat obszerny bardzo ciekawy wiec dorzucę swoje 3 grosze.

 

Pewnie wcześniej zostało to wymienione, ale od czego zacząć: sonda i czujnik temp jesli to dobre to idziemy dalej. Auta, o których mowa są stare więc nie jeden znawca pchał tam łapy, a objawy są takie, że pozornie podobna część niby z tego samego silnika to nie zawsze to samo. Przekonałem się o tym w moim pasku gdy próbowałem naprawic aparat zapłonowy. W silniku 9A są 2 rodzaje niby te same silnika a jednak. Na złym aparacie zapłonowym będą takie objawy jak pisał autor tematu szarpanie nadmierne spalanie i czasami brak siły tzrba odpuścić gazu dać znowu i wszystko gra,...

 

Kolejna sprawa to dolot, nie raz sie przekonałem, że VW i Audi w tych silnikach na wtrysku musi mieć idealnie szczelny dolot... Inaczej zaczynają sie schody, obroty rózne przyspieszenia raz dobre raz nie itd

 

Kolejna sprawa to gaz, jak jest zła benzyna a pali na gazie to jeździ sie dalej. Istnieje takie przekonanie u wielu osób i czynią tak, aż doprowadza to do wystrzału, częste to jest dla silnika 9A tam przypływomierz jest mechaniczny i przez wystrzał uszkadza sie membrana. Można to naprawiać, wytoczyć nową membranę, ale trzeba mieć trochę zdolności, dobrego tokarza i sutawić geometrię na przepływce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dziś pojeździłem trochę z odłączoną sondą, rezultat.... taki sam powyżej 4000obr auto dostaje kopa niesamowitego na benzynie na gazie obroty po zmianie przepustnicy są stabilne bez zawieszeń na silniku przy temp 90 na zimnym silniku są około 1200 lub 1500 obr.min nie wieszały się wyżej na razie, mam nadzieje że tak zostanie to da się jakoś jeździć, tylko czemu trzyma wyżej na zimnym silniku?? reguluje to regulator biegu jałowego? takie ssanie jakby? dobrze myślę? czy jednak dalej coś nie gra z tym regulatorem lub TPS? Dla pewności jeszcze raz sprawdziłem przepływomierz nie zacina się a elektronika sprawna raczej pomiary kilka postów prędzej podawałem.... brak mi już sił na ten samochód... może wtryski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po zmianie przepustnicy

Masz prawdopodobnie za mocno otwartą przepustnicę.

Po prostu silnik dostaje zbyt dużo powietrza...jeszcze masz śrube regulacji wolnych obrotów na obudowie przepustnicy..taka duża na wkrętak.

1200 obr/min na zimnym to okey 1500 to za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na beznynie się tak nie dzieje i jak wspomniałem na ciepłym silniku ma 900 obr. więc ideo, to przepustnica wpływała by na to? to czemu jak jest ciepły tak się nie dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na beznynie się tak nie dzieje

 

Przecież na gazie zimny silnik ma prawo lekko świrować......to jest jak najbardziej normalne....regulacja na reduktorze (o ile sprawny technicznie) powinna trocheto zniwelować.......

 

---------- Post added at 22:10 ---------- Previous post was at 22:07 ----------

 

na ciepłym silniku ma 900

2E na ciepłym ma poniżej 900 a konkretniej miedzy 750 a 850 obr/min....zatem ta przepustnica i za dużo powietrza to wg mnie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zimny miałem na myśli poniżej 90 stopni, a przepustnice muszę wykluczyć bo mam tak od kiedy miałem gaz regulowane podepne się pod komputer i zmniejsze. a co z tymi 12v do grzałki sondy których u mnie nie ma?? do czego to służy?

 

---------- Post added at 18:12 ---------- Previous post was at 17:54 ----------

 

Odkryłem jeszcze że jak zdjąłem wąż od gazu do filtra leciał z niego lekko gaz przy wyłączonym zapłonie przez około minute tak samo... przekręciłem kluczyk przełączyłem ręcznie z automatu na benzyne i jeszcze raz na automat i nie leciał kilku krotnie tak robiłem i problem sie nie powtórzył, czy możliwe żeby elektrozawór nie zawsze domykał dopływ gazu? może stąd biorą się moje problemy z pracą na benzynie? idzie jakoś przeczyścić elektrozawór?

 

---------- Post added at 19:06 ---------- Previous post was at 18:12 ----------

 

no jednak sie z tobą zgodze lebow, przedchwilą przy -15 obroty trzymają na około 1200 czasem spadną do 900... zimny raz sam weszedł na 3000obr po dotknięciu gazu uspokoiło się i nie powtózyło póki co, która to śruba od regulacji przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził czujnik spalania stukowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy możliwe żeby elektrozawór nie zawsze domykał dopływ gazu?

 

Może cewka juz sie konczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik spalania stukowego a obroty?? cewka a dopływ gazu? a co ma jedno do drugiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja bym sprawdził czujnik spalania stukowego.

No tylko jak? Do dzisiaj nie wiem jak go sie diagnozuje-wiem tylo jak go zamocować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cewka a dopływ gazu?

 

No tak, chodzi o cewke elektrozaworu przy reduktorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie zadanie w ogole spełnia czujnik spalania stukowego? i czy idzie zmienić sam elektrozawór czy trzeba cały mieszalnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakie zadanie w ogole spełnia czujnik spalania stukowego?

Skoro nie znalazłeś na forum to chociaż poszukaj w necie elektronicznej wersji książki "Sam naprawiam" wydawnictwa WKiŁ....tam jest prawie wszystko ...prawie bo nie wszystkie silniki są opisane..wtedy trzeba się posiłkować bliźniaczymi wydaniami dla Corrado i GolfaII a nawet GolfaIII

 

---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 17:40 ----------

 

czy idzie zmienić sam elektrozawór czy trzeba cały mieszalnik?

Idzie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

narazie dam sobie spokój silnik niech chodzi jak chodzi.... mam teraz inny problem, wsiadam dziś do passata wciskam sprzęgło i pedał w podłogę;/ czyżby siłownik?? tylko który??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
narazie dam sobie spokój silnik niech chodzi jak chodzi.... mam teraz inny problem, wsiadam dziś do passata wciskam sprzęgło i pedał w podłogę;/ czyżby siłownik?? tylko który??
wysprzęglik raczej a dokładnie ubytek płynu z niego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności