Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

jesli masz dziurki w tej butelce???? to nie czujesz smrodu oleju w nawiwach???? mialem podobnie to fakt w lato to na swiatłach byla masakra smierdziało ze az wstyd jak z kims jechałem wiec teraz to przerobilem załorzyłem porzadny OCT a odprowadzenie pod auto daleko hen hen aby nie zaciagało i nie smierdzało

ale pojezdzisz to zobaczysz

 

dodam tez ze jak wylot z butelki jest blisko wlotu powietrza do puchy filtra powietrza to moze miec to negatywny wplyw na przeplywke bo mgielka bedzie go brudzic sprawdzone na sobie oba warianty co opisałem

Edytowane przez tasior69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli masz dziurki w tej butelce???? to nie czujesz smrodu oleju w nawiwach????

Nie no mi tam nic nie smierdzi w kabinie,zrobilem juz kolo 1500 na tym i nic nie poczulem,ale fakt i dales mi do myslenia z tym umieszczeniem kolo wlotu powietrza,ale moje plastiki sa szczelne bo uszczelnione ;) wiec tylko to sprawdze,dzieki za sugestie ;) PZDR

 

 

---sprawdzilem czy cos brudzi mi filtr powietrza i jest czysty wiec nic sie tam nie dostaje bo pierwszy i tak przyjmie filtr zanim do przeplywki dojdzie

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .Mam dwa pytanka.Czy ma ktoś pomysł czym zastąpić rurkę łącząca element 1 z 2 , szukam na allegro i długo takiej nie było ? tzn. na dwóch końcach ma różną średnicę . Druga sprawa,chodzi o oring uszczelniający rurę odmy do bloku,czy można dostać ją osobno czy trzeba ją kupić w komplecie z rurą odmy ? Wymieniał ktoś tą uszczelkę ? wydaje się że dostęp bez rozebrania kilku elementów jest bardzo trudny 3669028947.jpg

download.jpg

Edytowane przez jacagdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie także sączy się olej na łączeniu rurki z blokiem. Dostęp wydaje się bardzo trudny. Póki co umyłem blok po tej stronie i będę się przyglądać czy to aby na pewno to.

 

Na 2 zdjęciu pokazałeś stary typ rurki - układ w wersji bez separatora oleju (widoczny na zdjęciu 1). Jaki układ masz u siebie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest taki jak na zdjęciu silnika a zdjęcie tej rury jest poglądowe ( chodzi o ten oring) Ten separator był montowany w ostatnich miesiącach produkcji AFN .Ja umyłem prędzej i leci z tego połączenia i sączy się bokiem aż pod miskę olejową . Numery części już znalazłem ale do aso muszę jechać do innego miasta 24gkhmg.jpg

Edytowane przez jacagdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już zauważyłeś są dwa rozwiązania stosowane w tym bloku. Jeden z separatorem oleju, drugi bez. Ja miałem z separatorem ale był problem z dostępem tej rurki o której piszesz więc wyrzuciłem cały separator z dwoma rurami i zamontowałem jedną długą jak ze zdjęcia numer 2. W ASO nawet nie mieli tej krótszej a że musiałem wymieniać obie to wywaliłem i kupiłem u nich łącznik bez separatora.

Po 3 latach od wymiany nie widzę, żadnych różnic w pracy silnika, kolektory czyste, oleju nie przepala. Myślę, że skoro w AFN były stosowane dwa rozwiązania i oba są dopuszczone (nie było żadnej korekty serwisowej) to można stosować bez szkody dla silnika jedną i drugą opcję.

Co do uszczelki między odmą a blokiem silnika to można ją dostać bankowo w aso. Nawet jest w zestawie razem z rurką. Sama też jest do nabycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jest taki jak na zdjęciu silnika a zdjęcie tej rury jest poglądowe ( chodzi o ten oring) Ten separator był montowany w ostatnich miesiącach produkcji AFN .Ja umyłem prędzej i leci z tego połączenia i sączy się bokiem aż pod miskę olejową . Numery części już znalazłem ale do aso muszę jechać do innego miasta [ATTACH=CONFIG]110164[/ATTACH]

 

mam taka rurke nowke sztuke

jak chcesz to moge tobie odsprzedac

kupilem ja za 46 zl jakis zamiennik pewnie :)

sprzedam za 40zl bo u mnie okazalo sie ze lecialo uszczelka pod miska olejowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość wyczyszczenia tej oryginalnej odmy (tej zintegrowanej z pokrywą) w passacie 2.0 TDI ? jak się do tego zabrać ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ori pokrywa z czasem obkleja się nalotem wewnątrz kanalików które służą do oddzielenia mgiełki olejowej, może to z biegiem czasu doprowadzić do całkowitego zamknięcia co spowoduję z całą pewnością do wywalenia uszczelnień w silniku, więc ci co w tym temacie mówią o całkowitym zaślepieniu odmy-brawo za pomysłowość. Sa dwie opcje, albo nowa pokrywa (najlepiej zamówić w sklepie bo ASO was zje) albo oil catch. Zanim zaczniecie wymieniać uszczelniacze "bo ma przedmuchy a mechanik tak powiedział"- zastanówcie się gdzie wasza pompa vacuum pcha powietrze??? -tak brawo do głowicy-dlatego wasze PD aż tak wyrzucają powietrze przez odmę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, powiedzcie czy lepiej zaslepic dolot i z odmy puscic waz czy kupic tanka gotowego i czy on nie zamarznie zima

Witajcie

Musiałem odczekać od kwietnia czyli od ostatniej wymiany oleju ażeby wyciągnąć pewne wnioski i podzielić się nimi z wami.

Dolot zaślepiłem 15tys km temu (kwieciec 2012), a odme wywaliłem do butelki po oleju. Ważne w tym miejscu zaznaczyć że w butelce zrobiłem dziurki by był luft i nie robiło się niepotrzebnie za duże podciśnienie i nie wracało powietrze pod pokrywę. Fotki z instalacji zamieszcze jak będzie widno.

W aucie nie czuć było przez ten czas żadnych zapachów, przy mrozach nawet nie widać było większych oparów spod maski czego się obawiałem, od wymiany do wymiany jak to TDI dolałem 1l oleju, a co ciekawe w butelce z odmą zebrało się dokładnie 330ml (puszka coca coli) co pokazuje foto. [ATTACH=CONFIG]94424[/ATTACH] Co ciekawe 1/3 z tego to woda a reszta szlam olejowy.

Przez pierwsze 3 miesiące od zamontowania instalacji dolot i EGR nadal wydmuchiwał OLEJ ale to dlatego że Intercooler aż w nim pływał i trzeba było czasu by się samoistnie przewietrzył. Praktycznie po pół roku dolot jest suchy a EGR przestał cieknąć bez czyszczenia. Dziwia mnie zatem operacje zaślepiania go itp, wystarczy oczyścić go manualnie lub pozwolić by dolot zrobił to sam.

Warunkiem jest tu oczywiście by turbo nie puszczało oleju do dolotu.

Reasumując. Instalacja z butelką sprawdza się bardzo dobrze i mogę ją z czystym sumieniem polecić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ci wąż pod auto nie przeszkadza to nie ma sensu bawić się w oil tanki, tylko giętki wąż z dobrą średnicą i ulokować z rozumem by śniegiem w zimę go nie zapchać , a o temacie zapomnieć, jak oil tank to kontrolować sytuacje na bieżąco musisz , a jak zaniedbasz i zamarznie to już szykować gruby portfel ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wąż pod auto jest barbarzyńskim rozwiązaniem bo z założenia puszczasz olej na ulice co stanowi zagrożenie dla innych uczestników ruchu m.in dla motocyklistów. O śmieceniu i znaczeniu terenu nie wspominając

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wąż pod auto jest barbarzyńskim rozwiązaniem bo z założenia puszczasz olej na ulice co stanowi zagrożenie dla innych uczestników ruchu m.in dla motocyklistów. O śmieceniu i znaczeniu terenu nie wspominając

zapewne tak w sensie szkodzenia środowisku co do reszty - ,bzdury piszesz, wywal lepiej stare autobusy, ciężarówki itd. które to dopiero śmiecą a potem zacznij takie coś pisać, a swoją drogą tą jedną kropką z odmy oleju z cieczą na pewno zagrożenie spowodujesz .... powodzenia i włącz myślenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. wymieniajac czujnik plynu chlodzacego w moim afn, pekla mi rurka ktora wchodzi przy samym bloku ,jakies odlamki chyba poszly do srodka reszte udalo mi sie wyciagnac, przewod przy samym bloku jest bardzo kruchy . moglby mi ktos powiedziec jak jest zakonczone wejscie tego przowodu do bloku i czy jest jakis oring i czy da sie dokupic taki przewod ?

 

A co to ma wspólnego z tematem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Moje przygody z olejem silnikowy zaczęły się gdy podczas jazdy ( ostro przyciskałem w gaz ) i silnik wskoczył nagle na 5 tyś obrotów i powrócił na obroty biegu jałowego. Z tył wozu nic po prostu nic nie było widać. Po sprawdzeniu bagnetu nie było w ogóle oleju. Zabrałem się odrazu za demontrz turbiny ponieważ rozleciała się w mak. Odebrałem zregenerowana wszystko wyczyściłem poskładałem i od tamtej pory zaczął się problem z ubytkiem oleju. Wcześniej na 15 tkm nic zupełnie nic nie dolewałem i ZAZNACZĘ że passaciora mam od nowości i mam nalatane 230 tys. Jak myślicie czy to wina turbo że olej ubywa czy coś stało się po zassaniu oleju do układu dolotowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak zapytam, gdzie regenerowałeś? Miałem podobne problemy w zeszłym roku, pewna firma regenerowała mi 3 razy i zawsze źle. Kupiłem inną regenerowaną z firmy dieseltechnika 900zł przy oddaniu starej i auto zaczęło jeździć dobrze. Lecz tyle razy regeneracja i ubywanie oleju spowodowało, że były napisy o niskim poziomie oleju i braku ciśnienia, musiałem naprawiać silnik (około 4500zł), auto miało wtedy pewny przebieg 130tys. km winowajcą napinacz pompy olejowej był podparty. Teraz minął rok i przez ten czas dolałem tylko 0,3l oleju, a auto jeździ raczej krótkie odcinki przez ostatni rok tylko 7000km.

Mam nadzieję, że ta sama firma tobie nie regenerowała bo widzę z opisu, że jesteś z tego samego miasta.

Edytowane przez kw_a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę świat jest mały :) Regenerowałem ją w naszym mieście. Silnik chodzi idealnie jak od samego początku, ma buta pali za strzała w największe mrozy tylko problem z dolewkami. Zauważyłem że sporo oliwy jest w odmie gdy wsadzę w nią palca mogę śmiało stwierdzić iż w jakimś stopniu olej spływa mi po palcu, a koszt nowej odmy jest zaskakujący. Denerwujący jest fakt iż, po wymianie turbo muszę dolewać oleju gdzie wcześniej na bagnet spoglądałem raz na 3ms.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odmę też wcześniej wymieniłem na nową w carsedzie kupiłem, ale też tam jest mgła olejowa. Nie wyeliminujesz wszystkiego z odmy!!!. Tak jak pisałem po wymianie turbo zaglądałem co tydzień. A po rozebraniu silnika na czynniki pierwsze wyszła awaria tylko napinacza pompy (za 19zł), ale przy okazji są nowe pierścienie, uszczelka pod głowicą, szklanki, i sprzęgło. Teraz nie zaglądałem przez pół roku od wiosny aż do teraz bo zmieniałem olej. Nie polecam zakładu na Lubelskiej, gdzie regenerowałem, za te pieniądze miałbym nową z serwisu.

Edytowane przez kw_a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile dałeś za odmę ? ? wiem wiem bawię się trochę w te silniki i odma wszystkiego nie załatwi. Gdzie robiłeś silnik i jak się sprawuje??? Mi na 1500 km mniej więcej 100 ml oleju wciągnie gdzie większość ląduje w IC. Nie dymi mi wcale czy to na ciepłym czy zimnym. Dokładnie tam też robiłem turbawkę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności