Brzoza Zgłoś #121 Napisano 28 Stycznia 2010 mam pytanie jaki jest symbol świec boscha taki sam jak wyżej czy inny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #122 Napisano 28 Stycznia 2010 jak można sprawdzić na jaki rynek mój pas. zostal wyprodukowany? Kliknij w link i zapytaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=768277#post768277 Albo podaj komuś VIN na PW. mam pytanie jaki jest symbol świec boscha taki sam jak wyżej czy inny? Taki jak na screenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molo Zgłoś #123 Napisano 28 Stycznia 2010 Panowie ale czy faktycznie jest sens aby je usprawniać ?? Sprawdzilem dzis u mnie i pojawia sie napiecie a nie grzeją . Co świadczy że umarły. Zastanawiam się czy jest sens wymieniac je za 60zl jesli nie wiele to usprawnia układ ogrzewania. Zauważył ktoś jakąś mega różnice po naprawie/wymianie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #124 Napisano 28 Stycznia 2010 Dziś pytałem w sklepie Beru 55zł a Febi 24zł. Warto kupić świece Febi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #125 Napisano 28 Stycznia 2010 Dziś pytałem w sklepie Beru 55zł a Febi 24zł. Odpuść sobie szybko się przepalą. Panowie ale czy faktycznie jest sens aby je usprawniać ?? Sprawdzilem dzis u mnie i pojawia sie napiecie a nie grzeją . Co świadczy że umarły. Zastanawiam się czy jest sens wymieniac je za 60zl jesli nie wiele to usprawnia układ ogrzewania. Różnica jest, te świece nie usprawniają systemu chłodzenia tudzież grzania, tylko są po to aby obniżyć sprawność silnika i doprowadzić do jego szybszego rozgrzania. Szybsze ciepłe powietrze z nawiewów to tylko odczuwalny efekt. Jak dużo po mieście jeździsz to może się okazać, że zacznie silnik mniej palić. Silnik jest tak skonstruowany, że te świece są potrzebne. Nie chce mi się tłumaczyć dla czego, a jeśli się zastanawiasz czy wydać te 200 zł na 3 świece to sobie odpuść, nic nie naprawiaj wszystko olej tylko nie mów, że zaoszczędziłeś pieniądze bo to się zemści. Zużyły się trzeba wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebapunk Zgłoś #126 Napisano 28 Stycznia 2010 sprawdzałem u siebie i nie mam podgrzewacza ani nie mam przekaźników brak też jest wyprowadzeń. Chciałem sprawdzić czy ecu podaje masę na załączenie przekaźnika podgrzewania ale nie mam pojęcia jak te piny w kostce od ecu się liczy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebapunk Zgłoś #127 Napisano 28 Stycznia 2010 dowiedziałem się że można te wyjścia sprawdzić przez vag com w bloku 018, tylko czy jest aktywowany ten podgrzewacz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #128 Napisano 28 Stycznia 2010 (edytowane) dowiedziałem się że można te wyjścia sprawdzić przez vag com w bloku 018, tylko czy jest aktywowany ten podgrzewacz? W grupie 16 nie 18 można. W drugim oknie jest chyba 7 czy 8 jedynek. Jak są jedynki to jest wyłączony jak się zmieni na zero to jest włączony. ale nie mam pojęcia jak te piny w kostce od ecu się liczy??? Zobacz czy na samym grzebieniu (to co wchodzi w złącze) nie ma znaczników, jakiejś strzałki lub jedynki lub trójkąta. Oczywiście oznaczenia malutkie i mało wyraźne mogą być. edit_____________________________________________________ Chwila z google i znalazłem, może ci pomoże http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3547978 Edytowane 28 Stycznia 2010 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moj.skarb Zgłoś #129 Napisano 30 Stycznia 2010 dzieki temu forum kolega założył do swego te świece bo były wszystkie 3 spalone (kupił boscha za 65 zł jedna) , jest zadowolony , auto szybciutko grzeje cieplym powietrzem, nie to co wcześniej. Ale u mnie nie znaleźliśmy tych świec , możliwe że w moim autku wyprodukowanym na rynek niemiecki może ich nie być ? czy są napewno tylko slabo szukaliśmy? może ktoś się wypowiedzić kto ma podobnego AVF i nie tylko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #130 Napisano 30 Stycznia 2010 Kilka dni temu zobaczyłem że mam te świece, i co najlepsze wszystkie grzeją. Co do ich skuteczności to spodziewałem się więcej bo co prawda lekko ciepłe powietrze z nagrzewnicy leci po przejechaniu około 100 - 200m (około) ale silnik i tak bardzo trudno jest zagrzać w mroźne dni ( po włączeniu klimatronika temp. szybko spada). Dodam że termostat wymieniałem latem na Wahler-a) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #131 Napisano 30 Stycznia 2010 dzieki temu forum kolega założył do swego te świece bo były wszystkie 3 spalone (kupił boscha za 65 zł jedna) , jest zadowolony , auto szybciutko grzeje cieplym powietrzem, nie to co wcześniej. Ale u mnie nie znaleźliśmy tych świec , możliwe że w moim autku wyprodukowanym na rynek niemiecki może ich nie być ? czy są napewno tylko slabo szukaliśmy? może ktoś się wypowiedzić kto ma podobnego AVF i nie tylko? Po lekturze forum, wychodzi na to, że w 3bg nie było juz takich podgrzewaczy. Silnik dogrzewa się poprzez egr. Dodatkowo u mnie w AVB z kwietnia 2004 automat, podgrzewanie realizowane jest chłodnicą spalin. Co ciekawe identyczny passat rodziców AVB z sierpnia 2004 manual, chłodnicy spalin nie posiada, więc tam już chyba tylko egr dogrzewa. Żadnych elektrycznych podgrzewaczy nie ma w nich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #132 Napisano 30 Stycznia 2010 (edytowane) 3bg nie było juz takich podgrzewaczy A post wcześniej pisałem że ja mam te świece... więc chyba jednak były. Silnik dogrzewa się poprzez egr W temacie o roli EGR było dużo głosów za tym iż obniża on temp. silnika. Edytowane 30 Stycznia 2010 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #133 Napisano 30 Stycznia 2010 W temacie o roli EGR było dużo głosów za tym iż obniża on temp. silnika Ani nie obniża ani nie podnosi. On tylko poprawia skład spalin, poprzez dopalenie zawróconych spalin oraz zmniejszenie zawartości tlenu w spalinach. ale silnik i tak bardzo trudno jest zagrzać w mroźne dni ( po włączeniu klimatronika temp. szybko spada). Bo to diesel, do tego z turbo. Sprawność takiego silnika jest bardzo wysoka, co z kolei owocuje małymi stratami - mała ilość ciepła. Świece mają zmniejszyć ten problem. Świecami wyeliminować się go nie da - brak tak dużej mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #134 Napisano 30 Stycznia 2010 (edytowane) Jeśli EGR skieruje spaliny z powrotem do komory spalania to logiczne jest że mniejsza ilość tlenu w mieszance (zamiast powietrza z filtra są spaliny) zaowocuje niższą temp. spalania. zmniejszenie zawartości tlenu w spalinachPrzecież tlen nie zagraża środowisku:) Edytowane 30 Stycznia 2010 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #135 Napisano 30 Stycznia 2010 Jeśli EGR skieruje spaliny z powrotem do komory spalania to logiczne jest że mniejsza ilość tlenu w mieszance (zamiast powietrza z filtra są spaliny) zaowocuje niższą temp. spalania. Mniejsza temperatura spalania, ale zawracasz gorące gazy, więc z tego obniżenia nie był bym taki pewien. Przecież tlen nie zagraża środowisku Tlen nie ale zmniejszenie ilości tlenu powoduje, że nie tworzy się jakiś tam związek. o to mi chodziło, troche zblazowany jestem po wczoraj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiko Zgłoś #136 Napisano 30 Stycznia 2010 ja dzis tez odnalazłem te świece i dodam ze 3szt. padły w poniedziałek wymiana zobaczymy czy coś to da, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #137 Napisano 30 Stycznia 2010 no i mi padly 3 sztuki dzis sje sprawdzalem . w wtorek wymieniam zobaczymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebapunk Zgłoś #138 Napisano 30 Stycznia 2010 wszedłem w grupę 18 i tam w pozycji 1 jest jedno zero, a w pozycji 2 są dwa zera. Zarówno przed uruchomieniem silnika jak i w trakcie pracy silnika nic się nie zmienia, czy to by znaczyło że funkcja nie jest aktywna??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #139 Napisano 30 Stycznia 2010 A post wcześniej pisałem że ja mam te świece... więc chyba jednak były. W temacie o roli EGR było dużo głosów za tym iż obniża on temp. silnika. Cóż, przeoczyłem, że faktycznie masz 3bg-jednakże czytając cały ten wątek to chyba tylko Ty napisałeś, że masz w 3bg, więc były ale chyba tylko chwilę. Swoją drogą myślę, że przydałoby się to i u mnie. Co do EGR, w moim przypadku na pewno przyspiesza nagrzewanie poprzez chłodnicę spalin, jednak jakiejś rewelacji nie ma. Czy w autach bez tego przyspiesza nagrzanie czy ochładza? Cóż wprowadza rozgrzane spaliny z powrotem do kolektora ssącego, zamiast zimnego powietrza dostajemy dość gorące juz spaliny. Myślę, że na zimnym silniku jakiś wpływ to może mieć. Jak jest faktycznie-nie wiem, jednak czytając wątek o usunięciu egr, dość często podaje się skutek uboczny "wolniejsze nagrzewanie auta" -z kądś się to wzięło... Załóżmy, że w autach bez chłodnicy, egr ochładza go-to co je dogrzewa? Mowa o przykładowym AVB 2004 manual? Nic? To dlaczego wczesniej trzeba było te silniki dogrzewać, a potem już nie-bardzo mnie to ciekawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #140 Napisano 31 Stycznia 2010 (edytowane) Egr nie ma wpływu na szybsze rozgrzanie silnika od momentu startu z jednego powodu - działa tylko na rozgrzanym silniku - a przecież to właśnie wtedy chcielibyśmy aby auto szybko "złapało" temp. co próbowano osiągnąć ( z niewielkim skutkiem) za pomocą dogrzewania świecami. Praca EGR na gorącym silniku ma za zadanie obniżyć temp. spalin, ale może rzeczywiście zanim te spaliny zostaną ochłodzone spowodują wzrost temp. silnika? To dlaczego wczesniej trzeba było te silniki dogrzewać, a potem już nie To tak jak z chłodnicą paliwa powracającego z pompowtrysków - u mnie jest a później już jej nie montowali. Dlaczego wcześniej była konieczna? Edytowane 31 Stycznia 2010 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach