traba Zgłoś #81 Napisano 7 Lutego 2009 (edytowane) Kolego Onore pisząc o nierozbieralnym przekaźniku właśnie miałem na myśli ten przekaźnik. Jeśli chcesz sprawdzić sam przekaznik to zobacz na drugim pinie tej małej wtyczki(u ciebie na zdjęciu oznaczone jako 2) powinieneś mieć +12V po uruchomieniu silnika, natomiast na styki 1 i 3 jest podawana masa. Więc musiał byś przy zapalonym silniku podać jakoś mase na któryś z tych dwuch pinów lub jeśli masz kabelek i VAG to zrobić test przekaźników. Jeśli przekaźniki sie załączą to na wyjściach pojawi się napięcie (u ciebie na zdjęciu jest to numer 1 i 3). A skąd wziąłeś ten schemacik??? bo ja nie moge nigdzie tego znaleźć, mógł byś mi podesłać te schematy na poczte??? Edytowane 7 Lutego 2009 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
onore Zgłoś #82 Napisano 13 Lutego 2009 Zmartwiłeś mnie. Sprawdzałem napięcie na stykach 1, 2 i 3 i na grzałkach przy zimnym silniku przy temp. otoczenia na poziomie 0 stopni. Niestety na grzałkach napięcie się nie pojawia, a napięcie na stykach wynosi odpowiednio około 8V, 14V, 8V. VAGa niestety nie mam, ale widzę że koniecznie będę musiał go spobie sprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #83 Napisano 13 Lutego 2009 Niestety na grzałkach napięcie się nie pojawia, a napięcie na stykach wynosi odpowiednio około 8V, 14V, 8V.VAGa niestety nie mam, ale widzę że koniecznie będę musiał go spobie sprawić. No wlasnie ja mam podobna sytuacje. Ten spadek napiecia to jest na tranzystorach w setorniku prawdopodobnie (mowie o tych 8V) rezystancja zlacza i takie tam. Pewnie mamy zdechniety jakis czujnik, bo skoro u mnie dziala z VAGa to znaczy ze buba gdzies w pomiarze. Jak podeslesz te schematy to może coś wymóżdże. Moj adres mail poslałem ci na PM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kroolpaw Zgłoś #84 Napisano 4 Marca 2009 Wiadomość dla TRABa. Jeśli na dwa piny podawana jest masa to z reguły jedna jest masą sterującą, a druga masa stałą. Czyli brązowy z jakimś cienkim kolorem to masa sterująca i idzie najprawdopodobniej do czujnika cieczy. To czujnik cieczy zamyka obwód z masą, która idzie do Twjego sterownika. Więc może przyjrzyj się dokładnie bo czasami jak kabelki mają kilka lat i są zabrudzone to nie widać, ze brązowy jest z cienkim np. czarnym paskiem. Tylko to mi przychodzi do głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #85 Napisano 4 Marca 2009 Wiadomość dla TRABa. Jeśli na dwa piny podawana jest masa to z reguły jedna jest masą sterującą, a druga masa stałą. Czyli brązowy z jakimś cienkim kolorem to masa sterująca i idzie najprawdopodobniej do czujnika cieczy. To czujnik cieczy zamyka obwód z masą, która idzie do Twjego sterownika. Więc może przyjrzyj się dokładnie bo czasami jak kabelki mają kilka lat i są zabrudzone to nie widać, ze brązowy jest z cienkim np. czarnym paskiem. Tylko to mi przychodzi do głowy. Po pierwsze: -są trzy przewody po drugie: -masa jest stała, a przekaźnik nigdy sie nie załączy jeśli dostanie dwie masy, musi mieć mase i +12V po trzecie: -to +12V idziez jakiegoś sterownika, bo załączenie nie jest zależne od jednego czujnika.... pocztaj cały post a po czwarte: - to nigdy nie słyszałem żeby sterować bezpośrednio przekaźnikiem za pomocą czujnika rezystancyjnego, czy jakiego tam by innego. Nie bedzie to działac poprawnie, jesli wogule zadziala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kroolpaw Zgłoś #86 Napisano 4 Marca 2009 Przepraszam nie doliczyłem się(nie doczytałem) ile jest przewodów. Zwracam Honor :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #87 Napisano 4 Marca 2009 Nie ma problemu, poprostu tam jest sterowana moc grzania, jest podwojny przekaznik i albo jedna albo dwie albo 3 swiece chodzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kroolpaw Zgłoś #88 Napisano 4 Marca 2009 Hej Koledzy! Dziś rano sprawdziłem i okazuje się, że mam też takie 3 świece. Zapaliłem autko, maska w górę i trzymam za końce tych świec, gdzie dochodzą kable. Udało mi się wytrzymać tak gdzieś ok. 30 sek. potem już były dla mnie za gorące. Wsiadłem do środka i zacząłem przestawiać KLIMATRONIC z opcji ECON na AUTO. i o dziwo po chwili zaczęło lecieć lekko letnie powietrze. Może mi się tylko wydaje, że przestawienie KLIMATRONICA coś dało ale już ktoś wcześniej opisywał, że podobno przestawienie funkcji w KLIMATRONICU coś daje, bo podobno gdy świeci się funkcja EKON to nie włącza się nigdy klima i być może nie włączają się świece dogrzewające układ wodny, może się mylę-nie wiem? Oczywiście zanim ruszyłem silnik pracował na wolnych obr. jeszcze ok. 2-3 minuty, a powietrze leciało już o wiele cieplejsze. Wiem przynajmniej, że wszystkie trzy świece u mnie grzeją. Załączanie się świec objawia się u mnie tym, że po odpaleniu rano po ok 10-15 sek. nagle "przysiadają" wolne obroty (oczywiście komputer je od razu wyrównuje). Potem nie wiem kiedy świece się wyłączają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #89 Napisano 9 Marca 2009 (edytowane) po drugie:-masa jest stała, a przekaźnik nigdy sie nie załączy jeśli dostanie dwie masy, musi mieć mase i +12V Tu jest maly mój bład, ze wzgledów bezpieczeństwa jest stałe +12V a masa jest podawana jako sterowanie. Wynika to z tego ze dochodzi bezpośrednie +12V do przekaznika bez zabezpieczenia i ewebtulne wnikniecie wody lub jakiegoś przewodnika bo zrobiło poważne zwarcie a nawet pożar. Temat po****dł wraz z nadchodzącą wiosną. Mi się chyba udało zdiagnozować mój problem. Nie miałem czasu na pomiary, ale ciepłe powietrze z nawiewów po skończeniu skrobania samochodu chyba dowodzi że podgrzewacz działa. Problemem był brak pomiaru obciązenia alternatora. Brak pomiaru był spowodowany pęknietym przewodem, kótrym pomiar jest realizowany. Jest to czerwony przewód wychodzący z kostki od wzbudzenia alternatora (niebieski to wzbudzenie). Edytowane 31 Marca 2009 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kinderek3 Zgłoś #90 Napisano 14 Grudnia 2009 czy mógł by mi ktoś dokładnie opisać gdzie będą się znajdować świece żarowe w moim passacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #91 Napisano 14 Grudnia 2009 Kolego z tyłu silnika się znajdują... Tu dodaje fotki... Jest też taka możliwość że takowych nie masz u siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #92 Napisano 14 Grudnia 2009 U mnie ciągle nie działa, muszę się wziąć za to konkretnie, tylko nie mam schematów instalacji w której jest ten podgrzewacz. Poratuje ktoś??? Mogą być nawet od B5 lub golfa ważne żebym wiedział co tym steruje i gdzie szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daneq Zgłoś #93 Napisano 15 Grudnia 2009 Czy te świece będą pasować do podgrzewania układu chłodzącego do silników PD? link Mam do wymiany dwie i szukam tych na fajkę, nie na dokręcanie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesand Zgłoś #94 Napisano 15 Grudnia 2009 (edytowane) kinderek3 AWX nie ma takich Edytowane 15 Grudnia 2009 przez lesand Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #95 Napisano 15 Grudnia 2009 Powinna pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej 77 Zgłoś #96 Napisano 16 Grudnia 2009 Ostatnio przypadkowo mechanik zwrócił mi uwagę, że mam spalony bezpiecznik świec żarowych. Założył tam trochę za grubą moim zdaniem wiązkę przewodów i kazał kupić bezpiecznik. Jednak to nie jest takie proste, ponieważ: tam chyba oryginalnie funkcje bezpiecznika pełni kawałek nietypowej "blaszki", za czasów użytkowania poprzedniego właściciela przypiekły się i powyginały plastikowe mocowania styków. W związku z powyższym założyłem 14 drucików linki (odpowiednik bezpiecznika 50A). Analizując schemat (AFN) doszedłem do wniosku, że ta cała kostka musi stanowić jakiś przekaźniki który w określonych warunkach (pewnie takich o opisaliście powyżej) podaje napięcia na styk 1 i 2. Myślę że złączka 3 z cienkimi kabelkami to obwód cewek przekaźników. Przy kompie nie ma u mnie żadnych przekaźników jak to pisano wcześniej. Przetestowałem, czy pojawia się napięcie na styku 1 i 2, niestety nic. Traba –> pisząc: „Poza tym rozebralem nierozbieralny przekaznik od podgrzewacza azeby sprawdzic stan stykow.” Miałeś na myśli właśnie ten element? Skoro nie działa, to albo nie działa sterowanie lub element ten jest do wymiany . Gdzie w AFNie może być ten przekaźnik od świec bo na scianie grodziowej go nie mam:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #97 Napisano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Gdzie w AFNie może być ten przekaźnik od świec bo na scianie grodziowej go nie mam Na ściance grodziowej to jest w B4 natomiast w B5 jest w skrzynce z przekaźnikami, ktoś wcześniej opisywał to jeśli się nie myle. edit_19-12-09____________________________________________________________________ Problem z podgrzewaczem rozwiązany. Do wszystkich warunków które zostały podane dodać trzeba sprawny akumulator. Wymieniłem na nowy i działa wszystko. Dodatkowo przeszukałem neta i znalazłem service manual do passata B4. Jak ktoś w potrzebie to pisać na PM to podeśle. Edytowane 19 Grudnia 2009 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebapunk Zgłoś #98 Napisano 23 Stycznia 2010 Witam. w moim AFN 99r. nie ma tego podgrzewacza, dziwne ale nie ma, czy istnieje możliwość założenia i podłączenia pod ECU takiego podgrzewacza tak jak to jest podpięte w oryginale? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #99 Napisano 23 Stycznia 2010 Witam. w moim AFN 99r. nie ma tego podgrzewacza, dziwne ale nie ma, czy istnieje możliwość założenia i podłączenia pod ECU takiego podgrzewacza tak jak to jest podpięte w oryginale? Po pierwsze zmień opis samochodu, bo jak 99 rok to B5 nie B4. Nie masz tego wynalazku, bo pewnie masz samochód z francji, albo gdzieś z tych rejonów. W trakcie dyskusji ktoś tu wspominał, że ten wynalazek montowane od niemiec na wschód. Dołożyć możesz, tylko że ten fragment schematu co podesłałeś tyczy się golfa/vento i to jeszcze nie wiem z którego roku. Nie wiem co steruje tymi świecami w B5. Jeśli jest tak jak w B4 oraz na tym rysunku to sygnał wychodzi z ECU na podwójny przekaźnik. Musiał byś znać piny w złączu od ECU gdzie wpiąć te przewody i zrobić całość instalacji. Najprostsza opcja to zamontuj świece, załatw przekaźnik na 100A lub gotowy przekaźnik z B4 mały przełącznik w kokpicie i sterujesz ręcznie tymi świecami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebapunk Zgłoś #100 Napisano 23 Stycznia 2010 auto przyjechało z niemiec "taxi" ten schemat dotyczy również b5. Zastanawia mnie tylko czy w skrzynce z przekaźnikami są wszystkie wyprowadzenia czy trzeba prowadzić przewody od nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach