Skocz do zawartości

onore

  • Liczba zawartości

    75
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O onore

  • Urodziny 27.05.1971

Informacje osobiste

  • Imię
    Onore
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kalisz

Samochód

  • Generacja
    B4
  • Silnik
    B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1996

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Po lekturze na tym, jak i innych forach zacząłem dolewać Orlen Platinum Moto 2T w ilości 250ml/50l. Efekty. Nawet nie próbowałem dosłuchiwać się zmiany dźwięku silnika, czy też zastanawiać się nad wzrostem Nm/KM , bo to nie realne, ale potwierdzam, że: 1) zużycie ON w powtarzalnych pewnych warunkach, zmniejszyło się o 3-4% ; 2) definitywnie znikły problemy z przycinaniem się zmiennej geometrii turbosprężarki . O ile p.1) nie można uznać za rewelację, biorąc pod uwagę, że 2T kosztuje 25PLN/l, to p.2) :victory: . Dotychczas musiałem okresowo, a raczej często specjalnie przytrzymać na 3 biegu do 4200 RPM, żeby później w trakcie wyprzedzania nie było zaskoczenia. Teraz problem znikł i dlatego dodawanie odrobiny 2T w 1.9TDI na pompie VP i z turbo ze zmienną lubiącą się przycinać geometrią uważam za jak najbardziej zasadne.
  2. Witam, kolegów. Również podpisuję się po powyższym, przy czym w moim Passacie B4 AFN o dziwo była 1masa o oznaczeniu 037 105 271 F. Czyżby poprzedni właściciel w DE coś już zmienił ? Zmiana została wykonana zgodnie z opisami: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=255771&hilit=afn+sprzęg*#p3052553 http://forum.vw-passat.pl/threads/73716-Zmiana-2-massa-na-1-massa-)-(AHU-AHH-AFN-itd-) Moje auto jeździło 2 lata po modyfikacji softu, a teraz dodatkowo doszły wtryski 0.216. Sprzęgło wytrzymało miesiąc. Kupiłem koło 1mas 037 105 273 C wraz ze śrubami, zestaw sprzęgłowy Sachs VR6 3000 384 001 (tarcza, docisk, łożysko, śruby). Mój mechanik opierał się przed takim hardcorem, ale teraz jest cały happy, tak jak i ja, tym bardziej, że przy okazji zmieniłem skrzynię z CYP na ASD :victory .
  3. Nie mam osobistego doświadczenia, ale z tego co piszą koledzy na forum, którzy prze to przeszli to wynika, że w naszych 1.9TDI: 1. popracować nad schładzaniem powietrza ma sens, kiedy celujesz docelowo w moce większe niż 140KM, 2. jak już, to niestety montować frontowo - daje najlepsze efekty. Co do pkt 1, to w moim aucie wyraźnie odczuwam chwilowy efekt spadku mocy w gorące dni latem np. po krótkim zatrzymaniu na światłach - chyba skutek braku naturalnego przepływu powietrza przez oryginalny IC.
  4. a) Odkręcić zderzak. Śruby są za zaślepkami pomiędzy kierunkowskazami a halogenami. b) Zdemontować osłony IC i dostęp gotowy Co do drugiego, to było forum. Wchodzi FMIC od Megane szukaj . Ja w ubiegłym roku zrobiłem podejście do dodania poza oryginałem, FMIC chyba od Mondeo (nie pamiętam modelu - taki miałem za małe pieniądze). Niestety nieudane. Konieczna jest większa przeróbka w celu jego zawieszenia i zmieszczenia rur. W tym roku będzie druga próba .
  5. Plastykowa rura doprowadzająca powietrze schodząca pionowo w dół do turbosprężarki była pęknięta przy nasadzie przykręcanej do zimnej części muszli turbiny. Praktycznie, nie było to widoczne. Wyszło to dopiero przy wyciąganiu turbiny do czyszczenia. Tutaj jest cała historia. Miej na uwadze, że to było 2 lata temu. A tutaj masz mój powyginany wykresik przed i wyprostowany po . Te wygięcia to oczywiście przycinająca się łopatki zmiennej gematrii turbiny.
  6. Auto było przywiezione z Niemiec. Miało 2 właścicieli. O ile wyglądało że pierwszy przez 10 lat dbał i nawet nie wiele jak na diesla jeździł, o tyle drugi od którego kupowałem używał go do samll biznesu przez 3 lata, czyli lał ON i jeździł do póki się dało - więc było trochę tego. Mianowicie: 1. wymiana termostatu, 2. elektrozawór N18, 3. elektrozawór N75 + czyszczenie turbosprężarki - o dziwo regeneracja nie była konieczna. Wymieniono tylko uszczelniacze. Wcześniej standardem powyżej 2200 RPM było przycinanie się łopatek i błędy 0550 i 0575. 4. uszczelnienie pompy VP + ustawienie dawki, ostatecznie na 4,4 i konta statycznego na 55, 5. wymiana pękniętej rury powietrza przed turbosprężarką - wciągał lewe powietrze, 6. naprawa układu podgrzewania cieczy chłodzącej (na 3 świecach żarowych), 7. nowy wydech (kat DEL), Poza tym jeszcze kilka innych "drobiazgów" nie mających wpływu na zużycie ON i moc (paski, płyny, poduszki pod silnikiem, napinacz paska wielokolorowego i uszczelnienie układu chłodzącego) - no ... to chyba wszystko przez 3 lata :stop Właśnie dlatego zdecydowałem się pojechać na chiptuning, żeby fachowcy sprawdzili kondycje silnika. Dla mnie to była kluczowa informacja, czy ma sens go dalej trzymać i coś dalej z nim robić dobry tuner w kiepskim motorze nie będzie chciał nic kręcić. Silnik w serii miał 251Nm/113KM.
  7. Jak się domyślam, to Twoim celem jest zmniejszenie zażycia ON. Ja już też trochę powalczyłem w tym temacie. Poniżej podaję ile palił po jakich zmianach dla warunków w ciepłych miesiącach maj – wrzesień na codziennych jazdach 2x13km z czego 10km, to teren zabudowany i niezabudowany, a 3km miasto z małymi koreczkami + 2x w miesiącu 2x60km. Styl jazdy dynamiczny, ale do 2200 RPM + przynajmniej 1x dziennie przygazówka na max na 2 i 3 biegu w trosce o zmienną geometrię w turbinie. 1. Po zakupie 6,3-6,5. Silnik był bardzo zaniedbany. Konieczna była regulacja, czyszczenie i wymiana kilku elementów. Dawka wtrysku = 3,2. 2. Po doprowadzeniu do „normalności” = 5,4-5,6. Dawka wtrysku = 4,4. 3. Po modyfikacji oprogramowania = 5,0-5,1. Podczas chipowania okazało się, że słabym punktem są wtryskiwacze, które o ile do tej pory funkcjonowały normalnie, to po podkręceniu zaczęły na tyle kopcić, że tuner obniżył max moc do 130KM. 4. Założyłem tempomat i zacząłem go namiętnie używać = 4,8-4,9. Jak się okazuje człowiek ma tendencje do nawet niewielkiego, ale ciągłego zmieniania położenia pedału gazu, nawet wtedy kiedy nie jest to potrzebne. 5. Uległem „owczemu pędowi” i wlałem olej Motul (wcześniej Opel/GM). Sam ze zdziwieniem odkryłem, że spalanie spadło do 4,6-4,7. Co dalej? 6. Właśnie to, o czym piszesz – wtryskiwacze. Chcę zmienić z oryginalnych 0.205 na 0.216. Zmniejszy się zadymienie przy przygazówce i spalanie. Znajomy w AFNie B5 uzyskał w ten sposób spadek na poziomie ~5%, oczywiście przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy. Ale to dosyć duży wydatek i nie wiem czy w tym roku będę mógł jeszcze sobie na to pozwolić. Mam jeszcze jeden pomysł, ale za wcześnie żeby o tym pisać. Pochwalę się, jeżeli rzeczywiście będzie wymierny efekt. Wiem, że teraz w moim przypadku walka o mniejsze spalanie na poziomie 0,1l/100km budzi mieszane uczucia, ale ja polubiłem się w to bawić . Ciekaw jestem Twoich rezultatów.
  8. Sam nigdy za to się nie zabrałem - jest potrzebny specjalny klucz do 1 ze śrub pokrywy pompy. Robił to przy okazji na moje życzenie mój mechanik. Polecam Tobie filmik: EDIT: Z tego co wiem, to dosyć precyzyjna robota i trudno ustawić konkretną wartość. Potrafi się zmienić po poluzowaniu i dokręceniu śrub.
  9. Nie jestem super fachowcem w tej materii, ale ... max 5,3l/100km to mała wartość. Mogę się podzielić w tym fragmencie moimi doświadczeniami, ale nasuwa mi się pytanie: Czy sprawdziłeś VAGiem jaką masz DawkęWtrysku (MeasBlocks08 Grupa001)? Zakres to od 3 (duża dawka) do 9 (bardzo mała dawka). W moim AFNie kiedyś przez jakiś czas miałem ustawioną dawkę 3,2, a później 7,8. Różnica w spalaniu przy codziennych jazdach "wokół komina" to zmniejszenie o 1l/100km, czyli około 20%. Przy czym przy DawceWtrysku 7,8 generalnie wraz ze wzrostem obrotów coraz bardziej dawał się we znaki rosnący wraz z obrotami ubytek mocy. Faktem była też 20% niższa max prędkość na każdym biegu. To było nie do przyjęcia. Później ustawiłem na 4,4 (i jest do dziś). Spalanie przy spokojnej jeździe bliskie takiemu jakie było przy DawcePaliwa 7,8. Z kolei przy dynamicznej jeździe spadek mocy i prędkości max na poszczególnych biegach nie był odczuwalny, paliwo się niepotrzebnie nie lało więc i dymek był mniejszy.
  10. Rozumiem, że przed malowaniem zeskrobałeś cienką warstwę gumy (lub jakiegoś podobnego tworzywa), którą jest pokryta część rączki? Pytam, ponieważ u minie, to właśnie najbardziej szpeci - jest przetarta w niektórych miejscach lub się łuszczy.
  11. Odświeżę temat: Z różnych wątków na forach już wiem, że możliwe jest przełożenie zębatek 5 biegu z ASD do CYP. Czy jest to możliwe również pomiędzy EWT/GGU a CYP? Mam Passata B4 z AFN + CYP. Jest po modyfikacji oprogramowania, ale planuje coś więcej. Liczę się z koniecznością założenia mocniejszego sprzęgła i dlatego chcę przy okazji obniżyć trochę obroty. Podsumowując, 5 bieg w poszczególnych skrzyniach wygląda następująco: CYP 29:39 = 0.744 p.g 3.158 ASD 33:46 = 0.714 p.g 3.158 EWT/GGU ?? : ?? = 0.700 p.g 3.157 Wiem, że skrzynię ASD jak i same zębatki 5 biegu do mojej pasują (nawet na Allegro są sprzedawane ASD bez 5 biegu). Natomiast EWT/GGU jak rozumiem, też są w obudowach 02A, ale trzeba już kupować z rozrusznikiem. Tym bardziej wolałbym unikać komplikacji i przełożyć tylko zębatki 5 biegu. Poniżej linki jakie na ten temat znalazłem w necie. http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=45345&hl=Najdluzsz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=100108 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225974 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=84827 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=49914 http://www.vag-podkarpacie.pl/printview.php?t=10006&start=0&sid=5bdb504ac7089d6d654ef79a08a50bd9 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58207&highlight=skrz%2A+z%EAb%2A http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=385367#post385367
  12. Nie wiem czy ma sens kombinować z bańką. W celu dokładnego pomiaru proponuję 3 cykle pomiarowe z większym tankowaniem do pełna przy tym samym dystrybutorze - niestety to trochę trwa. Rozumiem, że chcesz sprawdzić zużycie w ściśle określonych warunkach np. przy ciągłej jeździe przy 90km. Zwracam uwagę na zafałszowywanie prędkościomierza i licznika kilometrów, przy czym najczęściej na ogumieniu założonym przez producenta prędkościomierz zgodnie z jakimś wymogiem UE pokazuje 100%-112% prędkości rzeczywistej, a licznik kilometrów ~100% (przynajmniej tak powinien). Dobrze, abyś prędzej na w miarę prostym kilkukilometrowym odcinku drogi sprawdził oba te parametry z 2 różnymi GPSami. Ja aktualnie mam z przodu 185/65 15", w brefie było 205/50 15" i aktualnie prędkościomierz pokazuje dokładnie 100%, a licznik kilometrów zaniża o 4%. Przy standardowych oponach oba parametry były zawyżone i to dużo. Poniżej link do stronki z kalkulatorem opon: http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html Pozdrawiam.
  13. Super! W tym roku planuję Was odwiedzić w celu dalszych modyfikacji. Mam nadzieję, że cena dla starych i zadowolonych klientów się nie zmieni. P.S. Dla mnie wystarczy hamownia na 2 koła i wprawna ręka Mirassa :dobrze.
  14. http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=573 http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/przeciwmgielne.html ---------- Post added at 19:39 ---------- Previous post was at 19:31 ---------- Jeszcze dodam, że niestety z chińskimi jest tak: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=46811 Czyli nie da się wyregulować, ponieważ rozpraszają światło we wszystkich kierunkach - co potwierdzam z własnych doświadczeń. Ma to jednak swoje zalety podczas nocnego manewrowania w gęstej zabudowie i polno-leśnych dróżkach
  15. W moim kombi jest korektor, przy czym wszystkie 4 hamulce są tarczowe + ABS. Dodam, że prędzej maiłem Jette 1.8 RP 89’ (sedan oczywiście), która miała 2 tarcze z przodu i 2 bębny z tyłu i tam też już był korektor - przez jakiś czas. Został usunięty przez mojego mechanika, co poprawiło skuteczność hamowania. W praktyce, podczas gwałtownego hamowania, czy na suchym, czy na śliskim, z obciążeniem, czy bez i tak zawsze szybciej blokowane były najpierw koła przednie. Nie miałem z tego powodu też jakiś problemów na przeglądach. Natomiast kiedy zasugerowałem zrobienie tego samego mechanikowi w Passacie kategorycznie się przeciwstawiał. Choć wydawałoby się, że skoro w Jettcie, która nie maiła ABSu zdało to egzamin, to tym bardziej powinno się sprawdzić w aucie z ABSem .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności