Skocz do zawartości
Navkol

falująca temperatura ?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie sprawdzaj błędów silnika, bo to do niczego się tu nie przyda. Sprawdź temperaturę silnika w Meas. blocks. Ile jest na starcie, jak się nagrzewa... Jest tam podana w stopniach C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin a co ja mam to tłumaczyć mechanikowi?:D:D

Wymienił mi czujnik i teraz mam takie "problemy".... więc dla mnie ewidentnie wstawił mi jakiś shit i tak się teraz dziwnie wyrabia.....

Czy może się mylę? :637:

Bo temperatura już jest ok.

Tylko zachowuje się teraz jak opisałem powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki to inny "kod koloru"? miałem taki czarny....ten ktory wymienilem.... (od lewej strony silnika sie go wymienialo pod wezem powietrza).

a jaki konkretnie powinien byc? hm?

Czarny to jest każdy czujnik. Na swojej obudowie ma kolorowy oring. Może byc to czarny, żółty, zielony, niebieski.... itp. A jaki powinien być? Taki sam kolor - jak miałeś. Bo widocznie źle ci w sklepie czujnik dobrali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w AWT jaki ma być ten czujnik i gdzie on sie dokładnie znajduje? W intercarsie dobrał mi taki z zieloną wtyczką (cztery piny w środku), tylko, że nie wkręcany, tylko na jakiś wcisk, zawleczkę, czy coś...

 

Nie wiem jak ten cholerny temat ugryźć, a szarpie mi rano autem jak cholera, gaśnie, bo nie ma ssania.

 

Może nawet niepotrzebnie wymieniałem ostatnio termostat, bo wina była czujnika...

 

Sam juz nie wiem i opadam z sił.

 

Teraz niby poprawnie mi pokazuje temperaturę, bo na climatronic rośnie i dochodzi do 95 maks. Tylko, że rano przy mrozach pokazuje na starcie +4 stopnie, a powinien pokazywać minus, tyle ile jest na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie on sie dokładnie znajduje?

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej masz między ścianką grodziową a silnikiem. Szukaj na środku silnika, wychodzącego krućca koloru czarnego. Na nim znajduje się czujnik, jest on zapięty zapinką. Zapinka odchodzi po delikatnym odsunięciu jej w bok. Zwróć uwagę na gumową uszczelkę - pierścień, czy nie została w środku krućca lub wyszła razem z czujnikiem.

Sprawdź jaki masz, potwierdź to etką i idź do aso po nowy, albo wyszukaj w sklepie IC, zamiennika np Hella - bdb. edit: podałem opis w przypadku silnika - ADR. W AWT jest inaczej, sorki za zamęt.

Edytowane przez Marcin2780

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lewego powietrza nie ma skąd brać, bo sprawdzałem cały dolot, wąż od IC, etc.

 

Pompa pracuje głośniej niż oryginalna, ale pewnie taką ma specyfikę i nic jej nie poradzę (to jest zamiennik VEMO). Nowa pompa delikatnie buczy, a na zewnątrz w okolicy zbiornika słychać delikatne (bardzo) piszczenie. Ale nic wokół silnika.

 

 

 

Czy Ty aby na pewno mówisz dobrze? Czy czujnik temp silnika jest tam koło chłodnicy? Wiem, że jest tam jakiś czujnik, ale odkąd czytam to forum, to od zawsze wiedziałem, że ten czujnik jest gdzieś w okolicy grodzi silnika, gdzieś w bloku, albo głowicy wpięty. Marecek mi powiedział, że pod napinaczem łańcucha rozrządu.

 

Ten przy chłodnicy, to nie wiem co to za czujnik.

 

Mówimy tu o czujniku g62.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czarny to jest każdy czujnik. Na swojej obudowie ma kolorowy oring. Może byc to czarny, żółty, zielony, niebieski.... itp. A jaki powinien być? Taki sam kolor - jak miałeś. Bo widocznie źle ci w sklepie czujnik dobrali.

 

Żadnego koloru nie było - czarny cały był...... miałem go w rekach...... oringu nie widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czarny cały był...... miałem go w rekach...... oringu nie widziałem.

Czyli oring tez był czarny po prostu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie ten numer referencyjny oryginalnego czujnika temperatury VW do awt? Jaki jest jego koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich u mnie po wymianie termostatu i czujnika temperatury problem pozostał dalej mam wachania temperatury z 90 C do 75 C przy włączonym wentylatorze na 4 i ogrzewaniu na max. Pomóżcie pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Macie ten numer referencyjny oryginalnego czujnika temperatury VW do awt? Jaki jest jego koszt?

 

Wg mnie i Etki jest taki sam jak w dieslach czyli ma numer 059 919 501A

Koszt takiego czujnika w ASO GAJOS to coś koło 112zł

g62q.th.jpg

Edytowane przez lukisio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nizej masz fotke i opis poszczegolnych numerkow.

 

http://img508.imageshack.us/img508/1863/czujnikiqm9.jpg

 

 

1. zawór EGR

2. czujnik temperatury G62 / G2

 

 

Czy w moim AVF-ie ten czujnik jest w tym samym miejscu i jest taki sam jak do innych TDI?

 

U mnie objawy są następujące:

Z reguły po odpaleniu i jeździe przez 10-15 minut temp dochodzi do 90stopni, po czym w ciągu jednej sekundy spada do 0 i później sobie faluje, czasem wraca do 90 i przez cały dzień potrafi sobie już tak stać po czym niespodziewanie znowu leci na łeb.

Termostat to nie jest bo cały czas ogrzewanie dmucha gorące powietrze.

Więc zakładam że G62 - proszę o potwierdzenie.

Edytowane przez wgorny5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik masz od strony sciany grodziowej ,a jezeli chodzi o skoki temp.to najlepiej sprawdzic Vagiem,moze to byc wina termostatu,przy uszkodzonym termostacie tez bedzie ogrzewanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze to byc wina termostatu,przy uszkodzonym termostacie tez bedzie ogrzewanie.

 

Nie myślimy widzę, nie myślimy.... Wielu forumowiczów pewnie ma spazmy jak to czyta, ale ja z uporem maniaka będe powtarzał, że umiejętność analizy danych jest podstawą w diagnozowaniu problemów. Logika, spokój i podstawowa wiedza z zakresu działania naszego wozu najczęściej wystarcza, aby trafnie wytypować uszkodzony element.

No ale do rzeczy. Kolega napisał:

 

temp dochodzi do 90stopni, po czym w ciągu jednej sekundy spada do 0

 

Ktoś mi che wmówić, że taki objaw spowoduje termostat? Bezwładność temperaturowa silnika 1.9 jest zbyt duża, aby nawet brak termostatu wystudził silnik do zera ciągu jenej sekundy. Jeśli więc właściciel wozu zeznaje prawdę to ze 100proc pewnością można wykluczyć termostat tak? Co pozostaje? Czujnik i jego okablowanie nieprawdaż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś mi che wmówić, że taki objaw spowoduje termostat? Bezwładność temperaturowa silnika 1.9 jest zbyt duża, aby nawet brak termostatu wystudził silnik do zera ciągu jenej sekundy. Jeśli więc właściciel wozu zeznaje prawdę to ze 100proc pewnością można wykluczyć termostat tak? Co pozostaje? Czujnik i jego okablowanie nieprawdaż?

 

Toż mówię:

Termostat to nie jest bo cały czas ogrzewanie dmucha gorące powietrze.

 

I moje zasadnicze pytanie brzmiało:

Czy w moim AVF-ie ten czujnik jest w tym samym miejscu i jest taki sam jak do innych TDI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak 90 stopni to prawidlowa temperatura silnika nie zalezna od pory roku..pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy -4 nagrzewa sie do 90stopni po okolo 9km (nie za dlugo)? Grzeje dosc kiepsko i na dodatek temperatura na dworze -4 a na klimatroniku i na desce pokazuje -6. Termostat wymienilem miesiac temu. Czy to ktorys z czujnikow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jesli przewody z chlodnicy sa caly czas zimne i temperatura wariuje to tez termostad??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wicia

mam passata 1.9tdi AVB (101km) 2002r.miałem dokładnie takie same objawy t.z. temperatura płynu chłodzącego dochodziła do 70 stopni max.W autku po odpaleniu (rano minus 5st.)w momencie robiło się ciepło wszystko wskazywało ,że czujnik cieczy chłodzącej jest uszkodzony.Pytałem mechaników,kolegów-wszyscy potwierdzali moją diagnoze a więc kupiłem czujnik (60zł) wymieniłem i okazało się ,że niepotrzebnie bo nic to nie pomogło.Niechętnie udałem się do sklepu i kupiłem termostat (40zł) wymieniłem i REWELA!!!! Temperatura dochodzi do 90stopni i tak trzyma się cały czas obojętnie czy stoje w korku,jade 100km/h czy też jade 150km/h.Wszystko wskazywało ze to wina czujnika,a jednak termostat był winny.Czytałem na forum różne wpisy dotyczące sposobu wymiany termostatu były naprawde różne.Dzis po tym jak sam to zrobiłem moge śmiało powiedzieć ,że to "BUŁKA Z MASŁEM" Zajeło mi to 15minut tzeba spuścić plyn chłodzący,zdemontować plastikową pokrywe znajdującą się na silniku.Nastęnie odkręcić kruciec z wężem znajdujący się poniżej alternatora w którym znajduje się termostat(dwie śrubki na klucz nasadowy 10)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam jedno małe pytanko :-)

czy jak silnik jest rozgrzany i dojeżdżam do krzyżówki wciskam sprzęgło obroty zafalują i silnik gaśnie - wina może leżeć po stronie czujnika temperatury cieczy chłodzącej ???

Ma ktoś może jakieś zdjęcie gdzie on się znajduje w V6 ?

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności