Marcin2780
-
Liczba zawartości
24 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O Marcin2780
- Urodziny 10.03.1985
Informacje osobiste
-
Imię
Marcin
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Szczecin
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
-
Rok produkcji
1997
-
Witam Zrobiłem zdjęcia podczas wymiany termostatu u siebie. Silnik 1.8 ADR, a jednak są różnice - w łapie trzymającej pomę wspomagania. Część tego wspornika uniemożliwiała odkręcenie jednej ze śrub króćca, pod którym jest termostat. Na powyższych fotkach pokazany już efekt końcowy. Wystarczyło dłutem odkruszyć po kawałeczku wspornik w miejscu kolidującym ze śrubą, zaznaczone na zdjęciu na czerwono. Tyle narzędzi wystarczyło do zrobienia całości:
-
Zaworek, którego zrobiłeś zdjęcie ma za zadanie otworzyć drogę par paliwa ze zbiornika do filtra węglowego. Jeśli tyka, to działa prawidłowo. Co do błędu, który Ci został polecam zrobić: sprawdzenie wężyków podciśnienia przy przepustnicy oraz rury dolotowej do niej (harmonijka), sprawdzenie odmy (chodzi o to czy nie leci "lewe" powietrze do silnika, którego przepływomierz nie zmierzył), czyszczenie przepustnicy i jej późniejsza adaptacja. Sprawdź też VAGiem jaką temperaturę pokazuje silnik zimny, jak się rozgrzewa no i rozgrzany. Będziesz wiedział czy to czujnik, czy może termostat.
-
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej masz między ścianką grodziową a silnikiem. Szukaj na środku silnika, wychodzącego krućca koloru czarnego. Na nim znajduje się czujnik, jest on zapięty zapinką. Zapinka odchodzi po delikatnym odsunięciu jej w bok. Zwróć uwagę na gumową uszczelkę - pierścień, czy nie została w środku krućca lub wyszła razem z czujnikiem. Sprawdź jaki masz, potwierdź to etką i idź do aso po nowy, albo wyszukaj w sklepie IC, zamiennika np Hella - bdb. edit: podałem opis w przypadku silnika - ADR. W AWT jest inaczej, sorki za zamęt.
-
Nie sprawdzaj błędów silnika, bo to do niczego się tu nie przyda. Sprawdź temperaturę silnika w Meas. blocks. Ile jest na starcie, jak się nagrzewa... Jest tam podana w stopniach C.
-
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza się co 5 sek.
Marcin2780 odpowiedział EEKTRONIK2 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Tak, to normal. A na drugie pytanie nie znam odp. -
Sprawdź nagrzewnicę: zmniejsz ogrzewanie na min, ustaw sobie podmuch tylko na środek - klatkę piersiową, zostaw na minutę, po czym zwiększ szybko na maks i sprawdź jakie leci powietrze z kratek - być może masz przytkaną nagrzewnicę i przelatujące przez nie zimne powietrze, uniemożliwia jej nagrzanie. Nie sądzę, zeby była zatkana w 100% więc powyższe powinno pomóc w diagnozie. Podotykaj też węże pod maską, to będziesz wiedzaiał czy pompa wodna pracuje. A może masz climatronic i nie działa ci klapka od regulacji temperatury?
-
Panel nie jest uszkodzony, bo wszystkie przyciski działają. Daruję sobie tłumaczenie tobie czy naciskam dobrze, czy źle, bo to już przerabialiśmy w innym temacie na forum. Zrzut ekranu z mojego kompa. Zgadza się - mogę wejść w meassuring blocks, ale chodzi mi o parametry widoczne na wyśwuetlaczu climatronica, bez podłączania VAG'a. Dzięki za podpowiedź z tym "Test" w VAGu, zrobię sobie. Jest coś takiego jak przywrócenie fabrycznych ustawień klapek climatronica? Co jakiś nieregularny czas wywala mi błąd 4FA (Obieg zamknięty + Econ przy włączaniu zapłonu) czyli klapki recyrkulacji powietrza działa ona w moim odczuciu zawsze poprawnie, może coś się rozregulowało i taki "factory settings" by pomogło...? Ponawiam pytanie: Co oznacza "Soft. coding" i "Shop#" Jak to rozkodować?
-
Witam. Nie mogę wejść w tryb diagnostyczny climatronic'a. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma ten sam numer urządzenia i może/nie może wejść w tryb serwisowy? Co oznacza "Soft. coding" i "Shop#" w moim przypadku? Dodam, że z podłaczonym vag comem 3.11 w meas. blocks wyświetla poszczególne bloki climatronic'a (% uchylenia klapek, temperaturę, itp). Nie działa kombinacja jednocześnie: WENTYLATOR + TEMPERATURA + ECON, próbowałem to na wszystkie możliwe sposoby, tj. mniej powietrza, cieplej, zimniej, więcej powietrza i nie wchodzi mi ten tryb. Przeglądając ten wątek widziałem już wypowiedzi forowiczów, niemogących wejść w tryb diagnostyczny. Nie było jednak głębszych odpowiedzi. Pozdrawiam i miłych świąt życzę.
-
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza się co 5 sek.
Marcin2780 odpowiedział EEKTRONIK2 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Dzięki Danek, jak będę miał dostępny komputer, to porównam ze swoją wersją. -
Będę oryginalny: polecam passata, a4 też ok - rzecz gustu, a konstrukcja z grubsza ta sama. Jak trafisz na niezajechane auto, to nie będziesz miał problemów typu skrzypienie, bujanie fotela, itp. W benzynie łatwiej trafić auto z faktycznym mniejszym przebiegiem, niż w dieslu.
-
Temperatura cieczy chłodzącej w 1.8T AWT.
Marcin2780 odpowiedział Stochastic → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Co prawda mi termostat puszcza już przy około 70*C, ale zbiorniczek mam raczej tylko ciepławy po ok 200km dziennej spokojnej jazdy z minutowymi przerwami. W lato bywał gorący. -
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza się co 5 sek.
Marcin2780 odpowiedział EEKTRONIK2 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Danek75: A ta z youtuba? Jaki masz numer VAG twojego climatronica? Możesz sprawdzić?> U mnie np nie ma napisu DIAGNOSE. Ciekawe jakby podmienić mój na nowszy, czy wszedłby tryb serwisowy... A może u mnie to jest jakoś zablokowane VAGiem, moze wystarczy odblok.? -
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza się co 5 sek.
Marcin2780 odpowiedział EEKTRONIK2 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Zapraszam Twojego kota, żeby mi to włączył... Ok, nie byłem pewien czy mniej czy więcej, okazało się, że ma być więcej. W każdym razie tak też próbowałem A żeby jeszcze było śmieszniej, to polecam obejrzeć filmik: i to: Zdjęcie pochodzi z pdf'a znalezionego gdzieś w necie Climatronic_Self_Diagnostics.pdf -
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza się co 5 sek.
Marcin2780 odpowiedział EEKTRONIK2 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
MNIEJ + ZIMNIEJ + ECON nie działa. Mam zielone podświetlenie (jeśli to robi jakąs różnicę). W temacie: "Kody climatronic" kilkunastostronicowym też co jakiś czas ktoś pisał o tym, ze nie mogł wejść, ale nikt jakoś nie odzywał się w odpowiedzi na ten problem. Korzystając z okazji... tryb ECON aktywny (spręż. nie pracuje); włączam obieg zamknięty i tryb ECON się wyłącza (włącza spręż.) tak też macie? Pozdraiwam -
meski13 a ściągałeś wajchę od regulacji wysokości? Jak to się robi? Interesuje mnie jeszcze czy mniejsze pokretło od reg. lędźwiowej schodzi tak jak większe od oparcia.