Skocz do zawartości

Marcin2780

  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Marcin2780

  • Urodziny 10.03.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Szczecin

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
  • Rok produkcji
    1997
  1. Witam Zrobiłem zdjęcia podczas wymiany termostatu u siebie. Silnik 1.8 ADR, a jednak są różnice - w łapie trzymającej pomę wspomagania. Część tego wspornika uniemożliwiała odkręcenie jednej ze śrub króćca, pod którym jest termostat. Na powyższych fotkach pokazany już efekt końcowy. Wystarczyło dłutem odkruszyć po kawałeczku wspornik w miejscu kolidującym ze śrubą, zaznaczone na zdjęciu na czerwono. Tyle narzędzi wystarczyło do zrobienia całości:
  2. Zaworek, którego zrobiłeś zdjęcie ma za zadanie otworzyć drogę par paliwa ze zbiornika do filtra węglowego. Jeśli tyka, to działa prawidłowo. Co do błędu, który Ci został polecam zrobić: sprawdzenie wężyków podciśnienia przy przepustnicy oraz rury dolotowej do niej (harmonijka), sprawdzenie odmy (chodzi o to czy nie leci "lewe" powietrze do silnika, którego przepływomierz nie zmierzył), czyszczenie przepustnicy i jej późniejsza adaptacja. Sprawdź też VAGiem jaką temperaturę pokazuje silnik zimny, jak się rozgrzewa no i rozgrzany. Będziesz wiedział czy to czujnik, czy może termostat.
  3. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej masz między ścianką grodziową a silnikiem. Szukaj na środku silnika, wychodzącego krućca koloru czarnego. Na nim znajduje się czujnik, jest on zapięty zapinką. Zapinka odchodzi po delikatnym odsunięciu jej w bok. Zwróć uwagę na gumową uszczelkę - pierścień, czy nie została w środku krućca lub wyszła razem z czujnikiem. Sprawdź jaki masz, potwierdź to etką i idź do aso po nowy, albo wyszukaj w sklepie IC, zamiennika np Hella - bdb. edit: podałem opis w przypadku silnika - ADR. W AWT jest inaczej, sorki za zamęt.
  4. Nie sprawdzaj błędów silnika, bo to do niczego się tu nie przyda. Sprawdź temperaturę silnika w Meas. blocks. Ile jest na starcie, jak się nagrzewa... Jest tam podana w stopniach C.
  5. Sprawdź nagrzewnicę: zmniejsz ogrzewanie na min, ustaw sobie podmuch tylko na środek - klatkę piersiową, zostaw na minutę, po czym zwiększ szybko na maks i sprawdź jakie leci powietrze z kratek - być może masz przytkaną nagrzewnicę i przelatujące przez nie zimne powietrze, uniemożliwia jej nagrzanie. Nie sądzę, zeby była zatkana w 100% więc powyższe powinno pomóc w diagnozie. Podotykaj też węże pod maską, to będziesz wiedzaiał czy pompa wodna pracuje. A może masz climatronic i nie działa ci klapka od regulacji temperatury?
  6. Panel nie jest uszkodzony, bo wszystkie przyciski działają. Daruję sobie tłumaczenie tobie czy naciskam dobrze, czy źle, bo to już przerabialiśmy w innym temacie na forum. Zrzut ekranu z mojego kompa. Zgadza się - mogę wejść w meassuring blocks, ale chodzi mi o parametry widoczne na wyśwuetlaczu climatronica, bez podłączania VAG'a. Dzięki za podpowiedź z tym "Test" w VAGu, zrobię sobie. Jest coś takiego jak przywrócenie fabrycznych ustawień klapek climatronica? Co jakiś nieregularny czas wywala mi błąd 4FA (Obieg zamknięty + Econ przy włączaniu zapłonu) czyli klapki recyrkulacji powietrza działa ona w moim odczuciu zawsze poprawnie, może coś się rozregulowało i taki "factory settings" by pomogło...? Ponawiam pytanie: Co oznacza "Soft. coding" i "Shop#" Jak to rozkodować?
  7. Witam. Nie mogę wejść w tryb diagnostyczny climatronic'a. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma ten sam numer urządzenia i może/nie może wejść w tryb serwisowy? Co oznacza "Soft. coding" i "Shop#" w moim przypadku? Dodam, że z podłaczonym vag comem 3.11 w meas. blocks wyświetla poszczególne bloki climatronic'a (% uchylenia klapek, temperaturę, itp). Nie działa kombinacja jednocześnie: WENTYLATOR + TEMPERATURA + ECON, próbowałem to na wszystkie możliwe sposoby, tj. mniej powietrza, cieplej, zimniej, więcej powietrza i nie wchodzi mi ten tryb. Przeglądając ten wątek widziałem już wypowiedzi forowiczów, niemogących wejść w tryb diagnostyczny. Nie było jednak głębszych odpowiedzi. Pozdrawiam i miłych świąt życzę.
  8. Dzięki Danek, jak będę miał dostępny komputer, to porównam ze swoją wersją.
  9. Będę oryginalny: polecam passata, a4 też ok - rzecz gustu, a konstrukcja z grubsza ta sama. Jak trafisz na niezajechane auto, to nie będziesz miał problemów typu skrzypienie, bujanie fotela, itp. W benzynie łatwiej trafić auto z faktycznym mniejszym przebiegiem, niż w dieslu.
  10. Co prawda mi termostat puszcza już przy około 70*C, ale zbiorniczek mam raczej tylko ciepławy po ok 200km dziennej spokojnej jazdy z minutowymi przerwami. W lato bywał gorący.
  11. Danek75: A ta z youtuba? Jaki masz numer VAG twojego climatronica? Możesz sprawdzić?> U mnie np nie ma napisu DIAGNOSE. Ciekawe jakby podmienić mój na nowszy, czy wszedłby tryb serwisowy... A może u mnie to jest jakoś zablokowane VAGiem, moze wystarczy odblok.?
  12. Zapraszam Twojego kota, żeby mi to włączył... Ok, nie byłem pewien czy mniej czy więcej, okazało się, że ma być więcej. W każdym razie tak też próbowałem A żeby jeszcze było śmieszniej, to polecam obejrzeć filmik: i to: Zdjęcie pochodzi z pdf'a znalezionego gdzieś w necie Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
  13. MNIEJ + ZIMNIEJ + ECON nie działa. Mam zielone podświetlenie (jeśli to robi jakąs różnicę). W temacie: "Kody climatronic" kilkunastostronicowym też co jakiś czas ktoś pisał o tym, ze nie mogł wejść, ale nikt jakoś nie odzywał się w odpowiedzi na ten problem. Korzystając z okazji... tryb ECON aktywny (spręż. nie pracuje); włączam obieg zamknięty i tryb ECON się wyłącza (włącza spręż.) tak też macie? Pozdraiwam
  14. meski13 a ściągałeś wajchę od regulacji wysokości? Jak to się robi? Interesuje mnie jeszcze czy mniejsze pokretło od reg. lędźwiowej schodzi tak jak większe od oparcia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności