Skocz do zawartości
Navkol

falująca temperatura ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość elwood

Witam wszystkich, to mój pierwszy post i pierwszy passat ;), problem mam również z temperaturą cieczy, za bardzo jeszcze się nie orientuje w tym aucie bo mam je od 2 tygodni.

Nie wiem gdzie leży dokładnie wina, ale podejrzewam czujnik temp albo termostat. Auto jeździ normalnie, odpala itd, wskazówka temperatury natomiast cały czas pokazuje 2mm ponad 70stopni, jak odpalę to oczywiście jest na 0 ale powyżej tych 70 stopni nie wyjdzie, nawet po przejechaniu 30km, w korkach itd. Proszę o porady od czego zacząć. Pozdr

 

Auto to b3 1,9D z 90 roku,

 

edit, heh ale wpadka nie to podforum :) jak się da to proszę o przeniesienie lub wklejenie do odpowiedniego, sorry za zamieszanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie , czy ktoś może mi powiedzieć gdzie w passacie b5 silnik 1.6 AHL,rok 1998 znajduje sie czujnik temperatury.Najprawdopodobniej padł mi właśnie ten czujnik ponieważ wskazania temperatury na desce rozdzielczej są dość niepokojące, przejechałem odcinek 100km a temperatura na desce rozdziejczej w granicach 70stopni i raz potrafi się podnieść i zaraz znowu spaść prawie do zera. Byłbym wdzięczny za wskazania tego czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik masz na górze za blokiem silnika. Dochodzi do niego wtyczka z 4-ma przewodami. Ale to nie wina czujnika kolego, tylko termostat ci powiedział PAPA. Wymień go i będzie po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego uważasz kolego że to wina jednak termostatu a nie tego czujnika, czytałem dziś sporo na ten temat na forum i wydawałoby się jednak że to czujnik.Chciałbym jeszcze zaznaczyć że ciepłe powietrze dmucha z nawiewów normalnie.

Byłbym wdzięczny za Twoje rady i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki - nie doczytałem, że ci do zera spada. No w takim przypadku to raczej czujnik :D Tylko zanim kupisz drugi, to sprawdx w starym - jaki ma kolor na obudowie - czarny, zielony, żółty czy niebieski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że kolor czujnika ma znaczenie? Orientujesz się może czy drogi jest taki czujnik i czy można go bezproblemowo samemu wymienić. Czy podłączenie pod komputer coś tu pomoże czy raczej zacząć od wymiany czujnika.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kosztuje około 50 zeta i kolor ma znaczenie. Można go samemu wymienić, tylko lepiej na poczatek spuścić troche płynu do wiadra czy miski. Bo jak wyjmiesz czujnik to zacznie się lać płyn. A po wymianie można kompa podłączyć i skasować ewentualne błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie tego czujnika. I myślałem że wiem już dosyć dużo. Ale byłem pewien siebie i się zgarbiłem się boo... Nie wymienia się czujnika jak silnik jest gorący. Poza tym najpierw delikatnie i baardzo ostrożnie odkręć korek od zbiornika wyrównawczego aby wypuścić nadciśnienie ze zbiornika. Następnie zakręć korek zpowrotem (dzięki temu jak wyjmiesz czujnik z obudowy to powietrze nie będze mogło wejść do zbiornika wyrównawczego i nic się nie wyleje) Zdemontuj rurę dolotową powietrza. Zdejmij kostkę z czujnika. Wyciągnij czujnik. Przy zimnym silniku nie powinno się nic wylać. Gdy silnik jest ciepły to fotanna jest super. Dzięki temu straciłem stary oring który uszczelniał połączenie. Zresztą warto z czujnikiem kupić sobie nowy oring (u mnie w sklepie koszt 1 zł). Czujnik tylko renomowanych firm mnie kosztował 70 zł włoskiej produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wyglada nastepujaco. Nigdy nie mialem problemow z temperatura. Zawsze po odpaleniu po okolo 10-15 min jazdy temperatura dochodzila do 90 stopni i nigdy nie zauwarzylem zadnych wahan. Pare dni temu mialem juz rozgrzany silnik i na swiatlach ruszylem z kopyta. Chile pozniej wskazowka od temperatury spadla do zera. Stanolem zgasilem go po czym ponownie odpalilem i nic...Dzien pozniej gdy go odpalalem juz bylo okej. Natomiast wczoraj juz wogule nie dzialal. Czy to termostat czy czujnik temperatury padl???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek, na 100% padl ci czujnik, to dosc logiczne, mozesz tez sprawdzic to vagiem.

 

ja kupowalem oryginal czujnik za nie cale 30 zeta. :) Zeby kazda czesc tyle kosztowala :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieks emate.:)

Czyli koszt raczej niewielki i problem powinien zniknac... Ok a gdzie znajduje sie ten czujnik temperatury w moim pasku??? i czy samemu da rade to wymienic???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da rade, tylko nie poparz sie chopoku ;) , odczekaj az silnik troche ostrygnie, wsadz lewa lape od lewej strony silnika stojac do niego przodem czy tam z boku, tuz za egr. Bedzie ci on troche przeszkadzal bo tam malo miejsca. Odepniesz najpierw kabelek z kostka, sciagamy smieszna zawleczke i wyciagamy czujnik, nie jest wkrecany ale jest na oringu ktory moze utrudniac wyjecie czujnika ale dasz rade, potem zleci ci z litr plynu g12,wkladasz nowy oring i czujnik g2/g62, zakaldasz zawleczke i podpinasz kabelek.

 

Kupujac czujnik masz dwie opcje, zielony albo niebieski, obstawiam ze u ciebie jest zielony, ale mozna latwo po zdjeciu kostki ustalic jaki jest u ciebie.

 

Tak wyglada czujnik.

http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/sensoren/059919501A-1.jpg

tak zawleczka

http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/sensoren/032121142.jpg

tak oring ;)

http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/sensoren/N90316802.jpg

 

http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/sensoren/G2_G62.jpg

 

 

Nizej masz fotke i opis poszczegolnych numerkow.

 

http://img508.imageshack.us/img508/1863/czujnikiqm9.jpg

 

 

1. zawór EGR

2. czujnik temperatury G62 / G2

3. złaczka dla litwy sterującej PD1-4

4. czujnik temperatury paliwa G81

5. czujnik cisnienia powietrza dolotowego G71, czujnik temperatury powietrza dolotowego G72

6. złączka czujnika obrotów wału korbowego G28

7. złączka czujnika Halla G40 pozycji wałka rozrządu

8. ECU J248, czujnik wysokości F96

9. czujnik obrotów wału korbowego G28

10. czujnik Halla G40 pozycji wałka rozrządu

11. zawór magnetyczny regulujący cisnienie doładowania N75

12. regulator podciśnieniowy kierownic turbiny

13. zawór klapy gaszącej N239

14. zawór sterujący zaworem recyrkulacji spalin (EGR) N18

15. miernik masy powietrza G70

 

powodzenia, dasz rade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Emate - Wielkie dzieki za twoj opis + foty:). Teraz wydaje sie to prosta rzecza do zrobienia. Jak tylko bede mial chwile zajme sie tym i napisze o efektach. Pozdrawiam 3msie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja dziś wymieniłem czujnik temperatury ale problem nie do końca ustąpił. Mianowicie po wymianie czujnika odpaliłem auto na biegu jałowym po około 10-15minutach temperatura skoczyła do 90stopni, więc myślałem że już po problemie, natomiast podczas jazdy temperatura spadła do 70stopni i już nie chciała wzrosnąć, zatrzymałem auto i po chwili znowu temperatura skoczyła do 90stopni, ruszyłem po chwili było już 70stopni.

Więc co może być przyczyną - chyba jednak termostat będzie do wymiany.!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po wymianie czujnika odpaliłem auto na biegu jałowym po około 10-15minutach temperatura skoczyła do 90stopni, natomiast podczas jazdy temperatura spadła do 70stopni i już nie chciała wzrosnąć, zatrzymałem auto i po chwili znowu temperatura skoczyła do 90stopni, ruszyłem po chwili było już 70stopni.

Więc co może być przyczyną - chyba jednak termostat będzie do wymiany.!?

No w twoim przypadku jednak TAK :) Termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale samochód się normalnie grzeje tz. dmucha ciepłym powietrzem z nawiewów, więc dlaczego termostat czyżby nie dokońca się otwierał. Proszę mi wytłumaczyć ten wątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy termostat się nie domyka, to w trakcie jazdy masz dodatkowy opływ powietrza przez chłodnicę, co powoduje szybsze studzenie cieczy chłodzącej na DUŻYM OBIEGU. W przypadku, gdy staniesz, to nie ma dodatkowego nadmuchu na chłodnicę, przez co ciecz jest chłodzona wolniej a co za tym idzie - jej temperatura wzrasta. A ciepłe powietrze bedzie ci leciało, bo przeciez masz wtedy około 70 stopni na blacie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam też ten problem z temperaturą wymieniłem termostat i nic dlatego uważam że siadł czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podłączam sie ja mam nastempujacy problem normalnie pokazuje mi temperature po chwili wskazowka spada do 50 i jak sie jes zaczce niezawsze to znowu zachwile pokazuje ok. i tak w kolo czy to wina na 100% czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności