Skocz do zawartości
Navkol

falująca temperatura ?

Rekomendowane odpowiedzi

tak ma trzymać cały czas !!! równiutko na śrdeczku 90st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podobny problem. Muszę podskoczyć do mechanika. Jestem tylko ciekaw czy będzie problem z wymianą termostatu, bo gdzieś słyszałem że w 2.8 i 2.6 V6 grupy VAG jest to dosyć utrudniona sprawa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ano i umnie to zauważyłem - 90 po czym patrze a tam 75 i powolutku do góry.

Na początku myślałem że to wina gazu ale chyba raczej nie.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ferd

U mnie jest tak,

Miałem 90% potem falowało 70-90

Pojechałem do warsztatu.Wymieniono czujnik temp.

Temperatura przestałą falować ale trzymało cały czas na 70*

Wyminiłem płyn na G12+ (wcześniej był jakieś nieorginalny)

Temperatura teraz jest stała ale wskazuje jakieś 65* (zmian płynu obniżyła o ok5*)

Wczoraj sprawdziłem termostat:przejechałem się ok 5km górny wąż ciepły od chłodnicy, dolny zimny.

Termostat wygląda ok, Wg mnie albo znow czujnik jest kiepski albo to wpływ tego że spokojnie jeżdżę.

Z jady próbnej warsztatowej auto wraca z 90* no ale styl jazdy zblizony jest wtedy do jakiejś próby rajdowej :)

Co będzie dalej zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ferd, Weź wymień w cholerę ten termostat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - temat wałkowany jest już od 100 lat :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość shifter123

Jedz do Mechanika, bo może się skończyć tragicznie, jeśli to nie jest sam termostat. Ale omijaj szerokim łukiem ASO VW Gładysz i Synowie - Tarnów Zgłobice.

 

Miałem to samo... po fachowo wykonanej naprawie po tygodniu musialem postawic mojego Pasia w garażu w oczekiwaniu na nowy silnik. W starym poszedl blok silnika.

 

Ja nie wiem co oni tam spierdo**** :kwasny: Ale to nie pierwszy raz jak Gładysz sie wykazał... :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość staszek

podlacze sie do tematu bo mam podobnie. z tego ze u mnie zawsze jest 90 i nie mam zadnych wachan ani nic podobnego. problem tkwi ze najade np na dziure, spada calkiem jakby silnik byl calkowicie zimny... przejezdze czasem dwa dni czasem 5 minut i spowrotem wedruje na 90. auto w zaden sposob nie reaguje na spadki wentylator zalacza sie nawet jak wskaznik jest na dole. wnioskuje ze cos nie laczy np.czujnik... teraz pytanie gdzie czujnik sie znajduje? i jaki moze byc koszt... passat 1.9 TDi silnik AFN 110km 2000 rocznik.... z gory DZIEKUJE....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ferd

Wymieniłem termostat.

Jest już wszystko ok. 90 stopni trzyma bez problemu. Dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do wymianu termostatu trzeba mieć kanał czy da się tam wcisnąć bez niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

podepnę się do tematu - i wiem że to było wałkowane, ale już brak mi pomysłu i sił.

 

Objawy przed wymianą były takie: ogrzewanie OK, temperatura dochodziła do 90, po czym spadała na 70 i tak sobie falowała.

 

Wymieniony został termostat: temperatura na 70, ogrzewania brak (leci letnie powietrze).

Wymieniony czujnik temperatury: temperatura na 60, ogrzewanie lepsze, ale to nie to co powinno być. Temperatura sprawdzona VAG - jest zgodna ze wskazaniem wskaźnika.

Dziś przejechałem 50 km i temperatura dalej na 60 stopni. Zarówno teraz jak i wcześniej VAG nie wskazywał błędów czujnika.

 

Zastanawia i denerwuje mnie ta sprawa, bo przecież temp silnika powinna być 90 stopni.

 

Podpowiedzcie co to może być, co po raz nty sprawdzić, co wymienić, i co sprawdzać na VAGu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek_bart

to i ja sie dopisze :ok: u mnie jest jeszcze troszke inny problem z temp. otoz czesto silnik nie nagrzewa sie dalej niz do pierwszej cienkiej kreski i wczasie jazdy wielokrotnie spada kompletnie do zera. zdarza sie ze silnik sie nagrzeje do 90stopni ale po chwili jazdy potrafi strzalka calkowicie spasc do zera i wtedy czuc jakby chlodniejsze powietrze z nawiewow a do tego silnik pracuje tak jakby ciezej tzn jakby bylo dopiero co odpalony. o co moze chodzic?? czy to termostat czy czujnik temp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli spada tmp podczas jazdy to stawialbym na temostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponownie w temacie...

 

w końcu udało się zaradzić problemowi - kupiony i założony oryginalny termostat. Temp. na 90, grzanie w porządku. Mam nadzieję, że taki stan utrzyma się u mnie długo :).

 

Życzę wszystkim, którzy mają podobne problemy o szybkie ich usunięcie. Dzięki za rady i informacje. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek_bart
jesli spada tmp podczas jazdy to stawialbym na temostat.

 

ale czy tylko termostat??

 

ostatnio jadac z pracy odcinek 19km obserwowalem wskaznik temp. dlugo sie nie podnosil po czym powoli doszedl do 90C by po chwili spasc kompletnie do zera, potem sie podniosl ale tylko do pierwszej cienkiej lini i znowu spadl do zera i tak ciagle. przez te wahania temp chyba troche wiecej pali.

 

jestem ciekaw co sie dzieje bo w grudniu bede na urlopie w Polsce i chcialbym to zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcind

U mnie jak jadę normalnie do pracy (ok 60-70km/h) temperatura normalnie wskakuje na 90 stopni i tak trzyma, ale jak dojadę do koreczka i w nim stanę, to spada do ok 80. Jak wyjadę z korka to znowu wzrasta do 90 stopni. Myślę że to przez obecną pogodę. Jak mu ciskam jest ok, jak stanę silnik się wychładza. Ciekawe czy mam rację, czy też termostst się kończy??

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jak jadę normalnie do pracy (ok 60-70km/h) temperatura normalnie wskakuje na 90 stopni i tak trzyma, ale jak dojadę do koreczka i w nim stanę, to spada do ok 80. Jak wyjadę z korka to znowu wzrasta do 90 stopni. Myślę że to przez obecną pogodę. Jak mu ciskam jest ok, jak stanę silnik się wychładza. Ciekawe czy mam rację, czy też termostst się kończy??
A może to wina cieczy chłodzącej? Ją co jakiś czas też się wymienia bo po jakimś czasie traci swoje właściwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcind, jeśli dopiero silnik nagrzał się do 90st a w koreczku używasz dość intensywnie nawiewu ciepłego powietrza to silnik się będzie trochę wychładzał przy niskich temperaturach na zewnątrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem juz wiele tematów na temat spadku temperatury i wywnioskowalem ze u mnie padl termostat, wymienilam gnojka i dalej podobnie.

 

Wracajac z wakacji zaczol sie ten problem, jechalem z bratem na autostradzie i temperatura spadla na jedna kreske ponizej 90, zaczelo mnie to niepokoic ale zdazylo sie to z 2 razy i przestalo. Problem powrócil teraz i jest dosc czesto. Czy takie objawy moga byc przez czujnik g62 ?

 

Problem równiez tkwi ze jak wezme laptopa to temperatura w kompie miesci sie w 80-90 a na wskazniku jest kolo 80 czasem mniej. Nigdy mi sie nie zdazylo zeby spadlo nizej ( jak mam ze soba laptopa ) wiec nie wiem do konca jak czujnik to widzi.

 

wszelka pomoc mile widziana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności