Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

dzieki za odpowiedzi. Co do podkrecania mocy w 105km na ok.150km to na pewno dostaje lepszego kopa ale cierpi na tym dwumasa i sprzeglo - to akurat wiem z doswiadczenia bo takiego ma znajomy - nie o to mi chodzi zeby chipem podkrecac moc bo to nie spotrowe auto a do wozena 4 liter wystarczy jak dla mnie.

Piszecie o kosztach utrzymania 2.0 140km:

1. co jest takiego nadzwyczajnego w tych silnikach ze koszty maja byc wyzsze niz np. 105km? zaznczam ze chodzi mi o rok 2005/6 czyli bez CR

2. czy przy wiekszych przebiegach (150-180kkm) sa jakies regularne naprawy (TTTM - 'ten typ tak ma')

3. na co zwrocic szczegolna uwage kupujac takie auto - mysle raczej o zakupie w DE auta polesingowego - wiekszy przebieg ale regularnie serwisowane (zreszta 80% tych co sa na otomoto to wlasnie takie auta wiec nawet kupuja u nas ma sie to samo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie dotyczące przebiegu w passatach. Zamierzam kupić b6 2.0 tdi 140km ze skrzynią DSG. Czy przebieg rzędu 150kkm to dużo dla takiego samochodu? Jakich usterek/napraw eksploatacyjnych mogę się spodziewać?

Pozdrawiam

Edytowane przez Syntius
Niezgodność tematu z regulaminem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rocznik?

Moim zdaniem spokojnie można brać - nie jest to mało i nie jest to dużo, jak na auto VW. Skrzynia DSG to bajka :) lać i jeździć :)

Dziś kupując jeszcze raz napewno wybrałbym DSG ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2005-2006, czy te roczniki nie miały "chorób wieku dzieciecego"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chorób wieku dzieciecego"?
MIALY... dwumasy wymieniane w ramach akcji fabrycznej, pekajac glowice ( niektore wymieniane za darmo niektore nie, problemy z blokada kierownicy, zdarzaly sie wpadkiz hamulcami ( akcje fabryczne), itd. Ale raczej juz te samochody maja ponaprawiane to co je bolalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kup 1.9 sprawdzona jednostka, do tego chip i masz 140-150KM jak wpakujesz wieksze turbo to 180KM nie jest problemem...koszt...turbo 1300zł...chip 1000zł, stare turbo sprzedajesz za 1000zł więc cała opeacja kosztuje 1300zł+ok 300-500zl za przerobienie wydechu pod nowe turbo...tylko nie słucha tekstów że to zabije silnik - tak gadaja ludzie którzy sie nie znają...

Ja pierniczę, "tak gadają ludzie, którzy się nie znają" :). Świetny pomysł, jak chcesz 140KM to kup 105 i dodaj chip - nieźle pomyślane. Tylko po co, skoro są silniki 140KM i 170KM - i nie są w żaden sposób "wymęczone" skoro tyle im fabryka dała. Różnice cenowe używanych aut nie są wielkie porównujac silniki 1,9 i 2,0. Głupotą byłoby kupować słabszy od razu z zamiarem jego tuningu. Jeździłem swego czasu w rajdach i wiem co znaczy tuning silnika, wiem także jak takie niby niewinne przeróbki przekładają się na jego żywotność. No chyba, że ktoś zamierza robić 20tys. km rocznie, to spokojnie kilka lat pojeździ.

Idąc takim rozumowaniem, po do kupować rower skoro można kupić hulajnogę, dołożyć kilka elementów i też będzie fajnie :).

VW od jakiegoś czasu nie wkłada do passatów silnika 1,9 - widocznie nie sprzedawał się najlepiej. Jeśli nie wystarcza Ci 105KM, to szukaj mocniejszego auta a nie myśl o tuningu - 2,0TDI 140KM jest najbardziej popularnym silnikiem w tym modelu i tu jest więc z czego wybierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciezko znalezc cos ciekawego wiec mysle ze sam sie wybiore do DE po to.

 

Koniecznie jechać samemu do DE.

Nie brać od handlarza w Polsce. Przy dzisiejszej koniunkturze i kursie euro, uczciwie - bez kręcenia licznika i szpachlowania sprzedać auta praktycznie się nie da.

Szukajcie ogłoszeń prywatnych i najlepiej pierwszych właścicieli - nie będzie to trudne przy 3 letnich autach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według moich odczuć i wrażeń :D 2.0 TDI 140PS to silnik optymalny do Passata.Fajnie sie tym jezdzi i jest wystarczajacy do bardzo sprawnego poruszania sie.Pewnie ze w 170 PS bedzie troche lepiej,dynamiczniej,ale nie jest to przepaść jaka dzieli według mnie 1.9 105 PS i 2.0 140 PS,jeżeli chodzi o osiągi i dynamikę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja jeźdźilem 200 konnym passatem TFSI po czym wsiadlem do Zchipowanego Passata 170KM (po modyfikacji ~198KM) powiem Wam ze odczucia przy wyprzedzaniu mialem o wiele lepsze w Dieslu :) i taka opcje polecam 170KM + profesjonalna firma tuningowa ~1500zł i mamy "rakiete":)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

R 36 odebrany, po 1070km jestem zakochany w tym samochodzie i specjalnie w zawieszeniu DCC. Jest nie samowi tę. Chociaż samochód jest obniżony o 25mm i ma opony 235/40/18, w trypie komfort jest podobnie jak w mojej starej Vectre C z oponami 215/55/16. Natomiast w trypie sport na kosce brukowej wypełnienia z zębów wypadają. Wielkie gratulacje VW za DCC. O silniku nie wspominam, bo tego było się spodziewać i tak samo o fotelach. Zero bólu pleców po 750km. Po drodze do Warszawy zaliczony remiz z BMW 335 tour. Wiem, że trzeba docierać, ale kozakował. Spalanie w trasie Praga-Warszawa 13,5l/100km, ale 170km/h (to jest 4tis.obrotów) przelotowa. Po drodze zahaczyłem o Śląsk i koledzy z klubu VU odbili jazdy próbne.

 

Pozdrawiam

Petr

 

 

 

http://img4.imageshack.us/my.php?image=dsc00621u.jpg

dsc00620u.jpg[/img]

e40cddfa1fae7a7am.jpg[/url]

 

Edytowane przez Petr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezeli silnik jest z DPF-em to praktycznie nie da sie nic zmodyfikowac z tego co mi wiadomo.

Poczytaj na forum Master Tuinning ;)

140>~170

170>~190

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich uzutkownikow passatów,

mam pare pytan moze nie w tym poscie co trzeba no ale trudno,

a wiec jestem nowym pasiadaczem PASSATA B6 i dopiero co sie

szkole

-co oznacza przycisk "ECON" na climatroniku??

-mam nawigacje RNS 300 i posiadam na desce przycisk "TRAFFIC" CO ON OZNACZA??

-co oznacza przycisk "DUAL" na climatroniku??

- ILE WAM PALA 1.9 TDI??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-ECON - jak sama nazwa wskazuje służy do przełączania układu klimatyzacji w tryb ekonomiczny. Działa wtedy sam nawiew, natomiast sprężarka klimatyzacji oraz dogrzewacze zostają wyłączone (przez co zmniejsza się spalanie, ale podczas upału/zimna nie uzyskujemy w szybkim czasie zadanej temperatury).

 

-TRAFFIC - usługa nie działa w Polsce, nawigacja odbiera lokalne informacje o utrudnieniach ruchu (korki, wypadki) i na tej podstawie modyfikuje trasę tak, aby te utrudnienia ominąć). Więcej w Wikipedii:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

 

Ewentualnie Traffic to może też być funkcja, która automatycznie pogłaśnia radio (oraz zatrzymuje odtwarzanie płyt CD) w przypadku transmitowania przez daną stację informacji o ruchu drogowym.

 

-DUAL - włącza się gdy działa klimatyzacja dwustrefowa (inną temperaturę zadaną ustawia kierowca, a inną pasażer).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli mozna to dorzuce swoje pare centow...

Sprowadzilem sobie Passata z Autohausu w Niemczech 2006 2.0 tdi 140KM.

(Variant Comfortline + pakiet Busness)

Mialem wiele aut BMW 520, Honda Civic, Alfa Romeo 145, Opel Vectra C ale na nic innego niezamienie mojego paska no chyba ze na lepszy model. Jezdzi sie komfortowo, wygodnie, dobre osiagi , dynamika silnika, 6 bieg przydaje sie na autobahnie.

Jak narazie odpukac nic sie niedzieje przy 109 tys km przebiegu.

Zachecam do kupowania na zachodzie serwis do konca, niewyrabane zawieszenie, i bez wiekszych machlojek tak jak w Polsce.

Na stale mieszkam w Berlinie chetnie pomoge osobom szukajacym cos dla siebie.

 

Na co zwrocic uwage przy zakupie auta uzywanego?

mysle ze dokladnie przyjzec sie elementom czy niema rys od szpachli pod lakieriem ,czy elementy na srubach niebyly ruszane, oraz specjalnym urzadzeniem sprawdzic grubosc lakieru. Popatrzec na szczeliny miedzy elementami, ozaczenia szyb czy wszystkie pasuja. Sprawdzic tarcze oraz stan klockow. Wyrabane tarcze to duzy przebieg. Czy opony nie sa wyzabkowane. Czy w srodku niema przetarc galka zmiany biegow ,pedaly co swiadczy o duzo wiekszym przebiegu. Spisac sobie VIN i zadzwonic do jakiegokolwiek serwisu w Polsce oni wszystko powiedza co bylo robione, jakie akcje serwisowe itp. Napewno jeszcze o czyms zapomnialem...

Edytowane przez vallentino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DZIEKI adamq ZA ODPOWIEDZ,

powieccie kto oczywiscie posiada ten silnik 1.9 TDI

ile wam pali??

aha ostatnio mam taki problem poniewaz zaswiecila mi sie zółta kontrolka

od katalizatora, czytalem o tym na forum i mowia ze trzeba go gazowac przez 15-20min

na 2000obr w wzyz nawet.

Wam tez sie takie cos dzieje jak wy to likwidujecie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mmarcin

Jestem nowy na tym forum ale z przyjemnością podzielę się swoją opinią na temat nowego B-6.

Obecnie posiadam B6 Sedan Sportline 2.0 140 KM. w latach 2006-2008 (dokładnie 24 miesiące) jeździłem B6 Sedan Comfortline 1,9 105 KM zrobiłem na nim 80 tys.

Jeżeli chodzi o starszego to przez cały okres użytkowania standard: dwa przeglądy dolałem jakieś 3 l. oleju i to wszystko. Samochód super komfortowy i pakowny zjeździłem pół Europy. Mankamenty rzeczywiście plastyki na konsoli zaczynają skrzypiec przy niskich temperaturach, pięciobiegowa skrzynia jest super w mieście ale w trasie przydałby się 6 bieg. Felgi Milwouki ciężkie do utrzymania w czystości (za dużo szprych) ale zawsze można wymienić. Pod koniec użytkowania dziwne odgłosy (skrzypienie) z teleskopów przednich zwłaszcza podczas pokonywania leżących policjantów. Zdecydowanie samochód dla tych co jeżdżą "dookoła komina" mało pali i jest niezawodny.

Na temat drugiego w późniejszym czasie chyba że ktoś jest mocno zainteresowany czymś konkretnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mmarcin powiedz cos o 1.9 TDI,np. ile ci palił??

Obecnie mam takiego passata jakiego ty kiedyś miałeś

(B6 1.9 TDI, COMFORTLINE), na co się przygotować??

Jak oceniasz to auto i ten silnik po 2 latach użytkowania

(bo chyba tyle go miałeś??)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adamq - oki dzięki sprawdzę w dniu jutrzejszym i dam znać jaki tego efekt...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek72

Wracając do kupujemy Passata - polecam wszystkim silniki TSI. To obecnie najlepsze silniki benzynowe na rynku. Ekstremalnie ciche, mocne, elastyczne i naprawde mało pala. Mam 1.8 tsi, idzie jak rakieta ( szczególnie na paliwie 98-100 oktanów; ma wówczas ok. 175 koni ), przy spokojnej jeździe średnio z 3000 km wyszło mi 8.2 litra. Pewnie rzucę kij w mrowisko, ale przy dieslu kupiłbym nowe Mondeo. Jeżdżę jednym i drugim i Mondeo jest większe, nic nie skrzypi ( przynajmniej w egzemplarzu w rodzinie ) i o wiele lepiej wybiera dziury na drodze. Natomiast Mondeo nie ma porządnej benzyny pomijając paliwożerne 2.5T. Ideałem dla mnie byłby Mondeo z silnikiem TSI:) Passat ma niby lepsze materiały optycznie, ale jednak czasem coś zabrzęczy na dziurach. jak pisałem, trzeba się też nastawić na twarde, trzęsące zawieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie ze TSI sa super, tylko sprawa jak te silniki beda sie zachowywac po 100-200 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności