Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam manuala - 5,2 - 5,5 trasa (normalna: wyprzedzania, prędkości 100-140, trochę miasta, tak z 10%). Samo miasto 6,5-7 l. Spalanie z kompa, nie mierzone.

 

Między 2.0TDI może być znikoma różnica w spalaniu, ale ja postawiłem na większą bezawaryjność, spalania nie brałem pod uwagę przy wyborze...

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Passki 2,0 140 KM wada jest ich taka ze łykają sporo oleju i prawdę mówiąc będziesz musiał wozić bankę z olejem w bagażniku

ok.0,5litra na 15tys.km,no cóż,dla niektórych straszna ilość i niemiłosierne koszta!

wcześniej jeździłem Passkiem 1,9 130 km 2005 rok po lifcie już ostatni jaki szedł i minimalna różnica jest od 105 nawet nie odczuwalna twój wybór dodam ze kręcił mnie ten 140 km ale nie żałuje zakupu tego Passka.

miałem b5fl 130km sedan,mam również takie kombi i wiem,że różnica jest bardzo odczuwalna,więc nie pisz głupot,b6 105km,może tylko odczytać nr.rej. starego paska!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie oszukujmy sie, przecież to tylko 105 koników.Passek z takim silniczkiem nie jest demonem mocy ;) life is brutal ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z zycia wziete to w trasie ostatnio Bora gdzie mam 100 po minimalnej zmianie czyli w granicach 115 koni z B5 FL 130 i lecielismy rowniutenko( roznica jakis 200 kilo na moja korzysc), a lecac Bora z Paskiem, ktorego prowadzi ojciec dostaje w tylek, ze az zal, wiec jak kto pisze, ze po przesiadce z 200 konnego auta po przesiadce do 105 diesla nie widzi braku mocy to chyba z tych 200 koni polowa pasie sie gdzies na polance albo bez urazy nie umial uzytkowac tamtego auta. Znam ludzi ktorzy na podbnej zasadzie uwazaja ze do A^ wystarczy 2.0 TDI 140, no ale jak kto lubi, wiadomo ze kazdy chwali swoje, wedlug mnie 105 jest ok do golfa, ale nie do paska, lecac w trasie zaladawan w 4 osoby + bagaz co daje jakies 1900 kilo to zdecydowanie za malo

Edytowane przez Wazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo za kierownicą trzeba myśleć, a nie wciskać pedał gazu do oporu.

 

Ja do tej pory nie wiem przy ilu obrotach miałem odcięcie w 200KM Zafirze...

 

Co więcej 1.9TDI zawsze mają jakieś gifty od fabryki (ojcu taki silnik wypluł 122KM, zachipował na 150/350). Ja swojego nie sprawdzałem, ale jechałem załadowanym na maksa i normalnie sobie radził (oczywiście piszę o normalnej jeździe, a nie ruszania pierwszym spod świateł...)

 

 

Edit: sprawdziłem dane techniczne dla Twojej Bory i wg autocentrum ma ona 12.1 s. do 100, mój Passat kombi ma 12.4...

Edytowane przez Turbolot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo za kierownicą trzeba myśleć, a nie wciskać pedał gazu do oporu
Zgadza sie, ale nie o tym tu mowimy.

 

sprawdziłem dane techniczne dla Twojej Bory i wg autocentrum ma ona 12.1 s. do 100, mój Passat kombi ma 12.4...
To to akurat jest chyba tylko wazne do startu spod swiatel w zyciu codzinnym i wyprzedzaniu bardziej sie elastycznosc liczy i wiem jak Bora sobie radzi zaladowana na max i szalu nie ma,

poza tym jak sam napisalem :

a lecac Bora z Paskiem, ktorego prowadzi ojciec dostaje w tylek, ze az zal
[

dlatego kupujac uzywane auto gdzie roznica w cenie meidzy 1.9 TDI a 2.0 nie jest zbyt wielka uwazam ze wiekszy sens jest kupic 2.0 TDI. U mnie od jakeigos czasu 99% czasu Paskiem jezdzi ojciec i fakt ze jemu w ogromnej wiekszosci wytarczylby 1.9, ale sam przyznaje ze pare razy przy wyprzedzaniu cieszyl sie ze to 2.0 a nie 1.9.

Generalnie chodzi mi o to, ze wkurza mnie to ze ktos odradza silnik 2.0 bo slsyzal od ziecia wujka szwagra ze te silniki sa be , a sam nie mial z nim nigdy doczynienia.

Niektorym wystarczy 1.9 ale skoro za niewielka roznice mozna miec cos lepszego to chyba lepiej kupic cos lepszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SonY_Milk

Rozumiem, że każdy jest zadowolony z własnego samochodu - dokonaliście takiego (a nie innego wyboru) pod wpływem pewnych okoliczności/czynników preferencji i nie ma się co szczypać który "lepszy" :P zależy kto czego oczekuje od samochodu... "lepszy" jest pojęciem względnym/subiektywnym.

Ja napisałem na początku, że bardzo zależy mi na niskim spalaniu + bezawaryjności << to są moje główne priorytety, zatem uważam, że 1.9 TDI będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem ;)

Bez wątpienia 2.0 TDI "fajniej" się jeździ, gdyż jest żwawszy od 105 konnej wersji paska, jednak teraz pytanie: czy płacić więcej za przejechanie każdych 100km drogi (większe spalanie 2.0 TDI - nie czarujmy się - te 35 koników więcej też trzeba napoić) i dostać w zamian lepsze przyspieszenie/więcej niutonów itd? Kolejnym argumentem za 1.9 (w moim przypadku) jest wspomniana już bezawaryjność (lub mniejsza awaryjność) << jednak to nie jest sprawdzone ani potwierdzone w żaden sposób - jedynie zasłyszane z opinii.

Co do wyboru wersji to nie sądzę, iż uda mi się wyrwać highline'a za cenę do 50tys zł... zatem pozostaje comfortline (ew sportline), ponieważ chromy muszą być :D xenony byłyby super sprawą, ale skoro twierdzicie, że ciężko w comfortlinie będzie spotkać to szkoda :633:

Zdecyduję się raczej na wersję sedan, gdyż kombiak po prostu nie jest mi potrzebny :P

PS. Audi A6 mam 110KM/225Nm - spalanie śmiesznie małe, popularny silnik AFN = niskie koszty utrzymania. Pasek B6 (1.9) miałby zatem 5koników mniej jednak 25niutonów więcej, zatem wyszłoby +/- podobnie - i takie rozwiązanie jak najbardziej mi pasuje :D

Jeżeli jednak "trafi się" ZADBANY i PEWNY 2.0 TDI to wolę wziąć takiego a niżeli 1.9 zaniedbanego z przebiegiem kosmicznym (albo po dzwonie).

Gdzie więc szukać ?? Alledrogo... mobile.de ? czy jeszcze gdzieś indziej...?

dziękuje za odpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym spalaniem bym nie przesadzal, bo 1.9 jest slabsze wiec spali wiecej troche do zaiselnai tej budy. mi spala w miescie oko 7,5-8 litra przy w miare normalnej lekko dynamicznej jezdzie

w trasie jadac do 120 spokojnie 6 litrow

przy sredniej ponad 100 czyli predkosci licznikowe rzedu 160 jakies 7 z groszami

z awaryjnoscia, jak kupujesz auto z duzym przebiegiem to co sie mialo posuc czyli glowica deumasa itd juz dawno poszlo i jest ok. Najwazniesjze jest zeby auto bylo w dorym stanie ogolnym, nie strzelone a jesli strzelone to porzadnei zrobione itd.

Edytowane przez Wazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SonY_Milk

Nie chcę się sprzeczać, ale takie samo zdanie słyszałem o 1.9 TDI 110KM w mojej A6 = za słaby silnik, będzie paliło dużo bo ciężka buda.

Przyznaję zatem, że jest to w pełni zależne od okoliczności:

Hmm po części jest w tym racja, bo jak będziesz musiał wykonać N razy wyprzedzanie to 1.9 spali więcej, gdyż trzeba deptać w pedał... a w mocniejszej wersji może w takim samym przypadku wystarczyć 60% naciśnięcia pedału akceleracji = spalanie będzie mniejsze, bo np Niutony zrobią swoje :)

jednak na potrzeby przemieszczania się z pkt A do pkt B - jestem pewny, że 1.9 TDI spali mniej :)

PS. dla przykładu VW Polo 1.4 TDI ma jeszcze gorsze przyspieszenie niż 1.9 TDI w pasku - zatem jest to za mały silnik to budy Polo, więc powinno palić więcej. Będzie paliło więcej jak będziesz deptał i chciał jeździć "dynamiczniej", jednak jak będziesz się poruszał w miare normalnie - to spali malutko :)

podobnie będzie z 1.9 TDI w pasku - niech się ktoś wypowie, kto posiada taki silnik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla przykładu VW Polo 1.4 TDI ma jeszcze gorsze przyspieszenie niż 1.9 TDI w pasku - zatem jest to za mały silnik to budy Polo, więc powinno palić więcej. Będzie paliło więcej jak będziesz deptał i chciał jeździć "dynamiczniej", jednak jak będziesz się poruszał w miare normalnie - to spali malutko

podobnie będzie z 1.9 TDI w pasku - niech się ktoś wypowie, kto posiada taki silnik

Wypowiedzieli sie :

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53121

Poza tym troche bez sensu porownywac jednostke 3 cylindrowa z 4 to tak jakbys porownywal 1,9 do 2,5 tdi.

Edytowane przez Wazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2,5 tdi

 

hehe tutaj wolalbym juz 1,4tdi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie interesuje mnie ile pali wlewam i jadę tu chodzi o bez awaryjność i żywotność serca które jest pod maską bynajmniej jak mam 105 KM to mnie nie kusi do jakiś manewrów na trzeciego bo sam wiem ze nie ma trzym jechać i jestem ostrożniejszy a nie pewny siebie bo mam 140 KM pd maską i mogę być pewien ze dam rade ,nie raz nawet za mało jest 270KM zapamiętaj kolego SZYBKO JEDZIESZ POWOLI CIE BĘDĄ NIEŚLI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SonY_Milk jak widzę, generalnie twoim punktem przewodnim przy wyborze co kupić są koszty zakupu i eksploatacji plus chromy :P. W takim przypadku 1.9 TDI to właściwy kierunek. Dyskusja o spalaniu jest w tym przypadku chyba już zbyt rozwinięta :D. Między 2.0 a 1.9 różnica nie bedzie znacząca i zależy od indywidualnego stylu jazdy kierowcy, używania klimatyzacji, stanu technicznego auta itd. (u mnie w 2.0 z DSG to ok, 7,7 l po mieście i np. 6,5 l przy wypadzie na działkę czyli miasto i trochę trasy). Co do awaryjności silnika 2.0 to jej zakres jest znany i potwierdzony równiez na tym forum. U siebie (140 kkm) jestem już po wymianie koła dwumasowego, pompy paliwa, dwóch pompowtryskiwaczy. Są to tematy które moga Cię nie spotkać w 1.9, natomiast wymiana kolumny kierownicy, awaria hamulca ręcznego, problemy z czujnikami cofania (szczególnie tymi srebrnymi z przodu) mogą dotknąć Cię boleśnie również w 1.9. Kupisz XENONY - czekać Cię może alarm "AFS Inoperatiwe" i wymiana sterownika. I tak można by jeszcze pewnie trochę napisać. Przy zakupie, najważniejsza jest znajomośc obecnego stanu technicznego pojazdu i historii serwisowej (co zrobiono do tej pory). Biorąc powyższe pod uwagę ocenisz czy cena jaką wołają za auto jest dla Ciebie akeptowalna (bo może nawet jak auto ma usterkę, to warto samemu naprawić gdy inne elemnety układanki są OK, a cena jest odpowiednio niższa ). Wersja wyposażenia tak naprawdę urodzi Ci się po ocenie stanu technicznego danego auta. Jeśli masz duszę "gadzeciarza" to czym wyższa tym bedzie fajniejsza, ale i więcej będzie "do psucia". Kupując "używkę" bierzesz to co ma a nie to co co byś chciał :cool:. Moim zdaniem stan techniczny i historia to podstawa.

Edytowane przez stefwal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to powiem tak, mieliśmy 3bg 1.9 TDI 130 koni, teraz mamy 3c 2.0 TDI-PD 140 koni, różnica w spalaniu JEST widoczna, 2.0 pali więcej o 1-1,5l (7-8l/100km). Trzeba tylko zaznaczyć, że B6 jest cięższy o jakieś 90 kg, jednak mimo to można śmiało powiedziec że 2.0 pali więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale porówniujesz dwa inne auta, a nie te o których jest mowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do awaryjności silnika 2.0 to jej zakres jest znany i potwierdzony równiez na tym forum. U siebie (140 kkm) jestem już po wymianie koła dwumasowego, pompy paliwa, dwóch pompowtryskiwaczy. Są to tematy które moga Cię nie spotkać w 1.9, natomiast wymiana kolumny kierownicy, awaria hamulca ręcznego, problemy z czujnikami cofania (szczególnie tymi srebrnymi z przodu) mogą dotknąć Cię boleśnie również w 1.9. Kupisz XENONY - czekać Cię może alarm "AFS Inoperatiwe" i wymiana sterownika. I tak można by jeszcze pewnie trochę napisać
Dokladnie tal, bo passat niestety sam w sobie jest awaryjny, pompa paliwa sprawdzalem w etce jest taka sama dla obu silnikow, a pompowtryski i dwumasy wszystko zalezy od szczescia stylu jszdy i jakosci paliwa, jedynie pekajace glowice.
Kupując "używkę" bierzesz to co ma a nie to co co byś chciał . Moim zdaniem stan techniczny i historia to podstawa.

otoz to:)

bynajmniej jak mam 105 KM to mnie nie kusi do jakiś manewrów na trzeciego bo sam wiem ze nie ma trzym jechać i jestem ostrożniejszy a nie pewny siebie bo mam 140 KM pd maską i mogę być pewien ze dam rade
Litości...

 

W ogole ile mniej wiecej kilometrow rocznie robisz, bo moze lepszym rozwiazaniem jest kupic bene? Serwis tanszy itd, uzywane benzyny maja znacznie mneijze przebiegiegi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pytalem Sony-milk bo Ty zdaje sie ze juz masz b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No napisał, że używa auta do pracy i chce oszczędny samochód.

 

Nie ma co się zastanawiać tylko brać diesla. Poza tym benzyn praktycznie nie ma w ofercie (może z 5% Pasków na allegro). Mówię o normalnych z europy, nie z USA bo taki 2.0T nie będzie oszczędny....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SonY_Milk

Zgadza się - wybór diesla to jedyne wyjście w moim przypadku ze względu na używanie samochodu w celach zarobkowych.

Rocznie robię ok 30tys km.

Biorę równie dobrze 2.0 TDI pod uwagę, ponieważ jak napisał stefwal - liczy się zdecydowanie stan pojazdu i historia (co zrobiono do tej pory). Zatem jeżeli trafi się zadbany i pewny 2.0 TDI to będę brał bez wahania. Jednak w pierwszej kolejności postaram się skupić na szukaniu zadbanego 1.9 TDI. Wyposażenia nie wybieram kupując używkę, jednak trendline'ów nie biorę w ogóle pod uwagę.

 

PS. pisząc o 1.4 TDI w Polo nie miałem na myśli bezpośredniego porównania z 1.9 TDI w pasku, ponieważ nie o tym mowa... chciałem jedynie wykazać pewną zależność, która wg Ciebie Wazzi zachodzi,

cytuje: "bo 1.9 jest slabsze wiec spali wiecej troche do zaiselnai tej budy".

tak samo bowiem można powiedzieć, że 1.4 TDI do budy Polo jest za słabe... a okazuje się, że jest to mega oszczędny silnik... również 1.9 TDI 110KM do budy A6 C5.... (a ja wiem, że pali naprawdę malutko) itd.

W zależności czego oczekujesz od auta - to silnik może być "słaby" lub nie, ale nie zgadzam się z tym że spali więcej. Zależy od okoliczności (jak napisał stefwal - od indywidualnego stylu jazdy). Jak będziesz chciał jeździć tak dynamicznie i szybko jak 2.0 TDI to słabszy może więcej spalić, bo będziesz musiał go cisnąć... ale biorąc pod uwagę normalny styl jazdy to słabsza jednostka z w/w spali mniej. peace :drinks:

Ja preferuję nie szaleńczy styl jazdy i 1.9 TDI mi wystarczy :)

 

 

Pytania o konkretne auta zadajemy w odpowiednim wątku!

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności